مرحلهٔ مقدماتی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین کادیلاک CT5 و آکورا TLX
مجموع آراء: ۱۵۱۵
آراء کادیلاک: ۸۹۷
آراء آکورا: ۶۱۸
پیروز دوئل: کادیلاک CT5 با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
آئودی A6 | ولوو S90 |
آئودی A6 | |
کادیلاک CT5 | آکورا TLX |
کادیلاک CT5 | |
بامو سری ۵ | لکسس ES |
؟ | |
مرسدس بنز E کلاس | جگوار XF |
؟ | |
دیاس ۹ | جنسیس G80 |
؟ |
لکسس ES
تاریخ معرفی: نمایشگاه پکن ۲۰۱۸
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۴.۰ از ۵
امتیاز از اتواکسپرس: ۴.۰ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۳,۶۹۹ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۱,۲۴۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۴۳,۲۹۲ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۰,۱۹۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۹۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۷ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کیفیت سواری فوقالعاده نرم و راحت، قیمت پایهٔ جذاب، کابین ساکت و آرامشبخش، هزینههای نگهداری پایین
نقاط منفی: فقدان حس اسپرت حتی در نسخههای F Sport، فقدان پرفورمنس و رانندگی هیجانانگیز، تا نشدن صندلیهای عقب برای افزایش فضای بار
چکیده: کسانی که خواهان خودرویی هیجانانگیز هستند، آنرا در لکسس ES پیدا نخواهند کرد اما کسانی که به دنبال یک سدان لوکس با سواری بسیار راحت هستند، راضی خواهند بود
بامو سری ۵
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵
امتیاز از اتواکسپرس: ۵.۰ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۵۹,۸۱۴ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۶۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۶,۷۸۵ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶,۴۳۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۲ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین بزرگ، لیست متنوع پیشرانهها، ویژگیهای تکنولوژیک فراوان، خودرویی پویا و جذاب برای رانندگی
نقاط منفی: طراحی داخلی تکراری و نهچندان جالب، طراحی بیرونی ساده و معمولی، قیمت بالا، پکیجهای آپشن گرانقیمت
چکیده: سری ۵ یک سدان لوکس تقریباً بینقص است اما قلب طرفداران را آنطور که یک بامو باید تسخیر کند نمیکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو 540i | لکسس ES350 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار | ۳۰۲ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۳۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۶.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۴.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۱ جی | ۰.۸۰ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۵۸.۲ متر |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۹.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۹۰۰ کیلوگرم | ۱۷۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۷۳ میلیمتر | ۴,۹۷۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۷۴ میلیمتر | ۲,۸۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۴۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۵,۱۹۵ دلار | ۴۱,۰۲۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۲,۷۴۵ دلار | ۴۱,۰۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Ninja
۸ خرداد ۱۴۰۰رای من بی ام و
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰دیگه bmwبرای طراحی داخلی خیلی داره مسخره بازی میکنه.
خیلی تکراری و خسته کننده شده.
طراحی داخلی بنز خوبه با جنسیس.
تکراری تکراری تکراری تکراری
Farzad
۸ خرداد ۱۴۰۰البته با احترام به نظرت اینتریور جنسیس نباید با بی ام و مقایسه شه به دلایلی که نمیگم چون بحث پیش میاد .
این طراحی هم اصالت بی ام و هست و به نظرم نباید بش دست بزنن چون فوق العاده زیباست .
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰بیشتر کارشناسان میگن که طراحی داخلی bmw خیلی جالب نیست و از سری یک تا سری هشت تاx1تاx7از همین طراحی استفاده میکنه .
شما طراحی داخلی بنز رو ببین خیلی جذاب تره یا خود کادیلاک هم عالیه.
ولی bmwطراحی داخلی زیاد خوب نیست و قدیمی شده.
