در حالی که گمانهزنیها برای معرفی ب ام و سری ۹ در نمایشگاه کن در جریان بود، رونمایی از یک خودروی کانسپت به عنوان نسل بعدی سدان لوکس سری ۷ با اندازه بزرگتر و البته مجللتر، به این حرف و حدیثها پایان داد. ب ام و نام این خودرو را چشمانداز لوکس آینده یا Vision Future Luxury نهاده است.
همان گونه که پیشبینی میشد، طراحی بیرونی خودرو تداعی کننده کوپه لوکس گرن لوسو که توسط پینین فارینا در سال گذشته طراحی شده بود، میباشد. با این وجود این خودرو توسط کریم حبیب و تیم او طراحی شده است. چراغهای بسیار باریک با تکنولوژی لیزری (Laserlight) و جلوپنجرههای کلیوی شکل بسیار بزرگ، کاملاً چهره یک ب ام و باواریایی اصیل را نشان میدهند. اما فضای داخلی کاملاً جدید و جذاب طراحی شده و با وجود مقادیر فراوان چوب و چرم و فیبر کربن بکار رفته، مدرن و فضایی به نظر میرسد. سرنشینان عقب از طریق یک درب که به صورت برعکس و خود کششی باز میشود، به یک فضای درجه یک و اشرافی وارد میشوند. بنابراین ستونهای وسط هم حذف شدهاند. صندلیها انفرادی طراحی شدهاند و توسط یک کنسول مرکزی مجهز به یک میز جمع شونده از یکدیگر فاصله میگیرند. برای هر سرنشین، صفحات نمایش مجزا و قابل جدا شدن در نظر گرفته شده است. کنترلهای این نمایشگرها و سایر موارد مورد لزوم سرنشینان عقب توسط یک صفحه لمسی در کنسول عقب صورت میپذیرد. برای راننده نیز سه نمایشگر، اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از فنآوری سه بعدی نمایش میدهند. نمایشگر سمت چپ، اطلاعات مربوط به خودرو، نمایشگر داشبورد، سرعت سنج و اطلاعاتی از این دست و نمایشگر بالای کنسول مرکزی هم اطلاعات سیستم سرگرمی را نشان میدهند. بعلاوه یک نمایشگر نیز برای سرنشین کناری در نظر گرفته شده است. مقدار زیادی از تکنولوژیهای مدرن و جدید در این خودرو بکار رفته است. از جمله پروژکتوری که اطلاعات مورد نیاز راننده را به طور مستقیم و سه بعدی روی شیشه جلو نمایش میدهد. یا استفاده از چراغهای OLED در عقب و سیستم کنترل IDrive جدید. استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن برای کاهش وزن خودرو مورد توجه قرار گرفته است. ستونهای B نیز بسیار باریک ساخته شدهاند و در عوض فریم صندلیها، تقویت شدهاند.۵۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خیلی ورودی هواهاش بزرگه!!
مثل اون سگ هایی که لپ هاشون اویزونه!!زشته!!
بقیش قشنگه!!
البته با دولت فعلی که 5 درصد خودرو های زیر2000 را ارزان و 10 درصد خودرو های 2000 تا 2500 را گران و بالای 2500 سی سی را ثابت نگهداشت دیدن این خودرو در اینده نزدیک در ایران جای تعجب نداره!!!
حداقل خودرو های زیر1000 سی سی را گمرکشان را 10 درصد یا کمتر میکردند!!!
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳یعنی اون 5 درصدی که ارزان شده(که طبق قانون دولت قبلی ابتدای هر سال این مقدار کلا از گمرک کم میشد،نه بعد این همه وقت!!!و الان کمری2500 سی سی به جای 55 درصد 40 درصد بود گمرکش!!) را از اونایی که خودرو های لوکس میخرن که اکثرا بالای 3000 حجم موتور دارن گرفته نشده بلکه از اون کسایی که بعد از 60 سال کارکردن تو سن 80 سالگی یه کمری میخوان بگیرن(که تو بقیه جاها تاکسی هست!!)میگیرن!!!!!!!!!!!!!!
حداقل هر 100 سی سی کمتر از 2000 را یه تخفیف گمرکی میدادن به نفع کشور بود!!!
