بامو سال پیش از کراس اوور الکتریکی iX 2022 رونمایی کرد و حالا جزئیات مربوط به سیستم iDrive کاملاً جدید آن منتشر شده است.
جدیدترین نسل سیستم iDrive از سیستمعامل ۸ بامو استفاده کرده و طبق گفته ژرمنها برهمکنش بین راننده و خودرو را وارد آیندهای دیجیتال میکند جایی که بسیاری از جنبههای مختلف زندگی فوقالعاده هوشمند خواهند شد.
در قلب این سیستم جدید نمایشگر منحنی جدیدی قرار گرفته که مرکب از پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۴.۹ اینچی میباشد. این دو نمایشگر قاب مشترکی داشته و اندکی به سمت راننده متمایل شدهاند تا مباحث ارگونومیک رعایت شده باشد.
رانندگان شاهد تجربه جدیدی خواهند بود زیرا سیستمعامل ۸ دارای عملکرد جدیدی است که به رانندگان خوشامد گفته و از طریق روالی برنامه ریزی شده آنها را به خودرو دعوت میکند. زمانی که رانندگان وارد خودرو شدند شاهد اینترفیس کاربر گرافیکی کاملاً جدیدی خواهند بود که از رنگهای مدرن و بافت و فرم آینده نگرانه ای سود میبرد.
نمایشگرهای یاد شده همچنین اطلاعات اصلی را به روشی راحت و ساده نشان میدهد. بامو میگوید این روش به رانندگان اجازه میدهد تا با نگاهی سریع به صفحهنمایشها همهچیز موردنیاز را ببینند.
این دو نمایشگر کاملاً قابل سفارشیسازی هستند زیرا سه طرح و ویجت های متفاوتی وجود دارد. ژرمنها میگویند طراحی درایو بهصورت دینامیکی در مرکز نمایشگر اطلاعات تغییر میکند تا اطلاعات انفرادی قابل انتخاب را نشان دهد. همچنین طراحی فوکوس نیز برای موقعیتهای رانندگی کاملاً دینامیک طراحی شده است. نهایتاً طراحی گالری وجود دارد که اطلاعات رانندگی را به شیوهای متفاوت به نمایش میگذارد.
خب صحبت از ویجت ها شد و باید گفت آنها روبانی را روی صفحه اصلی تشکیل داده و اطلاعات ضروری را از طریق تصاویر زنده نشان میدهند. رانندگان میتوانند ویجت های مدنظر خود را برای نمایش در صفحه خانه انتخاب کنند.
سیستمعامل ۸ همچنین از مدیا پلیر بازنگری شده و طراحی مینیمالیستی تر سود برده است. ب ام و همچنین میگوید از الگوریتمی برای انتخاب رنگ متناسب با موزیک در حال پخش استفاده کرده است.
دستیار شخصی هوشمند ب ام و نقش مهمتری بر عهده گرفته و کاربران هماکنون میتوانند آن را نامگذاری کنند. این دستیار همچنین ظاهر جدیدی دارد که از نورهایی با ابعاد و سطوح روشنایی مختلف تشکیل شده است. این نورها شبیه حباب هستند و طبق گفته ب ام و جذابیت متفاوتی دارند که احساسات مختلف را بروز میدهند.
ب ام و ID نیز یک سیستم پروفایل است که رانندگان مختلف یک خودرو میتوانند تنظیمات منحصربهفرد خود را اعمال کنند. این خودروساز آلمانی گفته کاربران قادر خواهند بود بهصورت امنی اطلاعات خود را با استفاده از پین کد ذخیره کنند.
سیستمعامل ۸ ب ام و رانندگان را از طریق ب ام و ID میشناسد. بهطور خاص این سیستم عملکرد ناوبری داشته که عادات شما را بررسی کرده و میتواند یاد بگیرد که شما کجا میروید. بهطور مثال این سیستم میتواند بهصورت خودکار مسیر حضور در اداره یا خانه را ذکر کند.
همانند برخی دیگر از خودروسازان ب ام و تعداد دکمههای فیزیکی کابین محصولاتش را کاهش داده است. تعداد دکمهها تقریباً نصف شده و کنترلهای سیستم تهویه مطبوع نیز قربانی این تصمیم شدهاند. ب ام و میگوید مشتریان بهندرت نیازمند دستکاری تنظیمات سیستم تهویه مطبوع هستند بنابراین این موارد در سیستم اطلاعات سرگرمی ادغام شدهاند.
سیستمعامل ۸ قول داده با گذشت زمان هوشمندتر شده که این کار از طریق بهروزرسانی از راه دور انجام خواهد شد.