AHMET 2002
۸ خرداد ۱۴۰۰بحث مقایسه این دوتا نیست
بحث زیبایی بیشتر کابین جنسیسه و همین طور لینکلن
Farzad
۸ خرداد ۱۴۰۰محمد و احمت
زیبایی یه چیز سلیقه ایه ممکنه شما جنسیس رو خیلی زیبا بدونید که حرفی نیست ، ولی اگه نظر منو بخواین بی ام و مثل کاترین لانگفورد هست جنسیس مثل ووپی گلدبرگ !
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰درسته زیبایی سلیقه ایی است ولی برای چیزی که زیبا باشه.
Bmw طراحی داخلی اش قدیمی شده
.
Audi e_tron gt
۸ خرداد ۱۴۰۰من بی ام و را ترجیح می دهم چون مشخصات فنی اش بهتر است و کلا احساس می کنم تکنولوژی و آپشن های بیشتری هم دارد
اما لکسوس ماشین کم اسطحلاک تری است اما باز مثل بی ام و ماشین هیجان انگیزی نیست
Nima RST
۸ خرداد ۱۴۰۰فک کنم در آینده هم تغییر خاصی نکنه
طبیعیه که با توجه به شرایط توجه کمتری به غیر الکتریکی ها بکنن
توجه کنین که نصف خودرو هایی که میشناسیم کمتر ده سال دیگه یا اصلا وجود ندارن یا کاملا برقی شدن
Reza
۹ خرداد ۱۴۰۰BMW 5 Series
AHMET 2002
۸ خرداد ۱۴۰۰برا یه خریدار عادی و تو قیمت مشابه لکسوس عملا ماشین بسیار کامل تریه
Ali
۸ خرداد ۱۴۰۰بله برای خریدار عادی همینطوره خودم هم لکسس رو انتخاب میکنم با وجود اینکه ب ام و از هر لحاظ بهتره و در سطح بالاتری هست ولی سلیقه هرکسی شرطه و هدف هم مقایسه نیست منظور انتخاب برای خودمونه.
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۰واقعیت اینه که ب ام و سری ۵ در سطح بالاتری از لکسس ES قرار داره ولی چون من عاشق برند لکسوس هستم و لکسوس ES رو دوست دارم پس به لکسوس ES رای دادم
محمدرضا
۸ خرداد ۱۴۰۰دقیقا رقیب اصلیه سری ۵ gs بود که شکست خورد.
es پلتفرمش دیفرانسیل جلو هست
GT
۸ خرداد ۱۴۰۰فینال بین سری پنج و E کلاس هست ولی معلوم نیست کدوم برنده میشه، اینجا هم بدون شک سری پنج
علیturbo s
۸ خرداد ۱۴۰۰هر دو قابل احترامن و فلسفه و ویژگی های خاص خودشون رو دارن . رای من BMW
دوستان یه سوال داشتم تو بررسی هایی که از لکسوس خوندیم یکی از مشکلات تو مدل های پرفورمنس گیربکس بود.
حتی 2646دوست عزیزمون هم گفته بودن که گیربکس لکسوس جلوی شتاب گیری رو میگیره و اون حس خوب رو کنار میزنه.
حالا سوال من اینکه چرا لکسوس از گیربکس های zfکه خیلی از کمپانی های خودرو سازی عاشقشن٬استفاده نمیکنه؟!
ایا دلیل خاصی داره یا فقط میخاد از تولیدات ژاپنی استفاده کنه.
Ali
۸ خرداد ۱۴۰۰گیربکس خود تویوتا گیربکس بدی نیست و مشکل خاصی هم نداره درسته که گیربکس های zf خیلی بهتر هستن ولی این به معنی بد بودن گیربکس لکسس نیست درحقیقت گیربکس zf زیادی خوبه و ممکنه اینطور به نظر برسه که گیربکس لکسس عملکرد پایینی داره درصورتی که مشکل خاصی نداره دلیلش همون عملکرد بالای گیربکس zf بوده که خیلی چشمگیره و این ممکنه از نظر مقایسه کننده چیزی باشه که شما به اون اشاره کردی.
