بی ام ولامبورگینی

دوئل لامبورگینی اوروس و ب‌ام‌و X5 M

امروز هم با قسمتی دیگری از دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم. این قسمت به گروه کراس‌اوورهای متوسط اسپرت اختصاص دارد که به‌تازگی به رقابت‌ها اضافه شده است زیرا پس از معرفی لامبورگینی اوروس در ابتدا قصد داشتیم آن‌را در گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس قرار دهیم اما چون این گروه برای اوروس چندان مناسب به نظر نمی‌رسید، تصمیم بر این شد که گروه جدید و مجزایی برای کراس‌اوورهای اسپرت و عملکرد بالا تأسیس گردد. در این گروه قدرتمندترین شاسی‌بلندهای دنیا حضور دارند که از لحاظ قدرت، عملکرد و قیمت به اوروس نزدیک‌تر هستند. حال امروز اولین دوئل این گروه بین جدیدترین عضو آن یعنی همان لامبورگینی اوروس و ب‌ام‌و X5 M برگزار شده است.

مازراتی لوانته S

آئودی SQ7

پورشه کاین توربو

رنجروور اسپرت SVR

؟

؟

مرسدس-آام‌گ GLE63

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک

ب‌ام‌و X5 M

لامبورگینی اوروس

؟

؟

لامبورگینی اوروس

پیشینهٔ شاسی‌بلندهای لامبورگینی به اوایل دههٔ ۷۰ میلادی و پروژهٔ ساخت خودرویی نظامی بازمی‌گردد که نهایتاً منجر به تولید مدلی بنام LM002 در سال ۱۹۷۶ گردید. این اس‌یووی لوکس تا سال ۱۹۹۳ روی خط تولید بود و پس‌ازآن لامبورگینی صرفاً تمرکز خود را بر روی سوپراسپرت‌ها گذاشت تا اینکه در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ اس‌یووی جدیدی بنام اوروس را در قالب یک کانسپت رونمایی کرد. در همان زمان اعلام شد که لامبورگینی قصد دارد اوروس را به تولید برساند. بدین ترتیب پس از چندین سال توسعه، نهایتاً نسخهٔ تولیدی اوروس به‌عنوان دومین شاسی‌بلند تولیدی تاریخ لامبورگینی چندی پیش رسماً معرفی شد. این ماشین که در طراحی تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت خود وفادار مانده است، روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که یعنی همان پلت‌فرمی که در آئودی Q7، بنتلی بنتایگا، پورشه کاین و فولکس‌واگن توآرگ بکار رفته و به‌زودی کراس‌اوور جدید آئودی Q8 هم بر اساس آن ساخته خواهد شد. اوروس فعلاً با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو معرفی شده که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین این خودرو اولین محصول توربوشارژ در تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود. همچنین گفته شده که در آینده نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اوروس نیز ساخته خواهد شد. نیروی موتور هشت سیلندر اوروس اما توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF با نسبت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب تقسیم می‌شود. همچنین این کراس‌اوور به سیستم فرمان گیری چهارچرخ که برای اولین بار توسط لامبورگینی در مدل اونتادور S ارائه شد نیز مجهز شده است. تحویل اوروس به خریداران از امسال آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سالانه حدود ۳۵۰۰ دستگاه از آن فروخته شود.

ب‌ام‌و X5

X5 اولین شاسی‌بلند ب‌ام‌و محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد. در اصل این خودرو آغازگر خانوادهٔ سری X ب‌ام‌و بود که بعدها گسترش پیدا کرد. نسل نخست X5 در زمانی توسعه پیدا کرد که لندروور تحت مالکیت ب‌ام‌و بود و به همین دلیل اشتراکاتی زیادی با نسل سوم رنجروور داشت. X5 هم‌اکنون در نسل سوم خودرو قرار دارد که در می ۲۰۱۳ رونمایی شد و همچنان عنوان پرچم‌دار کراس‌اوورهای ب‌ام‌و یا همان خانوادهٔ X را در اختیار دارد اما به‌زودی این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش X7 واگذار خواهد کرد. همچنین نسخهٔ کوپهٔ X5 هم با نام X6 تولید می‌شود. X6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ و هم‌زمان با معرفی نسل دوم X5 رونمایی شد. دو مدل X5 و X6 در تمامی قسمت‌ها مثل پلت‌فرم، پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها، طراحی بیرونی جلو و… با یکدیگر یکسان هستند. نسل کنونی این کراس‌اوور لوکس آلمانی توسط مارک جانسون طراحی شده و مشابه اکثر محصولات ب‌ام‌و، از چراغ‌های جلوی متصل به جلوپنجره سود می‌برد. سازندهٔ آلمانی برای این ماشین چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ بنزینی و دو نمونهٔ دیزلی را ارائه می‌کند که هریک از آن‌ها خود در سطوح قدرت مختلف قابل انتخاب هستند. دراین‌بین یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم وجود دارد. ولی قوی‌ترین عضو خانوادهٔ X5 مدل اسپرت و عملکردی X5 M است که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. در این دوئل نیز به جهت اینکه X5 از لحاظ قدرت به رقیب توانمند ایتالیایی نزدیک شود، همین نسخهٔ X5 M را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

لامبورگینی اوروس

ب‌ام‌و X5 M

پیشرانه ۴ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۷۵ نیوتن متر
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۸ ثانیه
صفر تا دویست ۱۲.۸ ثانیه ۱۴.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت ۲۸۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۶ لیتر (ترکیبی) ۱۱.۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۱۵۵ کیلوگرم ۲۴۰۵ کیلوگرم
طول ۵.۱۱ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۲.۹۳ متر
قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلار ۱۰۱,۶۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9920344]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    انتخاب من لامبو
    ولی x5 m هم شاهکاره واقعا
    با موتور گشتاور و اسب بخار کمتر و وزن سنگین تر شتاب حدودا برابری با اوروس داره?

    1. بنزما

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      ایکس ۵ همین روزاست نسل جدیدش معرفی بشه نسل جدید امش فکر کنم هیولا باشه کلا ایکس ۵ شاهکاره
      لامبو هم شاهکاره البته با قیمت دو برابر که برای خاص بودن و تیراژ پایینش پرداخت میشه

    2. علی

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      من شخصا طراحی جلوی bmw X5 رو به طراحی شلوغ لامبورگینی ترجیح میدم ولی تو تمام زمینه های دیگه از جمله طراحی عقب و داخل و حتی شاید بقل خودرو لامبورگینی بی شک برنده این دوئل ناعادلانه خواهد بود و رأی من با قاطعیت (((((( لامبورینی )))))).

      تیامو لامبو ?? و دانکه bmw ??
      با تچکر

    3. HORSE

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      من به لامو رأی دادم ولی اگر ۲۰۰ هزار دلار داشتم اخرین چیزی که به ذهنم می رسید این بود که برا اوروس خرجشون کنم! قیمت بالاست!

      1. Ss

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (9 ديدگاه)

        من هم اگه ۲۰۰هزار دلار داشتم اوروس نمیخریدم ولی اگه یه میلیاردر بودم و میخواستم یه ماشین دویستایی بخرم اوروس میخریدم. که هدف لامبو هم همینه

      2. AmirHo3ein

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (128 ديدگاه)

        دوست عزیز حالا اگر اوروس ساخته فراری بود باز همانقدر بحث قیمت رو پیش میکشیدی؟؟اینو دیگه همه میدونن که اوروس به خاطر تیراژ کم و طراحی و پرفورمنس و لوکس بودنو کاهش‌قیمت مدل دست دوم همچین قیمتی داره و از همه مهم تر یک لامبورگینی هست کسی که اوروس میخره در اصل میخواد یک‌هوراکان شاسی‌بلند و خاص بخره حالا اگر لامبو‌ همین خودر با قیمت ۱۰۰هزار تا میداد شما اولین نفر منتقد این عمل بودی و لامبو رو میکوبید

        1. HORSE

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (217 ديدگاه)

          اگر فراری مشکلی داشته باشه و کسی از اون انتقاد کنه و انتقادشم وارد باشه من به هیچ عنوان نمیرم از اون عیب و ایراد دفاع کنم چون معلوم میشه از روی تعصبمه! من هیچوقت همچین کاری نمیکنم ولی شما انجام دادی!
          یه مورد دیگه هم اینه که شما قیمت بالا رو با تیراژ کم توجیه کردی که اصلا منطقی نیست!
          اصلا هدف از اوروس افزایش تولید لامبوئه و این ماشین کاملا یه ماشین تولید انبوه حساب میشه!
          کلمه ی تیراژ کم اینجا معنی نمیده زیرا هرکس۰۰۰ ۲۰۰ دلار داشته باشه توانایی خرید این ماشین رو داره و محدود به مشتریای خاصی نیست!

    4. E 36

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (917 ديدگاه)

      صد بار گفتم ، اونی ک این دوئل هارو میچینه از بیمر متنفره شایدم خیلی دلش میخاد یکی شو داشته باشه ولی نمیتونه!…

      1. Raha

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        اتفاقا من هم یه چیز هایی متوجه شدم اما فکر میکردم که اتفاقی باشه

      2. کوروش

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        رقابت فردا احتمالا بین سری ۶ و جنگنده F35 هستش

    5. بهرام

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      مگه میشه به لامبوی وحشی رای نداد ???

  2. Mohamad

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    واقعا اختلاف اینا صد هزار دلار نیست.. لامبورگینی نون برندسازی بهترشو میخوره وگرنه انتخاب bmw به اضافه سیو 100 هزار دلار حرکت معقول تریه اگرچه ظاهر لامبورگینی هم وسوسه کننده ست.

    1. بنزما

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      من باشم ایکس ۵ ام انتخاب میکنم با بقیش یه پورشه باکسرو یه چلنجر میخریدم

  3. mostafa

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    از پراید مصرفش کمتره اوروس

  4. Raha

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    بدون تعصب بگم که جفتشون رو خیلی دوست دارم
    اما در این دو راهی لامبو رو انتخاب کردم

  5. میثم

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آخی ب ام و, دلم واسش سوخت, خیلی زیباست, خیلی دلرباست, اما بد به این گاو وحشی میبازه, منم رای به لامبو دادم.

  6. سياوش

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    همونطور که قبلا هم گفتم مشخصه که سایت پدال یه خورده با برند ب ام و مشکل داره
    اینو از چینش دوئل ها میشه فهمید خیلی ریزو مجلسی جوری رقبای ب ام و رو مشخص میکنه که احتمال حذفشون بیشتر باشه
    نکن این کارو
    درضمن نفر اول این کلاس صددرصد همین لامبو هست

    1. Raha

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (288 ديدگاه)

      جناب سیاوش همین دیروز بود که پدال یه مقاله با تیتر ”
      هیولا برمی‌خیزد! بررسی نسل جدید ب‌ام‌و M5″ رو منتشر کرد
      اگه اشتباه نکنم این دوئل ها هم ترجمه شده ی یکی از مجلات خودروی انگلیسی زبان باشه
      دوستان اگه اطلاعات کامل تری دارید لطفا ما رو هم در جریان بزارید

  7. مهران

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    لامبو صد در صد حتی اگه از لحاظ فنی هم از بی ام دبلیو ضعیف تر بود بازم انتخاب من لامبو بود اونم فقط به خاطر اسم و نمادش

  8. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    لطفا بیخیال تفاوت قیمت بشید با تشکر

  9. شاهين

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    منم به اوروس رای دادم ولی دلم واسه ام۵ سوخت که به لامبو برخورد کرد.جوون مرگ شد بیچاره

  10. Behnam

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    آقا قبول نیس چون اوروس هنوز نیومده به بازار. اصلا امتحانی پس نداده. کسی ازش هنوز رکاب نگرفته. فقط یه چیزی رو کاغذه

  11. ایلیا

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من اگه بخوام کراس اور بگیرم انتخابم m5 هست ، مطمینا استفاده ی راحت تری برای مصرف شهری و حتی مسافرت داره فضای عقب و صندوق بزرگتری هم داره از نظر عملکرد هم شاهکاره به تمام معناست به علاوه ی قیمت بمراتب کمتر از لامبو.
    ولی اگه بدنبال لذت رانندگی و هیجان باشم دیگه خرید کراس اور منطقی نیست و هوراکان رو انتخاب میکنم، البته نمیگم با اورس نمیشه از رانندگی لذت برد.
    نهایتا با احترام به لامبو ، من اینجا به m5 رای دام و پشیمون هم نخواهم شد.

  12. مهدی

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    لعنتی چرا باید عشق من از بین ای همه رقیب که میتونست قورتشون بده خورد به لامبو اوروس اونم با دو برابر قیمت بیشتر نسبت به X5

  13. عشق ماشین

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من نمیدونم فاز بچه هایی که به لامبو رای دادن چیه آخه قیمتش دقیقا دو برابر هستش. و این دیگه دوئل حساب نمیشه.

    1. شاهین

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      اگه به قیمت باشه تراک هاوک از اینا ارزون تره ولی بعید میدونم به اندازه لامبو کیفیت و سواری داشته باشه حالا طراحیش بماند

    2. amin

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      کسی که لامبو یا فراری یا رولزرویس و… میخره اصلا قیمت براش مهم نیست و بهش توجه نمیکنه

      1. جواد

        ۲۹ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        دوست عزیز حق با شماست که کسی که لامبو و مک لارن و رولزرویس می خره قیمت براش فرق نمی کنه ولی مسئله اینجاست که چه لامبویی بخره چون لامبویی داریم 2.5 تا 3 میلیون دلار قیمتش یا لامبویی داریم مثل اوروس که 200 هزار قیمتشه مطمئنا کسی که ارورس می خره آدم خیلی پولداری نیست چون اگه پول داشت می رفت همون مک لارن و رولزرویس چند میلیون دلاری می خرید پس تو این رقابت مطمئنا قیمت خیلی تاثیر گذار!

  14. امیر

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    من با توجه به قیمت بی ام و رو انتخاب میکنم

  15. Just bentley continental

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (563 ديدگاه)

    به اوروس رای دادم چون یه عشق لامبورگینیم
    البته درو از تعصب
    تنها چیزی که لامبو از x5 بدتره قیمتشه که بخاطر برند لامبورگینیه.
    ولی پدال بی ام و ها رو خیلی بد تو دوئلا انداختی دلم خیلی برای بیمر می سوزه جدا نه تو این مقایسه تو اکثر کلاسا این جوری شده. بی ام و جدا ماشیناش خیلی خوبه دوسش دارم.

  16. حمیدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    لامبو خاص هست وقطعا در آینده خریدارش میتونه با فروشش تو حراجی ها کلی سود کنه در صورتی که بی ام و یک ماشین تولید انبوه هست و بعد چند سال با کلی افت قیمت مواجه میشه پس قیمت لامبو توجیه داره ازطرفی ازنظر فنی کاملا برتره پس رای من اوروس

  17. شاهین

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    قطعا لامبو سواری بهتری داره با اون همه سیستمی که داره الکی قیمتش نشده اینی که هست!
    اگه بتونه توی نوربرگرینگ سریع ترین اس یو وی بشه دیگه نمیشه به قیمتش ایراد گرفت
    طراحیشم خاصه مثل بقیه لامبورگینی ها

  18. hamid

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (309 ديدگاه)

    اختلاف قیمت خیلی زیاده صدهزار دلار کم رقمی نیست. لامبو حرف نداره ولی x5 انتخابش درست تره اینجا بنظرم.

  19. Majidsh

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    داشتن هر کدوم از اینا آرزوست
    ۱۰۰ هزار دلار اختلاف قیمت تاثیری در توانایی خرید من نداره
    پس به لامبورگینی رای میدم
    چون زیباتره و لامبورگینیه

  20. ارش

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    دوستان یه سوال بخش هایپر کاره حذف شده یادمه فقط مسابقه بین مک لارن و کونیخ زگ بود و یه مقایسه بین پاگانی و اون یکی رو بادم نیست برگزار شد دیگه مقایسه ای بین هایپر کارها انجام نشد.

  21. ساسان

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    لامبورگینی… طراحی.. فنی.. کیفیت.. برند.. لوکس بودن…وقتی همه ی اینا جمع بشه تو لامبورگینی قیمت بالاعیم داره… عجیبه بعﺽی از دوستان انتظار قیمت پایین دارن…داریم درمورد شاسی بلند لامبورگینی صحبت میکنیم نه اشکودا یا داچیا!!!!
    بارها گفتم وقتی از پشت سیستم داریم رأی میدیم به قلبتون توجح کنید نه به اینکه اینقدر اونو میخرم بعد با بقیش میرم فلانو میخرم!!! … بابا گوشی دستتونه..هرکدومو دوست دارید تو پارکینگتون باشه انتخاب کنید. فک کنید مولتی میلیاردرید?

  22. Hamid.Hellcat

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    با توجه به اینکه اکثر کاربران محترم پدال مستقیم میرن سراغ اعداد مربوط به قدرت و شتاب مندرج در جدول، وداع تلخی رو برای x5 پیش بینی میکنم.

  23. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اخ اخ
    اینجاس که میمونی ب کدوم رأی بدی
    از ی طرف لامبو با این اعجوبه نو رسیده تو این سگمت
    از این ساخته دسته باواریا
    دوستان کسی مطلبی راجب تست لامبو تو نشریات خودن یا دیدن !؟؟؟؟
    منظورم نه تست خود لامبو بلکه کارشناسهای مستقل
    اولین بار که با لامبو اشنا شدم تو کارت بازی بود
    ی کانتاش سفید ۱۲سیلندر حداکثر سرعت ۳۰۲ کیلومتر
    نمیدونم کیا یادشونه
    واقعا نمیدونم کدومو انتخاب کنم
    رو هر دو تعصب دارم

  24. Fk

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ی سوْال از سر دبیر محترم
    نمیشد خودروهارو طوری انتخاب کنید که اینطوری ب هم نخورن !؟؟؟؟
    لامبو ی سوپر اسپرت سازه
    ساخت شاسی بلند هم فقطو فقط برای افزایش تیراژ سود بیشتر بوده
    فلسفه ساخت این ماشین با ایکس پنج نهایت اختلافو داره
    ب هر کدوم رأی بدی در حق اون یکی اجحاف شده
    چون فقط تو ی چیز مشترک هستن اونم نوع أتاق
    دوستان موافق تأیید کنن !!!!

    1. سردبیر

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. طبیعی هست که در این کلاس حریف ضعیفی وجود ندارد اما قرار هم نیست هر خودرویی با آسان ترین قرعه روبرو شود. در نهایت هم خودروی برگزیده باید توانایی عبور از همه حریفان را داشته باشد. البته اگر به عنوان مثال رقیب اوروس، پورشه کاین توربو اس نیز بود، احتمالا همین میزان انتقاد وارد می شد. نکته دیگر اینکه این خودروها دقیقا رقیب یکدیگر محسوب نمی شوند اما در همه جای جهان در انتخاب خودروی سال، این موضوع تاحدودی نادیده گرفته می شود. در اینجا هم هدف کشف میزان محبوبیت خودروها بین کاربران و مخاطبان ایرانی هست. تعمدی هم از سوی ما برای حذف خودرویی به هیچ وجه معنی ندارد.

  25. power active

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    x5 امتحانش و پس داده و عالی کار کرده اما لامبو هنوز تازه اومده یه دو تا آفرود ببینیم میتونه یا نه چشمم آب نمی خوره آفرود خوبی داشته باشه !!!

  26. Saman

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    لامبو :-) نیازی به خوانش جدول و مشخصات هم نیستش :D

  27. M.us

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    چه جنگیه بین بچه ها ، اونی که ماشین باز باشه و بینهایت پول داشته باشه هردوتای اینارو میخره اما بحث اینجا فرق میکنه این رقابتم میشه مثل دوئل فورد gtوgtrیکی قیمت ویکی هم کیفیت و از این حرفا ، اینم بگم کمتر کسی پیدا میشه که نخواد ماشینش ساخته لامبو نباشه بستگی به علاقه شخص داره

  28. M

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    راستش من BMW رو انتخاب میکنم با توجه به اینکه نصف اوورس قیمت داره اختلاف چندانی ندارن با هم
    قیمت یکی از فاکتور های مهمه

  29. Fk

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    حیف شد
    بیمر داره حذف میشه.
    ناعادلانه
    چون تو سطح های متفاوتی هستن
    نمیشد اوروس و با بنتلی انداخت
    اینجوری منصفانه تَر نبود
    اخه این چیه من خودم دیونه لامبو هستم خودشو که دستم نمیرسه ولی واسه ی ماکت ۱/۱۸ یکو ششصد پیاده شدم
    ولی این دوئل منصفانه نبود

  30. جواد

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    جای اوروس تو این سگمنت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا