اگرچه بخش i بامو تمرکز خود را روی توسعهی تکنولوژیهای خودران پیشرفته گذاشته اما این برند آلمانی هنوز فکر میکند ما زمان تقریباً زیادی با تولید خودروهای کاملاً خودران فاصله داریم.
مهندس ارشد رانندگی خودکار بامو دکتر دریک ویزلمن در خلال مصاحبه با مجلهی Drive گفته که ما حداقل ۱۰ سال از زمانی که خودروها قادر باشند بدون دخالت راننده از پس موقعیتهای پیشبینینشده برآیند فاصله داریم.
سیستمهای ایمنی کمک خواهند کرد اما این موضوع ۱۰۰ درصد نخواهد بود. ما حداقل ۱۰ سال با رانندگی کمکی در چنین موقعیتهای فاصله داریم.
جالب آنکه جدول زمانی بامو بسیار بزرگتر از برخی خودروسازان دیگر است. برای مثال فورد میگوید در سال ۲۰۲۱ خودروهای خودران سطح ۴ را به مشتریان ارائه خواهد کرد. تفاوت کلیدی بین سیستم سطح ۴ و ۵ این است که خودروهای خودران سطح ۵ میتوانند فوراً و بدون حضور راننده خود را به تمام شرایط رانندگی تطبیق دهند.
برای کمپانیای چون بامو که میگوید یک خودرو با نهایت لذت رانندگی را میفروشد، شاید سیستمهای خودران یک قدم رو به عقب به شمار آید. هرچند ویزلمن میگوید که این تکنولوژی بهصورت یکپارچه با جذابیت تمرکز یافته روی راننده کار خواهد کرد. او میگوید:شما میتوانید این سیستم را در مواقع نیاز روشن و در زمانی که به آن نیازی ندارید خاموش کنید. رانندگی خودکار تنها کلافه کننده ترین بخشهای رانندگی را بر عهده گرفته و به راننده اجازه میدهد هر موقع که خواست از بامو خودش لذت ببرد. هیچ لذتی در یک بزرگراه بسیار شلوغ وجود ندارد؛ اما در بیرون شهر یا در جادههای پرپیچوخم هنوز هم قادر خواهید بود دستانتان را روی فرمان گذاشته و از رانندگی لذت ببرید.
محمد
۱۱ اسفند ۱۳۹۵انشالله تو ایران از ۵۰ سال دیگه
kaveh
۱۱ اسفند ۱۳۹۵پنجاه سال دیگه بازم باید یکی از مشتقات پراید رو سوار شیم
۲۰۰سال دیگه پراید خود ران 😐
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۱ اسفند ۱۳۹۵اصلا فکر نمیکردم BMW VISION 100 اینقدر خوشگل و دلربا باشه.
shirko
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ب ام و بسیار پیشرو برای تکنولوژی های اینده
Saied
۱۲ اسفند ۱۳۹۵بی ام دبلیو یعنی نفس. هرکی دوسش نداره یعنی از ماشین هیچی نمیدونه.