BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، به عنوان مثال بین سری ۳ و سری ۵، سری ۴ را تولید کرد. همچنین برای حفرهٔ SUV خود یعنی بین X3 و X5، مدل X4 را قرار داده است.
X4 با سقف کوپهٔ خود کاملاً واضح است که استایل بدنهٔ خود را از برادر بزرگتر خود X6 و همچنین سیستم تعلیق خود را از X3 به ارث برده است. دارای چهار چرخ محرک دائمی است و تجربهٔ رانندگی با آن همانند X3 میباشد. برای این تست، ما از X4 مدل M اسپرت، با پیشرانهٔ دیزل ۳.۰ لیتری استفاده کردهایم. رقیب آن پورشه ماکان است که چه از نظر اعتبارسنجی و چه از نظر عملکرد، یکی از بهترین SUV های موجود در بازار کسبوکار است. ماکان، همچنین در اولین آزمون بهترین SUV های کامپکت سال ۲۰۱۴، مارا شگفتزده کرد و بهترین جوایز را به دست آورد. حال میخواهیم بفهمیم که آیا X4 میتواند در برابر چنین SUV باارزشی خود را نشان دهد؟طراحی
پورشه، طبق اصالت خود بدنه را منحنیتر و گردتر از BMW طراحی کرده است. در نمای جلو، هر دو خودرو اسپرت و جسور به نظر میآیند و از دریچههای بزرگ ورودی هوا بهره بردهاند، البته در این مورد X4 نسبت به ماکان کمی خشنتر و جسورانهتر به شما نگاه میکند. در نمای عقب خودروها میتوان به این موضوع پی برد که هر دو به دنبال یک شکل مشابه بودهاند، اگرچه نمای پورشه گردتر از BMW است و به نظر میرسد X4 کمی بلندتر و لاغرتر از ماکان است، با وجود این طراحی، ظرافت X4 را نسبت به بدنهٔ ماکان بیشتر کرده است. در نمای بغل، ماکان به یک خط افقی در زیر دربها اکتفا کرده است. X4 هم دقیقاً همانند X6 از خطوط برجسته و البته مشابهی استفاده کرده است که آن را بزرگتر از ماکان جلوه میدهد، اما هردو خودرو از نظر ابعاد تقریباً یکسان هستند با همان ارتفاع سقف، با همان فاصلهٔ محوری و با همان طول و اندازه. در مجموع طراحی هردو خودرو بروز و مدرن است.
ظرفیت صندوق عقب
هردو خودرو دارای ظرفیتهای یکسان صندوق عقب هستند که ۵۰۰ لیتر میباشد. کف صندوق ماکان دارای یک طبقهٔ چهارگوش و پهنتر است ولی لبهٔ صندوق عقب نسبت به X4 کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد. هردو خودرو از ویژگی تقسیم ۴۰:۲۰:۴۰ پشتی صندلیها بهره میبرند ولی زمانی که صندلیهای تاشو عقب در حالت خوابیده قرار دارند، ماکان با برتری ۱۰۰ لیتر نسبت به X4، حجم فضای عقب را به ۱۵۰۰ لیتر میرساند.
هزینهها
هیچکدام از این دو خودرو برای استفادهٔ روزمره ارزان نیستند، اما BMW وعدهٔ اقتصادی بهتر، چه از لحاظ سوخت و چه از لحاظ تعمیر و نگهداری داده است و ادعای مقرونبهصرفه بودن را نسبت به ماکان کرده است. در عوض ماکان هزینه مالیات بر خودرو پایینتری دارد اما هزینههای مالیات جاده یکسان هستند که معادل ۱۸۰ پوند در سال است. همچنین، خودروهای پورشه پس از سه سال، ارزش بیشتر و فروش بهتری دارند که خود یک مزیت حساب میشود.
جایگاه نخست: پورشه ماکان
بیشک پورشه ماکان بهترین SUV جمعوجور و لوکس در فروش امروز است. این ترکیبی است از عملکرد خیرهکننده، هندلینگ فوقالعاده بالا، کیفیت برتر و قابلیت استفاده روزمره را در یک بسته به نام S در اختیارتان قرار میدهد.
در وهلهٔ اول میتوانید ماکان را با آپشنهای زیاد و البته با قیمت مناسب خریداری کنید. پیشرانهٔ دیزل S با عملکرد فوقالعاده، تمام نیاز شما را از یک SUV اسپرت برآورده میکند، و البته از نظر اقتصادی نیز منطقی و مقرونبهصرفه است، این در حالی است که ارزش باقیمانده آن بعد از چند سال افت زیادی نمیکند.
