پنج سال پیش، مدیرعامل بامو گفته بود که ۴ نفر از هر ۵ خریدار X1 تصور میکردند که خودروی آنها دیفرانسیل جلو است. درحالیکه این خودرو روی پلتفرم دیفرانسیل عقب سری ۱ ساخته میشد. حالا نسل دوم X1 با تغییری بنیادین همراه شده است. نسخه پایه این خودرو، واقعاً دیفرانسیل جلو میباشد.
مدل ۲۰۱۶ بامو X1 پلتفرم خود را از سری ۲ اکتیوتورر و گرنتورر که بیشتر در اروپا عرضه میشوند، به عاریه گرفته است. این همان پلتفرمی است که برای نسل سوم MINI هم استفاده خواهد شد. درحالیکه نسل اول X1 بهعنوان یک تفسیر منحصربهفرد از یک SUV کراساوور برای تفریح و سرگرمی بیشتر طراحی شده بود، X1 جدید کمی محافظهکارانه و با تکرار زبان طراحی و سبک BMW معرفی شده است. مدل ۲۰۱۶ بامو X1 از چهرهای قویتر و مردانهتر سود میبرد. چراغهای جلو با نوارهای LED، سپر جلوی اسپرت و جلوپنجره برجستهتر همراه با روکشهای پلاستیکی روی بدنه، سقف با شیب ملایم و اسپویلر درب عقب، مجموعهای دلنشین و متناسب را خلق کردهاند. درحالیکه طول خودرو، کاهش یافته، افزایش فاصله بین دو محور، عرض و ارتفاع خودرو، تغییر قرارگیری موتور از حالت طولی به عرضی و کاهش اندازه موتورها باعث گردیده تا فضای بیشتری برای سرنشینان و توشه آنها فراهم گردد. با این حال نقاط تمایز آن با انواع واگن سری ۲ گرنتورر نیز کاهش یافته است. فضای داخلی مدرن همراه با سیستم سرگرمی مستقل iDrive با نمایشگر ۶.۵ اینچی و روکشهای پارچه یا چرم داکوتا و تجهیزاتی نظیر نمایشگر سربالا و سیستمهای ایمنی پیشرفتهای نظیر هشدار خروج از خط و پیشگیری از برخورد با ترمزهای اضطراری خودکار و دستیار حرکت در ترافیک با کروز کنترل تطبیقی و هشدار برخورد با عابر پیاده و غیره از جمله موارد قابل ذکر این مدل میباشند. مشتریان میتوانند با سفارش تریم های xLine و M اسپرت، یک طراحی جذابتر شامل کیتهای آئرودینامیکی بدنه و چرخهای آلیاژی ۱۸ اینچی سبکوزن و روکشهای داخل کابین چرم و آلکانترا و تزئینات آلومینیومی را به دست آورند.X1 جدید نسبت به اسلاف خود، حدود ۳۰ کیلوگرم سبکتر شده است. با این وجود، طبق اعلام بامو، عملکرد این خودرو تغییر چندانی نسبت به نسل پیشین نداشته و مثلاً مدل 28i شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۳ ثانیه ثبت میکند.
"Amir"
۱۳ خرداد ۱۳۹۴به نظر من x1 با این طراحی تازه ابهت یه bmw واقعیو پیدا کرد
مسعود
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ماشین جالبیه ولی قیمتش چنده >
علی
۱۳ خرداد ۱۳۹۴قیمتش تقریبا 35 هزار دلاره
matin
۱۴ خرداد ۱۳۹۴قیمتش در ایران حدود240 میلیون میشه
@sami0964
۳ تیر ۱۳۹۵قیمت شرکتی ۳۵۱میلیون تومان_پرشیا خودرو شعبه نیاوران_۹صبح تا۹ شب
Dara
۱۳ خرداد ۱۳۹۴به نظرم اگه آرم ب ام و به جای سفید و آبی , سفید و مشکی بود خیلی جلوه ی شیک تری داشت
saman
۱۳ خرداد ۱۳۹۴با نظرتون کاملا موافقم آقا امیر ، تو این چند ساله بی ام و از طراحی استفاده میکرد که واقعا وقتی نگاه میکردی حس نپخته بودن طرح به مشتری القا میشد ولی احساس میکنم بی ام و ایکس 1 یک قدم بزرگ بوده در طراحی عالی و باوقار در حد نام کمپانی بی ام و ، زیبایی و پختگی در طراحی بدنه و جلو و عقب ماشین موج میزنه
من خودم تو این چند ساله واقعا از طرح های بی ام و راضی نبودم به جز سری ایکس 5 اون و سری 6 ولی احساس میکنم در آینده ایی نزدیک باید شاهد یه خونه تکونی اساسی در طراحی مدل های دیگر بی ام و باشیم
ali2240
۱۳ خرداد ۱۳۹۴از نسل قبلی به هیچ عنوان خوشم نمیومد اما طراحی نسل جدید عالیه
توی این عکسها فقط فرمون سری m کمبودش احساس میشه
luis
۱۳ خرداد ۱۳۹۴عاشق انحنا به سمت راننده داشبرد بی ام دبلیو هستم از قدیم تا حالا این انحنا حفظ شده که هم استفاده از تجهیزات رو راحت تر میکنه هم حس کابین خلبان به ادم میده.
حسين
۱۳ خرداد ۱۳۹۴آهسته و پیوسته… تغییرات اندک ولی پیوسته در کابین.
از زمان رو نمایی از نسل فعلی سری 3، کابین ب ام و شروع کرد به تغییر و فاصله گرفتن از کابین سری 7 و سری5. این تغییرات به مرور به اینجا رسیده و جالبه بدونید بسیار به کابین سری 7 جدید (که چند روز دیگه رونمایی میشه:20 خرداد) شبیه هستش (کنسول ب ام و ها جدیدا در بعضی مدلها داره حالت معلق پیدا میکنه، یعنی قسمت زیر دریچه های تهویه روبه جلو اومده و زیرش خالیه(عکس پنجم از بالا)). بعد از این چند سالی از یک زبان طراحی پیروی میکنن و بعدش دوباره شروع میکنن به انجام تغییرات تدریجی.
نسل قبلِ X1 توی عکس فوق العاده زشت بود ولی به نظر من توی واقیت ماشین قشنگی هستش. در مور این مدل فقط میگم کاش دیفرانسیل جلو نمیشد!!
JAVAD GM
۱۳ خرداد ۱۳۹۴بی ام و دیفرانسیل جلو یعنی بی ام و بی اصالت
BMW4ever
۱۳ خرداد ۱۳۹۴طراحیش خیلی بهتر شد مخصوصا عقبش با اینکه دیف جلو بودنش طرفدار ها شو اذیت میکنه
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴به نظر شما چرا طرح ماشینا داره ایقد شبیه هم میشه؟
این از ب ام و که همه مدلای ایکسش شده مثل هم
اون از بنز که سی و اس و جدیدن ای ش شده کپی هم
اون از آئودی و لکسس
دلیل خاصی داره؟
Fsport
۱۳ خرداد ۱۳۹۴کجای لکسس شبیه همه؟؟؟؟؟شباهت یعنی مدل های بی ام دبلیو و بنز که باید مدل هاشو از عقب نزدیک شین بهش و مدلش رو بخونی از پشتش…لکسس شما یه مدل بیار شکل هم باشه و مو نزنه با هم…الکی حرف نزنین دیگه.
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴rc f و آی اس ان ایکس و آر ایکس
ای اس و فیس لیفت ال اس
از شبیه نه این که کپی باشه منظورم این بود که نمیشه ماشین رو از دور دید و گفت فلان مدله.
Fsport
۱۴ خرداد ۱۳۹۴نه که بنز رو از دور میشه دیدو تشخیص داد… :-D :-D :-D
شما داری آر سی و آی اس رو از نظر شباهت با بنز اس کلاس،سی کلاس و ایی کلاس مقایسه میکنین؟؟؟؟واقعا روتون میشه مقایسه کنین؟؟؟؟؟؟؟؟
حسين
۱۳ خرداد ۱۳۹۴بله دلایل خاصی داره:
یکی اینکه وقتی بعد از کلی تحقیقات و بررسیها به این نتیجه میرسن که یک طرح برای عرضه در بازار مناسبه و کلی هزینه میکنن برای طراحی یک مدل، میان از همون اصول و خط مشی در سایر مدلها هم استفاده میکنن تا هزینه هاشون کمتر بشه. چون اکثر خودروسازا الان جنون تکنولوژی!! گرفتن و بیشتر منابع مالیشون رو صرف تولید تکنولوژی میکنن و دیگه مثل دهه 70 میلادی نمیان طراحی های متنوع و پر هزینه انجام بدن (البته همین الانشم ب ام و سر طراحی سری i خیلی هزینه و ریسک کرد)
یکی دیگه اینکه کمپانی ای که تاریخ 100 ساله داره خیلی براش خطرناکه که بخواد به صورت ناگهانی تغییرات عمده ایجاد کنه، اما مثلا هیوندای به راحتی تغییر ایجاد میکنه و یه جورایی آزمایش و خطا میکنه تا مزه دهن بازار رو بسنجه. اما بنز هم مزه دهن بازار رو میدونه، هم خودش اونقدر قدرت داره که گاها به بازار جهت بده و هم بازار، بنز رو با این قیافه شناخته و میپسنده نه هر قیافه ی دیگه ای
دلایل دیگه ای هم هست که الان حضور ذهن ندارم متاسفانه. دلایل دیگه ای هم هست که ما اصلا نمیدونیم
آخر هم اینکه هیچ وقت از روی عکس راجع به ظاهر ماشینا قضاوت نکنید و نگید فلان ماشین زشت تر یا قشنگ تر از بقیس (این ربطی نداشت ولی کلی گفتم)
…………………………………………………………………………………….
دوست عزیز، FSport جان، هیچ کدوم از مدلهای ب ام و یا بنز جوری نیستن که با هم مو نزنن و ایجاد شباهت بین مدلهای تولیدی راهیه که اکثر کمپانیها دارن به سمتش میرن و خیلیا هم از اول این کار رو میکردن
شاهین
۱۳ خرداد ۱۳۹۴کسی که اندک اطلاعی از دنیای خودرو داشته باشه به راحتی میتونه مدل های مختلف ب ام و و بنز رو بشناسه.
“واسه کسی که همه چیو میدونه هر توضیحی اضافه س،واسه کسی که هیچی نمیدونه هم هر توضیحی اضافه س…”
شاهین.
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴شاهین حرفت درسته
اما اصالت مدل چی میشه پس؟
ماشین برای مردم عادی هم طراحی میشه به طوری که یه نفر ناآشنا هم بتونه تشخیص بده.
این که گفتم طراحیاشون داره مثل هم میشه حرف من نیست و از نقدای طراحی هم خوندم.
الان ما اصلن نمیگیم مرسدس و اینفینیتی شبیه همن اما تو مجله موتورترند همین موضوع بیان شده
navid
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ممنون حسین جان
حسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۴خواهش میکنم آقا نوید.
راجع به جوابی که برای شاهین گذاشتی من با اجازه میخوام یه چیزی بگم:
کسی که با ماشینا آشنا نیست براش کافیه بتونه بنز رو از ب ام و تشخیص بده و کسی هم که آشناس به راحتی میتونه مدلهای مختلف هر کدوم رو تشخیص بده
Ahmad..F12
۱۳ خرداد ۱۳۹۴بسیار لذت بردم یه تحول اساسی و پخته
فقط دوس داشتم پیش فرض دیف عقب بود
که البته سیستم XDrive این مشکل رو حل کرده تا حدود زیادی
خیلی هم عالی مرسی BMW
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ خرداد ۱۳۹۴درود .
به نظر من خیلی عالی شده . اول از همه طراحیش و از همه مهمتر ارتفاع از سطح زمینش .
ایکس وان فعلی خیلی ارتفاعش با زمین کمه . مسخره است .
اما در این مدل بهتر شده . هرچند که باید از نزدیک ببینی و نظر بدهی . .
اما طراحیه کابین ، به نظر من برای مرسدس بنز GLA لوکس تر از این ب ام و است .
خاوری
۱۳ خرداد ۱۳۹۴میلادجان چطوری ؟ بی ام و و بنز بدجور رقابتشون پیچیده شده… مخصوصا تو شاسی بلنداشون
RETOLEX
۱۴ خرداد ۱۳۹۴نسل قبلی این ماشین واقعا از نظر طراحی در مقابل gla و q3 حرفی برای گفتن نداشت
ولی از این نسلش خیلی خوشم اومد
RETOLEX
۱۴ خرداد ۱۳۹۴و همچنین لکسس nx
ولی خداییش از اکور rdx خیلی بهتر بود
فرید حنیفه زاده
۱۳ خرداد ۱۳۹۴با سلام
سپاس از سردبیر محترم
از نظر من این نسل X1 طراحی به مراتب بهتری نسبت به نسل قبلی داره به خصوص در نمای عقب . نمای جلوی ماشین هم که به وضوح زیباتر شده .
اما در داخل کابین یک نکته ای که به نظر من جالب نبود طراحی سر دنده هست . نظر شخصی من اینه که سر دنده معروف ب ام و که در اکثر مدل های 8 سرعته اتوماتیک استفاده میشد طراحی بهتری نسبت به سر دنده این مدل جدید داره . البته این فقط نظر شخصی هست .
سر دنده مدل قبلی
http://www.netcarshow.com/bmw/2013-x1/800×600/wallpaper_47.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سر دنده مدل جدید
http://www.netcarshow.com/bmw/2016-x1/800×600/wallpaper_32.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
BMW4ever
۱۳ خرداد ۱۳۹۴ولی فرید جان فکر میکنم این سر دنده مال مدل 6سرعتست سر دنده جوی استیکی که شما میگی همچنان توی مدل 8 سرعته این ماشین وجود داره جای نگرانی نیست
میثم
۱۳ خرداد ۱۳۹۴اتفاقا به نظرم خیلی هوشمندانه عوضش کردن. درسته که مدل قبلی زیباتره ولی مدل جدید راحت تر توی دست جا میگیره. از اون مهم تر، ترتیب و تعداد دنده های روی اهرم دنده با کمپانی های دیگه هماهنگ شده (به دکمه پارک در نسل قبلی دقت کنید)
RETOLEX
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ماشین اتوماتیک هست و شیفتر هم داره
بنابراین ارگونومی و راحت بودن دسته دنده خیلی مهم نیست
Maysam..laferrari
۱۳ خرداد ۱۳۹۴بسیار زیباست
Archi khan
۱۳ خرداد ۱۳۹۴واقعا تو سری xهای بی ام و ، x1 خیلی اروم و خوشگله…
هم طراحی جدید و حتی سری قبلی
نسبتا قیمتش هم نسبت به بعضی برندهای لوکس خوبه.
الان 1.8 x1 تو بازار ایران حدود ۲۲۰-۲۱۰ تومنه
سعید
۱۳ خرداد ۱۳۹۴عکساشو از همه زوایا با نسل قبلش مقایسه کردم،تغییراتش اونقدرا هم کم نیست،طراحیش فوق العاده عالی شده،هم از نمای جلو،هم عقب و هم از نمای جانبی،خیلی بهتر شده،نسل قبلش زیاد خوب نبود
ماسل کار
۱۳ خرداد ۱۳۹۴خیلی قشنگتر شده ولی من کلا از شاسی بلندا خوشم نمیاد
___________________________________
راستی الان شبکه ورزش مستند ایرتون سنا رو نشون میده ببینید حتما 9:30 اس الان
Just Muscle Cars Like Always
محمد
۱۳ خرداد ۱۳۹۴آیا بی ام و مدلی هم برای رقابت با GLA45 AMG داره ؟ چون خداییش بنز داره تو این کلاس با GLA45 AMG سروری میکنه .
حسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۴سلام. محمد آقا برای مدل amg رقیبی نداره اما همین x1 رقیب gla هستش
اﻭﺭﻧﮓ
۱۴ خرداد ۱۳۹۴gla45amg چهار سیلندره میدونستی ؟ 4 سیلندر با توربوی خیلی دور بالا .جلو داشبورتش هم خیلی مالی نیست . من روندمش . شتابش ولی خوبه .
milad
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ولی در عوض همه مدلهای سری یک سایپا شبیه همدیگه هستن…111..131…132…141…151
mds
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ماشین قشنگیه… اما ام 5 باوقارترین طراحی رو بین تمام محصولات بی ام و داره مخصوصا رنگ خاکستریش آدم میخکوب میشه وقتی از نزدیک میبینتش :razz:
Only hyundai vs kia and bmw
:Cry:
RETOLEX
۱۴ خرداد ۱۳۹۴!!!!!!What
Only hyund vs kia and bmw
Mds جان عزیز کاری به این جمله ای که گفتی ندارم دارم کلی میگم
کره ای ها راه زیادی تا رسیدن به المانی ها ، امریکایی ها ، ژاپنی ها و انگلیسی دارن
پس چیز های خنده دار نگو
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۴یک گام بزرگ به جلو
حمید
۱۴ خرداد ۱۳۹۴شاسی بلند و کوپه فقط ب ام و و لکسوس،ماشین سواری و کابریولت هم فقط مرسدس بنز،استیشن و هاچبک هم آیودی.من خودم با اینکه با ب ام و خیلی حال نمیکنم اما از این مدلش خیلی خوشم اومد.من به شخصه به ب ام و به عنوان ماشین لوکس نگاه نمیکنم برای همین هم سری 7 و 6 و5 برام ناخوشایند هستن ولی در عوض از مدل های سری 1و2و4وx1 بیشتر خوشم میاد و به مدل های بزرگ و لوکس وسنگین کمپانی ب ام و ترجیح میدم.اگر قیمتش زیر 400 باشه با توجه به گستردگی و فعالیت بیشتر پرشیا خودرو (نمایندگی ب ام و)نسبت به ستاره ایران(نمایندگی بنز) میتونه گزینه خیلی خوبی باشه،برعکس مدل قدیمش که نسبت به اندازه و اپشنهاش واقعا قیمت نجومی داره.البته این رو هم بگم ستاره ایران واردات مدل های جدید مثل gla رو برای تابستون امسال در نظر داره.
احمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۴الکی واسه خودت دسته بندی نکن ب ام و ماشین های سقف بازشویش از بنز خیییییییلی بهتره
همچنین سواری های ب ام و به جز کلاسی که اس کلاس توی اونه که اون هم با اومدن سری 7 جدید فتح میشه همه در فتح ب ام و اند ب ام و 4 تا هاچ بک فوق العاده داره و دوتا استیشن عالی
احمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۴مثلا من از نزدیک e class cabrilet رو دیدم اینجا ماشین های اروندی هست
سقفه پارچه ای مانیتور فوق العاده کوچیک و طراحی داخلی بد تو ذوق آدم میخوره این همه پول بدی بعد میتونی با این پول یه سری 4 کانورتیبل بخری
طرفدارای بنز این همه آپشن آپشن می کنند من
از کلی فروشنده پرسیدم سری 5 چند آپشن بیشتر از بنز e داره
MjM
۱۴ خرداد ۱۳۹۴از نظر ظاهری که پیشرفت خوبی داشته و بیشتربه برادرای بزرگش شبیه شده
احمدرضا
۱۵ خرداد ۱۳۹۴عالیه بهترین در کلاسه خودش
حالا میتونه رقابتی با لکسس nx و آوودی q3 که در این کلاس بهترینن داشته باشه
نوید جهرمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴سری های ایکس ب ام و حرف ندارن.
به شخصه از X5 بیشتر از بقیشون خوشم میاد ابهت و صلابتش قابل ستودنه.
علیرضا
۱۵ تیر ۱۳۹۴X3 و x6 و..زیادی خشکن انگار لابور گینی اند اما x5 خوبه امیدوارم اینم خشک نباشه البته بی ام و یه ایراد داره اونم استهلاک بالاشه خواهشا تعصبی نظر ندید هرکی داشته همینو گفته البته از نظر نو آوری و تکنولوژی تو دنیا اوله
ALiHidden
۱۶ خرداد ۱۳۹۴نمیدونم این حس منه یا واقعا اینجوریه : احساس میکنم اگه راننده بخواد با مانیتور کار کنه باید دستشو خیلی دراز کنه!
این حس منه یا همینجوریه؟
احمدرضا
۱۸ خرداد ۱۳۹۴داداش اگه این طوری هم باشه اصلا این نمایشگرا لمسی نیستن اینایی که موس دارن اصلا لمسی نیستند به جز سری 7 جدید که هم لمسی و هم موسی
aryan
۱۳ تیر ۱۳۹۴بین بی ام و x1 18 و راو4 فول گیر کردم اگه میشه راهنمایی کنید
ابوالفضل کریم زاده
۲۹ فروردین ۱۳۹۶سلام دوست عزیز . من x1 -2.8 فول شرکتی دارم که حدوده ۳ ماه خریدم ،، و از همه لحاظ بی عیب و نقص هستش و جالبیش اینه که هم شاسی بلند سواری هم سدان ،، و آپشن های کارآمد داره ، این سومین BMW هستش که من دارم و به نظرم وقتی ب ام رو سوار میشی دیگه هیچ ماشینی رو نمی پسندی از تمامه احاظ . یکی از بستگان رو فور داره به نظرم ماشین پیرمردی و خیلی ساده هستش و نمیتونی اصلا با هم مقایسشون کنی چون خیلی متفاوت هستن . وقتی سوار ب ام میشی یه غرور خاصی آدم رو میگیره مخصوصا تو مدلهایی که قدرت موتوریه بالا دارن ،، مثلا من چند روز پیش پشت توسان ۲۰۱۷ نشستم ؛؛ خداییش در برابر ب ام صفر به حساب می اومد . و انگار تو قوطی نشستی ،، هر کسی بتونه هر مدلی از ب ام رو بگیره مطمئن باشه هیچ ماشینی رو نمیتونه سوار بشه . آلمان تنها کشوری هستش که به فن آوری روز دنیا در زمینه با کیفیت ترین ، شیک ترین ، و بقیه موردها در خودرو رسیده . فکر نکنم کشوری باشه که بتونه به راحتی با آلمان رقابت کنه . تویوتا رو فور رو میشه ماشینی ابتدایی از همه لحاظ ، ظاهر داخل کابین و بیرون خیلی ساده معرفی کرد ، اما در عین حال رو فور ، کم مصرف ، کم استحلاک ، نسبتا تو جاده راحت معرفی کرد . البته این حرفهایی که زدم نسبت به ۶ سال بیشتر تجربه BMW سوار شدن من هستش .
در ضمن ب ام ماشینی نیستش که شما یا هر کسی بخواد هر روز داخل شهر باهاش تردد کنی ،، ب ام ماشین مهمانی ، مسافرت ، گشتن ،، هستش چون تمامه مدلهاش ابهت خودشون رو دارن .
Mahyar
۱۰ مرداد ۱۳۹۴سلام…خسته نباشید…
دوستان نسبت x3 خیلی تفاوت داره؟؟؟
یعنی خیلی ضعیف تره؟؟؟
مهدی
۱۶ آذر ۱۳۹۵چرا چراغهای جلوش به جلو پنجره نچسبیده؟