تکمیل کننده ویژگیهای برجسته این سیستم برنامههای بهبود یافته و کلید دیجیتالی است که از تکنولوژی باند فوقالعاده پهن استفاده کرده و بنابراین خودرو میتواند زمان حضور یا ترک خودرو توسط راننده را درک کند. به همین خاطر رانندگان میتوانند بدون در آوردن گوشی خود از جیبشان خودرو را قفل کرده یا روشن کنند.
iDrive 8 در ب ام و iX معرفی شده و در i4 نیز بکار خواهد رفت. در آینده تمامی محصولات ب ام و به این سیستمعامل مجهز خواهند شد.
مهرشاد
۲۶ اسفند ۱۳۹۹سلام دوستان کسی نحوه ساختن سپر با فایبرگلاس رو میدونه؟؟
REVO
۲۶ اسفند ۱۳۹۹جالبه ک دیگه کمپانیا واسه الکتریکیاشون زبان طراحی داخلی خاصی ندارن…قبلا اگه چشمبسته مینشستی توی ی ماشین میشد فهمید توی چ برندی نشستی حداقل…!
نسخه های قدیمی تر مثل تسلا با اون مانیتور بزرگ ب بنز و لندکروز و…سرایت کرد.
این نسخه های جدید داشبورد مثل بیامو زیاد تفاوت چشمگیری با هاچبک جدید الکتریکی هیوندا نداره.نسل قبل اسکرین عمودی بزرگ مد شد…الان رفتن ب سمت افقی!
برقی کردین اکی…دیگه طراحیاتونو مث هم نزنین ی خط طراحی خاص ارائه بدین.
حسین
۲۶ اسفند ۱۳۹۹مثل هم نیستن،
زمین تا آسمون با تسلا فرق داره و تو یه نگاه به کابین تسلا بنداز.بیاموی میخواهد متمایز شود.خیلی کابین قشنگی داره
REVO
۲۶ اسفند ۱۳۹۹اخوی….کورم فرق مانیتور نیم متری افقی و عمودیو میفهمه…
اس کلاس و لندکروز و دیگر ماشین ها سال های قبل از مانیتوری استفاده کردند ک شباهت ب مدل تسلا داشت. علنن لغت مانیتور تسلایی واسه لندکروز بکار برده میشه
نسل جدید اما بسمت کشیده شدن مانیتور رفته بدون الگوی خاصی
Mahyar.M.A.R
۲۶ اسفند ۱۳۹۹تازه جالبیش اینه گودزیلا داخلش خیلی قدیمیه یعنی یه صفحه لمسی داره به اندازه دنا بعد یه سرعت سنج و … همه از امپر های عادی استفاده میکنه وضع لامبو هم همینه فقط از امپر برقی استفاده میکنه با یه صفحه کوچک و تکنولوژی بالا و حتی تو سیان هم اوضاع همین بود تو فراری ۴۸۸ لافرای هم اوضاع همینطوره هست تو دیمون تو موستانگ ولی انگلیسی ها و المانیا مانند بنز بی ام و همه و همه مثل تسلا شدن و بیشتر محصولات هم همینطوری هست شاید بگین چون قدیمی نیست و هر سال یه مدل جدید میده ولی یاریس چی هنوز اوضاع قبل رو داره
درکل
قدیمی با یه صفحه کوچک دیسلایک
جدید با یه صفحه بزرگ و مانیتور و امپر برقی لایک
البته از نظر من هیچ کدوم خوب نیست اولین ها بهترین ها بودن دکمه و طراحی قدیمی که لوکس ساز ها مثل رویلزرویس بنتلی همین دکمه ها هست که تو فورد موستانگ ۱۹۶۷ هم وجود داشت!!!
حسین
۲۶ اسفند ۱۳۹۹کابینش خیلی قشنگه، یاد لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۷ افتادم.
حسین
۲۶ اسفند ۱۳۹۹مثل کادیلاک الدرادو ۱۹۷۷ هم هست.
پدال لطفا کامنتمو منتشر کن.
زیزیگولو
۲۶ اسفند ۱۳۹۹iDrive تو نسل اول به بخاطر پیچیدگی بالا یه جورایی سردرگمی ایجاد کرده بود و زیاد مورد استقبال قرار نگرفت ولی با انجام یه سری اصلاحات روی اون بیشتر از قبل ازش استقبال شده
MAHDI
۲۶ اسفند ۱۳۹۹این کابین خیلی جذابه
مهزیار
۲۶ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا طراحی داخلی خیلی مینیمال پیچیده و عجیبی داره. نقطه قوتش طراحی داخلیشه. همچنین انتخاب متریالش بینظره
Bilbo
۲۶ اسفند ۱۳۹۹آی درایو عموما بهترین سیستم خودرویی بوده و فک نمیکنم با این جدیده هم تغییری تو جایگاهش ایجاد بشه. ترکیبی از بهترین ها یعنی بامو???
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹با توجه به اکثر ماشین هایی که نشستم ای درایو یکی از بهترین و کامل ترین سیستم های کاربری ماشین ها هستش