چند روز قبل، تسلا با معرفی مدل ۳ ورود خود به کلاسی را که بامو سری ۳ حاکم بلامنازع آن است اعلام نمود. تسلا مدل ۳ از اندازه، قیمت و تجهیزات مشابه به سری ۳ برخوردار است. اما مدل ۳ تنها رقیب سری ۳ نیست، رقبای جدید زیادی هستند که مترصد فرصتاند تا سری ۳ را از پای دربیاورند.
بامو سری ۳ این روزها با رقبای خارقالعادهای روبرو است، رقبای بسیار بیشتر از قبل. قبلاً دو رقیب مهم وجود داشتند که هر دو نیز آلمانی بودند، آئودی A4 و مرسدس بنز C کلاس. این دو واقعاً سری ۳ را تهدید میکردند اما حالا لیست واقعاً طولانی شده است.
محبوبترین رقیب سری ۳ در این روزها کادیلاک ATS است که احتمالاً نزدیکترین خودرو به سری ۳ است اما جسارت آن را ندارد. از طرف دیگر جگوار هم اخیراً XE جدید را معرفی کرده که واقعاً خوب است. آلفارومئو هم روی سدان جیولیا کارکرده است که میتواند از فاکتور مهم “عاطفه” بهره بگیرد، چیزی که سری ۳ همواره با آن احساسات را برانگیخته است. و حالا هم تسلا مدل ۳… خب کدامیک از این خودروها سرسختترین رقبای سری ۳ هستند؟ زمانی که کادیلاک ATS به صحنه آمد، جهان را انگشتبهدهان کرد زیرا کسی فکر نمیکرد که کادیلاک قادر باشد تا واقعاً با سری ۳ سرشاخ شود. اما ATS با دینامیکی تندوتیز و پرفورمنسی عالی، کیفیت رانندگی مثالزدنی را ارائه میدهد. البته کادیلاک کمی در مباحثی همچون کیفیت و لوکس بودن لنگ میزند اما هنوز هم انتخابی عالی برای کسی است که سدانی اسپورت با هندلینگی تیز و قیمتی مناسب میخواهد.
جگوار XE هم به تازگی معرفی شده و دقیقاً همان کاری را انجام داده که از آن انتظار میرفت. جگوار جایگزینی بالقوه برای سری ۳ ساخته است.XE دینامیک رانندگیای دارد که میتواند در صدر این کلاس قرار بگیرد. این مدل خاص جگوار احتمالاً بهترین نمونه در این سگمنت است و پیشرانهای شش سیلندر و کارا دارد اما این خودرو هم در مقایسه با سری ۳، در برخی موارد کم میآورد. اگر شما به نمای ظاهری و دینامیک رانندگی اهمیت میدهید، جگوار XE واقعاً انتخابی عاقلانه است.
آلفارومئو هم دستخالی نیست و با جیولیای جدید بهطور خارقالعادهای امیدبخش به نظر میرسد. با قدرت زیاد، تکنولوژی عالی، برخی قطعات فیبر کربنی و ظاهری خیرهکننده، جیولیا میتواند نگاههای بسیاری از خریداران را برباید. به نظر میرسد که سری ۳ باید از جیولیا بترسد، خودرویی که با روح و روان طرفداران بازی میکند. درحالیکه آلفا هرگز کیفیت یا نوآوری خود را به رخ نکشیده، اما برندی است که طرفداران احساسی لمس ناپذیر و قلبی نسبت به آن دارند. این خودرو کیفیتی دارد که BMW به خاطر آن مشهور است و به خاطر دلایلی که تشریح آن سخت است، احساسی برتر نسبت به سایر رقبا را به وجود میآورد.
اما تسلا جدیدترین و متفاوتترین عضو این سگمنت است. با معرفی مدل ۳، این خودرو تنها برند با پیشرانهی باتری الکتریکی در این کلاس است. مدل ۳ نسبت به رقبا محدودهی حرکتی کمتری دارد اما با تکنولوژی جدید و قیمت پایین باورنکردنی، تمامی این موارد به فراموشی سپرده میشوند. با برچسب قیمتی ۳۵ هزار دلاری، تسلا مدل ۳ به ارزانترین خودروی این کلاس بدل گشته و حتی بسته به مشوقهای دولتی، قیمت این خودرو میتواند تا ۲۵ هزار دلار هم کاهش یابد. با این تفاسیر تسلا مدل ۳ راه و روشی جدید در این سگمنت را پایهگذاری کرده است، راهی که دنیای خودرو بهسرعت در حال حرکت بهسوی آن است. مدل ۳ به نظر میآید که آیندهی این سگمنت را ترسیم میکند، درحالیکه رقبا هنوز در گذشته گیر افتادهاند.
خب با تمام این توضیحات کدام خودرو سرسختترین رقیب سری ۳ خواهد بود؟ آئودی A4 جدید رقیبی بزرگ است اما قبل از این هم در همین حوالی بوده، مرسدس C کلاس هم چنین وضعیتی دارد. اما باقی رقبا جدید هستند و چشماندازی را پیشنهاد میکنند که ما هنوز نیازمودهایم. شما بگویید که BMW سری ۳ از کدام رقیب باید بترسد. منتظر نظرات گرانبهای شما هستیم.
درود رقبای گرامی یکم دیر رسیدن…!! اینا زمانی اومدن که BMW داره تمرکز خودشو برای یه خودروی خالص از سری 3 به سری 2 انتقال میده اینهمه سال که اینجا تازید، یکم هم با M2 بتازونه، تا بعد
اما اگه حاشیه رو کنار بگذاریم و بخوایم در مورد این کلاس بگیم، حقیقتش از نظر من جولیا خیلی حس رقابت تو چهرش وجود داره…! لامصب انگار اومده قلع قمع کنه، ولی خودش میدونه با بد کسی داره در میوفته….. . به امید یه رقابت خیلی داغ توی یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی. مرسی داش شاهین
تسلا مدل3 و ایکس چشم انداز اینده سرد و بی روحی هست که پیش رومونه. خدا کنه رقبای این مدلا از بقیه شرکتا مدلاشونو این همه سرد طراحی نکنن. اخه شما نمای داخلی مدل 3 رو نگاه کنید! یه صحفه لمسی بزرگ.تمام!!!!
آینده برا خودرو الکتریکی هس ک تسلا و بی ام و تجربه بیشتری دارن و قطعا درآینده موفق تر خواهند شد،همه ی خودرو های این لیست عالین و مقایسه بینشون سخته،البته جای لکسوس هم خالیه
آلفا شاید نمای ظاهریش همه پسند نباشه اما واقعا کیفیت متریال داخلی فوق العادس..من تو نمایندگی آلفاموتور شیراز فقط تونستم داخل جولیتا بشینم عجیب دلمو برد حالا جیولیا ک دیگه لوکس تره…ای خدا تا کی حسرت آخه!!!!!
درود. دقیقا با نظر صادق موافقم. رقبای تازه وارد دارن کاری رو میکنن که ب ام و قبلا در این کلاس میکرد. اما وجود دو رقیب قدرتمند آلمانی باعث شده که ب ام و در کلاس سری 3، به راحت بودن و لوکس بودن بیشتر از قبل توجه کنه و تولید یه ماشین خالص و مخصوص لذت رانندگی رو به سری 2 (که ابعادی مشابه E46 داره) منتقل کنه. ینی سری سه ی امروز از سری 3های قبلی بزرگتر و راحت تره و کمتر اسپرته. بنا بر این همچنان اصلی ترین رقباش بنز و آئودی خواهند بود. اما فعلا در کلاس سری 2 میتونه با M2 و M235i یکه تازی کنه.
البته تسلا آینده خودروسازی رو نشون میده و اگر تو زمینه طراحی بیشتر کار میکرد میتونست بهتر باشه همینطورم جولیا از آلفا بعید بود این طراحی، شرکتی که آلفا 156 و بررا و 8c و…طراحی میکنه جولیا عقبگرد طراحی داشته( البته در مقایسه با خودش وگرنه طراحی جولیا خوبه) من در حال حاظر بین سری 3 و جگوار موندم جگوار خوشکلتر و اسپرت تره ولی بی ام و لوکس تر
تصور بنده اینه خریداران این رده ب صورت عمده پولداران 25 تا 35 رو شامل میشن. پس سری 3 همچنان پیشتاز هس . سی کلاس و A4 هم شونه ب شونش میان. توی لیست ژاپنیها نیوارده اما بعیده توی اروپا فروش قابل توجهی رو بدست بیارن طبق معمول. جولیا سال اولشه و تا جا بیفته و اشکالات و نقاط قوتش معلوم شه یکم نیاز ب زمان داره. جگوار شروع خوبی داشته و کادیلاک با وجود قابلیت های زیادش فروشی که قابل توجه خود شرکت باشه رو نداشت. تسلا هم مشتریای خاص خودشو داره.بعیده در صورت فروش خوب پاسخی از طرف جرمن ها نداشته باشه. در کل هنوزم سری 3 تاج برسر داره.
امیر
۱۷ فروردین ۱۳۹۵من تا حالا هیچ کدومو از نردیک ندیدم مدلای جدیدشونو والا ما حق انتخابمون بین انواع پرایده حداکثرفوقش بین انواع چینی
Parvaz
۱۷ فروردین ۱۳۹۵بدون تعصب افراطی و به گفته ی همه کارشناس ها تو این کلاس هیچ ماشینی لذت رانندگی اسپرت سری ۳ رو نداره…
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۵الفا جولیا
فرامرز
۱۷ فروردین ۱۳۹۵جولیا اگه امسال عرضه میشد میتونست رقابت کنه ولی تا وارد بازار بشه باید با نسل بعدی سری سه رقابت کنه. نسل کنونی سری سه چهار ساله که به فروش میرسه.
moein
۱۷ فروردین ۱۳۹۵اقعا تو بین این گزینه ها آلفا یه چیز دیگه است
خیلی خوبه لامصب
بقیه اشون جز بی ام و ,انگار فقط ماشینن,اما آلفا واقعا عروسکه
asa
۱۷ فروردین ۱۳۹۵چه چیزی شده این نسلا ! جلوش یکم شبیه کوروت بود. اما انتخاب من کادیلاک….
احمد باقری
۱۷ فروردین ۱۳۹۵به نظرم کادیلاک و مرسدس میتونن انتخابهای خیلی خوبی باشن.
حبیب
۱۷ فروردین ۱۳۹۵چه جسارتااااا حالا حالا ها کسی به گرد پای m3نمیرسه :)
moein
۱۷ فروردین ۱۳۹۵بازم سری سه یکه تازه
sm
۱۷ فروردین ۱۳۹۵همشون خوبن ولی آلفا یه چیز دیگس همونجور که جرمی گفت
بهنام طیبی
۱۷ فروردین ۱۳۹۵افرین به تسلا که چه خوب و ماهرانه داره رقابت میکنه.
صادق
۱۷ فروردین ۱۳۹۵درود
رقبای گرامی یکم دیر رسیدن…!!
اینا زمانی اومدن که BMW داره تمرکز خودشو برای یه خودروی خالص از سری 3 به سری 2 انتقال میده
اینهمه سال که اینجا تازید، یکم هم با M2 بتازونه، تا بعد
اما اگه حاشیه رو کنار بگذاریم و بخوایم در مورد این کلاس بگیم، حقیقتش از نظر من جولیا خیلی حس رقابت تو چهرش وجود داره…! لامصب انگار اومده قلع قمع کنه، ولی خودش میدونه با بد کسی داره در میوفته…..
.
به امید یه رقابت خیلی داغ توی یکی از مهمترین سگمنت های خودرویی.
مرسی داش شاهین
شاهین
۱۷ فروردین ۱۳۹۵فدات صادق داداش :)
Nima
۱۷ فروردین ۱۳۹۵دقت کردین نماینده ژاپنی نداشتیم!
حالا هی بیان مقایسه.
fcmz
۱۷ فروردین ۱۳۹۵تسلا مدل3 و ایکس چشم انداز اینده سرد و بی روحی هست که پیش رومونه.
خدا کنه رقبای این مدلا از بقیه شرکتا مدلاشونو این همه سرد طراحی نکنن. اخه شما نمای داخلی مدل 3 رو نگاه کنید! یه صحفه لمسی بزرگ.تمام!!!!
mehdi 1886
۱۷ فروردین ۱۳۹۵رقیبی واسه cکلاس مرسدس نمی بینم
بنتلی
۱۷ فروردین ۱۳۹۵آینده برا خودرو الکتریکی هس ک تسلا و بی ام و تجربه بیشتری دارن و قطعا درآینده موفق تر خواهند شد،همه ی خودرو های این لیست عالین و مقایسه بینشون سخته،البته جای لکسوس هم خالیه
حسین
۱۷ فروردین ۱۳۹۵آلفا شاید نمای ظاهریش همه پسند نباشه اما واقعا کیفیت متریال داخلی فوق العادس..من تو نمایندگی آلفاموتور شیراز فقط تونستم داخل جولیتا بشینم عجیب دلمو برد حالا جیولیا ک دیگه لوکس تره…ای خدا تا کی حسرت آخه!!!!!
حسين
۱۸ فروردین ۱۳۹۵درود. دقیقا با نظر صادق موافقم. رقبای تازه وارد دارن کاری رو میکنن که ب ام و قبلا در این کلاس میکرد. اما وجود دو رقیب قدرتمند آلمانی باعث شده که ب ام و در کلاس سری 3، به راحت بودن و لوکس بودن بیشتر از قبل توجه کنه و تولید یه ماشین خالص و مخصوص لذت رانندگی رو به سری 2 (که ابعادی مشابه E46 داره) منتقل کنه. ینی سری سه ی امروز از سری 3های قبلی بزرگتر و راحت تره و کمتر اسپرته. بنا بر این همچنان اصلی ترین رقباش بنز و آئودی خواهند بود. اما فعلا در کلاس سری 2 میتونه با M2 و M235i یکه تازی کنه.
علیرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۵البته تسلا آینده خودروسازی رو نشون میده و اگر تو زمینه طراحی بیشتر کار میکرد میتونست بهتر باشه همینطورم جولیا از آلفا بعید بود این طراحی، شرکتی که آلفا 156 و بررا و 8c و…طراحی میکنه جولیا عقبگرد طراحی داشته( البته در مقایسه با خودش وگرنه طراحی جولیا خوبه) من در حال حاظر بین سری 3 و جگوار موندم جگوار خوشکلتر و اسپرت تره ولی بی ام و لوکس تر
Pooya_SK
۱۸ فروردین ۱۳۹۵من میرم سراغ ماشینی که رقیب این ماشین نیست یعنی dodge charger
mohsen
۱۸ فروردین ۱۳۹۵منتظر نسل جدید امپراطور هستم که یه مدت همه رو میزاره تو کف خودش …
نوید جهرمی
۱۸ فروردین ۱۳۹۵تصور بنده اینه خریداران این رده ب صورت عمده پولداران 25 تا 35 رو شامل میشن.
پس سری 3 همچنان پیشتاز هس . سی کلاس و A4 هم شونه ب شونش میان. توی لیست ژاپنیها نیوارده اما بعیده توی اروپا فروش قابل توجهی رو بدست بیارن طبق معمول.
جولیا سال اولشه و تا جا بیفته و اشکالات و نقاط قوتش معلوم شه یکم نیاز ب زمان داره.
جگوار شروع خوبی داشته و کادیلاک با وجود قابلیت های زیادش فروشی که قابل توجه خود شرکت باشه رو نداشت.
تسلا هم مشتریای خاص خودشو داره.بعیده در صورت فروش خوب پاسخی از طرف جرمن ها نداشته باشه.
در کل هنوزم سری 3 تاج برسر داره.
حسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۵فقط سری ۳ بی ام و
بقیه هم خوبن ولی سری ۳ هم تو طراحی هم کیفیت و هم جذبه از همشون سرتره
البته به نظره بنده
AMG S
۱۸ فروردین ۱۳۹۵c class
Archi KHAN
۱۹ فروردین ۱۳۹۵بی ام و سری 3 ، بیدی نیست که با این بادها بلرزه … !
زهرا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام چرا پدال به روز رسانی نمیشه . لطفا جواب بدید
سردبیر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام. احتمالا سایت در مرورگر شما کش شده است. لازم است تا کش مرورگر خود را پاک نمایید تا بتوانید مطالب جدید را مشاهده بفرمایید..
ممنون