امروز در قسمت دیگری از سری رقابتهای خودرویی پدال، به سراغ کلاس نوظهوری بنام سدانهای کوپه رفتهایم. این گروه یکی از خلوتترین گروههای خودرویی رقابتهای پدال است و تنها شش خودرو در آن حضور دارند که همۀ آنها آلمانی هستند. به همین دلیل امروز درحالیکه در دور چهارم مرحلۀ مقدماتی رقابتها هستیم اما شاهد اولین دوئل از گروه سدانهای کوپه خواهیم بود. شرکتکنندگان این عبارتاند از:
آئودی A7
پورشه پانامرا
مرسدس بنز CLS
مرسدس-آامگ GT 4
بامو سری ۶ گرن کوپه
بامو سری ۶ گرن توریزمو
هر یک از سه قطب خودروسازی آلمان یعنی فولکسواگن، مرسدس بنز و بامو دو نماینده در این گروه دارند که در نخستین دوئل سدانهای کوپه، از بین آنها یکی از نمایندگان باواریاییها یعنی بامو سری ۶ گرن کوپه به نبرد با نمایندهای از امپراطوری فولکسواگن یعنی آئودی A7 پرداخته است.
آئودی A7
پسازاینکه مرسدس بنز با معرفی مدل CLS، کلاس سدانهای کوپه را بنیان نهاد، نخستین شرکتی که بعدازآن اقدام به معرفی خودرویی در این کلاس نمود، آئودی با مدل A7 بود. این ماشین که دومین سدان کوپهٔ بزرگ دنیا محسوب میشود، برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۹ رونمایی گردید. آئودی A7 یک سدان کوپهٔ لیفتبک است که بر روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن مشترک با آئودی A6 ساخته شده است. نسل نخست این سدان کوپهٔ آلمانی فیسلیفت میاندورهای خود را نیز در ماه می سال ۲۰۱۴ تجربه کرده و با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد؛ اما این نسل کمکم به پایان عمر خود نزدیک میشود و در آیندهای نزدیک نسل دوم A7 معرفی خواهد شد. این ماشین در انواع و با پیشرانههای مختلفی شامل نمونههای بنزینی و دیزلی عرضه میگردد. همچنین در صدر خانوادهٔ این سدان کوپه، دو عضو اسپرت و عملکردی هم به نامهای S7 و RS7 حضور دارند درحالیکه نهایتاً لیست مدلهای این خودرو به مدل RS7 Performance با ۶۰۵ اسب بخار قدرت ختم میشود؛ اما در رقابت ما RS7 استاندارد شرکت کرده است که از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ کواترو به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
بامو سری ۶ گرن کوپه
پس از ورود مرسدس بنز، آئودی، پورشه و حتی فولکسواگن به بخش سدانهای کوپه، تنها غایب جمع ژرمنها در این قسمت بامو بود که سرانجام این شرکت باواریایی هم با رونمایی از سری ۶ گرن کوپه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ به این جمع پیوست؛ اما همانطور که از نام این خودرو مشخص است، سری ۶ گرن کوپه برخلاف CLS، A7 و پانامرا خودروی مستقلی نیست و در اصل نسخهٔ چهاردر سری ۶ محسوب میشود. این مدل پس از نسخههای کوپه و کابریولت، سومین عضو خانوادهٔ سری ۶ بشمار میرود؛ اما با قطعی شدن بازگشت کوپهٔ بزرگ سری ۸، آیندهٔ سری ۶ مبهم شده است چراکه طبق گزارشاتی بامو قصد دارد بهطور کامل به تولید خانوادهٔ سری ۶ خاتمه داده و سری ۸ را جایگزین آن کند؛ بنابراین احتمالاً در آینده سری ۸ گرن کوپه جایگزین سری ۶ گرن کوپه خواهد شد. درهرحال سری ۶ که در سال ۲۰۱۵ فیسلیفتی جزئی را تجربه کرد، با پیشرانههای گوناگونی عرضه میگردد که همانند A7، برای این نبرد، قویترین نسخهٔ آن یعنی M6 گرن کوپه را انتخاب کردهایم. این موشک آلمانی به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ منتقل میگردد.