VAHID JINPACHI
۳۱ فروردین ۱۳۹۳باز هم با وجود رفتن کریس بینگل بی ام و خراب نشده و داره طراحی های زیبا می زنه…………………
امیر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اعکس اشن ماشنینو خیلی وقت پیش از اینترنت دانلود کردم اما همیشه برام جالب بود روی درش ذدستگیره نداره جز محدود ماشینهایی هستش یا شایدم تانها ماشینی باشه که به این شکل طراحی شده
دم بی ام و و آلمان گرم
فرشاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳آقا امیر سلام برادر جان این مدل هم دستگیره داره یه کمی دقت بفرمایی متوجه خواهد شد ببخشید.
امیر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۳منظورم اون چیزیه که از بیرون درو باهاش باز میکنی !! نه اون چیزی که از داخل درو باهاش کنترل میکنی شاید من منظورمو بد رسوندم
Un4given
۳۱ فروردین ۱۳۹۳یه ماشین مردونه تموم عیار
بنظرم جایی واسه زنها نیست
یاشار
۳۱ فروردین ۱۳۹۳عالی و منحصربفرد
هادی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ماشالا سالاریییی امید وارم تا 4 سال دیگه پول دار شم(شب بیا هادی ) اشقتم bmw
البته من از دسته gt-r ها هستم نمیتونم از این طراحی به سادگی بگزرم
فرهود
۳۱ فروردین ۱۳۹۳همیشه گفتم بی ام دبلیو باید اخمو یا خمار باشه. این دیگه هر دوشه!!! من عاشق قیافه ی اینم. روحم پر زد.
تازه رقیب X6 هم اومد.
آرش
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چراغ عقبشو تریپ ماشینای فرانسوی زده!
مست و مخمور
آرش
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شما لطف کنید به اسمتون پسوند یا پیشوندی اضافه کنید؛ممنون میشم تا نظرات تداخلی نداشته باشند.
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ب ام و از رو فرانسویا بزنه؟؟؟!!!؟؟
خنده داره
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳آقا واقعاً محشره،اصلاً حرف نداره،همه چیزش عالیه
طراحی بدنش،چراغاش،طراحی داخلیش واقعاً بی نظیره
ولی بچه ها با تمام احترامی که برای نظراتون قائلم باید بگم که BMW به هیچ عنوان قدرت رقابت با IKCO و سایپا رو نداره !!!!!!!!!!!!!!!!
ارادتمند همه ی بچه های پدال
پیام
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ولی این سری 9 نه سری 7 درستش کنید لطفا
عینک
۳۱ فروردین ۱۳۹۳نمای جلو برای لحظه اول جذاب بود.ولی نمای عقب این طرح مفهومی واقعا جذاب نیست.مخصوصا که چراغاش بسیار باریک شدند.
داخل کابین و طرح داشبورد لایه لایه فکر نمیکنم با یک خودروی لوکس و مجلل همخوانی داشته باشه چون یکم استرس زا هست در حالی که سرنشینان این خودرو ارامش و سنگینی طرح رو میخوان.
از نمای بغل, کاپوت بدون قوس هست و این باعث شده که رینگ های خودرو بیش از حدبزرگ به نظر برسند.
و ای کاش یه رنگ جذاب تر انتخاب میکردند.این رنگ برای سری 5 کفایت میکنه.
نظر ها شخصی بود…
کلا از کار این تیم طراحی خوشم نیومد.
احسان(احسان سابق)
۳۱ فروردین ۱۳۹۳معمولا این مدل کانسپت ها با مدلی که تولید انبوه میشه تفاوت زیادی دارن.اما کاش حداقل بی ام و داخل سری 7 اینده رو متفاوتتر از نسل حال بسازه
زیگما
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خودروی قوی خواهد بود. از هر نظر. البته در این کلاس نباید انتظار دیگه ای داشت!
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳بسیار عالی شده هم طراحی عقب خودرو و هم بقیه زاویه هاش ، طراحی داخلش هم که خیلی خوبه ( کلا عاشق طراحی صندلی های بی ام و ام ) چند روز پیش توی صفحه ف ی س ب و ک شون فقط چراغ عقب این رو گذاشته بودند به عنوان پیش نمایش و نو شته بود که از تکنولوژی لیزری استفاده شده ( اگر درست یادم باشه )
بهش نمره نمیدم چون تا تولید احتمالا تغییر میکنه
رضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خیلی خیلی زیباست و طراحی داخلی که خوشبختانه از طرحهای تکراری فاصله گرفته و بسیار جذاب و متفاوت شده
به نظر من سری9 میشه چون سری7 تا چند وقت دیگه رونمایی میشه یه ماشین رو حدود 1-2سال بعد از کانسپتش معمولا میدن بیرون
امید
۳۱ فروردین ۱۳۹۳واو دیوونه کنندست با یه نگاه عاشقش میشی واقعا دوس داشتنیه خیلی
انزو
۳۱ فروردین ۱۳۹۳طراحیش رو باید میدادن جناب نادر فقیه زاده انجام بده ک طراح قیافه بی ام دابلیو650 هست.