ایران
۸ خرداد ۱۴۰۰بی ام وی میبره ولی کسی قیمت رو نمیبینه بی او می ۲۱ هزار دلار گران تره
GT
۸ خرداد ۱۴۰۰و به اندازه همان ۲۰هزار دلار بهتره و ارزشش را داره
ممد ژانگولر
۸ خرداد ۱۴۰۰تا امدم انتخاب کنم شست انگشتم گزینه بی ام و رو زد به همین راحتی
Farzad
۸ خرداد ۱۴۰۰BMW سری ۵ پادشاه این کلاسه ، جنتلمن آلمانی ?
البته اگه دوستان لطف کنن مثل M5 کامپتیشن حذفش نکنن ?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰فرزاد جان رقیب کامپتیشن یه سلطان واقعی بود،برای همین طرفداران با m5یه گودبای سنگین کردن!?
سهند
۸ خرداد ۱۴۰۰به دوج میگه سلطان? خنده دار بود.
بهترین های این کلاس( هم اینجا و هم سدان های پرفورمنس) بی ام و و بنز است.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰تو با بامو و بنزت خوش باش،حیف که خریداراشون اکثریت میانسالن!😂
Sina10
۸ خرداد ۱۴۰۰خودتون رو با همین رای ها و دوئل ها خوشحال کنید
همزمان M5 باز هم همه رقبا رو شکست میده
اگه فقط به رای گیری باشه ۹۰ درصد مردم دنیا کراس اوور ها رو بیشتر دوست دارن ولی آیا کراس اوور ها ماشینای بهتری هستن؟
قطعا نه
" Swedish Arrogant Tiger "
۸ خرداد ۱۴۰۰ظاهرا اشتباهی پیش اومده تو نوشتن رتبه ایمنی بزرگسالان ب ام و، چون 91 درصده.
محمد
۸ خرداد ۱۴۰۰بی ام و بهتره
امیر
۸ خرداد ۱۴۰۰ب ام و بهتره از نظر من با اینکه قیمت بالاتری نسبت به لکسس داره.
حسین
۸ خرداد ۱۴۰۰لکسس es
Aryan???judo
۸ خرداد ۱۴۰۰لکسوس حیلی به نظر من طراحی بهتری داره مخصوصا کابین ولی خب بستگی داره که چه کسی داره این ۲ تا رو انتخاب میکنه
۱ کسی که عاشق آرامش و راحتیه ۱۰۰ درصد لکسوس رو انتخاب میکنه چون کیفیت بالاتر براش مهمه
۲ کسی که عاشق پرفورمنس هست حتی با استهلاک بالاتر و هیجان میخواد ۱۰۰ درصد بی ام و انتخاب میکنه
به نظر من از بین این ۲ تا نمیشه برنده انتخاب کرد چون هر ۲ در سبک های مختلف هستن و توی سبک های خودشون حرف اول رو میزنن
البته فک میکنم لکسوس دیگه میخواد پرفورمنس خودروهاش رو هم خیلی بهتر کنه
Kato
۸ خرداد ۱۴۰۰هزینه رو هم بگو خب
MOS
۸ خرداد ۱۴۰۰هر کدوم برتری های خودشون رو دارن
اما شخصاً ES رو بیشتر دوست دارم
Amirreza
۸ خرداد ۱۴۰۰سلام به همه
من پسر آقا امیررضا هستم ، من ۱۷ سال سنمه و خیلی دوست دارم که توی سایت یه حساب داشته و مثل پدرم خیلی به ماشینا علاقه دارم ، ولی پدرم گفت چون دوستان سایت پدال ممکنه راضی نباشن که شما بخاطر سن نسبتا پایینت توی سایت نظر بدی و اول برو ازشون با حساب کاربری من ( یعنی پدرم ) یه اجازه ای بگیر که خدایی نکرده ناراحت نشن ، حالا اومدم از شما اجازه بگیرم که میشه منم توی این سایت حساب کاربری داشته باشمو نظر بدم؟
با تشکر
BenzSLR
۸ خرداد ۱۴۰۰چرا که نه بنظر بنده سن مهم نیست ادب و عقل مهمه . ولی شما بخاطر سن پایین ترتون شاید تجربه کمتری داشته باشین فقط همین .
SF90 STRADALE
۸ خرداد ۱۴۰۰سلام دوست عزیز
چرا که نه …. خوش آمدی
ولی اگه تو اینستاگرام پیج ماشین های ایرانی داری و قرار باشه ازشون تعریف و تمجید کنی پدال جاش نیست
اینجا از کره به بالا میتونیم بحث کنیم اونم با ارفاق
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰سلام عزیزم.
چه اشکالی داره!؟
شما همحساب تشکیل بده خیلی خوبه
فَقَط با بابات زیاد بحث کن توی سایت ?
شما هم حساب تشکلیل بده خیلی هم خوبه!!!
منتظر بحث های پِدَر پِسَری هستم? ، بحث های داغ?
فقط حساب اصلی تشکیل بده !
یعنی عضو رسمی ، مثل من .
بِزار منم چند تا از بچههای فامیل رو بیارم گروهی نظر بدیم??(شوخی)
Aryan???judo
۸ خرداد ۱۴۰۰چرا که نه اصلا سن مهم نیست هر کسی که اطلاعات و عشق ماشین داشته باشه جاش توی این سایته و اصلا هم ما نباید اجازه بدیم
بعد منم سنم پایینه و تازه ۱۸ سالم شده
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰پسر آقا امیر رضا که نمیدونم اسم تون چی هست.
این رو بدون که حتما نباید ۳۰ ،۴۰ سالت باشه تا بتونی نظر بدی.
مطالعه از همه مهم تر است.
خواندن دقیق مطالب پدال و کامنت های بچه ها
خواندن مجله ماشین از اوجب واجبات است.
دوست داشتی هفته نامههم بخر.
در ضمن در مورد اون چیزی که دوست داری تحقیق کن .
مثلا من دنبال آمریکایی ها و ایتالیایی ها هستم ..از آمریکایی ها هم وایپر مورد علاقه ام است و کلی فیلم ازش در یوتیوب دیدم ..با این کار ها اطلاعات ات بالا میره .
خودت بعدا میفهمی چی میگم!
محمد مختاری آذر
۸ خرداد ۱۴۰۰اصلا ایراد نداره من خودم 16 سال دارم هیچ مشکلی هم در سایت ندارم
اتفاقا ماشین بازی مال جوونا و نوجونا هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰آقای پسر امیررضا اتفاقا بیا عضو شو چه ربطی به سن و سال داره،منم الان ۱۵سالمه اما خب مطالعه داشته باشی چیزی کم نداری،منتظرتیم??
Hamid
۸ خرداد ۱۴۰۰آبتین خدایی 15 سالت نیس !
چی میگی ??
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰تازگی دارم میرم تو ۱۶!?
Hamid
۸ خرداد ۱۴۰۰عموما بچه ها میگن سنشون بیشتره!
شما سن رو کم میکنی دادا ???
مُحَمَّد رُستَمی نِژآد
۸ خرداد ۱۴۰۰بابا ، آبتین اَهلِ دِلِ!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰حالا پایین تر بگی مشکلی داره؟بزار جوون بمونی!😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۹ خرداد ۱۴۰۰آقای رستمی نژاد شما بزرگواری🙏
porsche
۸ خرداد ۱۴۰۰کم کم به ۱ تا ۲ سال هم نزدیک میشیم
تیری آنری هستم ۲ ساله از تهران اینجا خندوانست???
دانیال
۸ خرداد ۱۴۰۰آفرین به شما و پدر بزرگوارتان بخاطر تربیت همچین فرزند باادبی
خوش آمدی دوست جدید پدالیِ ما
Moein
۸ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم بیشتر افرادی که گفتن اشکالی نداره خودشونم زیر 17. 18 سالن??
