مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین پورشه ۷۱۸ و بامو Z4
مجموع آراء: ۱۳۲۷
آراء پورشه: ۸۵۹
آراء بامو: ۴۶۸
پیروز دوئل: پورشه ۷۱۸ با کسب ۶۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
پورشه ۷۱۸ | بامو Z4 |
پورشه ۷۱۸ | |
بامو سری ۲ | تویوتا سوپرا |
؟ | |
هیوندای ولوستر N | تویوتا GR86 |
؟ | |
آئودی TT | آلپاین A110 |
؟ | |
لوتوس امیرا | نیسان Z |
؟ |
تویوتا سوپرا
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵,۸۸۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر خطی روان و قدرتمند، طراحی و تزئین خوب کابین، فوقالعاده جذاب برای رانندگی
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، نقاط کور بزرگ، فضای بار محدود، فقدان صندلی عقب، ورود و خروج دشوار
چکیده: هرچند این افسانهٔ احیاء شدهٔ خودروسازی ژاپن از قطعات و پلتفرم بامو استفاده کرده اما خودروی بسیار خوبی است
بامو سری ۲
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۱۴,۶۱۶ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پرسروصدا اما روان، گزینهٔ گیربکس دستی، بسیار سریع، فوقالعاده جذاب برای رانندگی
نقاط منفی: قیمت گران، کابین بیروح و فاقد جذابیت برای این قیمت، سواری سفت، هزینههای نگهداری بالا
چکیده: بامو M2 یک خودروی رانندهٔ درخشان است اما برای استفادههای روزانه هنوز هم کمی بیشازحد وحشی است
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M2 کامپتیشن | تویوتا سوپرا | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۴۱۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۰ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۴ ثانیه | ۱۲.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۲ متر | ۴۶.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۱۰ گرم/کیلومتر | ۱۷۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۲ لیتر |
وزن | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۵۱۸ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۷۵ میلیمتر | ۴,۳۸۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۹۲ میلیمتر | ۲,۴۶۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۹,۸۹۵ دلار | ۴۴,۰۸۷ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۲,۷۹۵ دلار | ۵۲,۰۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Porsche
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰قطعا M2 ظاهر جذاب تر و قطعا پرفورمنس بهتر
تویوتا اگه با سوپرا افسانه اینطوری نمیکرد خیلی خوب بود
الان هم آنچنان بد نیست ولی مثل قدیم نیست الان همه چیز سوپرا مال ب ام و هست
موتور طراحی کابین پلت فرم همه کار های ب ام و هست البته بد نیست که با کمک هم انجام دادن ولی از رقابت با نیسان GTR اومده داره با چه خودرو هایی رقابت میکنه
در کل من توی این کلاس خودرویی پورشه ۷۱۸ رو بیشتر از همه دوست دارم
ناشناس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰من که نیسان زد 400 رو دوست دارم بی ار زد هم که عالی ولی جلو نیسان کم میاره
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چه دوئل بی حاشیه و مظلومی هعی تویوتا جان چه کردی با خودت اومد با بی ام وی همکاری کنه هم هزینه بیاد پایین هم محبوبیت بی ام وی کمکش کنه تو فروش
از اینجا رونده از اونجا مونده شد سوپرا هعی
مرسدس فن
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰انتخاب خیلی سخته و هر دو دوست داشتنی هستند!
ولی من به خاطر ظاهر بی نهایت جذاب بی ام و رو انتخاب کردم
Reza.M
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰اگ سال 2000 بود ادم خیلی راحت میتونست بگه ژاپنی سوارم و خیلی راحت میفهمیدن منظورت JDM هست…ولی زمان گذشته و اسم تویوتا اون معنا و مفهوم سابقو نداره و معنای ی ماشین اقتصادیه کم خرجو میده در اذهان مردم…وجهه یک برند چیزی نیست که یه شبه به وجود بیاد ولی یه شبه از بین میره…مثل کاری که با اسم سوپرا یا اسم میتسوبیشی ایکلیپس انجام شد…وجهه برند های ژاپنی تغییر کرد چون محافظه کار شدن و حاضر نشدند مثل بنز و بی ام و که بخش های ا ام گ و ام پاور رو توسعه دادن اونها هم بخش پرفورمنس خودشون رو توسعه بدن…اشتباهی که هیوندای نکرد و داره با بخش n line همون راه المانی هارو میره…
MOS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دوتاشون یکین فرقی نداره
ولی خودم به شخصه M2 رو انتخاب میکنم
علی turbo
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰مگه میشه m2باشه و به چیز دیگه فکر کرد .
تو ویدیو های که ازش هست از همین جا میشه فهمید چه لذت و هندلینگ فوق العاده ای داره.
اما کابینش فقط رنگ مشکی داره که بی ام و میتونست رنگ های دیگه هم بزاره .
