برای قسمت بعدی سری رقابتهای خودرویی پدال یکی از کلاسهای شلوغ و پرطرفدار خودرویی یعنی سگمنت کراساوورهای کامپکت لوکس را انتخاب کردهایم که تقریباً تمامی سازندگان خودروهای لوکس و پریمیوم نمایندهای در آن دارند. خودروهای حاضر در این کلاس و رقابتهای ما عبارتاند از:
مرسدس بنز GLC
مرسدس بنز GLC کوپه
بامو X3
بامو X4
آئودی Q5
لکسس NX
آکورا RDX
اینفینیتی QX50
لینکلن MKC
بیوک اینویژن
دیاس ۷
جگوار F-Pace
آلفارومئو استلویو
ولوو XC60
لندروور دیسکاوری اسپرت
پورشه ماکان
در اولین سری از رقابتهای این کلاس، دو کراساووری به مصاف یکدیگر رفتهاند که هر دو در بازار کشورمان هم حضور دارند یعنی بامو X3 و لکسس NX.
لکسس NX
سری NX بهعنوان کوچکترین کراساوور لکسس و برادر کوچکتر مدل RX در سال ۲۰۱۴ و در نمایشگاه پکن رونمای شد. NX که در کلاس کراساوورهای کامپکت لوکس قرار دارد، هنوز لقب کوچکترین کراساوور لکسس را در اختیار دارد اما احتمالاً بهزودی با معرفی نسخهٔ تولیدی مدل UX این لقب را واگذار خواهد کرد. درهرحال این کراساوور لوکس در دو مدل NX200t و NX300h تولید میشود که اولی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی بوده و دومی از قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی استفاده میکند که ما برای این رقابت مدل NX200 را انتخاب کردهایم. این موتور ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته NX بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد اما به دلیل اینکه چند روزی بیشتر از معرفی این نسخه نگذشته است و همینطور رقیبش در این نبرد نیز نسبتاً پا به سن گذاشته است ترجیح دادیم همان نسخهٔ پیش از فیسلیفت NX را انتخاب کنیم.
بامو X3
X3 برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ بهعنوان دومین شاسیبلند بامو بعد X5 به بازار آمد. X3 نیز مانند NX برای چندین سال عنوان کوچکترین کراساوور بامو را در اختیار داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۹ و با معرفی مدل X1 این عنوان به برادر کوچکتر رسید. تولید نسل اول X3 نیز تا آگوست ۲۰۱۰ ادامه داشت تا اینکه در نمایشگاه پاریس همین سال نسل دوم آن معرفی شد. این نسل در سال ۲۰۱۴ فیسلیفتی را تجربه کرد که عمده تغییرات آن در قسمت جلو و چراغها روی داده بود. همچنین در همین سال مدل X4 هم به سبد محصولات بامو افزوده شد که در اصل نسخهٔ کوپهٔ X3 محسوب میشود. تولید نسل دوم این کراساوور پریمیوم همچنان ادامه دارد اما این نسل تقریباً به پایان عمر خود نزدیک شده است چراکه سال آینده نسل سوم X3 معرفی خواهد شد. نسل کنونی X3 با پیشرانههای مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر خطی بنزینی و دیزل عرضه میشود که ما برای هماهنگی با رقیب ژاپنی مدل X3 28i را انتخاب کردهایم. این مدل مجهز به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است.
مشخصات فنی
لکسس NX200 | بامو X3 28i | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
قدرت | ۲۳۵ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷.۴ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۳۷ کیلوگرم | ۱۸۸۲ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۶۶ متر |
قیمت پایه | ۳۷,۶۸۰ دلار | ۴۱,۰۴۵ دلار |
قیمت در ایران | ۳۵۰ میلیون تومان | ۴۰۰ میلیون تومان |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9731041]
(ali(CHEVY NOVA
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون شک لکسوس انتخاب خوبی هست با دلایل مختلف
از مزیت های لکسوس چندتا بگم
1. استهلاک کم
2. قیمت مناسب
3.طراحی جذاب و به روز
4.وزن کم تر
این مواردی رو که گفتم نقاط قوت لکسوس بود که رقیبش در این تست این مزیت ها رو نداره بخصوص مورد 1 رو
اردلان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اگه بخوام احساسی و هیجانی تصمیم بگیرم لکسوس ولی اگه با کمی تامل و دور اندیشی همراه باشه تصمیمم بی ام و _ یک قانونی تو طراحی خودرو هست که خیلیا نمیدونن یا دیر متوجه میشن اینه که (زیبایی واقعی در سادگی است) لکسوس ظاهر خیلی جذابی داره ولی این جذابیت 2 الی 3 سال دوام نداره ولی بی ام و حداقل تا 10 سال دیگه زیباست و قابل تحسین در طراحی خودرو فقط زیبایی محض انتخاب درستی نیست باید طراحی علاوه بر زیبایی دارای سادگی باشه یک مثال میزنم براتون شما یک دست لباس اسپرت و یک دست لباس کلاسیک شیک که در سال 2017 مد هست را در نظر بگیرید بعد از 10 سال اگه همین دو لباس رو با هم مقایسه کنید متوجه میشین لباس اسپرت از مد افتاده ولی لباس کلاسیک همچنان قابل پوشیدن ، احترام و زیبایی است
Daniel
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از حق که نگذریم برای من که BMW دوس دارم واقعا انتخاب سختیه.
ولی BMW
1) نمیگم BMW حساس نیست ولی حساسیت کمتر توربو BMW نسبت به بنزین های آشغال داخلی که همین مورد نشون دهنده کمتر بودن استهلاکه. چون لکسوس دیگه خیلی لا پر قویی هست و ناز زیادی داره. اونیایی که منطقی هستن میدونن چی دارم میگم.
لامصب بنزین سوپرا هم آشغال شدن.
2) کابین زیباتر (البته نه اینکه مال لکسوس قشنگ نباشه).
3) و از همه چون علی لکسوس رو انتخاب کرد چون همین نشون میده BMW بهتره.
مهمترینش مورد 3 هست. شوخی کردم حاج علی. نیای بزنیمونا.
(ali(CHEVY NOVA
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶Daniel
داداش این حرفها چیه من سلیقم رو لکسوس بود
Daniel
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خو منم گفتم چون تو لکسوس به سلیقت میخوره
پس من BMW
ولی خدایش جفتشون خیلی خوبن. انصافا اگه میشد تو نظرسنجی به جفتشون رای میدادم.
BMW
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶هرچی باشه فروشش از لامبورگینی بیشتره ???
ونوم اف ۵
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶حالا شما یه سوپر اسپرت تولید کنین از دهه ی ۷۰ تو کف سوپراسپرت سازی موندین
Ali
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اینکه لکسوس یک برند مطمین در ایمنی و استهلاک کم. رتبه ای خوبی داره شکی نیست واقعا عالی هست در اون زمینه ها.ولی به نظر من لکسوس nx طراحی خیلی فضایی داره شاید برا مدتی زیبا به نظر بیاد ولی بعدا به خاطر ظاهر شلوغش خسته کننده میشه.به نظرم کسایی که عشق ماشین دارن حتما x3 رو انخاب میکنن به خاطر هندلینگ بهتر و نام برند که یه عالمه دیگه ایی داره وقتی پشت فرمون یه بی ام دبیلو میشینی
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
کسی که ماشین امریکایی 50 سال پیش رو سوار میشه چی سرش از بی ام و درمیاد آخه ؟???????????
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
البته سو تفاهم نشه منم نظرم با NX هست. مخصوصا اگر NX300 H بود.
اما ابنجور اظهار نظر های ترول نمایانه ای رو در حد این سایت نمیدونم.
پسر عموی NX یعنی RX پرفروش ترین خودروی لوکس در ایالات متحده بوده و به تنهایی کادیلاک و لینکلن و بیوک و … رو فرستاده قاطی باقالی ها.
خیلی هنره که صاحبخونه رو از خونه با لگد بندازی بیرون ?????
Ali
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶??پسر عمووو!!؟؟منظورت برادر بزرگ هستش؟پسر عموش تقریبا میشه toyota rav4,
Machine
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جناب ACE
تو دوئل دیروز تو بحث داچیا و رنو جوابت رو دادم ولی یا نخوندی یا اینکه نخواستی جواب بدی شایدم چون جوابی نداشتی بدی ترجیح دادی سکوت کنی. در هر حال یه بار دیگه اینجا برات مینویسم
گفتی هرگز محصولات داچیا با برند نیسان عرضه نشدن،
لطفاً قبلاً اینکه با قاطعیت حرف بزنی و چند بار از کلمۀ هرگز استفاده کنی بهتره یه تحقیقی بکنی تا بفهمی که:
1-داچیا لوگان وانت با برند نیسان و با نام NP200 عرضه میشه
http://en.wheelsage.org/nissan/np200/
2-داچیا لوگان سدان هم با نام نیسان آپرینو قبلاً عرضه میشد
http://en.wheelsage.org/nissan/Aprio
3-و داچیا داستر هم با تغییراتی تو طراحی عقب و جلو در حال حاضر با نام نیسان ترانو عرضه میشه
http://en.wheelsage.org/nissan/terrano/79200/
پس لطفاً شما حرف الکی نزن که من به سوادت شک کنم.
مورد بعدی، هیچ جای دنیا جز ایران محصولات داچیا رو با نام رنو نمیشناسن؟؟!!!!!!!! این دیگه از اون حرفا بود!!!!
پس اگه اینطوره این رنو سیمبل، رنو ساندرو و رنو داستری که تو روسیه، ترکیه و آمریکای جنوبی عرضه میشن چی هستن؟ میشه توضیح بدی؟
دوست من، اطلاعاتت کمتر از اون چیزیه که فکر میکردم
و در آخر انتظار داری با استفاده از عباراتی مثل ((صاحب خونه رو با لگد بیرون انداخته)) و ((قاطی باقالیا فرستاده))، برچسب متعصب و دشمنی با خودروسازان آمریکایی بهت چسبونده نشه؟
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
حیف آرم نیسان که هم روی R390 و GTR باشه و هم روی ال90.
نیسان رو مجبور به این کار کردن و من تا الان اطلاع. نداشتم.
این مورد 1
در مورد قسمت دوم من منظورم کلا کشور های در حال توسعه بود. نه فقط کشور عزیزمون.
در مورد قسمت سوم ؛ واقعا در یک جهعیت 1000 نفری نظر همه رو نمیشه جلب کرد و هیچ وقت نمیشه همه رو موافق با خودت نگه داشت.
این که شما فکر میکنی من متعصبم یا دشـمن ماشین های امریکایی !!!! یا هر چی تفکر شخص شماست. تا زمانی که خودت نخوای من نه میتونم نظرت رو راجع به خودم تغییر بدم و نه تمایلی به این کار دارم.
پس راحت باش و همونطور که دوست داری در مورد من فکر کن.
هر جور دوست داری فکر کن ؛من هیچ مشکلی ندارم ؛ ولی غیبت و توهین نکن.
آن کس که بدم گفت بدی سـیرَت اوست
آن کس که مرا گفت نکـو خود نیـکوست.
#ali.m#
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶شما یادمه قبلا یه چیز دیگه میگفتی.
نظرت به راحتی تغییر کرده یا رو حساب کل کل اینو میگی.?
ونوم اف ۵
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶البته که ماشین امریکایی شتاب پراید رو نداره که راحت تو سه ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه ( یکی از نظرات گهربار مجید )
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
من نظرات گهر بار زیاد داشتم ولی این یکی رو دیگه توهم زدی ??
reza
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶یعنی شما المان رو در زمینه کیفیت قطعات از ژاپن پایین تر می بینی؟؟؟؟!!!!!
فکر می کنم باید یه تجدید نظری در مورد معلوماتت بکنی
امیر دهقان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان
همونطور که قبلاً گفتیم، نظرسنجی ها تو کانال تلگرام پدال هم برگزار میشه بنابراین لطفاً به کانال تلگرام پدال پیوسته و در اون نطرسنجی هم شرکت کنین.
مثلاً در مورد این دوئل، رقابت بین دو خودرو بسیار نزدیکه و نتایج نظرسنجی تلگرام میتونه کاملاً اوضاع رو تغییر بده چون تا الان اونجا نتایج متفاوتی بدست اومده.
آدرس کانال تلگرام پدال:
@Pedalir
ممنون
#ali.m#
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از نظر ظاهری واقعا لکسس سر تره چون به روز تره x3این نسلش عمر بیشتری داره و از این نظر دیگه زیاد حرفی برای گفتن نداره از نظر راحتی و ارامش کابین هم که هر دو عالی هستن .هندلینگ طبق شنیده ها احتمالا بی ام و بهتره .
اما لکسس قدرت بیشتری از موتور میگیره و با وجود مصرف سوخت یکسان باز نسبت به گیربکس 6سرعته نسبت به 8سرعته و قدرتشون لکسس بهتره .قیمت لکسس هم به صرفه تره مخصوصا توی ایران.
sina
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به به تصویر پروفایل علی عزیز
#ali.m#
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶لطف داری سینا جان.
?
نویدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶با چه فرمولی حساب کردی که میگی قدرت موتور لکسوس بیشتره؟!!!
X3 که پنج اسب بخار قدرت بیشتری داره!!
با اینکه عمر bmw x3 بیشتره ولی گیربکس هشت سرعته و مدرن تری داره،درنتیجه از نظر شتاب و تاپ اسپید هم از لکسوس سرتره.
تقریبا تنها برتریه لکسوس نسبت به x3 ،قیمتشه.
#ali.m#
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بله اشتباه دیدم این مورد رو اما بقیه موارد رو درست گفتم .
Ghost
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اخه nx ماله این کلاس نیس اصلا rx برا این کلاس ه
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت کمتر،قدرت یکسان،استهلاک کمتر و طراحی جذاب تر لکسوس دلایل انتخاب من بود
ME84
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
لکسوس بهتره.
من ملایم رانندگی میکنم بخاطر همین سکوت و آرامش کابین و سیستم تعلیق راحت از بزرگترین خواسته های من در مورد یک ماشینه که این موارد رو لکسوس خیلی خوب ارائه میکنه
فرزاد لاکچری
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶رای من قطعا لکسوس هم گیرایی ظاهری بیشتری داره هم اتاق بروز تر هم قیمت کمتر بنظر من لکسوس برای صعود ارجعیت بیشتری داره
Ahmad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶باید اعتراف کنم این اولین رقابتی هست که به محظ دیدن عکس و تیتر مطلب نتونستم برنده رو درست حدث بزنم.البته شاید رای تغییر کنه و bmw برنده بشه.
ولی تا الان با توجه به شناخت که از بچه های پدال دارم میتونستم از اول برنده رو خیلی زود بشناسم.فکر کنم این رقابت از بقیه نزدیکتر باشه
سامان اذری
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب منم لکسوس هستش
Mahdi
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحی وحشی لکسس یه دنیای دیگست.
انتخاب من NX .
شاهین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بنده هم در کمال خضوع ب ام و X3 رو انتخاب می کنم :)
آریا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بی ام و x3 به خاطر
شتاب بهتر، سرعت بیشتر، لذت سواری، هندلینگ بهتر، استایل بهتر و اعتبار برند بالاتر
بالاخره این یکی از 3 گانه های آلمانیه دیگه
#ali.m#
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اعتبار و ارزش برند تویوتا و زیر مجموعش که بیشتره.
?
در ضمن ارزش بالای برند تویوتا هیچ ربطی به انتخاب کزدنش نداره مگه من میخوام سوار ارزش برند بشم؟ خوش به حال صاحبش که ارزش برندش از همه بیشتره .
وااالا
Amir
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اوه اوه بلاخره یه رقابت نفس گیر و نزدیک به همو دیدیم
ژژژوووو…ن لکسس و ب ام و
حالا بیا بینشونو یکیو انتخاب کن
ولی لامصب لکسس یه گیراییه خاصی داره ادم اصن جذبش میشه
من لکسس رو انتخاب میکنم
لکسس یعنی عشق دیگه ❤??
مجید
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶من به BMW رای میدم به خاطر دینامیک بهتر-طراحی موقر و اوروپاییش و تکنولوژی و تکنیک طراحیش
.من یکی از معیارهای انتخابم برند سازنده هسش که تو این زمینه BMW رو خی قبول دارم (علیرغم پیچیدگی فنی و هزینه نگه اری بالار به نسبت برند های رقیبش)
e36
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این دوتا باید تو فینال میخوردن به هم نه الان!!! من باهرجفتشون رانندگی زیاد کردم ، اگر اول بشینی پشت x3 از تست کردن nx منصرف میشی! بچه ها به چراغا و سپر خوشگل لکسوس رای دادن فقط !
فرشاد سجادیان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶میدونم لکسوس خوب و با کیفیته اما نمیدونم چرا وقتی پای آلمانی جماعت وسط باشه، تو انتخابش دو دل میشم.
sina
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از لحاظ برند بخوایم حساب کنیم ایکس3 نسبت به ان ایکس سرتره و در واقه برتری ایکس 3 هم همینه چون اسم ب ام و رو یدک میکشه میگن طرف ب ام و داره اما از نظر کلی بخوایم حساب کنیم چ از قیافه اسپورتی تر چ از شیک بودن نمای داخلی کابین همه و همه ان ایکس از ایکس تری بهتره
ایکس تری یه فیس لیفت اساسی چ از بیرون چ از داخل کابین میخواد دیگه بجای یه خودروی جوون پسند اسپورتی شده یه چیزی تو مایه های فولکس واگن تیکوان
Mohamad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶قطعا لکسس
کیفیت و جسارت از سر و روی این برند سامورایی میباره.
ظاهر زیبای NX نگاه هارو به خودش گره میزنه.
لکسس بخر دیگه غم سرویس و چکاپ ماشین و کیفیت بنزین رو از سرت بیرون کن!
Cvm
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بله دیگه به خاطر این طور طرز فکر و برخورد و نگهداری از ماشیناس که ماشینای دست دوم اوراقو پر از اشکالن و هیچوقت نمیشه بهشون اعتماد کرد.یعنی چی سرویس و چکاپو از سرت بیرون کن ؟؟لکسسم باشه به این رسیدگیا نیاز داره
sunmartin
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶هیژوقت هئژوقت (کاوه در سریال شهر قشنگ) بک اصیل زاده آلمانی مثل بنز پورشه بی ام دبلیو آئودی با سایرین مقایسه نکنید بی ام دبلیو مثل دلار میمونه مچاله شده اش هم ارزش داره بی شک BMW انتخاب منه
BMW
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶با این که لکسس با پیرمرد بی ام و داره مقایسه میشه اما باز هم شکست خورد الان تو سبد بی ام و قدیمی ترین طراحی رو همین x3 و x4 دارن اگه حذف شن تعجبی نمی کنم
روزبه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶از دید من برنده این دوئل لکسوسه . اونم به خاطر ظاهر خارق العادش …
Hooman
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶انتخاب من بی شک Lexus NX 200 t F sport هستش .یکی از دوستام جدیدا خاکستریشو گرفته . در یک کلام فوق العادست
علي
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان عزیز من هر دو ماشین تست کردم و سوار شدم . انقد به چهارتا عکس دل خوش نکنید . با اینکه x3 مدلش قدیمی تر از NX هستش ولی باورتون نمیشه از همه نظر که فکرشو بکنید X3 سر تره . خیلی ماشین خوبیه و وقتی از جلو هر جفتشونو میبینید و تست میکنید به حرفم خواهید رسید. X3 ی سرو گردن بالاتره . الخصوص هندلینگ و فرمون و موتور و کیفیت . ببخشید فقط خواستم تجربیاتمو با شما قسمت کنم .
با تچکر
Saman
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶بدون تردید لکسس برتر هستش :کیفیت لکسس که bmw خوابشو هم نمیبینه طراحی داخلی و خارجی بسیار زیبای لکسس که چند لول از bmw بالاتره داخل bmw همان طراحی کسل کننده همیشگی و طراحی خارجی bmw که زشت و قدیمی شده و شبیه گوژپشت نتردام هستش :D و ازهمه مهمتر استهلاک پائین لکسس هست که اصلن قابل قیاس با bmw پر استهلاک و دربو داغون نیستش :-P
sina
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فنی شون که یکیه. قیمتش هم که لکسوس سرتره.
هزینه تعمیر نگهداری هم که اصن قابل مقایسه نیستن.
رخ هم سلیقه ایه خب.
جم بندی همش برا من میشه لکسوس.
جز معدود ماشینای غیرسدان مورد علاقه منه.
یاسین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶اخ اخ چه سگمنتی چه رقابتی بشه
جفتشون که عالین چه از نظر فنی چه از نظر ظاهر و اون حس لوکسی که دارن اما دو تا نکته وجود داره یکی اینکه من به شخصه در مورد ظاهر ماشین شیکی در عین سادگی رو بیشتر میپسندم NX واقعا طراحی معرکه ای داره ولی طراحی سلطان باواریا رو بیشتر میپسندم چون در عین سادگی به شدت زیباست و هیچ وقت برات تکراری نمیشه نظر شخصی میگم بعد یه موضوع دیگه اینجا هزینه هاست نگاه من کاری به ایران ندارم خب ولی اگه اینجا کشور افریقای جنوبی هم بود من ایکس 3 رو میخریدم یه نکته ای که هست اینه داستان کم استهلاکی ماشین المانی و ژاپنی اینطوریه که المانی ها استهلاک کمتری دارن نسبت به ژاپنی ولی هزینه مثلا سرویس هاشون بالاتره ژاپنی ها یکم استهلاک بیشتری دارن ولی هزینه نگه داریشون کمتره تو کوتاه مدت به نظر میاد هزینه نگه داری ژاپنی کمتره ولی در دراز مدت یکین پس اگه ایران نبود من ایکس 3 رو میخریدم چون قیمتش فرق زیادی نداره ولی اگه ایران بود جدا از قیمت خود ماشین به درامدم نگاه میکردم ببینم میتونم از پس هزینه های نگه داری ب ام وه بر میام یا نه اگر برمیومدم ایکس 3 اگر برنمیومدم NX و یه چیز دیگه هم هست
بعضی از دوستان انقدر مطمئن میگن ماشین المانی تو ایران به درد نمیخوره استهلاکش زیاده که انگار یه 100 هزار کیلومتری ماشین المانی داشتن تو ایران منم نداشتم ولی از اونایی که مدت طولانی داشتن میپرسم میگن اصلا اینطوری نیست یه چندتا نکته نگه داری رو رعایت کنی مثل تعویض به موقع روغن و استفاده از مکمل ها و یک دفعه خاموش نکردن موتور وقتی توربو داغه میتونی زندگیتو رو سلامت فنی ماشینت و کم استهلاکیش شرط ببندی کما اینکه من خودم تویوتا راو4 دیدم که در اثر نگه داری نادرست 10 هزار یاتاقان زده ادم درست نگه داری بکنه ماشین ایرانیم بی دردسر کار میکنه شلختگی خودمون در نگه داری ماشین رو گردن خود ماشین نندازیم
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
چه حوصله ای داری یاسین جان ?
اینا مشکلشون از جای دیگست …
#حسادت
یاسین
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶جالبه من به شخصه هم خودروسازی المانو دوست دارم هم ژاپن ولی ده تا منفی خوردم بخاطر تعریف از خودرو سازی المان :)))) جدا نمیدونم چرا بعضیا تعصب پیدا میکنن روی یه کشور یا یه خودروسازی بابا هیچکس بی نقص نیست کارش من خودم ژاپن المان فرانسه امریکا حتی چین ماشین خوب تولید کنه میخرم هیچ تعصبی رو برند و کشور خاصی ندارم ولی من و هر عقل سلیمی میدونه که المان سرامد خودروسازی جهانه
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ولشون کن بابا .
بعضی ها 120 تا 120 تا منفی میخورن
حق دارن عصبی بشن …
OL
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶پس چرا پورشه ماکان تو این لیست نیس
کارال
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶لکسوس فقط . خدایی طراحیش خیلی سر تر از بی ام و هستش . موتوری هم ک نزدیک ب هم هستن البته لکسوس با قیمت کمتر مشخصات قابل توجیه تری داره
احسان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶کادیلاک xt5 هم در این کلاسه جاش بسیار خالی
Ace
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
باور کنید من این پست رو ساعت 12 در پدال دیدم و تا الان به ماشین مورد علاقم رای ندادم و تصمیم هم ندارم رای بدم.
چون هر دوتاشون رو بی نهایت دوست دارم و صاحب هیچ کدوم نیستم که روش تعصب داشته باشم.
انتخاب کردن بین این دو تا مثل اینه که از بین دو تا فرزندت یک کدوم رو انتخاب کنی.
واقعا برنده ی این رقابت پایاپای واسم فرقی نمیکنه.
PD
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶نمیدونم چرا وقتی بحث یه ماشین کره ای باشه میگن مردم عقلشون تو چشاشونه و فقط به خاطر زرق و برق قیافه میخرن پس الان لکسس چیه؟؟
من که عاشق لکسسم و طراحیشم واقعا خوبه ولی تو بحث طراحی ب ام وس که بالاتر قرار میگیره.در کل انتخاب من ب ام وس
کوروش
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ببنید اگه واقعا پول داشته باشین برین تو بنگاه لکسوس برمیدارین واقعا؟؟؟؟؟
ب ام و سلطان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶معلومه نه همه اونایی که میگن لکسوس حالا نه همه ولی بالای 80 درصدشون میرن سلطان و میگیرن
فقط تویوتا و هوندا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶کاملا واضحه تو خیابونا!!!
محض اطلاعتون لکسوس nx پرفروشترین ماشین لوکس ایران تو 95 شد. تو کل ماشینا هم چهارم.
امان از …
خود منم اگه پولشو داشته باشم به چیزی جز لکسوس فکر نمی کنم.