BenzSLR
۸ خرداد ۱۴۰۰بی ام و
Pooriya.BMW_Germany
۸ خرداد ۱۴۰۰اگه بخوام واسه خودم بخرم قطعاً ب ام و سری پنج
ولی اگه بخوام واسه بابام بخرم حتماً لکسس ES
Sina10
۸ خرداد ۱۴۰۰پادشاه این کلاس بام و سری ۵ !!
تنها یک رقیب داره که خیلی سرسخته که اونم E کلاسه و اونم ماشین فوق العاده جذابیه
خنده دار ترین بخش مطلب اونجا بود که گفت این ماشین نتونسته قلب هوادارن بام و رو تسخیر کنه?
از نظر بسیاری از همین طرفداران این نسل سری۵ از بهترین نسل هاش و از بهترین ساخته های تاریخ بامو بوده ، با نسخه M5 اش که بدون شک از ۵ ساخته برتر تاریخ بامو هست و اون همه طرفدار داره ، بعدش در قلب هواداران جا نداره؟
تنها عیبی که داره کابینشه که خیلی تکراری شده ولی باز هم از کمتر کابین هاییه که سراغ طرح تبلتی نرفته و هنوز دکمه ها توش بیشترن که این یه مزیته ولی خب تکراری شده ، ولی هنوزم از بهترین هاست توی رضایت خریداران از کابینش
و یخورده قیمتش بیشتره که بابت اون همه رانندگی و پرفورمنس جذابش ( شتاب ۴.۸ ثانیه فقط با ۳۰۰ اسب بخار و وزن ۱۹۰۰ کیلوگرم !) جبران میشه ، البته اگه من باشم جای یه نسخه میانی سری ۵ میرم M340i میخرم ولی خب توی نسخه های M550i و M5 واقعا جز E کلاس رقیب نداره
گفته طراحی ساده ، ولی یه سوال ، طراحی ساده بهتره یا اون جلوپنجره بسیار بزرگ؟ اصل سری ۵ داشتن یه طراحی با ابهت و ساده است ، اینم در نظر بگیرین طراحی و ساختش در اصل برای ۲۰۱۶ بوده یعنی ۵ سال پیش و هنوزم داره توی این کلاس میدرخشه ، بنظرم شاید تا ۳ سال دیگه هم توانایی حضور قدرتمند توی این کلاسو داشته باشه
البته لکسوس ES هم ماشین خیلی خوبیه ، قیمت مناسب تری داره ، موتورش استهلاک کمی داره ، بسیار لوکسه ، طراحی زیبایی داره ولی خب خیلی کند تره اما در اصل برای کسی خوبه که دنبال سدان بزرگ لوکس باشه ولی براش پرفورمنس مهم نباشه ،
انتخابم از همون اول بامو بود ولی خب لکسوس هم بسیار قابل احترامه
سهند
۸ خرداد ۱۴۰۰من هم موافقم ولی واقعا نمیدانم از بین بی ام و سری ۵ و مرسدس e کلاس به کدام رای بدم.
حسن
۸ خرداد ۱۴۰۰جایی که لکسوس باشه ب او ول معطله ب او طراحی جالبی نداره
ارشیاsvj
۸ خرداد ۱۴۰۰لکسوس ماشین روزمره تریه ولی ب ام و ماشین باحال تریه
با احترام بسیار برای ES ولی از سری۵ نمیشه گذشت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ خرداد ۱۴۰۰انتخابم بامو،لکسوسم خوبه اما وقتی پای بامو وسط باشه نظرات هم عوض میشه…
سهند
۸ خرداد ۱۴۰۰از تو انتظار چنین حرفی را نداشتم، منظورم اینه که تا جایی که من دیدم طرفداران آمریکایی از آلمانی ها خوششان نمی آید.( البته من خودم طرفدار آلمانی هستم.)
ماکان
۹ خرداد ۱۴۰۰سلام . خیلی دوست دارم که انشاالله هرچه زودتر به صورت آزاد و نامحدود مدل سری ۵ از بی ام و را وارد کشور ایران کنند مخصوصاً نسخه M5 و نسخه آلپینا B5 .