ناشناس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰هردو بی ام و هستن من به بی ام و اصلی رای میدم با اینکه فن ژاپنم ولی نمیتونم به این سوپرای تقلبی رای بدم منو ببخش تویوتا ولی سوپرا رو نابود کردی فکر کنم بین زد فور ام دو هم ام دو رو انتخاب و بین سوپرا ام فور ام فور
برقیه جارو برقی BG
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰زندگی خیلی بی حال و مزخرف شده هیچ اشتیاق و علاقه ای برای انجام هیچ کاری نیست
مگه یکم با ماشین خودمونو خوشحال و سرگرم کنیم چون کار دیگه ای نمیشه کرد
نه تو مدرسه درسش هست
نه از این ماشینا داریم
و نه……………………………………..
ای خدا چرا انقدر بدبختیم نه زندگی درس درمون و نه درس درس درمون هیچی هیچی
داغون داغونم داغونننننننننننننننننننننن
گاهی وقت میگم شاید دلیلی داشته که ما تو این کثافت خونه دنیا اومدیم ولی بعد میگم چه دلیلی……………….
زندگی همچون زهر مار در گردش
BenzSLR
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰همه بعضی روز ها اعصاب ندارن خودمم دیروز همش اینجوری بودم . خدایا دنیای ماشینا تو اینترنت رو از ما نگیر.
mm.y@rlou
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سری ۲ یه چیز دیگس
Sina10
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰با اینکه هر دو رو خیلی دوست دارم و عالین
مخصوصا اینکه سوپرا خیلی ارزونه و قیافه اش رو خیلی دوست دارم ولی کابینش خیلی زشته و به هیجان و خوبی نسل قبلش نیست و به یه نسخه قوی تر نیاز داره
ولی M2 یه ماشین بی نظیر و عالیه و کابینش هم مشکلی نداره و زیباست ، طراحی خارجیش هم خوبه
و مهم ترین مزیتش نسبت به سوپرا داشتن ۲ صندلی اضافه تر نسبت به تویوتا است
ولی خیلی خیلی گرونتره که اینم یه نقطه ضعفه
من رای دادم به بامو ولی هر دو عالین
Amirreza
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰رای دادن به سوپرا خیانت به یه اسطورس
حسین دهمرد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰جدای از هندلینگ و موتور و اینها. این اتاق ب ام و رو خیلی دوست دارم. معمولا از سدان کامپکت زیاد خوشم نمیومد تا با m2 آشنا شدم.
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰M2 بعدش بدیش منهارت یه چیزی بزنه خفننننن
porsche
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰چون تویوتا اسم این ماشین رو سوپرا گذاشته به ام۲ رای میدم اما اگه اسمش چیز دیگه ای بود تویوتا
اخه اسم سوپرا حرمت داره از رقابت با gtr به رقابت به ام ۲ رسیده😑😑
Dayan5775
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰M2 مهندسی ناب آلمانی
برنده هم قطعا پورشه هست تو این کلاس
BenzSLR
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰بی ام و از سوپرا بهتر بود . اگه سوپرا رو خود تویوتا تولید میکرد و هدفش خودرویی قوی تر بود تو این کلاس میترکوند و نسخه GR هم که نابود گر میشد ولی حیف .
Kf
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰M2 یه چیز دیگس با اینکه تویوتا اسم سوپرا رو خراب کرد با این مدل
charger
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ولی باید سوپرا و Z4 رو باهم قرار میدادین
آریا منش
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰سوپرا بهترین گزینس بهترین رای منتقدان رو داراست ، کیفیت و استهلاک آن تضمین شدست و پرفورمنس خوبی در مقابل قیمتش داره
Amir.z
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰نه این یه تویوتای واقعی نیستتتتتتت’
یکی از رو مخ ترین جملات این روزاس
طراحی بیرونی که خب به شخصه تویوتارو ترجیح میدم
طراحی داخلی هم که باز تویوتارو ترجیح میدم. از لحاظ پرفورمنسم هم که خب باز تویوتا بهتره. اگه بخوای ماشینو پروژش کنی بازم تویوتا بهتر. قیمتشم که کمتر، دقیقا چرا باید بی ام رو بهتر دونست؟
Aryan kia
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰دوستان توی این دوئل باید به خود ماشین رای بدین ببینید الان از نظر منطقی تویوتا خیلی بهتره چون هم قیمت کمتر داره و هم پرفورمنس بهتر حالا درسته که موتور بی ام و روش نصبه ولی اینجا فقط منظورشون خود ماشینه و اینکه خودم واقعا قبول دارم که تویوتا واقعا حماقت کرد البته فقط روی اسم گذاریش حماقت کرد چون همکاری با شرکت های دیگه اصلا کار بدی نیست ولی نباید بهترین محصولات رو با یه شرکت دیگه ساخت مثلا فکر کنین نسل بعد جی تی آر بخواد با همکاری مثلا آئودی ساخته بشه خب این کار درست نیست به نظر من
ولی در این دوئل برتری با تویوتا هستش چون با قیمت کمتر پرفورمنس بهتری داره ولی حالا موتور بی ام و هست این ایراد به شرکت تویوتا وارده
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی اگر فنی مشابه باشن و سوپرا هم سوپرا نباشه بازم از بی ام و بهتره به دلایل زیاد
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰بدون شک M2