اینجا شما را با یک مسابقهی درگ هیجانانگیز همراه خواهیم کرد تا با تماشای آن آغاز هفتهی خوبی داشته باشید! مجلهی تاپ گیر سه نمونه از سوپر اسپورت های آلمانی را به یک باند سرعت خلوت برده تا مصافی حیثیتی را شاهد باشیم.
کار با بامو M5 آغاز میشود و سپس به دو خودروی مرسدس-ای ام جی E63 S و پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اسپورت توریسمو میرسیم. یک درگ مشابه نیز چند ماه قبل توسط اتوکار انجام شده بود اما یک تفاوت قابلتوجه وجود دارد. پورشهی حاضر در این چالش مدل سنگینتر اسپورت توریسمو است درحالیکه درگ قبلی با نسخهی سدان برگزار شده بود؛ و بله وزن بیشتر باعث تفاوت میشود…
پیش از آنکه درباره درگ صحبت کنیم بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی خودروها بیندازیم. روی کاغذ بامو باید ببازد زیرا با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری خود کمتوانترین خودرو است. مرسدس هم قدرت ۶۰۳ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته اما پانامرا اسپورت توریسمو از قدرت ۶۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۴۹ نیوتون متری سود میبرد. البته پورشه حدود ۴۰۰ کیلوگرم سنگینتر از بامو است.
آیا مزیت قدرت پانامرا و گشتاور الکتریکی آنی این خودرو میتواند در یک درگ هیجانی باعث برتری شود؟ ما قبلاً گفتیم که وزن بیشتر مدل اسپورت توریسمو باعث متفاوت بودن این درگ با مسابقهی قبلی میشود. در مسابقهی قبلی پانامرا برنده شده بود.
در روی کاغذ هر سه خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تقریباً یکسانی دارند اما همانگونه که میدانید این موضوع در دنیای واقعی تفسیر دیگری دارد. حتی کوچکترین مزیت یا ضعف در خط استارت میتواند تفاوتی عظیم در پایان ایجاد کند و این موضوع در ترکیب با وزن بیشتر پانامرا نتیجه را لو میدهد!
خب توضیح بیشتری نیاز نیست! این شما و این هم مسابقهی سه سوپر اسپورت ژرمنی!
Sam
۱ مهر ۱۳۹۷BMW M5 برای همه ثابت شدس واقعا یه سدان همه چی تمومه
تازه توی درگ ها هنوزم نسخه کامپتیشن که رقیب اصلی این خودروها هست رو نمیارن
Arman
۱ مهر ۱۳۹۷بین این سه خودرو درگ های مختلفی برگزار شد و نتایج مختلفی هم داده شده ( البته مدل پانامرا اسپورت توریسمو نبود) که نشون میده بسیار به هم نزدیک هستن و این راننده ها هستن که برنده و بازنده رو تعیین میکنن وقتی اختلاف خیلی کمه.هر سه عالی هستن،به شخصه بنز رو از بی ام دبلیو سرتر میدونم اما فقط تو این کلاس بیمر رو بهتر میدونم چون بد غولی ساخته ،گرچه پانامرا هم حرف نداره در کل اون :)
جای M5 هم بنویسین قاتل دیمن :)))) الان باز Ali cheavy و Amir machine میان :)))
امیر
۱ مهر ۱۳۹۷M5 پرواز کرد و رفت!پورشه هم بسیار خوب عمل کرد با اینکه وزن خیلی بیشتری نسبت به اون دو تا داره.و اما مرسدس!یه ذره نا امید کننده بود فکر کنم راننده خیلی بد عمل کرد چون در درگ های قبلی مرسدس یا M5 رو شکست می داد یا اکثرا با اختلاف کم شکست می خورد اما اینجا فاصله خیلی زیاد بود.با این حال M5 رو با هیچکدوم اونا عوض نمیکنم خیلی دوست داشتنیه و نابه…!
mahdy
۱ مهر ۱۳۹۷ببخشید تو کدوم درگ معتبر E63 تونسته M5 رو شکست بده ؟
تو درگ قبلی که توسط همین تاپ گیر برگزار شد باز هم M5 با اختلاف قابل قبولی تونست نماینده مرسدس رو شکست بده (اونا مدل 2017 بودن)
M5 در کلاس خودش بی رقیبه کسایی که یارای سر شاخ شدن با این هیولا رو دارن قطعا اسم درگستر یا سوپر اسپرت رو یدک میکشن
امیر
۱ مهر ۱۳۹۷درگی که سایت carwow بین m5 و e63s انجام داد بنز برنده شد.در یک درگی هم که وبسایت auto car انجام داد پانامرا توربو s معمولی اول شد e63 دوم شد و m5 سوم شد
mahdy
۱ مهر ۱۳۹۷اون درگ اتو کار رو اصلا درک نکردم نمیدونم چرا نتیجه همچین شد
از اتو کار بعید بود
carwow رو هم ندیدم میرم میبینم ببینم چی شده
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز تودرگcarwoowهم توخوده فیلم نشون داد که وقتی جداگانه سافت۴۰۰متر روانجام دادنm5سریع تربوده پس اون بخاطرراننده هستش که مهارت کافی به خرج بده.حتی درگ قبلی بورو تواون سایتش اونم جداگانه بازm5سریع تربوده.ولی درکلm5توی۴درگ اول شده.البته دربین تماماون۱۵مقایسه هم که انجام دادنm5سریع تربوده.وشتاب۲/۸و 2/9رو زده.
