امروز با درگ عضلانیها در برابر سدان های پرفورمنس خدمت شما رسیدهایم. یکی از جنجالیترین درگ های چند ماه اخیر مسابقهی سرعت داج چلنجر SRT هلکت و بامو M5 کامپتیشن بوده که قبلاً نیز برگزار شده اما این بار نیز مسابقه جدیدی برگزار شده تا ببینیم برنده این جنگ کیست. در اولین تست M5 از تمامی سیستمهای الکترونیکی خود استفاده می کند و در دومین مسابقه فقط دیفرانسیل عقب ظاهر میشود. اگرچه افراد در این ویدئو به زبان اسپانیایی صحبت میکنند اما برای فهمیدن آنچه در مسابقه میگذرد نیازی به فهمیدن این زبان نیست.
چلنجر در روی کاغذ مزیت واضحی نسبت به بامو دارد. نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار این خودرو قدرت ۷۰۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متری دارد. خودرویی که در مسابقه حضور دارد بجای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک از نمونه ۶ سرعته دستی استفاده می کند.
در مقابل باید به بامو M5 کامپتیشن اشاره کنیم که پیشرانهی توانای آن خروجی ۶۱۷ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. تنها گیربکس در دسترس برای این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است؛ اما مزیت محسوس بامو نسبت به داج به سیستم چهار چرخ محرک آن مربوط میشود که در مواقع لزوم به خودرویی دیفرانسیل عقب هم تبدیل میشود.
بامو در اولین مسابقه برنده میشود اما دلیل آن چیست؟ دلیل برتری باواریایی ها به سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل مربوط میشود که با آن راننده تنها با پدال گاز کار خواهد داشت. چلنجر هلکت با وجود گیربکس دستی خیلی سرزنده حس نمیشود. راننده داج نتوانسته بالانس مناسبی بین کلاچ و گاز ایجاد کند و بنابراین بهترین استارت را ندارد.
Reza
۲۸ آذر ۱۳۹۸نتیجه از قبل مشخص بود و احتیاجی به درگ نبود. خودرویی که تونست بینی دیمن رو به خاک بماله ، هلکت عددی نیست براش.
بالاخره M5 هستش دیگه، اهل دلا میفهمن چی میگم❤️❤️❤️
m4
۲۸ آذر ۱۳۹۸اهل دلا حرف شما تایید میکنن :)
Bayerische Motoren Werke
۲۸ آذر ۱۳۹۸غیر از E63AMG S واقعا محصولی رو لایق رقابت با M5 نمیبینم.
این آشغال های پلاستیک بازیافتی رو ببرید با خودشون مقایسه کنید.
هلکت که عددی نی
دیمن و هم پوزشو میماله بخاک البته مالیده قبلا فقط جهت یادآوری میگم.
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۳۹۸M5 همونی نیست که جلو لانچ ویرانگر p100d به سرفه افتاد….؟!؟!؟!؟
.
نکنه میخوای هلکت ۴۰ هزار دلاری با پلتفرم و سیستم ۱۰ سال پیش ، وزن ۲ تنی و آیرودینامیک افتضاحش شاهکار کنه….!!!!!
Bayerische Motoren Werke
۲۹ آذر ۱۳۹۸نه همونیه که دیمن رو کرد تو قوطی
خوشم میاد وقتی کم میاری پای ماشین برقیا رو وسط میکشی.
ی نیگا به کامنت خودت بندازی میفهمی هیچی واسه گفتن نداری.
پلتفرم؟؟؟؟
دوج مگه از خودش پلتفرم هم داره؟؟؟؟
همین پلتفرمم مدیون BENZ هست.
#وقتی گربه جهنمی در واقع گربه سطل آشغالی میشود… .
M.A.S
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹الان خیلی بهم برخورد. چون به یه ماسل فشن میگی اشغال. اشغال هلکته ؟ نصف پول اینو میگیره و این شتاب رو با سرعت خیلی بیشتر میره. تازه نگرانم نیستی که دم به دقیقه ماشینت خراب میشه و یه بلایی سرش میاد و…
دیمن که هیولاییه که شاید اگه بخوام بهش توهین کنم با این میندازمش هر جوجه ای نباید پشت این هیولاهای دوج بشینه چون اگه اینجوری بشه زبون بعضیا بیخودی دراز میشه
Ali
۲۲ خرداد ۱۴۰۲داداش اگه پشت فرمون اون آشغال که میگی آدم کار بلدی می نشست ، بیمر رو به خاک و خون می کشید . در ضمن برای موستانگ این بیمر عددی نیست تو درگ تایمز هست برید ببینید که چطور m8 کامپیتیشن رو با خاک یکسان کرد .
یانکی
۲۸ آذر ۱۳۹۸یکی میگه آمریکاییها تو انتقال قدرت ضعف دارن ولی نمیدونه همون گیربگس bmw رو داج هم هست و هر دو از یه جا تهیه میشه.یکی میگه نیاز به د گ نبود بیمر سرتره.عزیزان اول اینو بگم که هر کدومشون مسیر خاص خودشون رو دارن.کدوم ماشینی رو میشناسید بعد از 12 سال فروشش از روز معرفیش بیشتر باشه.نکته بعدی برید بالا بیاید پایین سریعترین ماشین فعلی دنیا دیمونه که به صورت رسمی 2.3 برا شتاب 0تا 100و تایم 9.6 رو برا 400 متر زده.نکته بعدی صدای بیمر مثل ویز ویز مگس در مقابله نعره شیر میمونه.راستی خودتون رو با این درگهای احمقانه گول نزنید بیمر وجود داره بیاد تو مسیر مخصوص درگ بعد از گرم شدن لاستیک هلکت کل بندازه.
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۸تفاوت این دوتا ربطی به لانچ راننده نداره در کل. آمریکایی ها مخصوصا دوج و کرایسلر ضعف سیستم انتقال قدرت دارن این مورد اول…مورد دوم اینه که اتفاقا جز نقاط قوت بی ام و سیستم انتقال قدرت خیلی خوبست هست و البته این موضوع که موتورهای توربوی بی ام و به تجربه همگی قدرتی بالاتر از عدد اعلامی کارخونه تولید میکنن
ساسان
۲۸ آذر ۱۳۹۸یک چیز مسخره ای که در درگها گاها”دیده میشه اینه که توافق میکنن در یک درگ لانچ کنترل استفاده نشه.چون خودور مقابل فاقد اونه یادفاقد 4چرخ محرکه که عملکرد لانچ رو چند برابر بهبود ببخشه.این خیلی حرکت چیپ و مزخرفیه.مثل اینه که خودروهای تتفس طبیعی به مالکان خودروهای توربو بگن بیزحمت توربوشارژهاتو در بیار ازماشین چون گشتاور بیشتریو تولید میکنه ودر زمان کمترین منتقل میکنه.
.مثل اینه که به تیم یونتوس بگی رونالدو رو این بازی نیار زمین چوم تیم ما بازیکنی مثل اون نداره.
تو با تمام داشته هات بجنگ منم با تمام داشته هام.
البته این درگ رو هنوز ندیدم.اینو کلا”گفتم.
علی
۲۸ آذر ۱۳۹۸باز هم مهندسی آلمان با عداد کمتر
Behrouz. anzali
۲۸ آذر ۱۳۹۸البته با دیمن رو میزاشتن بهتر بود اگر در دسترس باشه .
MAHDI
۲۸ آذر ۱۳۹۸ب ام و M5 سریع ترین سدان پرفومنس بنزینی دنیاست در خط مستقیم!!!!
والبته در رقابت های مجلات مختلف دنیا هم برنده بی چون و چرای تمام رقابت هاست در مقابل رقبای بیشماری که داره.البته فعلا رقابتی بین M5 و آئودی RS6 یا RS7 جدید برگزار نشده اما تمام رقبای دیگه رو بارها وبارها وبارها شکست داده و همیشه در جایگاه اول رقابت ها دیده میشه!!!
بعد از درگ TOP GEAR بین مرسدس E63S و پورشه پانامرا توربو S و ب ام و M5 معمولی که M5 پیروز درگ بود اینبار TOP GEAR پورشه پانامرا توربو S رو مقابل مرسدس AMG GT4 63 s قرار داده که نتیجه پیروزی پورشه پانامرا بود!!!!
و اما درگ امروز که در درگ دوم که M5 در حالت دیفرانسیل عقب رقابت رو انجام داد راننده نتونست حرکت سریعی داشته باشه و گشتاورش رو نتونست اونطور که باید کنترل کنه هرچند در پایان بازهم پیروز شد!!!!!
شاهین
۲۸ آذر ۱۳۹۸تو این مورد قطعا باید به بی ام و و پرفورمنسش احترام گذاشت
با احترام به همه امریکایی باز های عزیز باید بگم نیازی به درگ نبود
سلطان M5 پرچمش جلو خیلی از سدان ها بالاست
Car lover
۲۸ آذر ۱۳۹۸کوروته تصف قیمتیو بیارید بینی ک سهله جاهایی رو ب خاک میماله ک خود طرف تاحالا ندیدتش
MAHDI
۲۸ آذر ۱۳۹۸کوروت جدید مسیر 400 متر رو در 11.1 ثانیه ثبت میکنه. در حالیکه ب ام و M5 معمولی در درگ موتورترند مسیر 400 متر رو در 11.1 ثانیه و در مجله کارانددرایو مسیر 400 متر رو در 10.9 ثانیه ثبت کرده. نسخه کامپتیشن 3صدم ثانیه هم سریع تره. پس اونم در همین حده و بالای 11ثانیه مسیر 400 متر رو میره.