مشخصات فنی
آئودی RS7 | بامو M6 گرن کوپه | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۶۰ اسب بخار | ۵۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه | ۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۱.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر | ۳۰۵ کیلومتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر | ۱۳.۸ لیتر |
ظرفیت باک | ۷۵ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۰۲۰ کیلوگرم | ۱۸۸۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۰۰ متر | ۵.۰۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۱ متر | ۲.۹۶ متر |
قیمت | ۱۱۱,۶۵۰ دلار | ۱۱۸,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9821005]
parsa
۱۰ شهریور ۱۳۹۶من به ام6 رای دادم، هرکاری کنم علاقه زیادی بهش دارم
شاهين
۱۰ شهریور ۱۳۹۶این سگمنت خیلی عشقه! وقتی داخل سری ۶ نشسته باشی واقعا نمیتونی به آعودی فکر کنی.جفتشون خوبن ولی ب ام و خیلی خفن تره.حتی احتمال میدم در مقابل بنز یا پورشه هم انتخابش کنم
Carbonado Aventador
۱۰ شهریور ۱۳۹۶یجای حرفت مشکل داره…
گفتی وقتی داخل بی ام و بشینی…
این حرفت درصورتی درسته که داخل آئودی rs7 هم بشینی!!!!
تو این دوئل تمام برتری ها از آن آئودیه و فقط سلیقه ی افراده که میتونه BMW یا آئودی رو انتخاب کنه!!!!
فرشاد
۱۰ شهریور ۱۳۹۶من به آئودی رای دادم، با وجود وزن بیشتر، قیمت کمتر و موتور کوچیکتر، عملکرد فنی بهتری داره، خاصترم هست.
PaRHaM
۱۰ شهریور ۱۳۹۶۱۲۰ درصد ! آئودی ???
Behnam.xan
۱۰ شهریور ۱۳۹۶من عاشق m6 هستم ??
ستاره های پرفروغ(Daniel)
۱۰ شهریور ۱۳۹۶با اینکه M6 هندلینگ فوق العاده ای توی پیست بعد از پانامرا داره ولی هرکدوم رای بیارن باعث افتخاره.
- A M I R -
۱۰ شهریور ۱۳۹۶خداییش خیلی سخته ، اگه منطقی باشم باید RS7 رو انتخاب کنم اما بر اساس احساس و علاقه M6 ! اصولا بین دوتا آلمانی نمیشه یکیشو انتخاب کرد ??♂️
Hamid...Audi
۱۰ شهریور ۱۳۹۶اون عکس اولیه نسل قدیم آئودیه.میشه اصلاحش کنین؟
#ali.m#
۱۰ شهریور ۱۳۹۶به m6رای دادم به خاطر طراحی بیرون و کابین بهترش .
البته ائودی از نظر فنی بهتره ولی من به بی ام و بیشتر علاقه دارم .
رضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۶رنگ بدی رو برا m6 انتخاب کردید
با اینکه عاشق بی ام و هستم زد تو ذوقم
با این حال دو تاشون عشقن.من ب شخصه m6 را مشخصات :رینگ سیاه .جلو پنجره سیاه . شیشه سیاه . بدنه سیاه.کلا سیاه میخواهم
شاهين
۱۰ شهریور ۱۳۹۶سیاهی مو تورو میخوم
Kasra.kh
۱۰ شهریور ۱۳۹۶چشم بسته بدون اینکه مشخصات رو ببینم به بی ام دبلیو رای دادم چون عاشقشم
ارش
۱۰ شهریور ۱۳۹۶توی پیست بی ام و m6عالیه با هندلینگ خارق العاده.
حمید ع
۱۰ شهریور ۱۳۹۶دوستان از ی موتور 3لیتری هم میشه 600اسب و 700اسب کشید..ولی اسب بخار و قدرت، لذت رانندگی و دینامیک نمیاره.انصافا بهترینشون BMW M6 هست.
