دهه ۹۰ میلادی زمان بسیار جالبی از نظر طراحی خودرو و البته بسیاری از مدهای دیگر بود. دورانی وجود داشت که خودروسازان آزادی عمل زیادی به تیم طراحی میدادند و این امر منجر به تولید خودروهایی فوقالعاده هیجانانگیز میشد. در داخل کمپانی بامو محصولاتی همچون Z1 با دربهای ناپدید شونده تولید شدهاند اما هیچکدام نمیتوانند به پای نازکا C2 کانسپت برسند، خودرویی که هماکنون در قامت رندرهایی دیجیتالی وارد دنیای مدرن شده است.
خودروی اصلی پس از قرض گرفتن معماری بوگاتی ID 90 توسط ایتال دیزاین و استفاده از پوست بامو خلق شد. صرفنظر از ایدههای افراد درباره آن خودرو، جیورجتو جیوجیارو و پسرش فابریزیو کار تبدیل بوگاتی به بامو را بر عهده گرفتند. محصول نهایی که از خودروهای فرمول ۱ و گروه C الهام گرفته بود از بدنهای نرم و روان و فیبر کربنی سود میبرد.
این رندر مدرن اکثراً تکامل یافته طرح اولیه بوده اما از عناصر طراحی متناقض زیادی هم سود میبرد. در بخش جلو شاهد دماغهای هستیم که از جلوپنجره گوشه دارتری برخوردار بوده و به نظر میرسد این جلوپنجره کاملاً بسته شده است. چراغها نیز همان استراتژی مشابه مک لارن 720S را بکار گرفتهاند و نمای جلو را از کلیت خودرو جدا نمودهاند.
از آنجایی که رندر موردبحث فقط از همین زاویه منتشر شده بنابراین به سختی میتوان درباره طراحی بخش عقب اظهارنظر نمود. اگرچه نازکا اصلی از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری استفاده میکرد اما این نسخه مدرن میتواند از قوای محرکه شبیه به استون مارتین والکری سود ببرد.
انتشار چنین رندرهایی ما را به بازگشت نسخههای جادهای از هایپرکارهای لمانز امیدوار میسازد. آیا روزی فرا خواهد رسید که دوباره محصولاتی همچون مرسدس بنز CLK GTR و پورشه GT1 را ببینیم؟
MahyarM.A.R
۲۶ اسفند ۱۳۹۹جالبه البته اگه تولید کنند فکر نکنم اینقدر جلو پنجره کوچک باشه ولی اگه اینقدر باشه و همینطوری عالیه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ اسفند ۱۳۹۹BMW یعنی این و این یعنی BMW .
این طراحی هنوز پس از سالها داره با آدم حرف میزنه و میگه من تاریخ مصرف سَرَم نمیشه اما امروز bmw یا حتی بنز وخیم نیست اما دلمرده و بَرزَخیست !
بنز و bmw یک راه دارند و اون هم اینه که دست طراح را در ارائهی طرح باز بگذارند و تنوع متفاوت ببخشند به کلاسهای متفاوت خودروئیشون !
محمدهادی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹چققد زیباست
من دیونه ی اینجور طراحی هام
اصلن همیشه الهام گیری از خودروهای لمانز طرح رو در نهایت کمال به اوج میرسونه
نمونه هاش هم کم نبودن
پورشه کاررا جی تی
مرسدس CLK GTR
فراری F50
جگوار xj220
فورد جی تی
نتیجه طرح در همشونم ارتفاع بسیار کوتاه بهمرای بدنه کشیده و سیال درکنار پهنای زیاد ماشین
ماه ترین رخ رو میده به یه سوپراسپرت
حمید
۲۶ اسفند ۱۳۹۹یادش بخیر تو بازی نید فور اسپید ۲ ،این کانسپت جزو ماشین هاش بود
مهدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۹اره توnfs2 نسخه se از همین کانسپت بی ام و استفاده شده بود و حتی یادمه تو قسمت ریویو که خودرو رو معرفی میکرد از همین عکس استفاده کرده بودن…. اما تو نسخه معمولیش از کانسپت فورد gt90 استفاده کردن
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۳۹۹در کل طراحا تو رؤیاهاشون ایده های جالبی دارن
بعضی از طراحا، طراحیایی رو واسه خونه های رویایی تو ذهنشون دارن یا بعضیاشون ایده ی یه استخر زیبا رو تو ذهنشون دارن و یا مثلاً طراحای خودرو دنبال طراحیای هوشمندانه یا بهکار گیری عناصر طبیعی تو طراحی ماشین هستن ………. رندری بی ام و نازکاC2 ایده ای عجیب و در عین حال جالبو زیبا
آرین
۲۶ اسفند ۱۳۹۹نوشتید CLK GTR روحم پرواز کرد
مثل SLR, Carrera GT, mclaren F1
Hamidreza
۲۶ اسفند ۱۳۹۹البته … خود CLK هم پرواز کرد …
سورنا
۲۶ اسفند ۱۳۹۹عکس دوم عجب چیزیه :x
هیچوخ نفهمیدم چرا این طرح ها رو اجرا نمیکنن !
شما فقد یه لحظه همچین ماشینیو تصور کن تو خیابون اصن یه حسو حال آینده و علمی تخیلی میاد تو ذهنت …
Benz309 1974
۲۶ اسفند ۱۳۹۹یعنی واقعا اون افسانه ها بر میگردن ؟
اون زمان فکر میکردیم اینا رفتن جایگزین هاشون میان درحالی که خبر نداشتیم در آینده اینجور ماشینا تعدادشون کم میشه….???
یوسف
۲۷ اسفند ۱۳۹۹قبل از اینکه متن رو بخونم
توی ذهنم گفتم چقدر شبیه بوگاتیه
حدسم درست بود
خیلی خوب طراحی شده
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چه قدر زیباست کاشکی تولید کنه!بی ام و پتانسیل تولید هایپرکار رو داره اگه بخواد
ماکان
۲۷ اسفند ۱۳۹۹سلام . انشاالله که بی ام و هرچه زودتر یک هایپرکار از خودش بسازد و تولید کند .
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹انشالله ماکان عزیز.منم دوست دارم
ماکان
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ممنون .