بالاترین عضو خانوادهٔ بامو M2 مدل تولید محدود CS است. این مدل با برخورداری از پیشرانهٔ کوپهٔ بزرگتر M4، خودرویی پیست محور بوده و جذابیت رانندگی فوقالعادهای دارد. از سوی دیگر، پورشه کیمن GT4 هم یکی دیگری از کوپههای آلمانی است که به لذت رانندگی بینظیری معروف است. حال Lovecars این دو کوپهٔ پیست محور آلمانی را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده تا مشخص شود در خط مستقیم کدامیک از آنها سریعتر خواهد بود. البته کیمنی که در این درگ حضور یافته جدید نبوده و متعلق به نسل قبلی است.
M2 CS به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی این موتور خریداران میتوانند از بین گیربکسهای هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه یا شش سرعتهٔ دستی یکی را انتخاب کنند که نمونهٔ حاضر در این رقابت به گیربکس دستی مجهز است. دیفرانسیل فعال M و سیستم تعلیق تطبیقی M هم از دیگر ویژگیهای استاندارد M2 CS هستند.
از سوی دیگر، کیمن GT4 قدیمی از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده میکند که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پورشه برای انتقال نیروی این موتور فقط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی را ارائه میکرد. کیمن GT4 کمبود قدرت قابلتوجهی نسبت به رقیب باواریایی دارد اما کاملاً سبکتر است و همچنین ترکیب موتور وسط آن به انتقال وزن در هنگام لانچ کمک میکند.
هنگامیکه مسابقه آغاز میشود، به نظر میرسد رانندهٔ بامو کمی جامپ استارت میکند ولی بااینحال پورشه هم پابهپای آن پیش میرود. در ادامه اما کیمن عقب میافتد و M2 CS تا انتهای مسیر برتری خود را حفظ میکند. البته پورشه در این رقابت با اختلاف کمی شکست میخورد و بنابراین اگر نسل کنونی آن با پیشرانهٔ ۴ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری در اینجا حضور داشت بهاحتمالزیاد بامو را مغلوب میکرد.
مشخصات فنی
بامو M2 CS | پورشه کیمن GT4 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۷۵ کیلوگرم | ۱۳۸۰ کیلوگرم |
Reza
۲۳ شهریور ۱۳۹۹پورش کِیمِن GT4 : لایک
بی ام و M2 CS : دیسلایک
XLE
۲۳ شهریور ۱۳۹۹توی این مدت جز کمتر درگ هاییه که کروت c8 توش نبوده?
Kf
۲۳ شهریور ۱۳۹۹احترام کیمن GT4 واجبه اما CS خیلی خاصه برام مخصوصاً M3 cs که از همه مدل های bmw بیشتر دوستش دارم
MASIHA
۲۳ شهریور ۱۳۹۹کاشکی m3cs رو در مقابل نسل جدید کیمن قرار میدادن.
اونطوری بنظر من جذاب تر میشد.
???☠️BMW & PORSHE???☠️
NISSAN GTR SOLTAN
۲۳ شهریور ۱۳۹۹به شدت منتظر جوابت هستم چون خیلی دوست دارم ببینم تا حالا پشت فرمون چه آلمانی رو از مزدیک لمس کردی
اونوقت معلوم میشه سند و مدرک کی معتبر تره
نظر مجلات مورد نظر شما که هر بچه ای میتونه توی اینترنت بره بخونه یا تجربه رانندگی
کسی که e کلاس 1995 رو هم سوار شده باشه نظرش در مورد یه ماشین خیلی میتونه معتبر تر باشه تا کسی که شاید یه پراید هم زیر پاش نداره;dddd
MASIHA
۲۳ شهریور ۱۳۹۹سلام❣❣
درمورد این که میگی یه پراید هم زیر پاش نداره”
من مجبور نیستم اینحا ماشینایی رو که سوار شدم لیست کنم برای تو???
جوابت رو هم دادم.
هر بچه ای میتونه بخونه نظرات مجله رو اما هر بچه ای (!!!)نمیتونه توش مطلب بذاره??
در ضمن هر وقت تونستی یه سر به پست درگ بین بی ام و ائودی و الفا و همچنین
سری ۷ که به اس کلاس اشاره کرده بزن چون منتظرم خیلی وقته………….
OMID
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یکی از نکات منفی درگ این بود که نسل قبلی کیمن gt4 آوردن و با توجه به نسبت قدرت به وزنشون کامل معلوم بود ب ام و میبره
نکته دیگه این که کلا یه درگ ساده رفتن و دیگه تست ترمز و رولینگ رو انجام ندادن که واسه این چنل طبیعیه اما
امیر
۲۳ شهریور ۱۳۹۹ازون انتخاب های سخت!!!!
مهندسی پورشه در برابر جذابیت بی حد ام۲
Hussein
۲۳ شهریور ۱۳۹۹جا تعجب بود که پورش باخت?
البته اگ گیربکس pdk بود چیزی دیگ رقم میخورد
MAHDI
۲۳ شهریور ۱۳۹۹چون رقابت با گیربکس دستی بود فوق العاده جذاب شد،چون تو هر دنده عقب جلو میشدن در فاصله بین تعویض دنده ها.
اما خوب M2CS در رقابت درگ عملکرد فوق العاده ای داره طوریکه مسیر 400 رو در 12 ثانیه ثبت کرد در درگ CARWOW که واسه یه کوپه محور عقب عملکرد فوق العاده ای هستش.
MAHDI
۲۳ شهریور ۱۳۹۹عملکرد M2 و پورشه کیمن در 2 پیست که زمان گیری داشتن توسط مجله مشترک هم به شکل زیر بوده برای نسخه های مختلف.
پیست هوکنهایم GP مجله SPORT AUTO
* ب ام وM2CS ثبت زمان :: 1:54.80
* پورشه کیمن GT4 جدید :: 1:55.00
* پورشه کیمن GT4 قدیم :: 1:57.40
* ب ام و M2 کامپتیشن :: 1:57.60
* پورشه 718 کیمنt زمان :: 1:59.80
********************************
پیست زاکسنرینگ مجله AUTO BILD
*ب ام و M2 پرفومنس زمان :: 1:31.16
* پورشه کیمن GT4 جدید :: 1:32.98
* ب ام و M2 CS ثبت زمان :: 1:34.98
* پورشه کیمن GTS زمان :: 1:35.35
* ب ام و M2کامپتیشن زمان:: 1:35.67
* پورشه 718 کیمن S زمان :: 1:36.23
* پورشه 718 کیمن ثبت زمان:: 137.07
OMID
۲۳ شهریور ۱۳۹۹یه چند تا تایم دیگه هم دارن
نوربرگ رینگ نورد شلایف
Gt4 ۷.۳۳.۰۰
۷.۴۴.۹۹ M2 cs
هوکنهایم جی پی
Gt4 ۱.۵۳.۹۰
M2cs ۱.۵۴.۸۰
زاکسنرینگ
۱.۳۲.۹۸ Gt4
۱.۳۴.۹۸ M2cs
MAHDI
۲۳ شهریور ۱۳۹۹این تایم ها توسط یک راننده ثبت شده.اونم در یک مجله. تایم هایی که شما گذاشتید فقط مال یه سایت هستش که، اما زمان هایی بالا بهمراه فیلم زمان گیری هستش.
MAHDI
۲۳ شهریور ۱۳۹۹درضمن تایم M2 CS در نوربرینگ 7:42 هستش نه 7:44
شما رفتید زمان سایت FAST LAP رو آوردید که خیلی هاشون اشتباه هستن و بدون سند. زمان هایی که من گذاشتم مال خوده مجله هستش بهمراه فیلم زمان گیری که پدال هم مطلبشون رو گاهی میذاره.
فیلم ثبت زمان GT4 در هوکنهایم GP رو پدال هم گذاشت که میتونید ببینیدش.
اگه به سایت های دیگه باشه M2 کامپتیشن پرفومنس در نوربرینگ زمان 7:12 ثانیه هم ثبت کرده اونم بهمراه فیلم اما چون من زمان یک مجله بهمراه یک راننده رو گذاشتم همین دو پیست فعلا شرایط مشترک دارن.
آرین
۲۳ شهریور ۱۳۹۹به این میگن درگ
دنده دستی