جایگاه دوم: BMW X4
در X4 هیچ چیز ذاتاً اشتباه نیست. سریع است، راحت است، زیبا ساخته شده و برای یک SUV 4WD اقتصادی و خوب است. با این ویژگیها در واقع میتوان گفت، این یک X3 خیلی خوب و جوان پسندانه تر است!!
کاملاً شباهت با برادرش X3 دارد و همین موضوع باعث شده که این خودرو در چشم ما کمتر عملی به نظر میرسد، و قیمت آن هم نسبت به ماکان بالاتر است. این در حالی است که قیمت برترین SUV کامپکت جهان ۳,۰۰۰ پوند ارزانتر از این خودرو است، و از پس آن بعد از سه سال X4 خود را ۵,۰۰۰ پوند ارزانتر از ماکان بفروشید؛ (قیمت بالاتر هنگام خرید و قیمت پایینتر هنگام فروش). منطقی است که ظاهر زیبا و شیک X4 به اندازه کافی توجیه خوبی برای پرداخت هزینههای اضافی نیست.
مشخصات | BMW x4 M Sport | Porsche macan s diesel |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست | £۴۶,۴۰۸/£۵۲,۱۸۳ | £۴۳,۵۳۵/£۵۵,۱۷۰ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳.۰۰۰) | £۲۱,۶۲۶/۴۶.۶% | £۲۶,۲۰۸/۶۰.۲% |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۶۷۱/۲,810mm | ۴,۶۸۱/۲,807mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۶۲۴/۱,881mm | ۱,۶۲۴/۱,923mm |
موتور / حجم | ۶ سیلندر خطی 2993cc | ۶ سیلندر خورجینی 2967cc |
بیشینهٔ قدرت | ۲۵۵/۴,۰۰۰ bhp/rpm | ۲۵۵/۴,۰۰۰ bhp/rpm |
بیشینهٔ گشتاور | ۵۶۰/۱,۵۰۰ Nm/rpm | ۵۸۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک 4WD/ | ۷ سرعته اتوماتیک 4WD/ |
حجم باک | ۶۷ لیتر | ۶۰ لیتر |
حجم صندوق عقب/ با صندلی خوابیده | ۵۰۰/۱,۴۰۰ لیتر | ۵۰۰/۱,۵۰۰ لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار | ۱,۸۹۵/590kg | ۱,۸۸۰/695kg |
قطر دور زدن خودرو | ۱۱.۹ | ۱۱.۸ |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال/ ۳ سال | ۲ سال/ ۲ سال |
رتبهٔ تولیدکننده/ فروشنده | ۱۰/۲۴ | ۶/۶ |
یورو NCAP | – | – |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۵.۵/۵.۴ ثانیه | ۵.۸/۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۲۳۳ (محدود) | ۲۳۰ (محدود) |
خط ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت/ 60/ 30 مایل | ۴۷.۰/۳۳.۷/۹.۳ متر | ۴۴.۹/۳۳.۲/۸.۳ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۵.۴۰/۴.۶۶/۴.۹۱ لیتر | ۵.۵۷/۴.۷۴/۵.۰۸ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | ۲۴۷/156g/km/27% | ۲۶۷/159g/km/27% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۰ پوند | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ۳۳۲ پوند |
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل | £۶۵۰/yes/yes | Yes/yes/£۲۷۱ |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | Yes/yes/yes | /£۲,۰۷۲/£۲۵۹ |
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید | Yes/yes/£۴۹۵ | £۶۰۷/£۱,۰۶۰/£۴۷۷ |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | Yes/yes/yes/yes | £۲,۰۰۷/yes/yes/£۳۴۸ |
Joker
۲۲ آبان ۱۳۹۳به نظر من پورشه بهتره، من باشم اونو میگیرم!
arman
۲۲ آبان ۱۳۹۳به لیست دقت کنید پورشه همه آپشنهاش پولیه.اگه آپشنهای بی ام و رو که استاندارد نصبه رو سفارش بدین قیمتش بیشتر از بی ام و میشه
تازه همین مدلهاییی که اوردن تو تست هم پورشه از بی ام و گرون تره !!!!
این مفاله کاملا مغرضانه بوده و از نظر من اعتباری نداره
"Amir"
۲۲ آبان ۱۳۹۳اگه ی ماشینی میساختن ک قیافه ی بی ام و و لوکسی پورشرو داشته باشه،اون ماشین ایده آله
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳arman دوست عزیز این مطلب ترجمۀ معتبرترین سایت خودرویی (اتواکسپرس) هستش
نظر شما برام محترمه، ولی نظرت کاملاً غلطه که فرمودی مغرضانه ست
نیازی نمیبینم لینک بزارم برای اثبات حرفم، ولی نیاز باشه میزارم…
فرامرز
۲۳ آبان ۱۳۹۳بر حسب ظرفیت بار در زمان خوابوندن صندلی و طراحی (که سلیقه ای هست و به نظر من طراحی بی ام و بهتره) نمیشه گفت کدوم خودرو بهتر هستن. به نظرم پورشه میتونه بهتر باشه ولی نه به خاطر همچین دلایلی!
arman
۲۳ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز میدونم این مقاله ترجمه هست اما شما به عنوان یه مترجم کار درست باید لینک منبع رو زیر همون مطلب بذاری.کارتون غیر حرفه ای بود
در ضمن منبعش هرکجا باشه بازم مغرضانس.کسی که 50.60 هزار پوند واسه یه ماشین میده براش چقد مهمه که بعد 4.5 سال 4 هزار پوند کمتر بفروشه ؟! دلایل برتری پورشه با بی ام و تو این مغاله کاملا بچه گانه بودن.مثل شبیه بودن بی ام و به ایکس3.مگه ماکان شبیه کاین نیست؟ مگه بنزا شبیه هم نیستن؟ این چ دلیل مسخره ای بود ؟!!
Ahmad..F12
۲۳ آبان ۱۳۹۳مطلب غیر حرفه ای بود؟؟؟!!!!!!!!!! :D
لینک اصلی مطالب توی کدوم پست گذاشته شده تا الان!!!!!!
مورد بعدی اینکه شما توی هر سایت دیگهای که برید ببینید موارد برتری ماکان خیلی بیشتره
حالا بر حسب اتفاق توی این مطلب فقط این موارد ذکر شده بود و من هم بدون کم و کاستی ترجمش کردم
پس برو به سایت اصلی و نویسندۀ اصلی ایراد بگیر
ممنون
علی آقا
۲۲ آبان ۱۳۹۳ببخشید که اینجا نظر دادم ولی یه جیزی حرسمو در آورد،از این که میگه قیمت پورشه ازرون تره درحالی که کلی آپشن کمتر داره و اگه بخوایم قیمت پورشه رو با آپشن هایی که آخر متن قیمتشو گذاشته که bmw هست ولی تو پورشه نیست رو جمع بزنی قیمت پورشه بیشتر از bmw میشه…!!!
احمدرضا
۲۲ آبان ۱۳۹۳من اعتراص دارم درسته که ب ام و شبیه x3 هست ولی این اگر نقطه ضعف هست پورشه که جلوش با کاین هیچ فرقی نمیکنه
فقط ب ام و
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳علی جان منظور از بحث قیمت در این مطلب، قیمت پایه و ارزش باقیمانده بعد از سه سال هستش
ینی شما اگرهم ماکان رو گرون تر بخرید، در زمان فروش بیش از 5.000 پوند بیشتر از x4 میفروشید.
MAFIA
۲۲ آبان ۱۳۹۳هیچ یک از خودروهای این سگمنت ارزش خریدن رو ندارن نمیدونم چرا از کراس اوور و SUV خوشم نمیاد.
تو تمام عمرم یه SUV رو دوست داشتم اونم رنج روور اتوبیوگرافی
واقعا این خودرو محشره.
نیما
۲۲ آبان ۱۳۹۳در تمام عمر از هرچی برند انگلیسیه بدم اومده نمیدونم چرا/ عاشق suv های bmw هستم مخصوصاx4 ,x6/ من مثل شما عاشق تاپ گیر نیستم که با ادا درآوردن مجری های معلوم الحالش که بی ام و رو به سخره میگیرن بخوان عاشق روور بشم اونی هم که گفته روور suv خوب و بهترین میزنه خودشم معلوم الحاله
جی تی ار
۲۲ آبان ۱۳۹۳ابن همه راجع به طراحی و خطوط زیبای بدنه بی ام و وحالت تهاجمی تربودنش حرف زد,آخرش گفت هردو طراحی هایکسانند.یا راجع به صندوق عقب سر100لیتری که صندلی ها خوابیده باشند پورشه برتر میدان شد.اقتصادی بودن بی ام وصرفا ادعای کمپانی است اما افت قیمت کمترپورشه اون هم بعد چندین سال این همه تو چشمه و شاید تنها دلیل واهی نویسنده برای برتری پورشه است.
ازهمون اول معلوم بود مقاله داره بدون منطق به سمت نظر نویسنده میرود.
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳ممکنه همینطور باشه جی تی آر
ظاهراً نیازه که لینک اصلی رو بزارم ;)
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/x4/88530/bmw-x4-vs-porsche-macan
iman mclaren p1
۲۲ آبان ۱۳۹۳پورشه ماکان لایک +++
x4 دیس لایک —
REZA . JUST TOYOTA
۲۲ آبان ۱۳۹۳just x4
مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۳با سلام
به نظر من هر دوتاشون هم محشرند ولی انصافا بی ام و قیمتش نباید بالاتر از پرشه میبود .
Archi KHAN
۲۲ آبان ۱۳۹۳آقا نظر من پوووورشه اس
دوستان را نمیدووونمم
احمد
۲۲ آبان ۱۳۹۳من به شخصه بی ام دبلیو رو بهترین سازنده ماشین های المانی میدونم
البته این فقط نظر شخصیمه به خصوص از تظر تکنولوژی های ساخت موتور .
ولی در نهایت المانی ها همه عالی هستند
ممنون از آقای نیشابوری
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳ممنون از توجه شما احمد جان
M Power///
۲۲ آبان ۱۳۹۳انتخاب سخت است. و من هر دو رو انتخاب می کنم. ولی اگه یک انتخاب داشتم، bmw x4 رو انتخاب می کنم.
سام سامی
۲۲ آبان ۱۳۹۳هر دو فوق العاده هستن… چیزی که برام جالبه اینه که بعد از سه سال یه BMW X4 M SPORT رو میشه 21000$ یعنی در حدود قیمت یه سونوتا خرید!!!! باور نکردنیه!!! بعد تو ایران همین ماشینو میخری سه سال بعد به جای مثلا 400 میلیون میفروشی 500 میلیون…افسوس واقعا
درور بر عاشقان ماشین
فواد
۲۲ آبان ۱۳۹۳من از طرفدارای بی ام هستم ولی پورشه خیلی جیگر شده
مک میسل
۲۲ آبان ۱۳۹۳از نظر من پوروشه از هر لحاظ سره.
الکی که جز بهترین اس یو وی های جهان نشده که!!!
مک میسل
۲۲ آبان ۱۳۹۳من پوروشه رو بیشتر میپسندم
البته بی ام و ایکس4 هم حریف قدریست.
در کل هر دوتاشون خوبن.
من چون جوونم طراحی پوروشه(فقط در این مدل)رو بیشتر میپسندم مخصوصا نمای عقبش…
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳درسته کسرا جان
شما این لینکو نگاه کن
http://www.autoexpress.co.uk/porsche/macan/87814/best-small-suv-new-car-awards-2014
e36
۲۲ آبان ۱۳۹۳X4 هم ویژگیهای فنیش بهتره هم قشنگ ترو اسپرت تره چجوری دوم شده نمیدونم!!
Frankenstein
۲۲ آبان ۱۳۹۳بازم برای من دلیل قانع کننده ای نبود که بگم پورشه از bmw بهتره…..
حتی یک ایراد هم از این خودرو ذکر نشد….
بعد پورشه رو همه اپشن ها داره پول میگیره…گارانتیش هم1 سال کمتره
هیچ جور نمیشه با استناد به موارد ذکر شده قضاوت کرد…..تنها سلیقه ی شخصی هست که بین این دو خودرو حکم میکنه…
REZA . JUST TOYOTA
۲۲ آبان ۱۳۹۳ابهت x4 خیلی بیشتره .شاید این به خاطر این هست که بزرگ تره
به نظر من x4 خیلی بهتر هست / از هر نظر/
پورشه هم ویژگی های خاص خودشو داره که بعضی ها بیشتر از bmw ازشون خوششون میاد
bmw در suv ها بهتر از پورشه هست
پوروشه با ماشین های اسپرت معروف شده
به نظر من suv های پورشه راه زیادی تا bmw دارن
نمای عقب ماکان و داخلش خوبه / عقبش یه خورده مثل audi q7 هست /
ولی نمای جلوش خیلی ساده هست /مثلا . از کروم یا چیزی مثل این در جلو ماشین استفاده نشده/ مخصوصا اگه رنگش مشکی باشه . دیگه خیلی ساده می شه
ولی طراحی bmw مثل همیشه عالی و بی نقص هست
bmw در زمینه suv و همه ی خودرو ها عالی هست
Mostafa JR
۲۲ آبان ۱۳۹۳نمی دونم چی بگم…هردوشون عالین…
ehsan
۲۲ آبان ۱۳۹۳هیچ دلیل منطقی برای بهتر بودن پورشه ذکر نشده
بی ام و گیربکس هشت دنده داره پورشه هفت دنده
شتاب بی ام و بهتره
خدایش طراحیش چه داخل و خارج بهتره
گارانتی اش هم یکسال بیشتره
من اصلا این مقایسه رو قبول ندارم
reza
۲۲ آبان ۱۳۹۳با گارانتی کمتر و اپشن های پولی پورشه بهتره!!در نمونه ازمایش هم که پورشه گرونتره.خب بی ام و هم اگر میخواست گدا بازی در بیاره میتونست اپشن هاشو پولی کنه تا قیمت پایش کمتر بشه.شتاب ب ام و هم که بهتره.نمیشه که صرفا چون یه ماشینی فروش دست دومش افت کمتری داره برتر در نظر گرفته بشه.بنظرم این مطلب مغرضانه که بود هیچ بااین رتبه بندی که انجام داد باید بگم احمقانه بود
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز لینک مطلبو گذاشتم بالاتر
شما هم بهتره ادبیاتتو درست کنی
و اینکه برو اتواکسپرس ازشون شاکی شو :)
لاکی استریک
۲۲ آبان ۱۳۹۳بزار اول پولش برسه بعدش بینشون یکیو انتخاب میکنم راستی دوستان تا ۴۰ میلیون چه ماشینی بردارم بهتره؟؟؟
وحید
۲۲ آبان ۱۳۹۳چرا اینقدر مصرفشون پایینه اینا؟
4 یا 5 که این ام وی ام 110 ها میسوزونه!!!!!!
سجاد
۲۲ آبان ۱۳۹۳یعنی با این هیکل از پراید هم کمتر میسوزونن . . .
یاسین
۲۲ آبان ۱۳۹۳ال ممد خوبه اما اگه طراحی خیلی برات مهمه لیفان بگیر ولی به نظر ال ممد
از همه نظر از چینی ها بهتره مخصوصا موتورش در کل انتخاب باخودته !
محمد مهدی
۲۲ آبان ۱۳۹۳کلا هیبت bmw خیلی بیشتر از پورشه هست . شما کاین رو با x6 مقایسه کنین از نظر قیافه واقعا bmw سر تره
sina
۲۲ آبان ۱۳۹۳طراحیه پورشه خداییش دیگه واقعا خیلی تکراری و خسته کننده شده قبول دارم طراحیش اصالت داره و هنوزم زیباست ولی دیگه آخه تنوعم لازمه دیگه بهرحال
Frankenstein
۲۲ آبان ۱۳۹۳یه سوال دارم از دوستان طرفدار bmw….
دلیل استفاده ی بی ام و در خودرو های جدیدش از موتور با حجم کمتر و استفاده از سوپر شارژر چیه؟؟؟؟
آیا استفاده از سوپرشارژر در دراز مدت باعث اصطحلاک و خرابی موتور میشه؟؟؟ (چون فشار بیش از حد رو به موتور میاره)
الان 2014 bmw 528i که تنها 2 لیتر حجم موتورش هست 350 نیوتون متر گشتاور داره،…( یعنی اندازه ی یه مرسدس E350 البته مدل 2012 )
تازه یه کم شتابشم بیشتره
امیر
۲۲ آبان ۱۳۹۳کم کردن حجم موتکر در اکثر موارد باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش وزن موتور و خودرو میشه
ضمنا ب.ام.و از توربوشارژر استفاده میکنه نه سوپرشارژر
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۲ آبان ۱۳۹۳درود
البت خدمت دوستان عرض کنم توربو در حقیقت خودش یه نوع سوپرشاژره و در حقیقت اسم کاملش میشه توربو سوپرشارژر…گفتن اینکه سوپرشارژر نداره و توربو داره از نظر علمی غلطه!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۵ آبان ۱۳۹۳تا من باشم یگه کامنت اموزشی ندم! :(
datsun
۲۲ آبان ۱۳۹۳تو شاسی بلندهای آلمانی فقط بنز و پورشه
این x4 اصلا شبیه suv نیست
McLaren Automotive
۲۲ آبان ۱۳۹۳x4 گزینه بهتریه
H|>i
۲۲ آبان ۱۳۹۳اینکه BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، درست نیست. بی ام و برای بالا بردن امار فروشش مجبور هست که تعداد محصولاتش را زیاد کنه. یکی از مشکلات همیشگی بی ام و کمبود منابع مالی شرکت هست، تو دوران الان ی خودروساز تک و تنها با فروش زیر دوملیون دستگاه نمیتونه روزگار خودرا سپری کنه. به قول معروف دخلش به خرجش نمیخوره. بی ام و همین الانش هم با شرکت تویوتا قرارداد تامین قطعات داره
احسان(احسان سابق)
۲۲ آبان ۱۳۹۳اینجاست که باید از بین یاقوت و مروارید یکی رو انتخاب کرد.من پورشه رو انتخاب میکنم بخاطر اسم خیلی پرابهتش وگرنه دو ماشین تفاوت خیلی کمی از لحاظ فنی دارن و البته x4 کمی خوشکلتره اما ماکان فرزند پورشه هست
omid3963
۲۲ آبان ۱۳۹۳6 سیلندر خطی با 6 سیلندر خورجینی چه فرقی داره؟؟
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳امید جان، در خطی، سیلندرها به صورت یک خط مستقیم یا I در کنار هم قرار دارند ولی در
خورجینی یا V به صورت عدد هفت یا همون V یعنی با زاویه خاصی دو به دو کنار هم قرار دارند.
Behnam
۲۲ آبان ۱۳۹۳بنظر من نمیشه زیاد به این مقاله ها استناد کرد چونکه نویسنده میاد 2 تا چیز میگه 4 تا چیز نمیگه .
بعد در این سطح از خودروسازی دیگه نمیشه از یه مدل یک اشکال بزرگ گرفت و یا یکی رو از دیگری برتر مطلق دونست ، پس فقط میمونه سلیقه و علاقه خریدار.
H|>i
۲۲ آبان ۱۳۹۳اینکه BMW دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، درست نیست. بلکه بی ام و برای بالا بردن امار فروشش مجبور است تعداد مدلهای خودرا زیاد کند، تو دوران الان یک خودروساز تک وتنها با فروش زیر دوملیون نمی تونه روزگار خودش را سپری کنه. به قول معروف دخلش به خرجش نمی خوره. یکی از مشکلات همیشگی شرکت بی ام و کمبود منابع مالی هست. همین الانشم بی ام و ی چند سالی هست که با شرکت تویوتا در تامین قطعات قرارداد و همکاری داره.
محسن
۲۲ آبان ۱۳۹۳جناب نویسنده لطفا عقاید خودت یا خئابهای شبت رو تعبیر نکن اینجر حکم دادن اصلا درست نیست ماکان خودروی خوبیست ولی عده ای کم اونرو نسبت به X4 مرجّح میدونن. ولی همون جر که کاین نمیتونه با X6 مبارزه کنه اینم نمیتونه
Ahmad..F12
۲۲ آبان ۱۳۹۳با این طرز صحبت کردنت خیلی چیزارو میشه از ذهنت، ادبت و همچنین اطلاعاتت فهمید
اگرم خیلی کنجکاوی بهت فشار آورد برو بالاتر لینک منبع اصلی رو گذاشتم ببین
یه سری ها هنوز نمیدونن این یه سایته!! یه فروم نیست که هرکی هرچی دلش بخواد بنویسه…
شما هم جزء همونایی مطمئناً
بیشتر از اینم دلیل نمیبینم بخوام برات توضیح بدم
مرتضی
۲۲ آبان ۱۳۹۳همیشه اشتباهات و طرفداری پر از تعصب بعضی از نویسنده ها در مورد یه برند خاص وجود داره. چه تو سایت های ایرانی چه خارجی. و بهتر هست که مطلبی رو که می خواد ترجمه بشه رو یه تحقیق کوچیک در مورد صحتش انجام بشه. چند وقت پیش به یه مطلب در مورد Koenigsegg اعتراض کردم و دلیلش رو هم توضیح دادم.واینکه برادر عزیز این موارد همیشه هست. پس مترجم ها اگر یه تحقیق کوچیک هم انجام بدن بد نیست. و اینکه افت قیمت تو ماشین های پورشه خیلی کم هست رو قبول دارم و دیدم به جز 911 توربو و توربو اس. خیلی افت قیمت داره این مدل. تشکر واینکه همیشه سربلند باشید.
Ahmad..F12
۲۳ آبان ۱۳۹۳در تمامی تست های انجام شده و تمامی سایت ها، رتبه بندی ماکان و X4 رو از 10 امتیاز به شکل زیر آورده اند:
.
.
.
ماکان:(امتیاز کل 9 از 10)
عملکرد و اقتصاد: 9.0
فضای کابین و آسایش: 8.5
تکنولوژی و اتصال: 7.0
قیمت و امکانات: 8.5
سواری و هدلینگ: 9.5
.
.
.
X4:(امتیاز کل 8 از 10)
عملکرد و اقتصاد: 8.0
فضای کابین و آسایش: 7.0
تکنولوژی و اتصال: 9.0
قیمت و امکانات: 8.5
سواری و هدلینگ: 7.5
جی تی ار
۲۴ آبان ۱۳۹۳الآن این اعدادی که نوشتی میانگین کل سایت ها بود.
نه داداش من واقعی نیست.حداقل توی عملکرد وقیمت وامکانات وآسایش بی ام و کاملا برتره وتوی هندلینگ این قدراختلاف وجود نداره.
درکل کاری به اسم وآدرس سایت ندارم هیچ دلیل منطقی مبنی بر برتری پورشه نیست.
Ahmad..F12
۲۵ آبان ۱۳۹۳شما که انقدر اطلاعات نداری خب برو دوتا سرچ بکن عزیز
برو آخر این لینک(البته اگه اعتبارشو قبول داری) :D
بعد امتیازات رو بخون
http://www.caradvice.com.au/301569/porsche-macan-vs-bmw-x4-comparison-review/
Ahmad..F12
۲۵ آبان ۱۳۹۳مورد بعدی اینکه میگی “درکل کاری به اسم وآدرس سایت ندارم هیچ دلیل منطقی مبنی بر برتری پورشه نیست.” :D
این حرف کمال تعصب رو میرسونه
ماکان برندۀ بهترین SUV کامپکت سال شده….
البته اگر به حرف شما بود خیر
آخه نیست شما این دوتا رو تست کردی برا این اینو میگم :D
مدیر عامل بخش فنی X4 در مقابل ماکان اینطور با قاطعیت حرف نمیزنه که شما زدی :D
برو داداش برو یکم مطالعه کن وقت بچه هارو با این صحبت ها نگیر
جی تی ار
۲۵ آبان ۱۳۹۳به منطق شما این سایت را می توان به تمامی سایت ها تعبیر کرد واین تست را به تمامی تست های دیگر.
این تذکراتی که راجع به لحن حرف زدن می دادی,الآن فهمیدم بازهم به منطق تو چه جوری باید حرف زد.
ضمنا شما که مجمع اطلاعاتی,چرابه سایتی دیگر استناد کردی?مگه این سایتی که مطلبو ازروی اون ترجمه کردی,مطلبش ایرادی داشت?
من روی چه چیزی باید تعصب داشته باشم?اون106نفری که تونظر سنجی بی ام و را انتخاب کرده ان هم تعصب دارند ها.ذهن من مثل ذهن شما صفرویکی نیست تا ببینم اگه اسم سایت معتبر بود,سریع هرمطلبی که درآن بود را باچشم وگوش بسته بپذیرم وتازه آنرا به اشتراک بذارم.ضمنا این بی ام و توی نامزدهای بهترین suvکامپکت سال نبود.این راهم توجه داشته باش ٱقای اطلاعات….
جی تی ار
۲۵ آبان ۱۳۹۳تازه اگرنگران بچه هایی که من مزاحمشان هستم وٱنهاراباخود همراه میدونی,توی دیدگاه ها نظرات دیگری راجع مقاله شما ازبچه ها خواندم….
لازم نیست به جای دیگران به کسی توهین کنی آقای شیرین زبون وخوشمزه…..
Ahmad..F12
۲۶ آبان ۱۳۹۳ببین جی تی آر جان نمیدونم مشکلت چیه اصلاً؟؟؟؟
شما از همون اول داری میگی من این مقایسه رو قبول ندارم چون همش قصد مترجم بوده!!!!
بعد من برا شما لینک آوردم که این مطلب از معتبر ترین سایته، ینی “اتواکسپرس”، و من اینو از خودم ننوشتم!!
باز میگی من این سایت هم قبول ندارم، من از یه سایت دیگه سند آوردم، که بازم گفتی قبول ندارم!!
بعد میگم بابا، ماکان برندۀ برترین SUV کامپکت امسال شده، میگی نه قبول ندارم من که هیچ برتری نمیبینم!!!!!!!
بعد رفتم برات رتبه بندیهارو آوردم، میگی نه قبول ندارم و این سایتی که رتبه بندی کرد هم قبول ندارم!!!!
