بی ام ومازراتی

دوئل ب‌ام‌و M5 و مازراتی گیبلی تروفئو

مرحلهٔ مقدماتی، گروه پنجم، سدان‌های میان سایز پرفورمنس، دوئل سوم

نتایج دوئل قبلی بین ب‌ام‌و M8 گرن کوپه و آئودی RS7

مجموع آراء: ۱۳۹۴

آراء ب‌ام‌و: ۷۷۸

آراء آئودی: ۶۱۶

پیروز دوئل: ب‌ام‌و M8 گرن کوپه با کسب ۵۶ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه

پورشه پانامرا توربو S

مرسدس AMG GT63

مرسدس AMG GT63

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

آئودی RS7

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

ب‌ام‌و M5

مازراتی گیبلی تروفئو

؟

کادیلاک CT6-V

جگوار XJ R

؟

مرسدس E63 AMG

آئودی RS6

؟

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

دوج چارجر هلکت

؟

 ب‌ام‌و M5

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۱ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۹ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: شتاب دیوانه‌وار، وجود حالت محرک عقب، هندلینگ خوب، تنظیم عالی گیربکس، پیشرانهٔ قدرتمند، کیفیت درجه‌یک، کابین دل‌چسب

نقاط منفی: طراحی بیرونی بی‌هیجان، فرمان بی‌حس، ناراحتی سواری در سرعت‌های پایین، صدای مصنوعی پیشرانه که به جذابیت صدای رقبا نیست، درگیری راننده هنگام رانندگی کمتر از دیگر مدل‌های M

چکیده: M5 یک نماد در بین سدان‌های اسپرت است و این نسل با پرفورمنسی عصیانگرانه، این میراث ارزشمند را به بهترین نحو حفظ کرده است

مازراتی گیبلی تروفئو

تاریخ معرفی: آگوست ۲۰۲۰

پلت‌فرم: M156 مازراتی

امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰

امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۰ از ۵.۰

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگ‌سالان: ۹۵ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۹ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۱ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر فوق‌العاده جذاب که سرها را برمی‌گرداند، گزینه‌ای منحصربه‌فرد و برجسته در میان آئودی‌ها و بنزها و ب‌ام‌وها، پیشرانهٔ V8 قدرتمند، صدای جذاب اگزوز، تودوزی تمام چرمی

نقاط منفی: دکمه‌های داخلی سطح پایین، احساس تنگی و خفگی در صندلی‌های عقب، قیمت گران، مصرف سوخت بالا، سواری خشک، اشتراک واضح قطعات با کرایسلر، کیفیتی که در این کلاس بهترین نیست

چکیده: گیبلی به‌عنوان یک سدان اسپرت، برنده است اما در سمت تجمل و لوکس بودن، همهٔ انتظارات را برآورده نمی‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مازراتی گیبلی تروفئو

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 ۳.۸ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۹ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۶ لیتر ۸۰ لیتر
وزن ۱۹۳۳ کیلوگرم ۱۹۷۰ کیلوگرم
طول ۴,۹۶۵ میلی‌متر ۴,۹۷۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۸۲ میلی‌متر ۲,۹۹۷ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۵۴۰ لیتر ۵۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت ۱۱۱,۹۹۵ دلار ۱۱۵,۰۸۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

کدام سدان میان‌سایز پرفورمنس را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    رای من بی ام و هست
    چون امتیاز بالاتر گرفته از نظر من زیباتره سریعتره مجلل تره مشکلات حل شدنی داره و نکات مثبت خوبی داره
    و در اخر که تو متن هم اومده کیفیت درجه 1 و قیمت کمتر قدرت بیشتر وزن کمتر و دو دیفرانسیل و گیربکس عالی که بعضیا برای دف عقب بودن به مازراتی رای ندن چون بی ام و تک محور هم میشه و رکورد طولانی ترین دریفت رو با اختلاف داره
    جادار تر هم هست دیگه چی میخواین
    مصرف سوخت کمتر و صندوق جادار تر هم از قلم افتاد هم
    از نظر قیافه هم برتر از مازراتی هست از نظر من اونم با اختلاف

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. بهنام

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      خیلی خوبه حیفه که مازراتی نیست فقط
      رای من مازراتی بخاطر اینکه توسط هنرمندان مجسمه ساز ایتالیایی ساخته شده همین به چیزهای دیگر نگاه نکردم

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. یانکی

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2345 ديدگاه)

        متاسفانه پدال باز هم دشمنیش با آمریکاییها رو ثابت کرد.قبلا ام5 شکست بدی از چارجر هلکت خورده بود ولی پدال همه چی رو بهم زد و بازنده رو برگردوند و بدتر اینکه پیروزی چارجر رو هم ازش گرفت و بدتر اینکه گذاشتش مقابل کدیلاک بلک وینگ تا مطمعن بشه از سه سدان آمریکایی یکیش حذف میشه.خیلی دلم میخواد بدونم چرا این کار رو کردید.

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. HamiD

          ۱۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2452 ديدگاه)

          وااااااااااااای
          یانکی عزیز واقعا چطور این چیزا به ذهنت میرسه!
          آخه برد یا باخت توی این دوئل ها چ اهمیتی داره؟! چ ارزشی از ماشین ها کم میشه؟!

    2. Reza Waffen SS

      ۱۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      BMW M5 👍

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. زیزیگولو

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    الآن دیگه دوئل به جایی رسیده که انتخاب بین دوتا ماشین واسه بچه ها داره سخت میشه …. مثل همین انتخاب بین بی ام و m5 و مازراتی گیبلی تروفئو

    1. ممد

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      به نظر من سخت ترین دوئل حداقل برای خودم بین چارجر و کادیلاکه…

      1. زیزیگولو

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (6010 ديدگاه)

        بله همینطوره

  3. SF90 STRADALE

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    به BMW رای دادم چون پادشاه این کلاس هست
    ولی عاشق مازراتی هستم با اون انجین معرکه فراری

    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4192 ديدگاه)

      با اینکه چشم بسته میدونم bmw m5 خیلی بهتره ولی رای به مازاراتی دادم بخاطر داشتن روح اسپورت شیک ایتالیاییش و اینکه نمیدونی چجوری حستو توضیح بدی
      فورزا مازراتی کاپوچینو لاوازا 💪

    2. سهند

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      من هم به بی ام و رای دادم ولی در دوئل بعدی که بین آئودی و بنز است هنوز نمیدانم به کدام رای بدم.

  4. Ninja

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    از این که دوئل ها اصلاح شد هم ممنونم نگاه کنید مشخصات رو ام 5 داد میزنه من یا برندم یا میرم فینال تنها رقباش مرسدس هست که از نظر من بی ام و برتری داره هرچند انتخاب خیلی سختی هست دوج چارجر هست که بستگی داره چجوری رای بدین اگه بحث فقط قدرت سرعت قیمت هست که به دوج رای بدین اما هیچ وقت بحث فقط قدرت قیمت و سرعت با اینکه مهم ترین ها هستند مطرح نیست
    رقیب دیگش تسلا و پورشه هستند که از صفحه روزگار باید پاک شن باید سال بعد برقی ها رو یه دسته بزارین چون در اینده سدان برقی زیاد میشه میتونین راحت یه گروه درست کنین در کل حتما باید برقیی ها و بنزینی ها در تمام دسته ها تفکیک شن و هیربرد ها هم هم تو بنزینی ها باشن هم تو برقی ها
    رقیب دیگش ام 8 هست که هردو بی ام و هستند و یکیشون اگه حذف شه مشکلی نیست اون یکی برنده شه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  5. Ninja

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    رای من بی ام و هست
    چون امتیاز بالاتر گرفته از نظر من زیباتره سریعتره مجلل تره مشکلات حل شدنی داره و نکات مثبت خوبی داره
    و در اخر که تو متن هم اومده کیفیت درجه ۱ و قیمت کمتر قدرت بیشتر وزن کمتر و دو دیفرانسیل و گیربکس عالی که بعضیا برای دف عقب بودن به مازراتی رای ندن چون بی ام و تک محور هم میشه و رکورد طولانی ترین دریفت رو با اختلاف داره
    جادار تر هم هست دیگه چی میخواین
    مصرف سوخت کمتر و صندوق جادار تر هم از قلم افتاد هم
    از نظر قیافه هم برتری از بی ام و هست از نظر من اونم با اختلاف

