در قسمت دیگری از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت بین بیوک انکور و مینی کانتریمن بودیم. در این رقابت مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۱۰۵۵ رأی به ثبت رسیده است که کانتریمن با دریافت ۶۲۸ عدد از آنها و کسب ۵۹ درصد از کل آراء پیروز رقابت لقب میگیرد. این در حالی است که انکور موفق به کسب ۴۲۷ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراساوورهای سابکامپکت لوکس، رقابت بین آئودی Q2 و بامو X2 برگزار شده است.
آئودی Q3 | آکورا CDX | بامو X1 | رنجروور اووک |
آئودی Q3 | رنجروور اووک | ||
آئودی Q2 | بامو X2 | اینفینیتی QX30 | دیاس ۶ |
؟ | اینفینیتی QX30 | ||
بیوک انکور | مینی کانتریمن | جگوار E-Pace | ولوو XC40 |
مینی کانتریمن | ولوو XC40 | ||
لکسس UX | مرسدس بنز GLA | ||
؟ |
آئودی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ کراساوور جدیدی بنام Q2 را معرفی کرده و بدین ترتیب به خانوادهٔ Q خود عضو چهارمی را اضافه نمود. Q2 همانطور که از نامش مشخص است پایینتر از Q3 قرار گرفته و عنوان کوچکترین کراساوور آئودی را از آن گرفته است. این کراساوور سابکامپکت آلمانی روی پلتفرم MQB گروه فولکسواگن ساخته شده است که با خودروهای فراوانی از این گروه خودروسازی مانند آئودی A3، اشکودا کاروک، فولکسواگن T-Roc، سئات آتکا و… مشترک است. Q2 از نوامبر سال ۲۰۱۶ در بازار اروپا عرضه گردید اما هنوز به بازار ایالاتمتحده راه پیدا نکرده و قرار است بهزودی در اوایل امسال در این کشور هم عرضه گردد. این کراساوور سابکامپکت لوکس با سه پیشرانهٔ بنزینی و دو موتور دیزلی به بازار عرضه میگردد. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت شروع شده و سپس شامل نمونههای ۱.۴ لیتری و ۲ لیتری توربو میشود. موتورهای دیزلی هم عبارتاند از یک واحد ۱.۶ لیتری توربو و یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو که برای این رقابت جهت هماهنگی با بامو X2 قویترین پیشرانهٔ دیزلی Q2 را انتخاب کردهایم. این موتور ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتورهای پایه و کمتوان Q2 با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه میشوند اما برای موتورهای ۱.۴ لیتری بنزینی و ۲ لیتری بنزینی و دیزلی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم وجود دارد.
بامو نخستین بار با رونمایی از کراساوور کانسپتی بنام X2 در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶، خبر از اضافه شدن عضو کاملاً جدیدی به خانوادهٔ X خود داد. سپس حدود یک سال بعد در اکتبر سال ۲۰۱۷ سازندهٔ آلمانی رسماً نسخهٔ تولیدی X2 را رونمایی کرد. این کراساوور جدید روی پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL2 بامو ساخته شده که همان پلتفرم بکار رفته در مدل X1 است؛ اما X2 علیرغم اینکه از لحاظ نام بالاتر از X1 قرار میگیرید ولی طول کمتری نسبت به X1 داشته و کراساوور کوچکتر و البته اسپرتتری نسبت به آن محسوب میشود. X2 نیز همانند آئودی Q2 فعلاً فقط به بازار اروپا عرضه شده است اما بهزودی راهی بازار ایالاتمتحده هم خواهد شد. بامو فعلاً X2 را در سه مدل مختلف ارائه کرده است که یکی بنزینی و دو نمونهٔ دیگر دیزلی هستند. مدل بنزینی ۲۰i نام دارد و از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت استفاده میکند ولی این مدل صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای این دوئل به سراغ مدلهای دیزلی X2 برویم که ۲۰d و ۲۵d نام دارند. این دو مدل هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده میکنند که در دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود. در دوئل ما مدل ضعیفتر X2 20d شرکت کرده که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مدلهای دیزلی هردو بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز هستند.
آئودی Q2 | بامو X2 | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۹۰ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۳ ثانیه | ۷.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۱ ثانیه | ۱۵.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۹ لیتر (ترکیبی) | ۴.۶ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۲۸ گرم/کیلومتر | ۱۲۱ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۴۸۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۱۹ متر | ۴.۳۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۶۷ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۵ لیتر | ۴۷۰ لیتر |
قیمت پایه | ۲۱,۶۶۰ پوند | ۳۰,۰۰۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9936647]
الف.ی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶من آئودی رو بیشتر میپسندم
الف.ی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶گرچه بهنظر من طراحی بیمر یه سروگردن زیباتر ه
علی
۲۱ بهمن ۱۳۹۶آخ آخ چه انتخاب سختیه . جفتشو خیلی دوست دارم و تو بازار جز بهترینها هستن. برای اینکه خودمو به چالش وجدانی بابت رای دادن نکشم از ترفند چشمان بسته استفاده کردم و دیدم انگشتم گزینه ((( X2 ))) را لمس کرده و سر تعظیم به انتخاب چشم بستم فرود آوردم .
با تچکر
Amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۶رای من x2
Mehdi TuRbO
۲۱ بهمن ۱۳۹۶با طراحی عقب ائودی نمیتونم ارتباط برقرار کنم به دلیل طرح چراغش.اما جفتشون عالیند.
امیر رضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۶بی ام و!
چون طراحی زیبا و با جزییات تری داره،حجم صندوقشم بیشتره…
تو این مقایسه ویژگی چشم گیر آىودی قیمتشه!
فرامرز
۲۱ بهمن ۱۳۹۶اختلاف قیمت بخاطر اینه که آئودی کیو 2 پلتفرمش با فولکس پولو و آئودی آ1 یکیه درحالیکه ب ام و ایکس 2 پلتفرمش با سری 1 یکیه که یه کلاس بزرگتر هست. ابعاد ماشین تو جدول این قضیه رو اثبات میکنه
فرامرز
۲۱ بهمن ۱۳۹۶و اینکه نمای پشت کیو2 دقیقا مثل نسل قبلی پولو هست درحالیکه پولو تقریبا نصف کیو2 قیمت داره. یه نکته دیگه اینکه ایکس 2 بخاطر استایل کوپه (برعکس کیو2 که سقف ساده داره) خیلی از ایکس 1 گرونتره و اگه قیمت ایکس 1 رو با کیو 2 مقایسه کنید میبینید ارزش خرید ایکس 1 خیلی بالاتره
F۲۲RAPTOR
۲۱ بهمن ۱۳۹۶منم موافقم ایکس ۲ باس با کیو ۳ میوفتاد،
کیو۲ هم با جی ال آ
Just juguar& ferrari&lambo
۲۱ بهمن ۱۳۹۶به بی ام و رای دادم خیلی زیباست.
امیر
۲۱ بهمن ۱۳۹۶یعنی زشت ترین ِ آیودی همینq2هست خیلی بی تناسب وبده طراحی خارجیش واقعاbmwسره ظاهرماشینوادم عشق میکنه
ماتئوس
۲۱ بهمن ۱۳۹۶هر دو عالین
رای نمیدم
Babak
۲۱ بهمن ۱۳۹۶هر دو از نظر فنی در یک رده هستن (آئودی کمی بهتره) از نظر ظاهری و طراحی بی ام و جذانتره. اختلاف فاهش آئودی در قیمتشه
رای من آئودی
سورنا
۲۱ بهمن ۱۳۹۶این x2 با این رنگش چقدر خوشگله ?
سياوش
۲۱ بهمن ۱۳۹۶X2 ماشین جادارتریه که تواین سگمنت خیلی مهمه
اما از قیمت آئودی هم نمیشه گذشت
درکل رای منx2
عشق ماشین
۲۱ بهمن ۱۳۹۶بی ام و خوشگل تر و جالب تر هستش ولی با توجه به اختلاف قیمت موجود بنده به آئودی رای دادم.
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۶تو عشق ماشینی؟؟؟ یه عشق ماشین واقعی هیچ وقت از روی قیمت نظر نمیده. البته موقع خرید طبیعتا قضیه فرق میکنه.
حالا مهم نیست، نظر شما محترم. اما اینو در نظر بگیر که پلتفرم آئودی با ۲۰تا ماشین دیگه مشترکه و مال X2 فقط با X1 و سری ۱ سدان مشترکه! ضمناً X2 سیستم ۴چرخ داره به صورت استاندارد ولی Q2 در مدل پایه دیف جلو هستش. لیست آپشنای استاندارد هم که بهش اشاره نشده و ما هم نظری در موردش نمیدیم
F۲۲RAPTOR
۲۱ بهمن ۱۳۹۶کانتری من هم همین پلتفرموداره
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۶حالا شما مته به خشخاش نذار. منظورم اینه که وجود پلت مشترک باعث کاهش هزینه تولید شده و سیستم ۴چرخ استاندارد باعث افزایش زیاد قیمت پایه میشه. بله، سری ۲ اکتیو/گرندتورر هم همین پلت رو دارن
F۲۲RAPTOR
۲۲ بهمن ۱۳۹۶حسین خطه به مشماش نذاشتم کامنتتو تکمیل کردم برادر
#ali.m#
۲۱ بهمن ۱۳۹۶من به x2رای میدم .طراحی شاسی بلند های بی ام و اکثرا جذاب نیستن اما این یکی انگار خوب جواب داده .
ائودی از نظر فنی یکم بهتره ولی طراحیش باعث میشه بهش رای ندم مخصوصا چراغ عقبش ک شبیه ds3یا فولکس پولو شده .
روزبه
۲۱ بهمن ۱۳۹۶هیچ دلیلی وجود نداره که 9000 پوند بیشتر داد برا BMW مگه اینکه به شکلی افراطی عاشق BMW بود . اونم زمانی که مشخصات فنیش تفاوت چندانی با آئودی نداره . رای من قطعا آئودیه …
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۶دلیل داره. X2 به صورت استاندارد سیستم ۴چرخ داره اما آئودی در نسخه پایه دیف جلو هستش. پلتفرم آئودی هم که با کلی ماشین دیگه مشترکه و حتما توی قیمتش تاثیر داره
M3csl
۲۱ بهمن ۱۳۹۶خیلی به هم نزدیکن،،
اما نکته مهم و قابل تامل اینه که؛
با وجود قدرت و گشتاور و حجم موتور برابر؛
ب ام و مصرف سوخت کمتر و آلایندگی کمتری داره،،اونم در صورتیکه صدوبیست کیلو گرم سنگین تر از ائودیه!!!!!
بدون تعارف باید نتیجه گرفت علاوه بر اینکه ب ام و زیباتره،،از نظر تکنولوژی ساخت هم سرتره.
حسین
۲۱ بهمن ۱۳۹۶آقا مگه رنجروور اووک با X3 نیست؟ چرا با X1 مقایسه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حمیدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۶کیو۲ فقط به خاطر قیمت
Chiawan
۲۲ بهمن ۱۳۹۶انتخاب بسیار سەختیە. من در نهایت بستە بە قیمت رای دادم q2
کیوان
۲۵ بهمن ۱۳۹۶Audi رو ازBMW بیشتر دوست دارم
عباس
۴ فروردین ۱۳۹۷Q2 به نظر من هم از نظر قیمت خیلی مقرون به صرفه است، هم جمع و جورتره البته هر کسی علاقه شخصی خودشو میگه کلا من آئودی رو خیلی دوس دارم