حالا منم مجبور شدم برات از یه سایت معتبر دیگه سند بیارم، که باز الان داری میگی چرا به سایتای دیگه استناد کردی مگه همین چشه؟؟؟؟؟؟؟
واقعاً هدفت چیه؟؟ کلاً فازت قبول نکردنه!!
اصلاً بیخیال، چیو قبول داری ما اعلام کنیم به همه این آقا اینو قبول داره!!!!!!
بس کن دیگه تورو خدا، مگه این قبول نکردنا جز تعصبه!!!!
آقا بیامو رو قبول داری منم عاشقشم ولی تعصبت رو بزار کنار
یه دنیا این برتری رو ثابت کردن شما یه نفر واستادی که نه فلانه به همدانه….
جی تی ار
۲۶ آبان ۱۳۹۳این که نویسنده بدون منطق حرف زده,اولا به شما توهینی نمیشه,چون توصرفا یه مترجمی پس خیلی به خودت نگیر.ثانیا بادلیل گفتم که مقاله منطقی نیست.بعدشم اصلا من متعصب,این همه اع
جی تی ار
۲۶ آبان ۱۳۹۳بقیه…
اصلا من متعصب,نظرات بقیه ی کاربران رو چه طوری مب خوای ردکنی?اصلا کامنت منو خوندی?یا اینکه داری می زنی زیر بحث و حرف تو دهن من می ذاری?تو کلا دوتا سایتو نام بردی و اونارو کل سایت های دنیا عنوان کردی,بعدشم گفتی پورش بهترینsuv کامپکت سال شده.کاملا هم درسته اما من گفتم این مدل بی ام و توی نامزد های آن رقابت نبوده است.من ثرواقع پاسخ دوکامنت تو که سرشار از شادی ونشاط بودرادادم,اما تو داری مسیر بحث رابه انحراف می کشی درباره ی من قضاوت نادرست می کنی توب این کامنتت که دیگه آن خوشحالی را درآن نمی بینم.پس کلا یه باردیگه کامنت قبلی را بخوان وناراحت هم نشو تاازروی این ناراحتی قضاوت ناصحیح بکنی.
یه بحث منطقی که ناراحتی نداره…..
درضمن راجع به یه حرغ دیگری که تو دهن من گذاشتی واین قضاوتت هم ازاون نشٱت میگیره:من نگفتم سایت های ذکر شده راقبول ندارم که این حرف چرتی است,گفتم آدم خوب نیست فقط به اسم یه سایت استناد کنه وهرچی توی اون بودرو قبول کنه وتازه آنرا هم به اشتراک بذاره,هرسایتی ممکنه اشتباه بکنه واین کاملا منطقی هست.
بتزهم مبگم برو یه بار دیگه کامنت منوبخون….
Ahmad..F12
۲۶ آبان ۱۳۹۳نظرات بقیه کاربرایی که بی منطق میگن این برتری ناعادلانه است هم همینه خب!!!
اصلاً کلاً بیخیال
همۀ دنیا هم که اینو گفتن بیخیال
اسناد و مدارک و سایتایی هم که آوردم بیخیال
شما که میگی بازم باید میگشتی و ممکنه یه سایت اشتباه کنه،
حالا خودت برو بگرد یه جا بهم نشون بده X4 در اون مقایسه رتبۀ
نهایی بهتری نسبت به ماکان داشته و برنده شده، منم دیگه هیچی نمیگم
هرسایتی هم آوردی قبوله….
دیگه چی بگم
جی تی ار
۲۷ آبان ۱۳۹۳البته که هنوز برای مقایسه ی این دو وقت هست چون هردو مخصوصا بی ام و تازه واردند,واین کار برایم دشوار است چون سرم خیلی شلوغه(اگه دقت کرده باشی فقط روزی یه بار میتونم بیام پدال),چشم اگه پیدا کردم حتما به اشتراک می گذارمش.
ولی اینکه این همه آدم قضاوتشان ناعادلانه است,یکم کم لطفیه…
parseh net30
۲۲ آبان ۱۳۹۳نمای جلو پورش. نمای عقی بی ام دبلیو
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۳ آبان ۱۳۹۳با تشکر از احمد جان.
من ب ام و رو میپسندم از لحاظ طراحی خارجی و پورشه رو به خاطر طراحی داخلیش.
در کل به نظرم انتخاب بین آلمانی ها سخته اما شخصاً آئودی رو از همشون بیشتر دوست دارم.
Ahmad..F12
۲۴ آبان ۱۳۹۳سلام باربد جان ممنونم
نظرت به نظرم شبیه داداش ;)