بی ام و

پیش‌نمایشی از سری 7 در آینده

در حالی که گمانه‌زنی‌ها برای معرفی ب ام و سری ۹ در نمایشگاه کن در جریان بود، رونمایی از یک خودروی کانسپت به عنوان نسل بعدی سدان لوکس سری ۷ با اندازه بزرگ‌تر و البته مجلل‌تر، به این حرف و حدیث‌ها پایان داد. ب ام و نام این خودرو را چشم‌انداز لوکس آینده یا Vision Future Luxury نهاده است.

BMW Vision Future Luxury concept
BMW Vision Future Luxury concept
همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، طراحی بیرونی خودرو تداعی کننده کوپه لوکس گرن لوسو که توسط پینین فارینا در سال گذشته طراحی شده بود، می‌باشد. با این وجود این خودرو توسط کریم حبیب و تیم او طراحی شده است. چراغ‌های بسیار باریک با تکنولوژی لیزری (Laserlight) و جلوپنجره‌های کلیوی شکل بسیار بزرگ، کاملاً چهره یک ب ام و باواریایی اصیل را نشان می‌دهند.
BMW Vision Future Luxury concept
BMW Vision Future Luxury concept
اما فضای داخلی کاملاً جدید و جذاب طراحی شده و با وجود مقادیر فراوان چوب و چرم و فیبر کربن بکار رفته، مدرن و فضایی به نظر می‌رسد. سرنشینان عقب از طریق یک درب که به صورت برعکس و خود کششی باز می‌شود، به یک فضای درجه یک و اشرافی وارد می‌شوند. بنابراین ستون‌های وسط هم حذف شده‌اند. صندلی‌ها انفرادی طراحی شده‌اند و توسط یک کنسول مرکزی مجهز به یک میز جمع شونده از یکدیگر فاصله می‌گیرند. برای هر سرنشین، صفحات نمایش مجزا و قابل جدا شدن در نظر گرفته شده است. کنترل‌های این نمایشگرها و سایر موارد مورد لزوم سرنشینان عقب توسط یک صفحه لمسی در کنسول عقب صورت می‌پذیرد.
BMW Vision Future Luxury concept Interior
BMW Vision Future Luxury concept Interior
برای راننده نیز سه نمایشگر، اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از فن‌آوری سه بعدی نمایش می‌دهند. نمایشگر سمت چپ، اطلاعات مربوط به خودرو، نمایشگر داشبورد، سرعت سنج و اطلاعاتی از این دست و نمایشگر بالای کنسول مرکزی هم اطلاعات سیستم سرگرمی را نشان می‌دهند. بعلاوه یک نمایشگر نیز برای سرنشین کناری در نظر گرفته شده است.
BMW Vision Future Luxury concept
BMW Vision Future Luxury concept
مقدار زیادی از تکنولوژی‌های مدرن و جدید در این خودرو بکار رفته است. از جمله پروژکتوری که اطلاعات مورد نیاز راننده را به طور مستقیم و سه بعدی روی شیشه جلو نمایش می‌دهد. یا استفاده از چراغ‌های OLED در عقب و سیستم کنترل IDrive جدید. استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن برای کاهش وزن خودرو مورد توجه قرار گرفته است. ستون‌های B نیز بسیار باریک ساخته شده‌اند و در عوض فریم صندلی‌ها، تقویت شده‌اند.
جزئیات در این خودرو با وسواس و دقت بالایی در نظر گرفته شده‌اند. آن گونه که از یک خودروی لوکس آینده انتظار می‌رود. گرچه هنوز ب ام و، مشخصات فنی و توانایی های این مدل را اعلام نکرده است. و تنها می دانیم که قوای محرکه آن در مدل کانسپت، هیبریدی است. باید دید که ب ام و چشم انداز لوکس آینده را تا چه حدی در سری ۷ جدید محقق خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    خیلی ورودی هواهاش بزرگه!!
    مثل اون سگ هایی که لپ هاشون اویزونه!!زشته!!
    بقیش قشنگه!!
    البته با دولت فعلی که 5 درصد خودرو های زیر2000 را ارزان و 10 درصد خودرو های 2000 تا 2500 را گران و بالای 2500 سی سی را ثابت نگهداشت دیدن این خودرو در اینده نزدیک در ایران جای تعجب نداره!!!
    حداقل خودرو های زیر1000 سی سی را گمرکشان را 10 درصد یا کمتر میکردند!!!

    1. حسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      یعنی اون 5 درصدی که ارزان شده(که طبق قانون دولت قبلی ابتدای هر سال این مقدار کلا از گمرک کم میشد،نه بعد این همه وقت!!!و الان کمری2500 سی سی به جای 55 درصد 40 درصد بود گمرکش!!) را از اونایی که خودرو های لوکس میخرن که اکثرا بالای 3000 حجم موتور دارن گرفته نشده بلکه از اون کسایی که بعد از 60 سال کارکردن تو سن 80 سالگی یه کمری میخوان بگیرن(که تو بقیه جاها تاکسی هست!!)میگیرن!!!!!!!!!!!!!!
      حداقل هر 100 سی سی کمتر از 2000 را یه تخفیف گمرکی میدادن به نفع کشور بود!!!

    2. VAHID JINPACHI

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (847 ديدگاه)

      باز هم با وجود رفتن کریس بینگل بی ام و خراب نشده و داره طراحی های زیبا می زنه…………………

    3. امیر

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      اعکس اشن ماشنینو خیلی وقت پیش از اینترنت دانلود کردم اما همیشه برام جالب بود روی درش ذدستگیره نداره جز محدود ماشینهایی هستش یا شایدم تانها ماشینی باشه که به این شکل طراحی شده
      دم بی ام و و آلمان گرم

      1. فرشاد

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آقا امیر سلام برادر جان این مدل هم دستگیره داره یه کمی دقت بفرمایی متوجه خواهد شد ببخشید.

        1. امیر

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (332 ديدگاه)

          منظورم اون چیزیه که از بیرون درو باهاش باز میکنی !! نه اون چیزی که از داخل درو باهاش کنترل میکنی شاید من منظورمو بد رسوندم

  2. Un4given

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    یه ماشین مردونه تموم عیار
    بنظرم جایی واسه زنها نیست

  3. یاشار

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    عالی و منحصربفرد

  4. هادی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    ماشالا سالاریییی امید وارم تا 4 سال دیگه پول دار شم(شب بیا هادی ) اشقتم bmw
    البته من از دسته gt-r ها هستم نمیتونم از این طراحی به سادگی بگزرم

  5. فرهود

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    همیشه گفتم بی ام دبلیو باید اخمو یا خمار باشه. این دیگه هر دوشه!!! من عاشق قیافه ی اینم. روحم پر زد.
    تازه رقیب X6 هم اومد.

  6. آرش

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    چراغ عقبشو تریپ ماشینای فرانسوی زده!

    مست و مخمور

    1. آرش

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (193 ديدگاه)

      شما لطف کنید به اسمتون پسوند یا پیشوندی اضافه کنید؛ممنون میشم تا نظرات تداخلی نداشته باشند.

    2. رضا

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      ب ام و از رو فرانسویا بزنه؟؟؟!!!؟؟
      خنده داره

  7. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آقا واقعاً محشره،اصلاً حرف نداره،همه چیزش عالیه
    طراحی بدنش،چراغاش،طراحی داخلیش واقعاً بی نظیره

    ولی بچه ها با تمام احترامی که برای نظراتون قائلم باید بگم که BMW به هیچ عنوان قدرت رقابت با IKCO و سایپا رو نداره !!!!!!!!!!!!!!!!
    ارادتمند همه ی بچه های پدال

  8. پیام

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولی این سری 9 نه سری 7 درستش کنید لطفا

  9. عینک

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    نمای جلو برای لحظه اول جذاب بود.ولی نمای عقب این طرح مفهومی واقعا جذاب نیست.مخصوصا که چراغاش بسیار باریک شدند.

    داخل کابین و طرح داشبورد لایه لایه فکر نمیکنم با یک خودروی لوکس و مجلل همخوانی داشته باشه چون یکم استرس زا هست در حالی که سرنشینان این خودرو ارامش و سنگینی طرح رو میخوان.

    از نمای بغل, کاپوت بدون قوس هست و این باعث شده که رینگ های خودرو بیش از حدبزرگ به نظر برسند.

    و ای کاش یه رنگ جذاب تر انتخاب میکردند.این رنگ برای سری 5 کفایت میکنه.

    نظر ها شخصی بود…

    کلا از کار این تیم طراحی خوشم نیومد.

  10. احسان(احسان سابق)

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    معمولا این مدل کانسپت ها با مدلی که تولید انبوه میشه تفاوت زیادی دارن.اما کاش حداقل بی ام و داخل سری 7 اینده رو متفاوتتر از نسل حال بسازه

  11. زیگما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    خودروی قوی خواهد بود. از هر نظر. البته در این کلاس نباید انتظار دیگه ای داشت!

  12. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    بسیار عالی شده هم طراحی عقب خودرو و هم بقیه زاویه هاش ، طراحی داخلش هم که خیلی خوبه ( کلا عاشق طراحی صندلی های بی ام و ام ) چند روز پیش توی صفحه ف ی س ب و ک شون فقط چراغ عقب این رو گذاشته بودند به عنوان پیش نمایش و نو شته بود که از تکنولوژی لیزری استفاده شده ( اگر درست یادم باشه )
    بهش نمره نمیدم چون تا تولید احتمالا تغییر میکنه

  13. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی خیلی زیباست و طراحی داخلی که خوشبختانه از طرحهای تکراری فاصله گرفته و بسیار جذاب و متفاوت شده
    به نظر من سری9 میشه چون سری7 تا چند وقت دیگه رونمایی میشه یه ماشین رو حدود 1-2سال بعد از کانسپتش معمولا میدن بیرون

  14. امید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    واو دیوونه کنندست با یه نگاه عاشقش میشی واقعا دوس داشتنیه خیلی

  15. انزو

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (369 ديدگاه)

    طراحیش رو باید میدادن جناب نادر فقیه زاده انجام بده ک طراح قیافه بی ام دابلیو650 هست.

  16. Ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    اگر به پدال هاش دقت کنید با سایه روشنی که درست کردن پدال گازش مثل یک خنجر میمونه

  17. iman mclaren p1

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    مای گاد فقط همین

  18. feri

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    من یه ماشین می سازم اینا رو بخوره

  19. چاپلو

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (488 ديدگاه)

    سلام به همه.
    اقا من شاکیم چرا ب ام و داره برای رولز رویس رقیب درست میکنه این ب ام و خیلی چیزاش از رولز رویس اقتباس شده نمونش همین باز شدن برعکس درهای عقب یا صندلی های تکی یا عضلانی بودن کاپوت جلو و کشیدگی اون.

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      چاپلو جان،بنز با تموم کردن تولید میباخ،اس کلاس رو بیشتر از قبل،لوکس تر کرد.بی ام و هم میدونه چیکار میکنه(قطعا کاری نمیکنه که رولزرویس به خطر بیفته) فقط امیدوارم مثل قضیه ی همین میباخ و نسل قبل اس کلاس نشه.

    2. حسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      چاپلو رولس رویس خیلی وقته زیرمجموعه ب ام و شده (البته اصالت خودشو حفظ کرده) و طبیعیه که رو هم تاثیر بذارن. بعدم هر ماشینی که درهاش برعکس باز میشه یا صندلیهاش تکیه الزاما از رولس رویس تقلید نکرده. کاپوت کشیده و عضلانی هم جزء ذات ب ام و هس. میگی نه، نیگا کن

  20. GTR-50

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (498 ديدگاه)

    ,جلوش خوبه. ولی عقبش زیاد قشنگ نیست

  21. ali

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خیلی تخیلیه فکر نکنم تولید بشه

  22. saied

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تو عکس که زیباست :)

    1. علی

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      bmw z4 که توی عکس بدک نیس توی خیابون که ببینی شاهکاره
      حالا این که توی عکس اینجوریه اگه من و شما توی خیابون ببینیمش پس می افتیم

  23. شاهین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    واقعا حرفی برای گفتن نمونده.بی ام و خوبی رو به حد کمال رسونده.یک خودروی لوکس تمام عیار.دوستانی هم که میگفتن طراحی داخلیش تکراریه واقعا امیدوارم که نظرشون عوض شده باشه.افرین به بی ام و.
    امیدوارم که توی نمونه ی تولیدی تغییرات کمی داشته باشه.

  24. دانشجو مملکت

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خدایا اینده داره به سمت گذشته میره یا گذشته دار بسمت اینده میاد ( منظورم در عقبه ) چنتا ماشین جدید دیدم به همین صورت در ها باز شودن ( البته بغیر از رولز رویس)

  25. Only Japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چرا انقدر فضایی طراحی شده؟؟؟؟؟؟ نسل قبلش رو خیلی دوست داشتم ولی از s class بهتره

  26. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    من موندم وقتی کشور ما که چنین مهندسایی داره که از شاهکار bmw اشکال میگیرن چرا هنوز خودمون داریم پراید سوار میشیم

    1. Only Japan

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      بخاطر اینکه با مسخره کردن نظرات هم ، باعث شدیم یک سری سودجو از این نقطه ضعفمون سوء استفاده کنند

  27. مصطفی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    بالاخره از اون فرم تکراری کابین در اومده!

  28. امیرحسین فقطالمان فقط پورشه

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    خوشگله طراحی داخلیش خیلی باحاله

  29. مارال

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    چراغاش خیلی خماره ،با جلو پنجره بزرگش یه حس باحالی به آدم میده ، ولی حیف سپرش مثل همه ماشینا پف کرده نیست انگار یه طراحی دو بعدی است

  30. PEUGEOT

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    عالیه
    بدنش خیلی تیز و خشنه
    و طراحی اتاقش هم ساده زیبا مدرن و مجلل طراحی شده
    اندازه ماشین خیلی بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا