آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بامو از مسیر طراحی جدید این خودروساز آلمانی دفاع کرده است.
جهتگیری جدید طراحی این شرکت که اساساً تحت تسلط جلوپنجرهی کلیوی شکل بزرگ قرار دارد در سری ۷ فیس لیفت و X7 پرچمدار کاملاً خبرساز شده است. بامو در زمان رونمایی از این خودرو با انتقادات فراوانی روبرو شده و بحثوجدلهای فراوانی بین طرفداران ایجاد شده است. فن هوی دونک در مصاحبه با اتوکار گفته که از نظرات قوی مردم دربارهی طراحیهای بامو آگاه است.
من روانشناس نیستم اما میدانم که بامو نه تنها یک برند برای مشتریان بلکه برندی برای طرفداران است. آنها کل تاریخچهی طراحی ما را میدانند و نظرات مهمی دربارهی آن دارند. من فکر نمیکنم که این چیز بدی باشد بلکه به معنی ارتباط واقعی ما با این افراد در سطحی عاطفی است.
بله من میدانم که شاید برخی بحثها بین طرفداران باشد زیرا آنها محصولات ما را دوست دارند و میدانند که روند قبلی در حال تغییر است. شما به عنوان یک کمپانی خودروسازی باید پویایی خود را ادامه دهید.
شک و تردیدها و جنجالها دربارهی جلوپنجرهی بزرگ محصولات بامو در نمایشگاه فرانکفورت و پس از معرفی کانسپت ۴ به اوج خود رسید. فن هوی دونک میگوید ارائهی طراحیهای رادیکال یک ضرورت برای شرکتهایی همچون بامو است زیرا در غیر این صورت رقبا گوی سبقت را خواهند ربود.
یک دقیقه که توقف کنید هدفی آسان برای دیگران خواهید بود. بازار خودرو هماکنون فوقالعاده رقابتی است؛ اما سختترین کاری که باید انجام دهید اعمال تغییرات در زمانی است که موفق هستید. اگر شما دیگر موفق نباشید مردم سریعاً خواهند گفت شما باید تغییر کنید اما خب بعدا در حالت هراس قرار میگیرید.
حسین وی
۲۰ مهر ۱۳۹۸من یکی از طرفدارای دو آتیشه بیمر هستم
موقعی که سوپرا جدید معرفی شده بود باهاش ارتباط برقرار نکردم ولی الان عاشقشم
ولی هنوز نتونستم با جلو پنجره سری 7 کنار بیام چه برسه این آخه شما یه نگا به m4 2018 بنداز زیبا ترین ماشین این دنیاست برای من!
ولی این اصلا قابل تحمل هم نیست حتی
انگار لثه های گوشه لپش آبسه کرده
مهزیار
۲۰ مهر ۱۳۹۸حاجی آب قطعه
KAMY
۲۰ مهر ۱۳۹۸من به عنوان یه هوادار با جلوپنجره بزرگ نمیتونم ارتباط برقرار کنم …اما شاید اگه از نزدیک ببینم نظرم عوض شه
P.K.H
۳۰ مهر ۱۳۹۸مطمعا باش اگه بی ام و رو از نزدیک ببینی حال میکنی
بهنام
۲۰ مهر ۱۳۹۸آقای فن هویدونک، شرکت های دیگر با الهام از خط مشی طراحی و استفاده از تناسباتی که ب ام و سالیان سال با خلق آن زیباترین خودروهای تولید انبوه دنیا رو میساخت در حال حاضر مشغول به تولید خودروهای زیبا هستند درحالیکه پویایی و قدمهای روبه جلو را هم برمیدارند. نمونه جنسیس جی هفتاد، کیا استینگری و حتی آلفا جولیا که با زیرکی تناسبات ب ام وه ای در اونها دیده میشه. آقای فن هویدونک شما برای جدا شدن از رقبا و دویدن به سمت جلو و حرکت به سمت آینده دارین هویت و شخصیت کمپانی خود را جا میزارید و این ترس از رسیدن رقبا و جا ماندن از آنها باعث شده چیزهای زیادی را دور بریزید.
مهران
۲۰ مهر ۱۳۹۸امثال شماها فکر میکنید شرکتهای بزرگی مثل ب ام و اونقدر میترسن یا تومدیریت بد هستن که کاری که میکنن اشتباهه در صورتیکه دقیقا برعکسه امثال این شرکتها تا عوام بفهمن موضوع چی بوده ده سال طول میکشه وقتی هنوز نمیتونید مولد بودن و خلق کردن سخته از اون سختر وپیچیده تر تراش و شکل دادن هست اونام میدونن عوام چقدر داره دست دوپا میزنه برای همین با بیانه دادن دارن سرگرم میکنن وجالبه وقتی این پولتیکشونو میبینم کیف میکنم
OMID
۲۰ مهر ۱۳۹۸پولیتیک؟
کلمه سیاست چه مشکلی داره؟:/
مهران
۲۰ مهر ۱۳۹۸اخه کلاسش بیشتره اینجوری
بهنام
۲۰ مهر ۱۳۹۸این چندمین نظر بنده بود که توسط پدال حذف شد. متشکرم
Saeed
۲۰ مهر ۱۳۹۸بزرگ کردن جلو پنجره bmw،
مثل این میمونه که سوراخ های دماغتو بزرگ تر کنی…..این چه طراحیه آخه؟؟ اصالت bmw رو برده زیر سوال تازه ازش دفاع هم میکنه!!
M3csl
۲۰ مهر ۱۳۹۸اگه بخوای اینجوری ب قضیه ی طراحی خودرو نگاه کنی،،
پس با دیدن سر اگزوز های خودرو ک هر روز تعدادشون بیشتر هم میشه یاد کدوم قسمت از بدن میوفتی…..؟؟؟؟
این چه نگاه و چه منطقیه آخه ؟؟!!!
Saeed
۲۰ مهر ۱۳۹۸ببخشید کارشناس
هر روز تعداد اگزوز ها درحال افزایشه؟
لینک بده ببینم تو یک هفته چندتا اگزوز به ماشینا اضاف شده؟؟
بجز پاگانی هوایرا bc رودستر و بوگاتی لاویتور نویر، همه خودرو ها دو اگزوز یا چهار اگزوز است….
میدونی کجا رو مثال میزنم؟؟ انگشت هامو!!
البته فعلا که من منظورتو از هر روز افزایش تعداد اگزوز هارو نمیفهمم
M3csl
۲۱ مهر ۱۳۹۸اولا ک تعداد خودروسازهایی ک ب اضافه کردن اگزوزتوی محصولات جدیدشون روی میارن رو میگم نه تعداد اگزوزهای هر ماشین رو دانشمند،،
دوماً بجای جواب دادن چرا طفره میری؟؟اگه جلو پنجره شبیه سوراخ دماغه اگزوز شبیه چیه؟؟ …
Saeed
۲۱ مهر ۱۳۹۸خو لینک بده ببینم اگه راست میگی…
این همه رندر خودرو هست چرا بیشتر ۴ یا ۵ اگزوز نیست؟؟
پروفسور، گفتم که اگزوز ها مثل تعداد انگشت هات میمونه باز بگم یا کافیه؟؟
شما هر جور میخوای فکر کن
اتفاقا جنابعالی هستی که داری طفره میری
من نظر شخصیم رو گفتم یعنی باید بگم چرخ ها ، درب ها، چراغ ها و…. کجا میشه؟؟؟
واقعا که….?
Alireza
۲۰ مهر ۱۳۹۸ون هویدونک اعدام باید گردد?
احمدرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۸به نظرم که طراحی سری 7 جدید وx7 عالیه ولی این کانسپت دیگه زیاده رویه
Khosrow
۲۰ مهر ۱۳۹۸یک دقیقه که توقف کنید هدفی آسان برای دیگران خواهید بود / فقط همین جمله ش ..
Mohsen
۲۵ مهر ۱۳۹۸رو دست این طراحی ماشینی نیست،معرکه اس!!!این جلو پنجره به شدت اصالت و جسارت بی ام و رو دو چندان به رخ رقبا میکشه بی ام و کمپانی تولید عشقه????
امیررضا
۲۶ مهر ۱۳۹۸نمیدونم چرا من هرچی بی ام وی میزنه دوست دارم.
عاشق جلوپنجره بزرگ سری 7 و ایکس 7 و این نسل جدید شدم، شاید بپرسید چرا؟
چون یه طرفدار و عاشق فقط زیبایی میبینه و دیگر هیچ. ابهتی که جلو پنجره بی ام وی داره رو کواتروی آئودی نداره. امضای کمپانی بی ام وی این جلو پنجرس و واقعا زیباست.
هرچقدر هم بزرگترش کنن من باز عاشقشم چون واقعا اتومبیل برای من با بی ام وی معنی میشه.