Hossein
۱۰ شهریور ۱۳۹۶خیلی خیلی انتخاب سختیه
حتی برای یه نظرسنجی ساده هم نمیشه بینشون انتخاب کرد وای به روزی که واقعا بخوای بینشون انتخاب کنی
rs7 رو خیلی دوست دارم اما m6 خیلی خاصه
اگر که m6 کوپه بود قطعا بهش رای میدادم اما اینجا خیلی سخته
با اینکه rs7 رو خیلی دوست دارم اما بخاطر اینکه هنوز وقتی اتاق 6 گرن کوپه میبینم کلی به وجد میام و هنوز باعث میشه فشارم بالا پایین شه به m6 رای میدم
SQ12
۱۰ شهریور ۱۳۹۶سلام به تمام پدالی های عزیز.ببخشید که بی ربطه ولی میخوام بدونم که چرا دوئل های پدال یه جور دیگه شدن.قبلاً خیلی بهتر بودن.الان خیلی پیچیده تر و تو هم تو هم تر شدن.مثلاً شما تو خردادماه مطلب دوئل آستون مارتین رپید و مرسدس بنز CLS کلاس رو گذاشتید بعد تو شهریورماه دوئل آستون مارتین رپید و رولزرویس گوست رو گذاشتید.دلیلش چیه؟
SQ12
۱۰ شهریور ۱۳۹۶مثلاً شما تو همون دوئل های نخستتون بیوک انکلیو رو تو کلاس کراس اوورهای بزرگ و کراس اوورهای متوسط قرار دادین.خیلی گیج شدم و واقعاً کنجکاویم گل کرده که دلیلش چیه.
امیر دهقان
۱۰ شهریور ۱۳۹۶برای حرفهایتر و عادلانهتر شدن سطح رقابتها، بتازگی در بعضی گروهها بازنگری شده است و به همین دلیل در موارد بسیار معدودی ممکنه ماشینهای تکراری در دوئلها شرکت کنن. مثلاً پس از این بازنگری، آستونمارتین راپید از گروه سدانهای کوپه به گروه سدانهای فوق لوکس منتقل شد.
در مورد بیوک انکلیو هم، گروه جدید بنام کراساوورهای لوکس سه ردیفه ایجاد و انکلیو را به همراه ماشینهای دیگهای مثل آئودی Q7 و ولوو XC90 به این گروه جدید منتقل کردیم.
SQ12
۱۰ شهریور ۱۳۹۶آها متوجه شدم.خیلی ممنون آقای دهقان.
SQ12
۱۰ شهریور ۱۳۹۶خیلی ببخشید اگه من گیج بودم آقای دهقان.اصلاً من نفهمیده بودم که دوئل هاتون چرا اینجوری شده ولی بازم ممنونم ازتون که یادآوری فرمودید.
حمیدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ائودی بیشتر جذبم کرد الان میفهمم چرا تو شمال اروپا فروش ائودی بیشتر از باقی مدلای لوکس المانی هست
MehdiTurbo
۱۰ شهریور ۱۳۹۶اکثر کامنتا نوشتند ام 6 ولی ائودی ارای بیشتری داره،عجیبه،منم به بی ام و رای دادم،طراحی اسپرت تر.
Sina Naseri
۱۰ شهریور ۱۳۹۶تقریبا میشه گفت سلیقه ایه
ولی فکرکنم m6 توی پیست عملکرد بهتری داشته باشه (ب خاطر هندلینگ ش)
Hamid...Audi
۱۱ شهریور ۱۳۹۶یه جوری میگین ام6 توی پیست فلانه و هندلینگه خارق العاده داره انگار آئودی با 50 تا سرعت تو پیچ چپ میکنه!!!!
Saman
۱۰ شهریور ۱۳۹۶قیمت هر دوشون خیلی زیاد و فراتر از برند و قابلیتشونه و افت قیمت زیادی هم در فروش مدلهای کارکرده دارن ولی افت قیمت آئودی وحشتناک بالا هستش و bmw طراحی بهتر و افت قیمت کمتری داره و با وجود استهلاک بالا انتخاب بهتری هستش البته بین بد و بدتر :D
شاهین یزدین
۱۰ شهریور ۱۳۹۶به نظرت کسی که یکی از اینارو میخره اصلا میفروشه ماشینشو ؟؟؟؟؟!!!!!
