شاید در نگاه اول برگزاری مسابقه درگ بین بامو M5 و M440i منصفانه نباشد اما وقتی بفهمید که این دو خودرو حدود ۱۵ سال تفاوت سنی دارند اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. در اوایل قرن ۲۱ بامو M5 استیشن E61 یکی از احساسبرانگیزترین خودروهای پرفورمنس دنیا بود که دلیل اصلی آنهم نیروگاه ۱۰ سیلندرش محسوب میشد اما این خودرو در روزگار کنونی و در برابر محصول رده میانی بامو از نظر پرفورمنس چگونه عمل میکند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال CarWow اقدام به برگزاری مسابقهای درگ بین دو خودرو کرده است.
بامو M5 E60/E61 یک اسطوره زنده است که به خاطر پیشرانه ۱۰ سیلندر خود بسیار مشهور شده است. این خودرو به نیروگاه ۵ لیتری S85 با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتون متر مجهز بوده و یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها را بر عهده داشته است. نقطهضعف اصلی این خودرو در مسابقه یاد شده گیربکس SMG آن بوده که باعث شده نتوان از پرفورمنس پیشرانه خودرو لذت برد.
در طرف دیگر M440i جدید قرار دارد که پرفورمنس محصولات رده میانی بامو را به سطح جدیدی رسانده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۹۳ نیوتون متر است. این پیشرانه قدرتمند با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF همکاری میکند، گیربکسی که تعویضهای کوتاه خود را با سیستم لانچ کنترل همراه کرده است. M440i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیهای داشته و بنابراین یک کوپه پرفورمنس و قلدر است.
خب این درگ را کدام خودرو پیروز میشود؟ M5 قدیمی یا M440i مدرن؟
Ninja
۱۳ تیر ۱۴۰۰به این میگن شکاف نسل ها
که تو درگ ۶۲۰ و انزو یا لافراری با انزو میشه فهمید ولی نسل قبلی ها هم قشنگ ترن هم خوش صدا تر و معمولا اون هارو انتخاب میکنم اینجا هم همینه خیلی دوست دارم یه درگ بین اس اف نود و لافراری برگزار شه پادشاه سوپر اسپرت ها در زمان خود و پادشاه هایپر کار ها در زمان خود هرچند میدونیم اس اف نود میبره ولی خیلی جذاب میشه درگ
Philipp
۱۳ تیر ۱۴۰۰اما از اون طرف طراحیشون کاملا برگشته
akrh78
۱۳ تیر ۱۴۰۰نمایش پسرفت طراحی!!
مهردادکمال
۱۳ تیر ۱۴۰۰قشنگترین بی ام. و بیست سال اخر با زشتترین بی ام و توی این مدت
Reza Waffen SS
۱۴ تیر ۱۴۰۰یعنی قشنگ میشه پسرفت طراحی رو مشاهده کرد
محمد مختاری آذر
۱۵ تیر ۱۴۰۰واو عجب پیشرفتی ام 5 کاملا خورد شد