Ehsan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳اگر به پدال هاش دقت کنید با سایه روشنی که درست کردن پدال گازش مثل یک خنجر میمونه
iman mclaren p1
۳۱ فروردین ۱۳۹۳مای گاد فقط همین
feri
۳۱ فروردین ۱۳۹۳من یه ماشین می سازم اینا رو بخوره
چاپلو
۳۱ فروردین ۱۳۹۳سلام به همه.
اقا من شاکیم چرا ب ام و داره برای رولز رویس رقیب درست میکنه این ب ام و خیلی چیزاش از رولز رویس اقتباس شده نمونش همین باز شدن برعکس درهای عقب یا صندلی های تکی یا عضلانی بودن کاپوت جلو و کشیدگی اون.
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چاپلو جان،بنز با تموم کردن تولید میباخ،اس کلاس رو بیشتر از قبل،لوکس تر کرد.بی ام و هم میدونه چیکار میکنه(قطعا کاری نمیکنه که رولزرویس به خطر بیفته) فقط امیدوارم مثل قضیه ی همین میباخ و نسل قبل اس کلاس نشه.
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چاپلو رولس رویس خیلی وقته زیرمجموعه ب ام و شده (البته اصالت خودشو حفظ کرده) و طبیعیه که رو هم تاثیر بذارن. بعدم هر ماشینی که درهاش برعکس باز میشه یا صندلیهاش تکیه الزاما از رولس رویس تقلید نکرده. کاپوت کشیده و عضلانی هم جزء ذات ب ام و هس. میگی نه، نیگا کن
GTR-50
۳۱ فروردین ۱۳۹۳,جلوش خوبه. ولی عقبش زیاد قشنگ نیست
ali
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خیلی تخیلیه فکر نکنم تولید بشه
saied
۳۱ فروردین ۱۳۹۳تو عکس که زیباست :)
علی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳bmw z4 که توی عکس بدک نیس توی خیابون که ببینی شاهکاره
حالا این که توی عکس اینجوریه اگه من و شما توی خیابون ببینیمش پس می افتیم
شاهین
۳۱ فروردین ۱۳۹۳واقعا حرفی برای گفتن نمونده.بی ام و خوبی رو به حد کمال رسونده.یک خودروی لوکس تمام عیار.دوستانی هم که میگفتن طراحی داخلیش تکراریه واقعا امیدوارم که نظرشون عوض شده باشه.افرین به بی ام و.
امیدوارم که توی نمونه ی تولیدی تغییرات کمی داشته باشه.
دانشجو مملکت
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خدایا اینده داره به سمت گذشته میره یا گذشته دار بسمت اینده میاد ( منظورم در عقبه ) چنتا ماشین جدید دیدم به همین صورت در ها باز شودن ( البته بغیر از رولز رویس)
Only Japan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چرا انقدر فضایی طراحی شده؟؟؟؟؟؟ نسل قبلش رو خیلی دوست داشتم ولی از s class بهتره
علی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳من موندم وقتی کشور ما که چنین مهندسایی داره که از شاهکار bmw اشکال میگیرن چرا هنوز خودمون داریم پراید سوار میشیم
Only Japan
۳۱ فروردین ۱۳۹۳بخاطر اینکه با مسخره کردن نظرات هم ، باعث شدیم یک سری سودجو از این نقطه ضعفمون سوء استفاده کنند
مصطفی
۳۱ فروردین ۱۳۹۳بالاخره از اون فرم تکراری کابین در اومده!
امیرحسین فقطالمان فقط پورشه
۳۱ فروردین ۱۳۹۳خوشگله طراحی داخلیش خیلی باحاله
مارال
۳۱ فروردین ۱۳۹۳چراغاش خیلی خماره ،با جلو پنجره بزرگش یه حس باحالی به آدم میده ، ولی حیف سپرش مثل همه ماشینا پف کرده نیست انگار یه طراحی دو بعدی است
PEUGEOT
۳۱ فروردین ۱۳۹۳عالیه
بدنش خیلی تیز و خشنه
و طراحی اتاقش هم ساده زیبا مدرن و مجلل طراحی شده
اندازه ماشین خیلی بزرگه