البته درگ بین شورولت کوروت ZR1 و ب ام و اونم X4M کامپتیشن برگزار شده که پیروز درگ X4M بود.
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۸دنده زدن مسخره.شل کردن آخر مسیر.نبود دنده اتومات و مهندسی bmw از دلیل های باخت چلنجر بود.
Khosrow
۲۸ آذر ۱۳۹۸الاناس که خبر اعمال فشارحداکثری برای المان هم دربیاد ? / پیچیدگی ماشین های المانی رو با تاپوزک ها قیاس نکنیم ..
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۸دوست من پیچیدگی آلمانی ها شاید از نظر شما جالب باشه اما ایراد هم به حساب میاد . تو منطقه آزاد اروند مدل های کارکرده آلمانی زیاد هست نصف بیشتر آلمانی ها تو خوزستان الان لنگاشون بالاست بعد از کوچکترین آب گرفتگی و بارندگی تمام بنزها و بی ام و ها زمینگیر میشن همه سیستمهای برقی و جعبه فرمونها مرخص میشه و کمک ها تو صدا میفته و بعد از اون هم هر روز یه ارور تو صفحه روشن میشه و گاها با هزینههای گزاف هم درست بشو نیستن حالا این واسه مثال بود عیب و ایراد کم ندارن به قول بعضی دوستان با شوخی میگن بی ام و صفرش هم خرابه چون واقعا ماشین های به شدت خشک در عین حال سوسولی و پر استهلاکی هستن و هر لحظه باید منتظر یه ایراد توشون باشی..این رو میگم که ندیده گمان نکنید حالا آلمانی ها هم واقعا کم نقصن
مانی
۲۹ آذر ۱۳۹۸SUVهای خفن یکی از خصوصیاتشون عبور از آب با عمق ۸۰ سانت و بعضی
۱ متر هست،خوب ماشین سواری تو آب با عمق زیاد خراب میشه
حالا لوکس آلمانی باشه با کلی سیستم الکترونیکی دیگه واویلا
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۸خوزستان که دیگه همیشه توی آب که نیس ، ماشینایی مثل bmw که سیستم الکترونیکی دارن دوبار تو عمق ۸۰ سانت رانندگی کنن خراب میشه
Ho3ein
۲۹ آذر ۱۳۹۸باریکلا به رفیقت که حرفشو باس با آب طلا نوشت
Ho3ein
۲۹ آذر ۱۳۹۸BMW فقط یه ماشین زنونست و بس. به درد خریدن سبزی تا تو بازار تره بار میخوره. مطمئنا اگه بخوای 2 تن ماشین عضله ای آمریکایی رو با یه آلمانیه1 تن و یه چسه ای تازه با گیربکس اتومات مقایسه بکنی یعنی هیچی از فیزیک سرت نمیشه. اصا میدونی چیه؟ مثل این میمونه که به آرنولد یا راک بگی برو با بروسلی مچ بنداز. نتیجه پیداست. حالا بگو باهم مسابقه دو بدین. خب کی زود تر میدوه؟ حالا دوستان تعصبی عشق آلمان ملتفت شدین؟
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۸ایول ، باریک ، تا به حال اینقد قانع نشده بودم
MAHDI
۱۱ فروردین ۱۳۹۹انگار یه مهدکودکی در مورد خودرو نظر داد خخخخخخخ
مهدی
۲ آذر ۱۴۰۲ما حرفمون رو تو پیست مسابقه میزنیم .. این بی ام و برای دوج زیادیه باید با AMG E63مقایسه میشد
حمید
۲۹ آذر ۱۳۹۸بهترین سدان دنیا و البته تاریخ هستش این ام 5 خارق العاده
خیلی دوست دارم از نزدیک ببینمش و البته اگه خدا بخواد سوارش شم
محمدهادی
۳۰ آذر ۱۳۹۸هرچقدم دوستانی که به هردلیلی با BMW حال نمیکنن باید این حقیقت تلخ برای اونا و شیرین برای ما بی ام و بازارو قبول کنن که درحال حاضر این خودروساز باواریایی در اوج مهندسی و شکوفایی خودش بسرمیبره و امیدوارم سالیان سال باهمین فرمون به جلو بره
نسخه ام پاور محصولاتش مسخ کنندست
پسر بی ام وستا…
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۸آلمانی بازها ، دل خودتون رو الکی با این درگ ها خوش نکنین ، رفتن یه مدل ضعیف (از لحاظ سریع بودن ) و دنده دستی از چلنجر اوردن و از اون طرف یه bmw سریع تر و اتومات و سیستم پیشرفته اوردن .