آئودیبی ام و

دوئل آئودی Q2 و ب‌ام‌و X2

در قسمت دیگری از دور نهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت بین بیوک انکور و مینی کانتریمن بودیم. در این رقابت مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۱۰۵۵ رأی به ثبت رسیده است که کانتریمن با دریافت ۶۲۸ عدد از آن‌ها و کسب ۵۹ درصد از کل آراء پیروز رقابت لقب می‌گیرد. این در حالی است که انکور موفق به کسب ۴۲۷ رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس، رقابت بین آئودی Q2 و ب‌ام‌و X2 برگزار شده است.

آئودی Q3

آکورا CDX

ب‌ام‌و X1

رنجروور اووک

آئودی Q3

رنجروور اووک

آئودی Q2

ب‌ام‌و X2

اینفینیتی QX30

دی‌اس ۶

؟

اینفینیتی QX30

بیوک انکور

مینی کانتریمن

جگوار E-Pace

ولوو XC40

مینی کانتریمن

ولوو XC40

لکسس UX

مرسدس بنز GLA

؟

آئودی Q2

آئودی برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ کراس‌اوور جدیدی بنام Q2 را معرفی کرده و بدین ترتیب به خانوادهٔ Q خود عضو چهارمی را اضافه نمود. Q2 همان‌طور که از نامش مشخص است پایین‌تر از Q3 قرار گرفته و عنوان کوچک‌ترین کراس‌اوور آئودی را از آن گرفته است. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت آلمانی روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است که با خودروهای فراوانی از این گروه خودروسازی مانند آئودی A3، اشکودا کاروک، فولکس‌واگن T-Roc، سئات آتکا و… مشترک است. Q2 از نوامبر سال ۲۰۱۶ در بازار اروپا عرضه گردید اما هنوز به بازار ایالات‌متحده راه پیدا نکرده و قرار است به‌زودی در اوایل امسال در این کشور هم عرضه گردد. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس با سه پیشرانهٔ بنزینی و دو موتور دیزلی به بازار عرضه می‌گردد. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت شروع شده و سپس شامل نمونه‌های ۱.۴ لیتری و ۲ لیتری توربو می‌شود. موتورهای دیزلی هم عبارت‌اند از یک واحد ۱.۶ لیتری توربو و یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو که برای این رقابت جهت هماهنگی با ب‌ام‌و X2 قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزلی Q2 را انتخاب کرده‌ایم. این موتور ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتورهای پایه و کم‌توان Q2 با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما برای موتورهای ۱.۴ لیتری بنزینی و ۲ لیتری بنزینی و دیزلی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو هم وجود دارد.

ب‌ام‌و X2

ب‌ام‌و نخستین بار با رونمایی از کراس‌اوور کانسپتی بنام X2 در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶، خبر از اضافه شدن عضو کاملاً جدیدی به خانوادهٔ X خود داد. سپس حدود یک سال بعد در اکتبر سال ۲۰۱۷ سازندهٔ آلمانی رسماً نسخهٔ تولیدی X2 را رونمایی کرد. این کراس‌اوور جدید روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی UKL2 ب‌ام‌و ساخته شده که همان پلت‌فرم بکار رفته در مدل X1 است؛ اما X2 علیرغم اینکه از لحاظ نام بالاتر از X1 قرار می‌گیرید ولی طول کمتری نسبت به X1 داشته و کراس‌اوور کوچک‌تر و البته اسپرت‌تری نسبت به آن محسوب می‌شود. X2 نیز همانند آئودی Q2 فعلاً فقط به بازار اروپا عرضه شده است اما به‌زودی راهی بازار ایالات‌متحده هم خواهد شد. ب‌ام‌و فعلاً X2 را در سه مدل مختلف ارائه کرده است که یکی بنزینی و دو نمونهٔ دیگر دیزلی هستند. مدل بنزینی ۲۰i نام دارد و از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی این مدل صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای این دوئل به سراغ مدل‌های دیزلی X2 برویم که ۲۰d و ۲۵d نام دارند. این دو مدل هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل استفاده می‌کنند که در دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. در دوئل ما مدل ضعیف‌تر X2 20d شرکت کرده که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. مدل‌های دیزلی هردو به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive مجهز هستند.

مشخصات فنی

آئودی Q2

ب‌ام‌و X2

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۳ ثانیه ۷.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه ۱۵.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۴.۹ لیتر (ترکیبی) ۴.۶ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۸ گرم/کیلومتر ۱۲۱ گرم/کیلومتر
وزن ۱۴۸۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
طول ۴.۱۹ متر ۴.۳۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۰ متر ۲.۶۷ متر
حجم صندوق بار ۴۰۵ لیتر ۴۷۰ لیتر
قیمت پایه ۲۱,۶۶۰ پوند ۳۰,۰۰۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9936647]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1762 ديدگاه)

    من آئودی رو بیشتر میپسندم

    1. الف.ی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1762 ديدگاه)

      گرچه به‌نظر من طراحی بیمر یه سروگردن زیباتر ه

    2. علی

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      آخ آخ چه انتخاب سختیه . جفتشو خیلی دوست دارم و تو بازار جز بهترینها هستن. برای اینکه خودمو به چالش وجدانی بابت رای دادن نکشم از ترفند چشمان بسته استفاده کردم و دیدم انگشتم گزینه ((( X2 ))) را لمس کرده و سر تعظیم به انتخاب چشم بستم فرود آوردم .
      با تچکر

  2. Amir

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (173 ديدگاه)

    رای من x2

  3. Mehdi TuRbO

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2334 ديدگاه)

    با طراحی عقب ائودی نمیتونم ارتباط برقرار کنم به دلیل طرح چراغش.اما جفتشون عالیند.

  4. امیر رضا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بی ام و!
    چون طراحی زیبا و با جزییات تری داره،حجم صندوقشم بیشتره…
    تو این مقایسه ویژگی چشم گیر آىودی قیمتشه!

  5. فرامرز

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    اختلاف قیمت بخاطر اینه که آئودی کیو 2 پلتفرمش با فولکس پولو و آئودی آ1 یکیه درحالیکه ب ام و ایکس 2 پلتفرمش با سری 1 یکیه که یه کلاس بزرگتر هست. ابعاد ماشین تو جدول این قضیه رو اثبات میکنه

    1. فرامرز

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      و اینکه نمای پشت کیو2 دقیقا مثل نسل قبلی پولو هست درحالیکه پولو تقریبا نصف کیو2 قیمت داره. یه نکته دیگه اینکه ایکس 2 بخاطر استایل کوپه (برعکس کیو2 که سقف ساده داره) خیلی از ایکس 1 گرونتره و اگه قیمت ایکس 1 رو با کیو 2 مقایسه کنید میبینید ارزش خرید ایکس 1 خیلی بالاتره

    2. F۲۲RAPTOR

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2619 ديدگاه)

      منم موافقم ایکس ۲ باس با کیو ۳ میوفتاد،
      کیو۲ هم با جی ال آ

  6. Just juguar& ferrari&lambo

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    به بی ام و رای دادم خیلی زیباست.

  7. امیر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    یعنی زشت ترین ِ آیودی همینq2هست خیلی بی تناسب وبده طراحی خارجیش واقعاbmwسره ظاهرماشینوادم عشق میکنه

  8. ماتئوس

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (694 ديدگاه)

    هر دو عالین
    رای نمیدم

  9. Babak

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    هر دو از نظر فنی در یک رده هستن (آئودی کمی بهتره) از نظر ظاهری و طراحی بی ام و جذانتره. اختلاف فاهش آئودی در قیمتشه
    رای من آئودی

  10. سورنا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    این x2 با این رنگش چقدر خوشگله ?

  11. سياوش

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    X2 ماشین جادارتریه که تواین سگمنت خیلی مهمه
    اما از قیمت آئودی هم نمیشه گذشت
    درکل رای منx2

  12. عشق ماشین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بی ام و خوشگل تر و جالب تر هستش ولی با توجه به اختلاف قیمت موجود بنده به آئودی رای دادم.

    1. حسین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تو عشق ماشینی؟؟؟ یه عشق ماشین واقعی هیچ وقت از روی قیمت نظر نمیده. البته موقع خرید طبیعتا قضیه فرق می‌کنه.
      حالا مهم نیست، نظر شما محترم. اما اینو در نظر بگیر که پلتفرم آئودی با ۲۰تا ماشین دیگه مشترکه و مال X2 فقط با X1 و سری ۱ سدان مشترکه! ضمناً X2 سیستم ۴چرخ داره به صورت استاندارد ولی Q2 در مدل پایه دیف جلو هستش. لیست آپشنای استاندارد هم که بهش اشاره نشده و ما هم نظری در موردش نمیدیم

      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2619 ديدگاه)

        کانتری من هم همین پلتفرمو‌داره

        1. حسین

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (8 ديدگاه)

          حالا شما مته به خشخاش نذار. منظورم اینه که وجود پلت مشترک باعث کاهش هزینه تولید شده و سیستم ۴چرخ استاندارد باعث افزایش زیاد قیمت پایه میشه. بله، سری ۲ اکتیو/گرندتورر هم همین پلت رو دارن

      2. F۲۲RAPTOR

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2619 ديدگاه)

        حسین خطه به مشماش نذاشتم کامنتتو تکمیل کردم برادر

  13. #ali.m#

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    من به x2رای میدم .طراحی شاسی بلند های بی ام و اکثرا جذاب نیستن اما این یکی انگار خوب جواب داده .
    ائودی از نظر فنی یکم بهتره ولی طراحیش باعث میشه بهش رای ندم مخصوصا چراغ عقبش ک شبیه ds3یا فولکس پولو شده .

  14. روزبه

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    هیچ دلیلی وجود نداره که 9000 پوند بیشتر داد برا BMW مگه اینکه به شکلی افراطی عاشق BMW بود . اونم زمانی که مشخصات فنیش تفاوت چندانی با آئودی نداره . رای من قطعا آئودیه …

    1. حسین

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      دلیل داره. X2 به صورت استاندارد سیستم ۴چرخ داره اما آئودی در نسخه پایه دیف جلو هستش. پلتفرم آئودی هم که با کلی ماشین دیگه مشترکه و حتما توی قیمتش تاثیر داره

  15. M3csl

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خیلی به هم نزدیکن،،
    اما نکته مهم و قابل تامل اینه که؛
    با وجود قدرت و گشتاور و حجم موتور برابر؛
    ب ام و مصرف سوخت کمتر و آلایندگی کمتری داره،،اونم در صورتیکه صدوبیست کیلو گرم سنگین تر از ائودیه!!!!!
    بدون تعارف باید نتیجه گرفت علاوه بر اینکه ب ام و زیباتره،،از نظر تکنولوژی ساخت هم سرتره.

  16. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آقا مگه رنجروور اووک با X3 نیست؟ چرا با X1 مقایسه شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. حمیدرضا

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کیو۲ فقط به خاطر قیمت

  18. Chiawan

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    انتخاب بسیار سەختیە. من در نهایت بستە بە قیمت رای دادم q2

  19. کیوان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    Audi رو ازBMW بیشتر دوست دارم

  20. عباس

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    Q2 به نظر من هم از نظر قیمت خیلی مقرون به صرفه است، هم جمع و جورتره البته هر کسی علاقه شخصی خودشو میگه کلا من آئودی رو خیلی دوس دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا