مرحلهٔ نهایی، گروه سیام، کراساوورهای متوسط لوکس
بامو X5
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۶
نسل کنونی: چهار
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۴۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۰,۵۹۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۰,۸۱۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴۵,۰۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۵ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لوکستر از همیشه، شاسی توانا، کابین زیبا و جادار
نقاط منفی: صندوق بار نهچندان بزرگ، ظاهر بیش از اندازه آشنا و تکراری، آپشنهای گرانقیمت
رنجروور ولار
تاریخ معرفی: مارس ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: iQ جگوار-لندروور
امتیاز از کاربایر: ۴.۱ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۰,۲۰۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۶,۸۷۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶,۱۵۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۷,۰۳۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۴ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی فوقالعاده زیبا، کابین زیبا و جادار، فضای بار قابلاستفاده
نقاط منفی: پیشرانهٔ خشن، سواری خشک، فقدان کارپلی اپل
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو X5 40i | رنجروور ولار | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | سوپرشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۶ ثانیه | ۱۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۴ لیتر | ۸۲ لیتر |
تولید آلایندگی | ۱۹۶ گرم/کیلومتر | ۲۱۴ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۲۲۰ | ۲۱۲۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۳ متر | ۴.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۷ متر | ۲.۸۷ متر |
حجم صندوق بار | ۶۴۵ لیتر | ۶۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ یا ۷ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۵,۹۸۳ پوند | ۴۳,۴۷۶ پوند |
قیمت موردبررسی | ۵۷,۳۶۱ پوند | – |
قیمت پایه آمریکا | ۶۱,۶۹۵ دلار | ۵۰,۵۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۱,۶۹۵ دلار | ۶۴,۲۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10322041]
آرین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ولار خیلی جذابه با قابلیت آفرود….
فقط نمیدونم چرا مجلات میگن قابلیت اطمینان لندروور پایینه!!!!!
Seyed.AMG
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ببخشید این کامنت رو اینجا میذارم ??
(اقای محمد دیمون ) چند روز انلاین نبودم ، کامنتت تو پست مکلارن رو دیدم
عزیزم اولا منظور من نسخه پایه AMG GT بود یعنی AMG GTS و AMG GTC که تمام ویژگی های یک گرند تور مثل سواری خیلی نرم ، کابین لوکس و فضای زیاد و تکنولوژی های فراوان رو داره در ضمن AMG GTR رقیب مستقیم کوروت z06 نه zr1 که با وجود ویژگی ها ی مناسب پیست اما باز هم ماهیت اصلی نسخه پایه رو حفظ کرده.
پورشه ۹۱۱ کررا هم طبق نظر مجله Evo در کلاس خودروهای گرندتور، دیگه دلیلش رو از نویسنده مجله بپرس …
الکی با اظهار نظرت کلی منفی گرفتم (شوخی)?
riofarina
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸یه مستند درمورد کانادا میدیدم،یه رنجروور اجاره کرد کانادا گردی کنه،چند روز بعد ماشین خراب شد،زنگ زد شرکت اجاره دهنده اومدن بردن گفتن موتور سوزونده،بهش یه تویوتا chr دادن،یه پیج اینستا هم دارم انگلیسیه،ماشین تست میکنه،رنجروور ولار تست کردنی ماشین گیربکسش عمل نکرد یهو،گذاشت یکم خنک شد درست شد.
پس قابل اطمینان نیست
Mad.z.Max
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸برام جالب بود که ب.ام.و با 100 کیلو وزن بیشتر، شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتری داره?
محمدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸نکته جالب بعدی اینه که x5 کلن بزرگ تره اما وزنش کم تره
نکته جالب بعدی اینه که قدرت و مصرف و آلایندگیه x5 کم تره ولی وزنش بیشتره
نکتی عجب وجدیدی نیست مهندسیه آلمانی همیشه همین بوده
Ahmadreza 2002
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸معندس ولار 2120کیلو و بی ام و 2220کیلو هست و 2120<2220 باشه
حسين وي
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ایکس فایو بهترینه تو کلاس خودش
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بهترین SUV لوکس سال 2019 از دید کانسومر ریپورترBMW X5
بهترین SUV لوکس سال 2019 از دید مجله CARWOW ب ام وX5 که جایگاه اول رو بدست آورد از بین 10SUV و رنجروور جایگاه 9 رو بدست آورده.
اما درکل هردوشون عالی هستن.واینجا بیشتر روی علاقه است انتخابشون چون انتخاب انتخاب ماشین برتر نیست وفقط نشون دهنده علاقه دوستان به یک خودرو هستش.اما نسل جدیدX5 خیلی جذاب و دوست داشتنیه.
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظرم صندوق عقب ولار کاربردیتره
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸https://stockcars.continentalcars.co.nz/wp-content/uploads/sites/7/JER1001_105287_2.jpg?w=164&h=undefined&undefined&undefined&auto=compress,format
https://stockcars.continentalcars.co.nz/wp-content/uploads/sites/7/JER1001_105287_1.jpg?w=164&h=undefined&undefined&undefined&auto=compress,format
https://stockcars.continentalcars.co.nz/wp-content/uploads/sites/7/JER1001_105287_4.jpg?w=164&h=undefined&undefined&undefined&auto=compress,format
https://stockcars.continentalcars.co.nz/wp-content/uploads/sites/7/JER1001_105287_3.jpg?w=164&h=undefined&undefined&undefined&auto=compress,format
sina
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸بی ام و بهترین ماشین این کلاسه
sina
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸و در کنار M5 بهترین خودروی بی ام و
سورنا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تو بعضی دوئلا میمونی چیکار کنی پس نتیجه میگیری اصلا رای ندی
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-X5-26.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-X5-21.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/09/2019-BMW-X5-30d-80.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/2018-BMW-G05-X5-interior-13.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/2018-BMW-G05-X5-interior-12.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-18.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-24.jpg
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/11/23/Misc/2019-bmw-x5-interior-frontseats.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/EBqWR/s3/2019-bmw-x5-xdrive40i.jpg
(Saeed(peugeot
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هر دوماشین حرف های زیادی برای گفتن دارن….
ولی خوب یکی از پارامترهای سنجیدن این خودروها عملکرد آفرودشونه که بی ام و فکر نکنم اصلا به رنجروور برسه…..تو برنامه گرندتور مقایسه ولار با پورشه ماکان و آلفارمئو استلویو انجام شد…..که اصلا حرفی واسه گفتن جلوی رنجروور نداشتن…..
رای من رنجروور
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوست عزیزX5همیشه توان آفرود خوبی داشته. اما نسل جدیدخیلی عملکرد بهتری داره در این زمینه. مشخصه که پورشه ماکان وآلفا توان آفرود خوبی ندارن.اما X5 وGLE هردو حرف های زیادی واسه گفتن دارن. اگه دقت کرده باشید پدال هم چندبار مطلبش رو گذاشت.(( کراس آوور هایی با توان آفرود سوپرایزکننده)) پیشنهاد میکنم تست آفرودX5 جدید روهم ببینید. درضمن این مدل ولار هستش وخیلی با دیسکاوری یا لندرور رنجروورمتفاوته.
me84
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸.
ولار قابلیت آفرودش تفاوت چندانی با X5 نداره. هردو کراس هستن و در یه سطح هستن. بی ام و تو این دوئل انتخاب معقول تریه اما اگه یکیشون بدنه رو شاسی بود داستان فرق میکرد
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸دوستان پیشنهاد میکنم تست وعکس های جدید ALPINA B7 جدید رو ببینید.اصلا قابل قیاس بانسل قبل نیست. ازدید من جزو زیباترین سدان های فول سایز تاریخه. اونم مدل سبز رنگش
نوید جهرمی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸گفتی آلپینا و دل منو بردی.
تست اس کلاس و سری 7 در کارز آی هو دریون رو دیدی نوید؟نظرت چی بود؟
وحید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸تو بعضی پارامترها بی ام و سر تره چون بروز تر از رنجروور هستش……
ولی خوب اون اختلاف شتاب به نظر من به خاطر قدرتی بودن گیربکس رنجروور هستش…چون محاله تو آفرود به ولار برسه…..
فقط ولااار…….آخه خیلی خیلی شیکه
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رای من آقای جنتلمن شاسی بلندا…… رنجروور هست
سجی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رنج روور خیلی خوبه اقا
رای من رنج روور
arash
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸bmw فضای داخلش خیلی شیکتره
پرفورمنس بهتری هم داره
دست فرمونش هم که معروفه
:::فرشاد:::
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یه خبر عجیب و کمی ترسناک?
ایلان ماسک در یه نامه سرگشاده به کارکنانش گفته در صورتی که تسلا تغییرات بنیادین در بخش هزینههاش نده، این شرکت تا ده ماه آینده ورشکست میشه.
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خبرهای جدید که من مطالعه کردم یکی لیست ایمن ترین SUVهای بازار بود.
ویکی اینکه شورولت کورت و میتسوبیشی میراژ مرگبارترین خودروهای آمریکا شناخته شدن.
اما این خبرو ندیدم.
:::فرشاد:::
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸روزانه هزاران خبر منتشر میشه، طبیعیه نتونی همشون رو بخونی؛ برای این خبر میتونی به سایت رویترز مراجعه کنی.
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ممنون
hossin
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸رنجروور
:::فرشاد:::
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸شاسی بلند با رنجرور برای من معنی پیدا میکنه
نوید جهرمی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸مصرف سوخت و آلایندگی کمتر، چالاکی بیشتر، رانندگی لذت بخش تر
رأی من X5
رامتین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸جالبه در اکثر معیارها بی ام و بهتر بوده اما رای رنجرور بیشتر..
شایان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸چیز عجیبی نیست اینجا ایرانه
طرف و تویه ماه میبینن شوخی نیست واقعا
رامتین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸بیشتر بخاطر علاقه به بنزه. مثلا پریشب در شبکه ورزش بهترین بازیکن سال جهان را رای گیری میکردند که رونالدو با اختلاف خیلی کم دوم شد. درحالیکه فن دایک و صلاح تنها 3درصد رای آوردند بین نظرات مردم. چیزی که کاملا قطعیه امسال بدون شک رونالدو در لیست 3نفر نهایی نخواهد بود، اما در بین مردم ایران، بهترینه! بهمین خاطر فیفا میگه نظرات مردم جهان، دو زار هم نمی ارزه و فقط خبرنگارهای بسیار زبده و از هر کشور هم فوقش یک نفر و آن هم کاپیتان تیم ملی مجازه نظر بده.
حسن
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸یه سوال در مورد محصولات بی ام و دارم،
معمولا شتاب محصولات بی ام و خیلی بهتر از رقباست که حتی اسب بخار و گشتاور بیشتری دارن! ایا این مربوط به نوع اندازه گیری توان موتور هست؟ مثلا اکثرا توان موتور در میللنگ رو می گن ولی بی ام و توان انتقال یافته به چرخ ها!؟ یا تفاوت در گیربمس و ضریب دنده هاست که باعث میشه بی ام و شتاب اولیه بهتر داشته باشه!؟
حسین دهمرد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸موندم به شیش سیلندر خطی ب ام و رای بدم یا به سوپر شارژر ولار.
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸دنیای مجازی با واقعی خیلی فرق میکنه.
اینجا علاقه یا مشخصات فنی روی کاغذه.
اونجا پارامترا فرق میکنه مثل قدرت برند، خدمات پس از فروش و بازار دست دوم و ….