سوپر سدان ها در سالهای اخیر به حدی سریع شدهاند که شاهد سطح جدیدی از پرفورمنس هستیم. این عملکرد را پیش از این تنها در سوپرکارهای گرانقیمت میدیدیم. دو نمونه از مثالهای واضح این قضیه بامو M5 کامپتیشن و مرسدس-ایامجی E63 S میباشد.
هر دو سدان آلمانی یاد شده راحتی استثنایی و البته پرفورمنسی فوقالعاده دارند. مشاهدهی رقابت M5 کامپتیشن و E63 S در روسیه این موضوع را به خوبی نشان میدهد.
M5 کامپتیشن خودروی جدیدتری بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده میکند. این قوای محرکه قدرت ۶۱۷ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همکاری میکند. نیروی تولیدی پیشرانه نیز به تمامی چرخها فرستاده میشود. برخی افراد میگویند بامو در اعلام قدرت واقعی این خودرو کمی محافظهکارانه عمل کرده است.
این خودرو در دست رانندهی روسیهای پرفورمنس احساسبرانگیزی را نشان میدهد. شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن تنها در ۶.۷ ثانیه ثبت شده و رسیدن از سرعت ۲۰۰ به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها به ۶.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت M5 کامپتیشن تقریباً با سوپرکارهای کاملاً شناخته شدهای همچون لامبورگینی اوراکان و پورشه ۹۱۱ توربو S برابری میکند.
با این وجود باید به خاطر داشته باشید که اینگونه مسابقات درگ را هرگز امتحان نکنید مگر اینکه داخل یک هایپرکار نشسته باشید. بله مسابقات خیابانی خطرناک و احمقانه هستند!
Sina
۲۸ مهر ۱۳۹۷به نظرم شاید این تصمیم بنز برای کاهش زیاد حجم موتورش به ۴ لیتر اونم همه محصولاتش زیاد درست نبوده باشه
از همه رقباش حجم موتورش کمتره در نتیجه به تلاش و مهندسی پیچیده تری واسه رسوندن اسب بخار به سطح رفقاش نیاز داره کار ب ام و راحتتره و زحمت کمتری نیاز داره
حالا نه ۶.۳ ام نه ۵.۵ لیتر بنظرم روی مثلا ۴.۸ خوب بود
بهرحال هم بنز عالیه هم ب ام و انتخاب سلیقه ایه ولی انتخاب خودم بعنوان یه فرد عادی بنز هستش چون نمای داخلش بی نظیره و برام از این دوصدم ثانیه شتاب کمترو بیشتر مهمتره چون این جزییات فقط روی کاغذ مهمه و هیج جا بکار نمیاد از هر صدهزار نفری شاید یک نفر بتونه از این صدم ثانیه ها اونم توی پیست استفاده کنه
فريد
۲۸ مهر ۱۳۹۷هیچ وقت نتونستم بین این دوتا یکی رو انتخاب کنم
Mor
۲۸ مهر ۱۳۹۷اون از دیمن
نسله بعدیه M5 کوروتو هدف میگیره
هرچند تنها افتخاره کوروت شکست دادن TT تو درگه
Reza
۲۸ مهر ۱۳۹۷کوروت رو خوب اومدی
M.us
۲۸ مهر ۱۳۹۷Mor جان شوخی باحالی بود خوابشم نمیبینی
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷نسل بعدی M5 کوروت 1000 اسبی رو نابود خواهد کرد
چون نسل الانش 840 اسبی زده کامپتیشنش قوی تر از 840 رو میزنه نسل بعدیش قوی تر از اون که میشه کوروت 1000 اسبی
Amin
۲۸ مهر ۱۳۹۷هر دو عالین،انتخاب بین این دوتا سخته
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷حداقل۱۰تا۱۵متر جلوتر افتاد.یه مدته پدال خیلی سرگرم کننده شده.یعنی خبرهارو زود میاره.وخبرهاش جذابن
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷https://www.carbuyer.com.sg/cb-content/uploads/2018/08/BMW-M5-Competition-2018-Singapore2-1024×683.jpg
https://st.automobilemag.com/uploads/sites/5/2018/08/2019-BMW-M5-Competition-on-location-10.jpg
https://carland.com/images/3/7290782/1-Bmw-M5.jpg
https://editorial.pxcrush.net/carsales/general/editorial/2018-bmw-m5-competition_5.jpg?width=1024&height=682
https://www.autozeitung.de/assets/styles/article_image/public/field/images/bmw-m5-competition-10.jpg?itok=_QSxnQ2l
https://www.lloydmotorgroup.com/ImageLibrary/Vehicle/526251-XemzKNvckuvymTZf4BjwA.jpg
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷دوستان تعدادی عکس جذاب جدید ازاین دوماشین میفرستم.حتماببینید
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷https://www.autozeitung.de/assets/styles/article_image/public/field/images/bmw-m5-amg-e-63-panamera-turbo-3.jpg?itok=nq2qH7Xr
https://car-images.bauersecure.com/pagefiles/83990/best_performance_exec_090.jpg
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/m5-group-test-5155.jpg?itok=br8ZcfIu
https://s3.caradvice.com.au/thumb/770/382/wp-content/uploads/2018/07/2018-BMW-M5-v-Merc-e63s-AMG_IMG-SamVenn-48.jpg
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81UiijT2jzL._SY550_.jpg
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷http://i63.tinypic.com/30lp1kp.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/05/Sport-Auto-BMW-M5-Mercedes-AMG-E63-S.jpg
https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/uyPJ6AriJ7xyLfhLD1C7TA–~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://media.zenfs.com/en-US/homerun/car_and_driver_581/fd732e4796502166e0b52bd8db497b54
mahdy
۲۸ مهر ۱۳۹۷E63 تو هر کلاسی جز این کلاس بود بهترین جهان بود
اما تو این کلاسM5 حکم S63 کوپه (البته تا قبل از معرفی سری هشت ) رو داره
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷M5این نسل خیره کننده است.چندتا ازعکس های رقابتش بارقباش روفرستادم.کاراند درایو توی رقابتش با رقبا این زمان هارو ازm5گرفته. زمان صفرتاصد۲/۸ثانیه.زمان۴۰۰متر رودر۱۰/۹ ثانیه.زمان صفرتا۱۵۰ مایل رودر۱۵/۹ ثانیه گرفته.برای مثال برای کادیلاکCTS Vاین زمان رو گرفته صفرتاصد۳/۶ ثانیه.مسیر ۴۰۰متردر۱۲ثانیه .زمان صفرتا۱۵۰ مایل رودر۲۰/۱ ثانیه طی کرده
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷شتاب ۱۰۰تا۲۰۰کیلومترM5با سوپر اسپرت هایی مانند لامبورگینی هوراکان وپورشه۹۱۱ توربوS برابر است.محشره M5.هرچندE63Sهم فوق العاده است.جالب اینه M5که این زمان هارو بدست آورده همراه باسرنشین بوده
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷دومین رقابت سری۵ باآئودی A6جدید انجام شدتوسط مجله auto motor sportکه جایگاه اول بازم سری۵ وجایگاه دوم a6جدید شد.
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۷همین مجله اولین رقابت بین وانت بنز وفولکس آماروک.نیسان ناوارا ورنو آلاسکا رو انجام داده که نتیجه اینطور شد.جایگاه اول فولکس آماروک.جایگاه دوم بنزx250.جایگاه سوم نیسان ناوارا.جایگاه چهارم رنو آلاسکا.
همین مجله باز رقابت بین ولووxc60جدید وx3جدید ولندروور دیسکاوری اسپرت رو انجام داده که این نتایج رو داشته.
جایگاه اولBMW X3جدید با۴۵۶ امتیاز
جایگاه دوم ولووxc60 با۴۲۵ امتیاز
جایگاه سوم لندروور دیسکاوری با۳۸۸ امتیاز
بهراد
۲۸ مهر ۱۳۹۷آقای احمد زاده لینک ویدیو کار نمی کنه.لطفا درستش کنید سپاس
مانی
۲۸ مهر ۱۳۹۷تو عکس اول که هر دوتا یک رنگن و کنار هم ببینین که مرسدس چقدر نازتره
Bideski
۲۸ مهر ۱۳۹۷دوتا شاهکار?????
محمد
۲۸ مهر ۱۳۹۷قطعا توی این رقابت ام۵ بهتره و خودرویی هست که باید خریده بشه
اما توی نسخه های عادی قطعا مرسدس رو انتخاب میکنم
مرسدس داخل و بیرون کاملا لوکس تری داره
و بی ام و طراحیش اسپورت هست
مهدی
۲۹ مهر ۱۳۹۷کیفیت کابین سری۵تاحدودی ازمرسدس کلاسeبهتره.البته بااختلاف کم.توی یکی ازرقابت هاشون طرف میگفت درکابین کلاسeبااینکه طراحی باشکوهی دارداما قطعاتی بامتریال ناخشایند دیده میشه اما سری۵کابینش مثل جواهرمیدرخشه ومرسدس همان جواهره اما بابرق کمتر(این جمله هایی بود که بکار میبرد.شاید توعکس شما اینطور فکرکنی اماکیفیت کابین های bmwهای جدید فوق العاده بالاهستن