  6. ehsan fa

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    اینکه بین مازاراتی و بی ام و بخوای مازاراتی رو انتخاب بکنی مثل این میمونه بین طلا و نقره نقره رو انتخاب کنی. مازاراتی خوبه تا جایی که آلمانی ها نباشن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Moein

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (912 ديدگاه)

      سخن بزرگان 🙄🙄🙄

  7. عارف

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ب ام و ، حفاظت از بزرگسالان 15 درصد؟ درسته یا اشتباه چاپی بوده؟

    1. Ninja

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اشتباه چاپی هست چون از همه درصد ها از مازراتی بالا تر بوده بعد ۱۵ درصد پراید هم ۱۵ درصد نیست

      1. Amirreza

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2726 ديدگاه)

        پراید منفی ۱۵ هست چون اگه تصادف نکشتت از توی سقفش دو تا دست رباتی میان به زور خفت میکنن😂

  8. احمدرضا

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به مازراتی رای دادم
    چون همه میرن بی ام و انتخاب میکنن
    خاص تره و واقن طراحیش زیباست
    درسته گرونه و کیفیت داخلش یه خورده پایینه
    ولی واقن دوست داشتنیه

    امیدوارم مازراتی با محصولات جدید
    نیزه هاش رو دوباره جلوی رقبا بگیره 😉

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Ninja

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      به مازراتی رای دادم
      چون همه میرن بی ام و انتخاب میکنن
      نظرت یجوری نیست به پراید رای میدم چون همه میرن به لامبورگینی رای میدن
      من یه کیلو اهن زنگ زده برمیدارم چون همه یه کیلو طلا برمیدارن
      ولی با بقیه حرفات کاملا موافقم ولی اگه مازراتی بالا بیاد در حق بی ام و ظلم شده

      1. احمدرضا

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (875 ديدگاه)

        نه
        یک بار نشد ما پیجی باز کنیم یه نفر حرف از پراید نزنه

        آره بی ام و سلطانه این سگمنته
        ولی من مازراتی رو انتخاب می‌کنم چون همه بی ام و می‌خرن و این باعث میشه آدم با مازراتی خاص به نظر بیاد
        هیچکس هزینه نگهداری و افت قیمت مازراتی رو قبول نمیکنه
        ولی باور کن اگه من پول داشتم میخریدم چون خیلی دوسش دارم 🙂

        1. Ninja

          ۱۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          به نظرت خیلی احترام میگذارم
          نظر جالبی هست و من رو متقاعد کردی

  9. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    BMW

  10. MAHDI

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    پدال چرا بررسی M5CS رو نذاشتی؟؟؟!!!

    1. ( Only she reminds me of love )

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1176 ديدگاه)

      گَر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.

  11. ماکان

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که در نسل بعدی بی ام و سری ۵ ، نسخه M5 به همراه نسخه آلپینا B5 ، هر کدام از آنها مجموع قدرت شان حد اقل بین 700 تا 750 اسب بخار باشد و تولید شوند . البته به اضافه نسخه آلپینا B7 از بی ام و سری ۷ در نسل بعدی اش .

  12. با مهربونی جهان زیباتره

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    مازراتی ماشین خوبی نیست

  13. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    والا من که هروقت گیبلی دیدم حتی وسوسه نشدم برگردم ببینمش چطور اینجا گفته فوق العاده!

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Ninja

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      منم اصلا از طراحی گیلی خوشم نیومد ولی طراحی ام ۵ عالیه

  14. Amirreza

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2726 ديدگاه)

    توی این کلاس پادشاه بی چون و چرا m5 هست واقعا این لعنتی جذاب فوق العادس نسخه cs که بماند ، البته بنز e کلاس و دوج چارجر هم خودرو های بزرگی در این کلاس هستن ولی من حتی با اینکه بنز بازم بیمر رو تو این کلاس انتخاب میکنم البته در صورتی که ام پرفورمنس پشت اسمش باشه ولی در نسخه های عادی انتخابم بنزه ، در اینجا هم با اینکه من عاشق خودرو های مازراتی هستم و این برند یه پرستیژ بینهایت خاص رو داره اما متاسفانه به خوبی خیلی از رقباش عمل نکرده

  15. Sina10

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    ممنون از سایت پدال به خواسته کاربران توجه کرد و این سدان رو برگردوند
    واقعا این کلاس بدون نام M5 انگار خیلی خالیه
    اینجا هم که نیاز به گفتن نیست ، خیلی راحت مازراتی رو شکست داده
    فکر میکنم اگه اتفاقی مثل اون دوئل عجیب چارجر نیوفته خیلی راحت تا فینال میره
    فقط منتطرم که ب‌ام‌و خودش واسه رکورد زدن M5 CS توی نوربرگرینگ اقدام کنه!!!

  16. R@m!n

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2236 ديدگاه)

    بی ام و “طراحی بیرونی بی‌هیجان” !!!!!!!!!! و مازراتی “ظاهر فوق‌العاده جذاب که سرها را برمی‌گرداند” !!!!!!!!! عجب !!!!!

    جالبه تو نقاط مثبت بی ام و به شتاب عالی و هندلینگ و گیربکس خوبش اشاره میشه بعد تو نکات منفیش فرمون بی حسه !!!!!

    از این حجم از تناقض تَرَک خوردم واقعا 😂

    1. Amir Machine

      ۱۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1287 ديدگاه)

      خب فرمون چه ربطی به گیربکس و شتاب داره؟
      M5 شتاب فوق‌العاده‌ای داره و گیربکسش بی‌نظیره اما فرمونش اون حس کافی رو القا نمیکنه، من که تو این عبارت تناقضی نمیبینم

      1. R@m!n

        ۱۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2236 ديدگاه)

        فرمون رابط حسی بین موتور و رانندس چطور یه ماشین که شتاب و هندلینگ خوبی داره فرمونش بی حسه ؟؟؟ اصلا بی حس یعنی چی ؟؟؟

        1. Amir Machine

          ۱۳ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          تا جایی که من میدونم احساس فرمون ارتباطی با شتاب نداره
          فرمون ماشین باید طوری باشه که حس مسیر رو به راننده منتقل کنه، یعنی راننده کاملاً از طریق فرمون بفهمه که موقعیت دقیق چرخ‌های جلو چطوریه
          انتقادی که اوایل به فرمون‌های برقی که جایگزین هیدرولیک شدن وارد بود این بود که حس کافی نداره و یه جوری مصنوعی شده
          حالا یه ماشین مثل M5 شتاب عالی داره ولی فرمونش حس کافی رو از مسیر به راننده منتقل نمیکنه
          حتی بخاطر همین مشکل، مک‌لارن تو آرتورا از فرمون هیدرولیک استفاده کرده:
          «هرچند فرمان هیدرولیک این روزها تکنولوژی کاملاً قدیمی‌ای محسوب می‌شود اما در آرتورا از همین سیستم استفاده شده زیرا مک‌لارن می‌گوید به سیستم هیدرولیک که امتحان خود را پس داده، به خاطر بازخورد و تعامل با راننده علاقه دارد»

  17. HamiD

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2452 ديدگاه)

    در حضور ام فایو … حتی نمیشه لحظه ای به مازراتی فکر کرد!!!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. محمد مختاری آذر

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    به نظر من قطعا مازراتی با طراحی زیباتر بی ام و ام5 نمیدونم چرا زیبا نیست یه مقدار حال بهم زن هستش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. مهدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    ام 5 واقعا فوق العادس
    پدال اخر متن نوشتی ما برای شناخت خودرو های محبوب تر بین ما این نظر سنجی هارو میزاری
    و به نظرم باید تا الان متوجه شده باشید که توی پدال کسی نیست که عاشق ام 5 نباشه

  20. SIAVASH

    ۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    مازراتی!
    پارک شده جلو ویلا های سیسیل.فروشگاه های آرمانی
    ایتالیایی های مغرور با کت و شلوار های ابریشمی
    مازراتی یعنی اصالت ایتالیایی با روح فراری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا