بی ام و

لزوم ریسک‌های بیشتر توسط ب‌ام‌و!

در عصر دیجیتال کنونی که افراد علاقه بیشتری به گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهند، خودروسازان باید بدون شرمساری درباره برخی موضوعات، ریسک‌های بیشتری را انجام دهند. این را یک مدیر ارشد ب‌ام‌و می‌گوید.


هیلدگارد ورتمن که با اتوموتیونیوز سخت می‌گفت به این نکته اشاره کرد که این توسعه‌ی تکنولوژی‌ها یا مشکلات قوانین نیست که باعث دگرگونی صنعت خودرو می‌شود بلکه تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان باعث این دگرگونی شده است؛ بنابراین برندهای خودروسازی انتخاب‌های محدودی دارند اما باید آن‌ها را تغییر دهند.


جوانان در بازارهای کلیدی مثل چین، درک کمتری نسبت به کانال‌های سنتی توزیع محتوا دارند زیرا عادات مصرف آن‌ها به پلتفرم‌ها و تبلیغات آنلاین تغییر کرده است. این ریسک‌ها حتی کمپانی‌های قوی را نیز تحت تأثیر قرار داده و در حال مجبور کردن برندهایی چون ب‌ام‌و برای سرمایه‌گذاری بی‌وقفه روی این موضوعات به منظور حفظ جایگاه رقابتی خود می‌باشد.


ورتمن که سمت معاونت رئیس برند ب‌ام‌و را بر عهده دارد می‌گوید:

آن‌ها دیگر درباره اینکه یک برند می‌گوید چگونه زندگی کنید، چه‌کاری انجام دهید، چگونه رفتار کنید، کجا خرید کنید و… اهمیتی نمی‌دهند. دنیای آن‌ها به‌طور بی‌وقفه‌ای بین دنیای واقعی و مجازی تقسیم شده اما آن‌ها هنوز هم دنیای کوچکی از برندها را دارند که به نظر آن‌ها به زندگی‌شان مرتبط است. آن‌ها برندهایی می‌خواهند که همانند انسان‌ها رفتار کند.


ازآنجایی‌که تبلیغات دیگر همانند قدیم جواب نمی‌دهد، مدیران بازاریابی باید محدودیت‌های خود را بیشتر از همیشه کنار بزنند و برای صحبت مستقیم با مصرف‌کنندگان آماده شوند.


او نتیجه می‌گیرد که ریسک‌ها در زمان ورود یک برند حوزه‌های جدید اجتناب‌ناپذیر است. او حضور تیمش در معرفی یک ب‌ام‌و i8 مخصوص در فستیوال هنرهای کالیفرنیا را یکی از مثال‌های این موضوع بیان می‌کند.
ورتمن گفت:

چند سال پیش اگر من در یک فستیوال موزیک‌های نامتعارف و یا دیگر موضوعات مورددار حضور پیدا می‌کردم احتمالاً از کار اخراج می‌شدم.


قبول این ریسک پاداش‌هایی به دنبال داشته زیرا شبکه‌های اجتماعی سریعاً به این حرکت پاسخ داده و مردم تصاویری از خود در جلوی ب‌ام‌و i8 را منتشر کرده‌اند. ورتمن می‌گوید ب‌ام‌و از ارتباطات خود به منظور افزایش پیام‌رسانی خود استفاده می‌کند.


مدیر ب‌ام‌و همچنین گفته که این خودروساز دپارتمان بازاریابی خود را به‌طور کامل دگرگون کرده و مدیران بخش‌های ساختاری چون تلویزیون را تغییر داده است. او استودیوی تولید محتوایی در مقر ب‌ام‌و در مونیخ را تأسیس کرده و بی‌وقفه به تولید محتوا پرداخته و عکس‌العمل نشان می‌دهد.
او گفت:

هر شبکه اجتماعی، هر اخبار در هر کانالی که شما تصور کنید، ما آن را به‌طور زنده در مرکز کنترل خود می‌بینیم.

این راه جدید برهم‌کنش ورتمن را مجبور کرده تا ترکیب تیم خود را تغییر دهد:

در این لحظه من نیازی به نیازی به کارشناسان بازاریابی ندارم. من تحلیل گران داده‌ای را می‌خواهم که نه‌تنها قادر باشد کار روتین خود را انجام دهد بلکه واقعاً داده‌ها را به‌صورت صحیح تفسیر کند. ما این کار را به خاطر انتخاب مسیر درست برای ب‌ام‌و نیاز داریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شما که اینقدر ریسک‌پذیری و بودجشم داری، لطفا ریسک کن وارد قلمرو سوپراسپورت‌ها و فرمول یک شو، می‌دونم که میتونی.

    1. Hossein

      ۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (157 ديدگاه)

      کلا موضوع بحث چیز دیگه ای بود نه ریسک تولید محصولات جدید

      1. فرشاد سجادیان

        ۸ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        میدونم‌ عزیز، مطلب رو خوندم.

    2. Parvaz

      ۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (407 ديدگاه)

      به پیر به پیغمبر اینا صلاح شرکتشون رو بهتر از ما میدونن …. ربطی به موضوع نداره ولی تا الان دقت نکرده بودم S1000 RR چقدر شاهکاره!!! خیلی دلبری میکنه… کاش پدال در مورد موتورسیکلت های بیمر بیشتر مطلب بذاره

  2. رامکال

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    از میان شاسی بلندهاش ایکس 4 و ایکس 6 رو بیشتر میپسندم.

  3. sina

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    ریسک رو کسی میکنه که داره درجا میزنه یا پسرفت میکنه،
    بی ام رو که رو به جلو هست حرکتش همیشه چرا باس هزینه ریسک رو تو زمان کنونی قبول کنه ؟

  4. مهدی

    ۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    تو دهه قبل وقتی میخواستی زیباترین ماشینا را مثال بزنی بی ام و تو تمام مدلا زیباتر از رقبا بود ولی الان یکم شرایط عوض شده بی ام و یکه تازی قبل تو طراحی خودرو ها را از دست داده

  5. GOD BLESS AMERICA

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    به نظرم بی ام و بجای ریسک دیجیتالیزه شدن باید یه بازگشت رو به عقب برای به دست آوردن شکوه و جلال سابق داشته باشه.

  6. Sina Naseri

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ای کاش چراغ جلوهاش به جلوپنجره چسبیده بود

  7. امین

    ۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (821 ديدگاه)

    دادین گوگل ترنسلیت ترجمه کنه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا