مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور دوم، قسمت نخست، دومین دوئل از گروه سدانهای متوسط لوکس
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس بنز E کلاس و مازراتی گیبلی
مجموع آراء: ۱۴۷۴
آراء مرسدس بنز E کلاس: ۹۰۴
آراء مازراتی گیبلی: ۵۷۰
پیروز دوئل: مرسدس بنز E کلاس با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
مرسدس بنز E کلاس | مازراتی گیبلی |
مرسدس بنز E کلاس | |
بامو سری ۵ | تسلا مدل S |
؟ | |
ولوو S90 | کادیلاک CTS |
؟ | |
آئودی A6 | کادیلاک XTS |
؟ |
بامو سری ۵
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: هفتم
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰۹,۹۵۳ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۵۸,۵۸۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۰,۶۵۸ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۱,۱۶۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
تسلا مدل S
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶,۰۲۶ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۸۴۹ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۷,۰۶۰ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰,۸۲۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M550i | تسلا مدل S 75D | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | دو عدد الکتریکی |
تنفس | توئین توربو | – |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۵۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۸ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۳.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیومتر/ساعت | ۲۶۰ کیومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی) | ۲.۲ لیتر (معادل) |
تولید آلایندگی | ۲۰۴ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک/باطری | ۶۸ لیتر | ۷۵ کیلووات ساعت |
بُرد | – | ۴۹۰ کیلومتر |
وزن | ۲۰۰۰ کیلوگرم | ۲۱۰۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۶ متر | ۴.۹۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۷ متر | ۲.۹۶ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ لیتر | ۸۹۵+۱۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۶,۷۱۰ پوند | ۶۷,۶۳۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۵۳,۶۴۵ دلار | ۷۵,۷۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۴,۸۹۵ دلار | ۷۵,۷۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10101533]
مجید
۱۷ شهریور ۱۳۹۷تسلا حریف نیست فکرشو کن تصادف کنی بر اثر برق گرفتگی بمیری!!!
امیر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷اگر باتری های لیتیومی آتش بگیره که دیگه واویلا! تسلا هنوز در حدی نیست که بشه به بی ام و ترجیحش داد شوخیش هم قشنگ نیست!
Elmiraj
۱۸ شهریور ۱۳۹۷تا حالا هیچ کدام از ماشین های تسلایی که تصادف کردن آتیش نگرفتن دوست عزیز ،
.
تسلا یه کمپانی بسیار پیشرفته و خلاق در کالیفرنیا ی آمریکاست نه یه خودروساز دوزاری بر سر راه تهران-کرج ….!!!
پیکان جوانان گوجه ای
۱۷ شهریور ۱۳۹۷هر چند طرفدار بنزم ولی سری 5 یک ماشین عای هستش مخصوصا نسخه m5سال 2005 با موتور 10 سیلندر اینم عالیه
s ๏ я ๏ u s h
۱۷ شهریور ۱۳۹۷لذت رانندگی M5 رو عمرا تسلا داشته باشه
- A M I R -
۱۷ شهریور ۱۳۹۷با احترام به تسلا ، اما به هیچ وجه اون باوارایی هم فن حریفو ول نمیکنم بیام یه ماشین الکتریکی بگیرم :))
حسین وی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷فک کن غرش M5 رو ول کنی سواره ماشینی شی که میگه (فیییسسس) ?
فک نکنم حتی به مدل 2012 هم ترجیحش بدم
محمد رضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۷حجم صندوق تسلا بیش از ۱۰۰۰ لیتره?
افشین
۱۷ شهریور ۱۳۹۷وقتی صندلی عقب رو میخوابونی..
عارف
۱۷ شهریور ۱۳۹۷150 لیترش به عنوان صندوق جلو هست به خاطر کوچکتر بودن موتور الکتریکی اون جلو فضا باز شده
F22RAPTOR
۱۷ شهریور ۱۳۹۷اقای عارف واقعا هر چی فک کردم اون +رو نفهمیدم
مرسی از اطلاعات
DELL
۱۷ شهریور ۱۳۹۷چرا مدل p_100 تسلا رو نزاشتین تا طرفدارای بی ام وه بفهمن آینده دست کیه؟
مانی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷اونوقت مجبور بودن بیام و ام فایو رو بزارن روبروش که از همه نظر عالیه
در اون صورت تسلا هیچ شانسی نداشت تنها مزیتش میشد شتاب صفر تا صد بهتر
Ali Keyhani
۱۷ شهریور ۱۳۹۷قطعا m5
علیرضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۷من بعنوان ی آلمانی باز و آلمانی دوست(خودرو) فک میکنم دوستان چیزی در مورد تسلا نمیدونن… ی بررسی و تحقیق کوچولو لازمه فقط…تسلا هم ی کمپانی پیشرو هست و هم خودروهای فوق العاده با تکنولوژی بالا تولید میکنه…ی نگاه به آمار جدول بندازیم دوباره !!!!!
Amir
۱۷ شهریور ۱۳۹۷این مقایسه هس یا جوک سال؟??
F22RAPTOR
۱۷ شهریور ۱۳۹۷فلسفه این دو فرق داره باهم کاملا
هردو ماشینهای عالی هستن
Mopar or No Car
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ب ام و
مهدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷سری۵ سلطان کلاس خودش.لعنتی ازوقتی اومده تاالان نزدیک ۴۰مقایسه بارقبای خودش داشته توسط مجله های معتبر که توهمشون اول شده
شاهين
۱۸ شهریور ۱۳۹۷البته بعد از E کلاس، 5 هیچوقت نمیتونه جلوی E قد علم کنه، همونطور که 7 هم نمیتونه جلو S وایسه
shirko
۱۸ شهریور ۱۳۹۷بازم تعصب ،،، وقتی دلیل و مدرک هست احساسات چی میگه ؟؟؟
طاها
۱۸ شهریور ۱۳۹۷هیچ وقت سری ۷ نیومده با اس کلاس رقابت کنه چون نمیتونه رقیب اصلیش سری ۹ که میخواد بیاد
kaveh
۱۷ شهریور ۱۳۹۷تسلا هنوز اول راهه و اینده خوبی داره چون کم کم بقیه خودروسازی ها هم میرن ب سمت راهی ک تسلا داره میره
اما تو این مقایسه حتی ب ارقامم نگاه کنی بی ام و ی سر و گردن حتی بیشتر از تسلا سره
Saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۷بی امو سری ۵واسه خودش غولی محسوب میشه تو اینکلاس.فکر کنم فقط بنز Eبتونه باهاش رقابت کنه.
mahdy
۱۷ شهریور ۱۳۹۷دلیل خاصی واسه انتخاب تسلا نمیبینم
Khosrow
۱۷ شهریور ۱۳۹۷این تازه متولد شده رو با بنز و — ب ام و — قیاس نکنین / پریوس هم زیاده براش ..
F22RAPTOR
۱۷ شهریور ۱۳۹۷فقط یه ایرانیه که میتونه تسلا رو اینجوری خطاب کنه
تعصب نیست که خاک جلو چشه
Khosrow
۱۷ شهریور ۱۳۹۷حاجی 3 هفت تا؟ ..
F22RAPTOR
۱۸ شهریور ۱۳۹۷???
Joseph
۱۷ شهریور ۱۳۹۷مصرف سوخت به معادل بسیار پایین ،برد مناسب ،راندمان بالا ،صدای داخل ماشین کمتر از رویز رویز،جای بار وسیع ،قدرت و شتاب تقریبا برار با ام 5 ،سیستم خودران ،استحلاک بسیار پایین تر نسبت به ام 5 ،خودروی محیط زیست در تسلا جمع شده
ولی نظرات ملت که حتی از نزدیک تسلا رو ندیدن رو فقط نگاه کرد و دلیل عقب ماندگی رو میشه درک کرد ،با سپاس از پدال
امیر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷دوست من،شما که مثل ما عقب مونده نیستی ولی می خواستم دو تا نکته خدمتتون عرض کنم.اول اینکه رویز رویز تا حالا کشف نشده و وجود نداره حتی با غلیظ ترین لهجه ی انگلیسی هم اینجوری خونده نمیشه،رولز رویس درسته یک کلام و دو اینکه استهلاک که هم خانواده هلاک هست اینجا درست هستش استحلاک معنی خاصی نداره.امیدوارم سو تفاهم پیش نیاد فقط خواستم یادی از دوران شیرین مدرسه ام داشته باشم…
Joseph
۱۷ شهریور ۱۳۹۷با تشکر از امیر آقا ،که کار نگارش رو در این سایت بگردن گرفته،حق با شماست من چون عقب افتاده هستم ،زیاد در خط عربی استاد نشدم امیدوارم که سو تفاهم و نارحتی پیش نیاد با تشکر
مانی
۱۸ شهریور ۱۳۹۷تنها برتری تسلا واسه صاحب ماشین هزینه سوخت کمتر هست
و برای عموم هوای پاک،هیچ برتری دیگهای نسبت به رقیب نداره
Babak
۱۸ شهریور ۱۳۹۷به نظر من این مقایسه ذاتآ اشتباهه چون دوتا ماشین در دو کلاس متفاوت از هم قرار دارن هم بی ام و خوبه و هم تسلا و باید ببینیم ملاک انتخابمون بین این دو چی هست که البته من بی ام و رو انتخاب میکنم و اگر روبروی تسلا یک خودروی الکتریکی بود تیلا رو انتخاب میکردم چون در این زمینه واقعا پیشرو هست
sina7
۱۹ شهریور ۱۳۹۷عکسی که از جلوی بی ام و انداخته شده رو ببینید و بعد به من بگید چطوری تونستید به تسلا رای بدین؟!!!
ایمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۷کمپانی تسلا یه مفهوم پیشرو و آینده صنعت اتومبیل سازی هستش که هدفش در درجه اول حذف آلایندگی صوتی و اتمسفری اتومبیل هست در درجه بعد بهبود کنترل پذیری اتومبیل چون سیستمهای کنترلی الکتریکی و الکترونیکی ( که ترند آینده کنترلی هستن) فوق العاده با موتورهای برقی سازگارترن هستن. صد در صد این مقایسه درست نیست. شرکت تسلا به عنوان. یه شرکت جوان خودروهای فوق العاده ای زده که هشتصد کیلومتر با یکبار شارژ , شارژ فوق سریع و صفر تا صد حول و حوش 2 و 3دهم ثانیه تو سال 2018 رو رکورد زده. من کلا اتومبیل تسلا رو بیشتر ترجیح میدم