آئودیبی ام وپورشه

دوئل آئودی A7، ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه و پورشه پانامرا

امروز برای قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال، به سراغ کلاس نوظهوری بنام سدان‌های کوپه رفته‌ایم. کلاسی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ با معرفی نسل نخست مدل CLS توسط مرسدس بنز بنیان نهاده شد؛ بنابراین کلاس سدان‌های کوپه کلاسی تازه تأسیس است و به همین دلیل تعداد خودروهای آن نسبت به دیگر کلاس‌ها کمتر است. درهرحال شرکت‌کنندگان این کلاس عبارت‌اند از:

مرسدس بنز CLS

آئودی A7

ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه

پورشه پانامرا

آستون‌مارتین راپید

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تعداد شرکت‌کنندگان این گروه فرد است و به همین دلیل ناچاراً یکی از دوئل‌ها را با سه خودرو برگزار می‌کنیم. این سه خودرو آئودی A7، ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه و پورشه پانامرا هستند که در نخستین دور از دوئل‌های این گروه به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

آئودی A7

رقابت را با نمایندهٔ ارباب حلقه‌ها آغاز می‌کنیم چراکه باتجربه‌ترین عضو این جمع است. پس از مرسدس بنز CLS، آئودی A7 دومین سدان کوپهٔ بزرگ دنیا بود که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۹ معرفی شد. این خودرو که یک سدان کوپهٔ لیفت‌بک است، بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن مشترک با آئودی A6 ساخته شده است. نسل نخست A7 فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را در ماه می سال ۲۰۱۴ تجربه کرده و با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد؛ اما این نسل کم‌کم به پایان عمر خود نزدیک می‌شود و به‌زودی نسل دوم A7 معرفی خواهد شد. این ماشین در انواع و با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که ما یکی از قوی‌ترین نسخه‌های آن یعنی مدل RS7 را برای این نبرد انتخاب کرده‌ایم. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است که این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

پورشه پانامرا

پانامرا به‌عنوان نخستین خودروی چهاردر تولیدی پورشه چندی بعد از آئودی A7 در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۰۹ معرفی شد. پانامرا هم مانند A7 یک سدان کوپهٔ لیفت‌بک یا فست‌بک است و در اصل خودرویی پنج‌در محسوب می‌شود. نسل نخست پانامرا پس از تجربهٔ یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ سرانجام با نسل دوم جایگزین شد که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ در برلین آلمان رونمایی شد. نسل دوم این خودرو هم‌اکنون در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که قوی‌ترین مدل غیر هیبریدی آن فعلاً مدل توربو است که ما هم همین مدل را برای این دوئل سه‌نفره برگزیده‌ایم. پانامرا توربو مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه همانند A7 به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. چندی پیش نیز برای اولین بار پورشه نسخهٔ استیشن پانامرا را هم با نام اسپرت توریزمو معرفی کرد که فضای بار و سرنشینان عقب آن بیشتر است.

ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه

پس از ورود مرسدس بنز، آئودی، پورشه و حتی فولکس‌واگن به بخش سدان‌های کوپه، تنها غایب جمع ژرمن‌ها در این قسمت ب‌ام‌و بود که سرانجام این شرکت باواریایی هم با رونمایی از سری ۶ گرن کوپه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ به این جمع پیوست؛ اما همان‌طور که از نام این خودرو مشخص است، سری ۶ گرن کوپه برخلاف CLS، A7 و پانامرا خودروی مستقلی نیست و در اصل نسخهٔ چهاردر سری ۶ محسوب می‌شود. این مدل پس از نسخه‌های کوپه و کابریولت، سومین عضو خانوادهٔ سری ۶ بشمار می‌رود. تولید این نسل از سری ۶ همچنان ادامه دارد درحالی‌که در سال ۲۰۱۵ نیز فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده است. همانند A7 و پانامرا، برای این نبرد تمام آلمانی، قوی‌ترین نسخهٔ سری گرن کوپه یعنی M6 را انتخاب کرده‌ایم که از یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند. این پیشرانه ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی

  آئودی RS7 پورشه پانامرا توربو ب‌ام‌و M6 گرن کوپه
پیشرانه ۴ لیتری V8 ۴ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8
قدرت ۵۶۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار ۵۶۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر ۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۶ ثانیه ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر ۳۰۵ کیلومتر ۳۰۵ کیلومتر
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ۱۳.۸ لیتر
وزن ۲۰۲۰ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
طول ۴.۹۷ متر ۵.۰۵ متر ۵.۰۰ متر
قیمت ۱۱۱,۶۵۰ دلار ۱۶۱,۰۰۰ دلار ۱۱۸,۴۹۵ دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9740577]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. KING 918 (محمدرضا)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    قطعا پانامرا

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      عشقی که من به آئودی دارم ؛ مجنون نسبت به لیلی نداشت… ❤
      انتخاب من آئودی RS7 .
      هر چند پانامرا و سری 6 هم عالین.
      خودروسازی آلمان است دیگر… غیر از ( شاهکار) کاری بلد نیست.

      1. Parvaz

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (405 ديدگاه)

        لذتی که سواری و صدای اگزور و هندلینگ گرن کوپه سری ۶ داره، نه پانامرا داره نه آئودی ?

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          شما دلت رو الکی خوش کن ??????????????
          (شوخی)

      2. Daniel

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (955 ديدگاه)

        مجید بنظرم هرکدوم برای ی وظیفه ساخته شدن.
        BMW خودروی مسابقه و پیسته.
        RS7 خودروی درگ هست و تو خط مستقیم وحشتناکه. جانی لیبرمن تو موتورترند میگفت تو 400 متر از 488 سریعتره ولی تو پیست توانایی پانمرا رو نداره.
        پانامرا = BMW + RS7 یعنی هم هندلینگ هم درگ.من به شخصه افتخار دیدن لانچ سری قبلی توربوش رو داشتم. آدم یادش میره آب دهنشو قورت بده وقتی لانچ اینو میبینه. صدای وحشتناکی داره.
        پس با اینکه عشق BMW هستم ولی به پانامرا رای میدم تا اون دنیا فری پورشه نگه چرا حق خوری کردی… .

      3. Jast bentley continental

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (185 ديدگاه)

        به نظر منم ائودی چون تقریبا پرفورمنس هر سه یکیه و قیافه آیودی خیلی خوف و لاتیه خیلی باهاش حال می کنم و قیمت ائودی کمتر از ایناست و پانامرا به نظرم نمی ارزه و خیلی قیمت بالای داره ارباب حلقه ها رو عشق است.

        1. بیژن

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آقای دنیل ،داداش تو عکس پروفایلت لوگوی opel یادت رفت بذاری☺

    2. الف.ی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      نه.
      اینقدر قطعی نگو.
      اتفاقا پانامرا خیلی گرون تر از بقیه ست که یه نقطه ضعف محسوب میشه.
      البته که هر سه خودرو های فوق العاده ای اند.

    3. e36

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (917 ديدگاه)

      هر سه عالی هستند آدم عذاب وجدان میگیره یکیشو انتخاب کنه! من رای نمیدم

  2. reza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اگه می تونین یک خودرو ساز المانی پیدا کنین که از سیستم 4 چرخ محرک استفاده نمیکنه…ببینین اقلیم یک منطقه چه تاثیری روی خودرو سازا داره…محشره..

  3. shirko.merceds benz

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    پورش ، ب ام و ، ائودی

    1. Hamid...Audi

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (713 ديدگاه)

      البته همین مدل RS7 دو نوع عادی و پرفورمنس داره که مدل پرفورمنسش 610 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه.

    2. peyman

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      با توجه به ارادتی که ب ام و دارم ولی پانامرا سرتره

  4. Wolf

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه متانت خاصی تو چشمای آئودی هست که بهش رای دادم در مورد بی ام و باید بگم که ظاهرش کمی دموده شده نسل جدید شدیدا میطلبه
    و پانامرا فقط میتونم بگم پورشه هست

  5. Ss

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از هر لحاظ اعودی. سره. قیمت و شتاب و مصرف سوخت و قدرت موتور …..

  6. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    رای من آئودی بود
    این دوئل تعدادشون خیلی کمه

  7. روزبه

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به هزار و یک دلیل آئودی

  8. دانیال

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    پورشه

  9. مسعود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با اینکه پورش واقعا دوست داشتنیه ولی هرکاری میکنم نمیتونم چشم رو بی ام و ببندم

  10. Ali

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سخته،اینجا بیشتر سلیقه ای هستش که کی کدومو انتخاب کنه،ولی سلیقه من پانامرا بود

  11. یاسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    انصافا شما چجوری میتونین تصمیم بگیرین کدوم بهتره منکه نمیتونم :-D
    هرسه تا عالین شاید رو سلیقه ظاهر بگم ائودی

  12. علي

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    از نظر من همشون در ی سطح و کیفیت قرار دارن و خدا قسمت هر کسی بکنه مطمئنا با رضایت و غرور سوارشون میشه و احساس بدی نمیکنه . ولی به هر حال (((پورشه پانامرا ))) ی چیز دیگست که البته از اختلاف قیمتش هم تقریبا میشه دلیلشو فهمید و برند لوکس و معتبر تریه .bmw هم چشمگیر و همرو به خودش جلب میکنه و آئودی که تمام فاکتورهارو یکجا به مالک میبخشه .
    با تچکر

    1. dice

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      پورشه از BMW معتبر تره؟؟؟ :/
      برای بار هزارم می گم.. یه کسایی که پورشه رو تو خیابون دیدن همینجوری فک کردن بهترین ماشین دنیاست..نمونش همین علی..

      1. امیرحسین

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (102 ديدگاه)

        یعنی bmw ندیدیم؟؟
        این حرف واقعا مضخرفه

  13. shahin

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پانامرا یه کلاس از اون دوتای دیگه بالاتره.اختلاف قیمت هم به همین دلیله.کلا پورشه از بنز و ب ام و ائودی بالاتر به حساب میاد همه جای دنیا.اگه قرار بود رتبه دوم انتخاب کنم ب ام و . سوم هم ائودی با اینکه خیلی عالیه

  14. alireza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آئودی RS7 و R8

  15. amin

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اول ائودی بعد پورشه .بی ام و هم که اعداد وارقامش فقط بر روی کاغذ کاربرد دارد چه شتاب چه مصرفش در عمل 180 درجه فرق داره

  16. amin

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    من هیچ دلیل قانع کننده ای برای انتخابم ندارم چون هر ۳ این خودروها عالی هستند و واقعا نمیشه یکیشون رو بر دیگری ترجیح داد.
    انتخاب من پانامرا هستش فقط به این دلیل که دوستش دارم و نمیتونم دلیل خاصی غیر از این بیارم ،

  17. الف.ی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    قطعا این سخت ترین دوئل تا الآن بوده.
    واقعا نمیدونم کدومو انتخاب بکنم.

  18. کارال

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    آقا دهقان همه حرفی شنیده بودیم ولی دوئل ۳ تایی نشنیده بودیم . اقا میخوایی دوئلها رو سریع تموم کنی ؟آقا نبینم خسته شده باشی؟! ولی خب واقعا کارتونم سخته هر روز با مقاله های جدید. ی خسته نباشی خدمت همه ی مسولین و نویسنده های پدال ✋

    1. امیر دهقان

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (743 ديدگاه)

      سلام دوست گرامی
      خیر قصد سریع تموم کردن دوئل ها رو نداریم بلکه همونطور که در مقدمه مطلب ذکر شده، بدلیل فرد بودن تعداد خودروهای این گروه مجبور شدیم یکی ازدوئل ها رو سه تایی برگزار کنیم.

  19. بنیامین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (223 ديدگاه)

    انتخاب غیر ممکن

  20. فيصل.

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    رفقا چرا به آئودی رای نمیدین؟ این رسمش نیس.

  21. آریا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    با این که طرفدار پورشه نیستم ولی بین اینا پانامرا واقعا سرتره.
    M6 و RS7 دیگه سن و سالی و سالی ازشون گذشته ولی پانامرا تازه نسل جدیدش اومده.

  22. dice

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    یک بچه 12 ساله: پورشه پورشه پورشه اصلا پورشه از همه بهتره..
    یک ادم عاقل و بالغ: با وجود اینکه از BMW گرن کوپه چند سالی می گذره ولی هنوز جذابیت خودشو داره.. و همچنین موتور کاملا قوی که در برابر پورشه و اودی کم نمی اره… و باتوجه به قیمت کم تر BMW…
    BMW انتخاب بهتریه

  23. My power

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر موتور و گیربوکس عملکرد bmw از دوتای دیگه خیلی بهتره.سواری m6 خیلی وحشیانه ست و اسپرت تر از دوتای دیگه ست.انتخاب سختی نیست اگه به جنون اعتقاد داشته باشین.در ضمن من هر سه ماشین رو سوار شدم که می گم.

  24. كوروش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    نمی دونم به کی رای بدم خداااا

    ولی به بیمر رای می دهم

  25. سیاوش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    خودرو سازای آلمانی فوق العادن نمیشه بینشون انتخاب کرد ولی با ارادتی که به پانامرا جدید دارم انتخابم پانامراست

  26. مهراب

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    به عشق داش نادر فقط m6

  27. saied

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ۳ تاشونم عالین.
    فقط پانامرا گرونه.
    و خودش نقطه ضعف حساب میشه.

  28. رامکال

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    پانامرا.
    توی اهواز از نزدیک دیدمش فوق العادست.

  29. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حداقل تو این قسمت پانامرا رو با RS7 مینداختین و m6 و رو با راپید و CLS63 رو هم به عنوان پدر این کلاس در مرحله آخر مقابل برنده این دو تا دوءل قرار میدادین
    حیفه از این 3 تا فقط یکیشون بالا بیاد

  30. NISMO

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    چی بشه دوئل بنز و پورشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا