چندین نسل است که مرسدس و BMW هم در پیست و هم در خیابان با یکدیگر جنگ میکنند. این دو رقیب هموطن اصلاً از رویارویی مستقیم نمیترسند مخصوصاً زمانی که بحث مسابقه محصولات پرفورمنس باشد. نسل فعلی مرسدس-ایامجی E63 اواخر سال ۲۰۱۶ معرفی شده است و کمتر از یک بعد از آن شاهد تشریف فرمایی نسل جدید بامو M5 بودهایم. آیا این امر اتفاقی است؟ فکر نمیکنیم! این دو خودرو از دیرباز رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر داشته و زمانی که در برابر یکدیگر قرار میگیرند قطعاً توجه ما به آنها جلب میشود.
همین چند وقت پیش بود که نسخه قویتر E63 S در یک درگ توانست M5 را شکست دهد اما خب آن مسابقهای برابر نبود. نسخه S باعث میشود مرسدس نسبت به M5 استاندارد قویتر باشد و البته جدای از اسب بخار بیشتر، این خودرو برخی برتریهای پرفورمنس دیگر نیز دارد. البته یک مسابقه جدید برگزار شده بین این دو سدان اسپورت آلمانی بهتر توانسته تواناییهای باواریاییها را به رخ اشتوتگارتیها بکشد.
همچنین BMW از نظر جنگ اعداد نیز نظرات را به خود جلب کرده است. اخیراً این خودرو در یک تست داینو شرکت کرده و مشاهده شده که M5 جدید ۶۲۵ اسب بخار را به چرخها تحویل میدهد که کاملاً بیشتر از آن چیزی است که بامو ادعا میکرد. زمانی که نسخه کامپتیشن پکیج M5 عرضه شود، درگ آن با E63 S کاملاً هیجانانگیز خواهد بود.
در جدیدترین درگ برگزار شده، مرسدس-ایامجی E63 S بازهم در برابر بامو M5 جدید قرار گرفته اما نتیجه حاصله کاملاً متفاوت است. بجای این که BMW دنبال مرسدس باشد این بار نتیجه کاملاً برعکس بوده و این M5 است که با فاصله قابلتوجهی برنده درگ میشود.
به نظر میرسد هر دو خودرو چه روی کاغذ و چه در کف زمین با یکدیگر رقابت فشردهای دارند. یک راننده کاربلد پیدا کنید و در آن موقع برنده مشخص خواهد شد. همهچیز به مهارت بستگی دارد…
Hamid.Hellcat
۲۰ فروردین ۱۳۹۷وقتی قدرت دو تا ماشین اینقدر نزدیک به هم باشه برنده شدن 100 درصد به مهارت راننده بستگی داره.
hamid
۲۰ فروردین ۱۳۹۷سلاطین سدان
محمدرضا
۲۰ فروردین ۱۳۹۷به نظرم همون اندازه که S کلاس از سری ۷ بهتره همون اندازه هم سری ۵ از E کلاس بهتر عمل کرده در این نسل
Bilbo
۲۰ فروردین ۱۳۹۷M5 لامصب چه رخی داره???
این رقابت هم خیلی جذابه، امیدوارم تو دنیای ماشین های الکتریکی و خودران هم به همین نحو باشه.
Bilbo
۲۰ فروردین ۱۳۹۷یه سوال دارم از دوستان حرفه ای:
هیچ سایت یا مجله ای هست که بشه تست درگش رو بعنوان استاندارد معرفی کرد؟ مثلا دگزومارک که میاد امتیاز میده به دوربین گوشی های هوشمند.
شاهین
۲۰ فروردین ۱۳۹۷سلام
تو این مورد و حتی تو اون موضوع گوشی هم مرجع رسمی و قاطعی وجود نداره اما اعتبار یه مجله یا سایت میتونه تا حدودی معیار باشه.
مثلا موتور ترند، کار اند درایور، اتوبیلد، اتو اکسپرس و… مجلات معتبری محسوب میشن بنابراین میشه بهشون استناد کرد.
بعضی ها هم مثل درگ تایمز هستند که کارشون درگه و اونارو هم میشه تو این بازه قرار داد.
ارادت
نویدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷خدا به داد بنز برسه زمانی که M5 نسخه کامپتیشن پکیج عرضه بشه!
hosseinbimmer
۲۰ فروردین ۱۳۹۷625 اسب که به چرخ ها می رسه میشه حدود ۶۹۰ اسب بخار تولیدی موتور??
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۷هنوز هم به m5 ایمان نیاوردید؟
دانیال
۲۰ فروردین ۱۳۹۷من توی مرسدس e جدید نشستم خیلی انتظار رو برآورده نمیکنه. کوچیک هم حس میشه. ازون مهم تر اصن خشم و وحشی گری توی چهره اش دیده نمیشه، بدرد ی ماشین دل نشین خانوادگی می خوره. توی این نسل من بی ام و رو ترجیح میدم. خشم خاصی تو نگاشه.
نسل قبلی قطعا مرسدس رو به بی ام و ترجیح میدادم
امیر
۲۰ فروردین ۱۳۹۷دوستان اگه یادتون باشه توی درگ قبلی (برای وبسایت carwow که مت واتسون راننده بی ام و بود) با اینکه بی ام و شروع بهتری داشت اما مرسدس جلو افتاد و فاصله گرفت.ماشین ها که همونن ولی شاید سلامت این درگ جای بررسی داشته باشه :)
C300
۲۰ فروردین ۱۳۹۷درگ دوم، به نظرم بی ام و زودتر حرکت کرد.
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۷عشق است M5 و شتاب ۲.۸ ثانیه ای که موتور ترند از سلطان باواریا گرفته ؛ سلطان سوپر سدان ها ????
hosseinbimmer
۲۰ فروردین ۱۳۹۷کارانددرایور ۲.۸ گرفته?
ایمان
۲۰ فروردین ۱۳۹۷ببخشید حق با شماست من معذرت میخوام
صادق
۲۱ فروردین ۱۳۹۷باید یه دور راننده ها جاشون رو عوض میکردند
مهدی
۲۲ فروردین ۱۳۹۷فرمانروای سدانهای پرفومنس M5کبیر.تودرگ قبلی مطلبی خوندم توbmw blogکه راننده خوب نتونسته باهاش کار کنه و الاهمونم بازپیروز میشد.چون طبق همونcar woow بازm5توی تست ها ازe63سریع تربوده.درضمن توی چند سایت معتبرکه این دو روتست کردن m5پیروز شده.که یکیشcar and driverبود