امیر
۱ مهر ۱۳۹۷مهدی
اون که شما میگی توی همون فیلم هم گفت چون اون تست رو در پیست مخصوصی انجام دادن در سوییس اما برای بنز در خود بریتانیا انجام شده بود یعنی اون زمینی هم که تست درش انجام میشه اهمیت بسیاری داره.در اون درگ m5 شروع بهتری هم داشت اتفاقا اما در نهایت e63 پیروز شد
Hamid...Audi
۳ مهر ۱۳۹۷Porsche Panamera turbo S E-Hybrid
این M5 رو زده.
عطا
۱ مهر ۱۳۹۷داداش ببین بنز روزی یه چیزی میسازه میزنه بد جور پوزه بی ام و m5 رو میشکونه دیگه کلا کارخونه تعطیل میشه مطمعن باش بیکار نیست بنز. بنزه بنز ابهت از اسمش میباره ببین اینو کی میگم فقط صبر کن !
mahdy
۲ مهر ۱۳۹۷بپا یه وقت تو تعصب غرق نشی
ایران خودرو هم اسمش ابهت داره خودرو که اسم فارسیش هست اسم ایران هم که پشتشه (البته خدایی نکرده نگین تو بنزو با ایران خودرو مقایسه کردی ها این تو عالم ماشین بازی شرک و کفر محسوب میشه ) ولی میخوام بگم چه ربطی به اسم داره انیشتین
یه روزی یه چیزی میسازه خوب چرا کاری نمیکنه که زور همین E63 بهش برسه
دوما پوزه رو به خاک میمالن نمیشکونن جناب ادیب
Hosseinbimmer
۱ مهر ۱۳۹۷یه چیزیو بگم. تو درگ موتور ترند m5 تو 11.1 ثانیه مسیر رو رفت که به اشتباه 11.4 نوشته شده ☺️
ارش
۱ مهر ۱۳۹۷بی ام و تاج پادشاهی رو پس گرفته زمانی رقابت با پورشه غیر ممکن بود.
..::Majidio Lamborghini::..
۱ مهر ۱۳۹۷مهندسی پورشه یعنی این که با 400 و خورده ای کیلوگرم وزن بیشتر ، فقط یک دهم ثانیه کند تر باشی اونم در مقابل M5 که بهترین و جدیدترین سدان اسپورت جهان و ساخته ی دست کسی مثل BMWست.
من اگه پول کافی داشته باشم بودن شک پانامرا رو برمیدارم ، امکانات و قابلیت های پانامرا فقط در مدل های فول S-class ، سری 7 و A8 وجود دارن. پانامرا در اصل باید با S63 ، S8 و M760i X drive مقایسه بشه
mahdy
۱ مهر ۱۳۹۷با حرفت نه موافقم نه مخالف
پانمرا تو یه برزخی مابین E63 ؛M5 و سری هفت و اس کلاس قرار داره
درسته که از رقبای بالا لوکس تره ولی فکر نمیکنم با هدف رقابت با سری هفت و اس کلاس ساخته شده باشه
هرچند اونجا هم 760 بی ام دابلیو آقایی میکنه و موشک لوکس بی ام و لقب گرفته
تو درگ توسط مجلات معتبر هم بار ها تونسته اس کلاس رو با اختلاف خوبی ببره ولی دروغ نگم درگ باA8 رو ندیدم
..::Majidio Lamborghini::..
۱ مهر ۱۳۹۷درسته پانامرا دقیقا رقیب S63 و سری 7 و آ8 نیست ؛ شخصیت منحصر به فرد خودش رو داره ؛ ولی در هر حال اکثر جاهایی که من دیدم توسط مجلات معتبر با سری 7 ، اس کلاس ، آئودی آ8 و جگوار XJ مقایسه میشه ، نه با یه کلاس پایین تر
آ8 هنوز تازه اومده و ازش زیاد فیلم تو نت نیست
لغت برزخ رو زیاد واسه فاصله ی این کلاس نمیپسندم !!! :-| … لیست امکانات و تکنولوژی های این ماشینا رو آدم میبینه سرش سوت میکشه که چقدر ممکنه یه ماشین راحت و لذت بخش باشه ! اینا تو بهشتن نه برزخ.
mahdy
۲ مهر ۱۳۹۷مجید جان دلبندم این برزخ که منظورم اون برزخ نیست
تو اینجور جاها برزخ یعنی میانه و حد واصل بین دو تا چیز متفاوت
درسته یه طرف برزخ بهشته اونطرفش جهنم ولی منظور من از برزخ این بود که این دو تا کلاس با هم متفاوتن و پانامرا بینشون قرار داره نه ایم که یکیشون خیلی خوبه بهشته و دیگری خیلی بده و جهنمه
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷دوستان جالب اینه که تودرگ قبلی که همین خودروهابودنM5وقتی جدا جدا ۰تا۴۰۰متر روزمان گیری کردن توسط همون مجله قبل درگ نهایی از دورقیب سریع تربودش ولی تودرگی که انجام دادن سوم شد که مشخص میکردبه احتمال راننده نتونسته هدایتش کنه چون زمان گیری ها اینو میگه.m5حتی۴۰۰متر رودر۱۰/۹ثانیه هم رفته.البته نسخه کامپتیشن سریع ترهم هست.حتی درپیست که زمان گیری کردن بازم سریع ترین زمان رو داشته
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷M5خیره کننده است واقعا.ازوقتی اومده مقایسه هایی که توسط مجله های معتبرانجام شده بارقباش ۱۵تابیشترشده که درهمشون جایگاه اول وماشین بهتر انتخاب شده.ولی نسخه کامپتیشن دیگه جای بحث نداره
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷https://img-ik.cars.co.za/images/2018/7/BMWM5-faster/tr:n-news_large/BMW-M5Review-10.JPG
mahdy
۱ مهر ۱۳۹۷اینم از رقبای خودش
همش دلم میخواد بگم کاش کادیلاک CTVS هم حضور داشت یاد درگ دیمن با M5 میوفتم با خودم میگم اینا درگستر 880 اسبی شون هم جلوی نماد مهندسی آلمان کم آورد چه رسد به سدانشون
تازه این مدل عادی هست کامپتیشن که همه رو چپ و راست میکنه
Elmiraj
۲ مهر ۱۳۹۷Cadillac CTS- V و Charger SRT Hellcat از سال ۲۰۱۵ تا الان فقط آپشن های جزئی دریافت کردن و هیچ تغییر کلی در پرفورمنس آنها رخ نداده ، در حالی که سه گانه آلمانی هر روز دارن بروز تر میشن !!
(( البته همین E63 تو پیست ۲.۴ مایلی موتور ترند به cts-v باخت ))
.
.
.
فعلا هم همین که از سد Model S p100d بگذرن ( هر چند که تا پنج سال دیگه هم نمی تونن ) واسه خودشون شاهکار کردن ….!!!!!
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/uyPJ6AriJ7xyLfhLD1C7TA–~A/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://media.zenfs.com/en-US/homerun/car_and_driver_581/fd732e4796502166e0b52bd8db497b54
مهدی
۱ مهر ۱۳۹۷https://www.flickr.com/photos/dedethecollector/sets/72157668838250888/
فرهاد
۱ مهر ۱۳۹۷واقعا هر سه تاشون کامل ترین و خفن ترین ماشینای رو کره زمینن برام اصلا مهن نیس کدومش یه ذره سریع تر از اونیکیه چون همشون موشکن قدرتشون از حد لازمم بیشتره فقط میمونه علاقه و ترجیح برند واسه خریدار
فرزاد
۱ مهر ۱۳۹۷بهترین کامنت به دور از تعصب … مرسی
shirko
۱ مهر ۱۳۹۷احسنت به تو غول مرحله اخر ب ام و ام ۵
فرید
۱ مهر ۱۳۹۷کاش یه مجله ای هم پیدا بشه اول قدرت واقعی موتور ها رو روی داینو بگیره بعد بیاره برا مسابقه اونم یک راننده جداگانه تایم گیری کنه. اینطوری خیلی بهتر میشد قضاوت کرد
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۷توو این درگ ها یه چیزی برام جالبه. لطفا دوستانی که اطلاع دارن راهنمایی کنن.
مگه این ماشین ها لانچ کنترل پیشرفته و ریس مود ندارن؟ ینی ماشین خودش سعی میکنه بهترین لانچشو بکنه و توام توو خط مستقیم فقط گازشو میگیری و میری. پس چرا باید راننده انقد نقش داشته باشه توش؟؟؟
فرق یه رانندگی خوب و بد توو چی میتونه باشه؟
ahmad
۲ مهر ۱۳۹۷اصلا اگه همه اینایی که گفتی رو هم بپذیریم آخر مسابقه صحبت سر صدم یا دهم ثانیه هاست.میدونی یعنی چی :یعنی کدوم راننده عکس العمل سریعتری به استارت مسابقه داشته مسلما نمیشه گفت همه تو یه بازه هزارم ثانیه ای شروع کردن
ahmad
۲ مهر ۱۳۹۷https://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-m5-e63s-%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a8%d9%88-s-ehybrid/
ولی این درگ کاملا نتیجش متفاوت بود
Mopar or No Car
۲ مهر ۱۳۹۷هرسه تا عالی هستن ولی من پانامرا بعدش M5 رو ترجیح میدم.
ضمنا تو این متن که مربوط به ماشینهای آلمانی بود طرفدارای آمریکایی نیومدن پست تمسخر آمیز بذارن. برعکس چندتا نوجوان مثلا طرفدار آلمانی که حتی اینجا هم باز دنبال بحث بی خود هستند.