پنج سال پیش، مدیرعامل بامو گفته بود که ۴ نفر از هر ۵ خریدار X1 تصور میکردند که خودروی آنها دیفرانسیل جلو است. درحالیکه این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل عقب سری ۱ ساخته میشد. حالا نسل دوم X1 با تغییری بنیادین همراه شده است. نسخه پایه این خودرو، واقعاً دیفرانسیل جلو میباشد.
۲۰۱۶ BMW X1 مدل ۲۰۱۶ بامو X1 پلتفرم خود را از سری ۲ اکتیوتورر و گرنتورر که بیشتر در اروپا عرضه میشوند، به عاریه گرفته است. این همان پلتفرمی است که برای نسل سوم MINI هم استفاده خواهد شد. ۲۰۱۶ BMW X1 درحالیکه نسل اول X1 بهعنوان یک تفسیر منحصربهفرد از یک SUV کراساوور برای تفریح و سرگرمی بیشتر طراحی شده بود، X1 جدید کمی محافظهکارانه و با تکرار زبان طراحی و سبک BMW معرفی شده است. مدل ۲۰۱۶ بامو X1 از چهرهای قویتر و مردانهتر سود میبرد. چراغهای جلو با نوارهای LED، سپر جلوی اسپرت و جلوپنجره برجستهتر همراه با روکشهای پلاستیکی روی بدنه، سقف با شیب ملایم و اسپویلر درب عقب، مجموعهای دلنشین و متناسب را خلق کردهاند. ۲۰۱۶ BMW X1 درحالیکه طول خودرو، کاهش یافته، افزایش فاصله بین دو محور، عرض و ارتفاع خودرو، تغییر قرارگیری موتور از حالت طولی به عرضی و کاهش اندازه موتورها باعث گردیده تا فضای بیشتری برای سرنشینان و توشه آنها فراهم گردد. با این حال نقاط تمایز آن با انواع واگن سری ۲ گرنتورر نیز کاهش یافته است. ۲۰۱۶ BMW X1 interior فضای داخلی مدرن همراه با سیستم سرگرمی مستقل iDrive با نمایشگر ۶.۵ اینچی و روکشهای پارچه یا چرم داکوتا و تجهیزاتی نظیر نمایشگر سربالا و سیستمهای ایمنی پیشرفتهای نظیر هشدار خروج از خط و پیشگیری از برخورد با ترمزهای اضطراری خودکار و دستیار حرکت در ترافیک با کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد با عابر پیاده و غیره از جمله موارد قابل ذکر این مدل میباشند. ۲۰۱۶ BMW X1 interior مشتریان میتوانند با سفارش تریم های xLine و M اسپرت، یک طراحی جذابتر شامل کیتهای آئرودینامیکی بدنه و چرخهای آلیاژی ۱۸ اینچی سبکوزن و روکشهای داخل کابین چرم و آلکانترا و تزئینات آلومینیومی را به دست آورند.
بامو X1 دیفرانسیل جلو، پیشرانه شش سیلندر خطی را نیز از دست داده و این بدان معناست که مدل 35i دیگر جانشینی نخواهد داشت. تنها پیشرانه موجود برای بازار ایالاتمتحده نیز یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو برای مدل xDrive28i است که ۲۲۸ اسببخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور ثمره آن است. این مدل چهارچرخ محرکه، در حالت عادی ۱۰۰ درصد گشتاور را روی چرخهای جلو دریافت میکند. در صورت نیاز چرخهای عقب از طریق یک کلاچ چندصفحهای درگیر میشوند. نسخه sDrive نیز بهصورت دیفرانسیل جلوی صرف خواهد بود. آمریکاییها، تنها یک گزینه برای انتقال نیرو دارند و آن گیربکس هشت سرعته خودکار است.
در اروپا، ارائه موتورهای قابل انتخاب، بیشتر و متنوعتر خواهد بود. از جمله باید به موتور سه سیلندر دیزلی با قدرت ۱۱۴ اسببخار اشاره کرد. برای مدلهای ضعیفتر میتوان از گیربکس شش سرعته دستی انتخاب نمود. ۲۰۱۶ BMW X1 engine مدلهای M با تعویض سریعتر دندهها، تعلیق محکمتر، فرمان دقیقتر و صندلیهای اسپرت قابل انتخاب میباشند. X1 جدید نسبت به اسلاف خود، حدود ۳۰ کیلوگرم سبکتر شده است. با این وجود، طبق اعلام بامو، عملکرد این خودرو تغییر چندانی نسبت به نسل پیشین نداشته و مثلاً مدل 28i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۳ ثانیه ثبت میکند.
۲۰۱۶ BMW X1
بامو X1 جدید رقابت سختی با رقبایی تازهنفس چون آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA و شاید کراساوور جمعوجور آینده کادیلاک خواهد داشت. اما اگر شما قبلاً فکر میکردید که X1 شما یک خودروی دیفرانسیل جلو است، حالا انتظاراتتان کاملاً محقق شده است.
معین
۱۲ مرداد ۱۳۹۶سلام
دوستان که این مدلو دارن
میتونن یه راهنمایی کنن
واقعا بین خرید لکسوسnx یا bmw x1 موندم
حدود قیمت جفتشم مث همه