هفته پیش بامو پردهها را کنار زد و نسل جدید شاسیبلند X5 را معرفی نمود. اندکی پس از این اتفاق رندری از X5 M جدید منتشر شد و هماکنون نیز میتوانیم تصویری دیجیتالی و ذهنی از نسل آینده برادر کوپه این شاسیبلند یعنی X6 را به تماشا بنشینیم.
همانگونه که مشاهده میکنید نمای جلوی این خودرو مشابه چهارمین نسل X5 میباشد. البته با کلیک کردن روی تصویر دوم به زودی متوجه خط سقف شیبدار از پشت ستونهای B میشوید و البته در ادامه با ظاهر آشنای درب پشتی و چراغها روبرو خواهید شد.
با توجه به اینکه نسل فعلی بامو X6 خودرویی ۴ ساله است بنابراین احتمالاً نسل جدید آن دو سال آینده پدیدار خواهد شد. این خودرو بر پایه همان پلتفرم CLAR بکار رفته در X5 جدید ساخته خواهد شد و بدین ترتیب از نظر ابعاد کمی بزرگتر خواهد شد اما به لطف مهندسی پیشرفته ژرمنها وزن کمتری خواهد داشت.
اکثر پیشرانههای این خودرو با X5 2019 مشترک خواهد بود که از جمله آنها میتوان به پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی اشاره کرد که نیروبخش مدل M خواهد بود. این پیشرانه قدرت حدود ۶۰۰ اسبی داشته و باعث خواهد شد X6 M جدید چند دهم ثانیهای سریعتر باشد.
نسل سوم بامو X5 حدود ۵ سال در خط تولید بود و اگر این شرکت تصمیم بگیرد همین کار را با X6 بکند بنابراین سومین نسل این شاسیبلند کوپه سال آینده پدیدار خواهد شد. زمانی که X6 جدید وارد بازار شود نه تنها مرسدس بنز GLE کوپه و رنجروور اسپورت را پیش رو خواهد داشت بلکه به مصاف آئودی Q8 کاملاً جدید نیز خواهد رفت.
ایمان
۲۴ خرداد ۱۳۹۷X6 جدید که بیاد لرزه به تن رقباش میندازه
کلاسی که خود BMW بوجود اورده و خودشم پرچمدارشه
Reza
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بچه ها خبر پیش فروش 4 هزار پراید راسته؟
یعنی می خوام بگم مردم ما چقدر . . . . . . . . . .. . . . . . هستن. ما رو باش دلمون واسه کی داره می سوزه. بابا اینا خیلی نفهم هستن.
اصلا به درک
مردمی که با یه لواشک گول بوخورن حقشونه که . . . . . . . . . . . . . . . شن.
. . . . . . .. . . . تو همچین مردمی .
الان فردا پس فردا چند تا گورخر عوضی میان بیرون میگن چرا گرونی داریم.
( این نقطه چین ها خیلی غلیظ هستن )
Reza
۲۴ خرداد ۱۳۹۷تو دو ساعت ۴۰۰۰ پراید صفر فروش رفته
یعنی تو یه ساعت ۲۰۰۰
نیم ساعت ۱۰۰۰
پس به عبارتی در هر دقیقه، ۳۳ نفر در ایران، از نداشتن شعور سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی رنج میبرند
Archi KHAN
۲۴ خرداد ۱۳۹۷فقط ۳۳ نفر ؟!!!
خیلی بیشتر از ایناست دوست عزیز …
رضا
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بازار خودرو ایران هیچوقت درست نمیشه بنده یه پیشنهاد داشتم که البته بعید هست عملی بشه، دولت پیش فروش فروش فوری پلکانی و…جدید را تا زمان تحویل خودروهای ثبت نامی قبلی ممنوع اعلام کند،
net
۲۴ خرداد ۱۳۹۷از این مدل ماشین بی ام و حالم بد میشه شش سال پیش هم که x6تولید کرد همین طراحی مسخره داشت معلوم نیست کراس اوره یا سدان.جدیدا بنز و شرکتهای چینی هم دارن اینجور ماشینا مثلx6 تولید میکنن
Bilbo
۲۴ خرداد ۱۳۹۷بنظرم این شجاعت یه شرکت هست تو قدم گذاشتن به یه سری ایده های بکر، شاید خود کمپانی تصور نکنه که قرار هست موفقیتی چشمگیری پشت ایدش باشه ولی تصور اولین بودن خودت وقتی اون ایده بکر، جامعیت پیدا میکنه خب خیلی وسوسه کننده هست.
شاسی بلند کوپه یه ایده خیلی جالبی بود که اولین بار توسط بامو عملی شد، منتقدین خودروی شدیدی داشت که هنوز هم به قوت قبل در حال انتقادند اما بازار شگفتی عجیبی رو رقم زد، که باعث شد مرسدس بنز تو هر دو کلاس ایکس 6 و ایکس 4 رقیب معرفی کنه، که آئودی پا بذاره به این کلاس خاص و حتی پورشه هم رسما ورودش به این کلاس رو تایید کرد، این همون ایده نابی هست که ازش حرف زدم که همیشه هر وقت ماشینی از این کلاس تولید بشه اسم ایکس 6 و کمپانی سازندش به زبون میاد و این نتیجه همون شجاعتی هست که ازش گفتم.
نیما
۲۴ خرداد ۱۳۹۷دستم خورد کامنت نت رو لایک کردم ….
اصلا موافق نیستم با حرفش
emad1990
۲۴ خرداد ۱۳۹۷اتفاقاً من همیشه net و لایک میکنم
میاد نظرشو میده و میره
نه تا حالا توهینی ازش دیدم نه کسیرو تخریب کرده و نه وارد کل کلای بچگانه میشه
مهدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷x6حتی نسل قبل رووقتی ازنزدیک میبینم طراحیش میخکوبم میکنه.یک غول گنده اسپرت وخیلی خیلی جذاب.x6 ازدید من زیباترین suvجهان هستش که دیدم.البته x6m نسل درحال حاظردیگه قابل وصف نیست طراحی خشن واسپرتش.مگه تنها لامبورگینی اوروس ازش جذاب ترباشه که ندیدیم اونو ازنزدیک
NAVID۰۰۹۸
۲۴ خرداد ۱۳۹۷به خوب بودن بی ام و که شکی نیست ، اما طراحی نسلهای جدیدشون حال و هوای قبل رو نداره و به یک طراحی مثل(( گریس بنگل)) نیاز دارند تا تحولی در بی ام و ایجاد بشه .
مثلاً x5 قبلیه نسبت به این جدیده که رونمایی شده خیلی بهتر و گیراتر بود .
احساسم میگه بی ام و تو یک سردرگمی برای طراحی جلوپنجره و چراغها گیر کرده و میخواد یه حرکتی بزنه ولی اِنگار دستشون بستست ، اما طراحی داخلیشون عالی هستن ، بخصوص سری ۵ جدید که من تجربه نشستن و سواریشو در پرشیا خودرو داشتم .
باز هم میگم ، اصلاً منظور من ضعف در بی ام و نیست و بیشتر نظر شخصی منه که نسبت به طرحهای جدید این شرکت دارم و دلیش هم اینه که بشدت برای شرکتهای آلمانی احترام قائلم و دوستشون دارم .
Bilbo
۲۴ خرداد ۱۳۹۷این چیزی که الان میخوام بگم برداشت شخص منه و ممکنه اشتباه کنم:
اگر روند جدیدترین نسل های شاسی بلند های بامو رو بررسی کنیم میبینیم بزرگتر شدن جلوپنجره با افزایش اون عددی که بعد از ایکس میاد رابطه مستقیم داره و مسلما ایکس 7 بزرگترین جلو پنجره رو تو شاسی بلندهای بامو خواهد داشت. بزرگی جلو پنجره بنظرم تو ابهت بخشیدن به جلوه روبرویی خودرو اهمیت خیلی بالایی داره، شاید زیبایی رو تحت تاثیر قرار بده(خصوصا وقتی با نسلهای قبل مقایسه میشه و این بزرگ شدن خیلی یهویی هست) ولی مسلما ابهت رو کاملا تضمین میکنه(جلو پنجره بزرگ کولیان هم دقیقا در راستای همین فلسفه ابهت هست حتی اگر زیبا نباشه).
البته این بزرگ شدن جلو پنجره به این شکل و شدت تو سری 1 تا 7 خیلی جریان نداره چون اونجا هر سری یه ژن خاصی داره(بر خلاف شاسی بلند ها که خیلی تو بحث ژن قابلیت مانور دادن ندارن) ولی بهرحال سری هفت بزرگترین جلوپنجره رو بین سری 1 تا 7 داره.
shirko
۲۴ خرداد ۱۳۹۷باورکنید زبان طراحی ب ام و از هر نظری جذابتر و گیرا تر از گذشتس ، فقط کمی صبر کنید می بینید چقد فروش خواهند داشت و چه قد جایزه ی طراحی دریافت می کنن .