فراتر از قابلیتشون و برند!!!؟ مگه از این برند ها(بطور کلی ژرمن ها) بهتر هم سراغ داری شما؟
انتخاب بین بد و بدتر؟؟؟!!! رسما دیگه داری اشتباه میزنی :)
شاهین یزدین
۱۰ شهریور ۱۳۹۶کلا انتخاب بین بنز بی ام و و آئودی به نظرم صرفا با قلب آدمه
Achtung
۱۰ شهریور ۱۳۹۶دلیلی نیست که rs7 رو انتخاب کنم فقط شتابش بهتره
رامکال
۱۰ شهریور ۱۳۹۶ای خدا این چه کاری بود که پدال ما با ما کردی.
نمیشه من رای ندم.
بین این دو تا عشق مگر میشه یکیشونو انتخاب کرد؟!!!
کاشکی روبروی هم نمیافتادند.
دو سلطان.
ببخشید ب ام و عزیزم به خاطر قدیمی تر بودنت مجبورم به آئودی رای بدم.
شرمنده.
حسن
۱۰ شهریور ۱۳۹۶هر دو ماشین عالی هستن، ولی آئودی rs7 واقعا خوشگل هست و حتی مدل های قدیمی ترش هم هنوز نگاه ها رو به خودش جذب می کنه!
Gelare
۱۰ شهریور ۱۳۹۶به آئودی رای بدید واقعا حیفه رای نیاره مشخصات فنی بهتر و سوخت کمتر و قیمت کمتر و قیافه بهتر و اینکه آئودیه این خیلی بهتره نخونده رای ندیدا از من گفتن میدونم خیلیا بی ام وه دوس دارن ولی این واقا بهتره
Gelare
۱۰ شهریور ۱۳۹۶موافقم با هاتون هر دو خوبن ولی آئودی باید برنده شه چون بهتر و زیبا تره پس رای بدید بهش تا برنده شه
بابک محبی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶درود بر همه عزیزان
عکس اول از تست و در واقع دوئل مدل 2014 این دو خودرو در Auto Express گرفته شده. پیشنهاد میکنم حتما فیلم این مقایسه رو در یوتیوب ببینید. بسیار زیباست و چندین بار من رو میخکوب کرده پای لپ تاپ
الان هم دوباره یادم افتاد باید ببینمش
Achtung
۱۰ شهریور ۱۳۹۶جالب بود با وجود شتاب بهتر rs7 ام ۶ در کل بهتره ولی اینجا اونی رای میاره که تو جدول اعدادش بهتره در کل نتیجه نظرسنجی ها رو میشه از روی جدول پیش بینی کرد
مهدی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶آئودی جذابتره
mohammad
۱۱ شهریور ۱۳۹۶توی این رقایت ها نمیشه گفت این بده یا اون هر دو شون عالی هستن و اوج مهندسی المان رو نشون میدن من خودم به بی ام و رای دادم طراحی هاشون هم سلیقه هست ولی به نظرم بی ام و بهتر بود مخصوصا در نمای عقب بی ام و هم 200 کیلو تقریبا سبکتره که یه امتیاز خوبیه
امیرحسین بشیر فرهمند
۱۱ شهریور ۱۳۹۶با تشکر از آلمان عزیز …
ehsan
۱۱ شهریور ۱۳۹۶یه چیز جالب توی این گروه اینه که همشون آلمانی هستن پس برنده با هر نتیجه ای آلمانی هست ((:
mohammad_FM 480
۱۱ شهریور ۱۳۹۶واقعا سخت ترین دوئلی هست که تا به حال دیدم . و قلبم به شدت میزنه.یه حال عجیب پیدا کردم با اینکه فقط یه نظر سنجی هست
مغزم میگه آئودی
دلم میگه بی ام و
نمیتونم به هیچ کدوم رای بدم…