بی ام و

شایعات جذاب درباره تولید ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

سرانجام ب‌ام‌و سری ۸ جدید وارد بازار شد و واقعاً هم فوق‌العاده است! این خودرو جدیدترین و فوق‌العاده‌ترین کوپه‌ی لوکس باواریایی ها بوده و انتظار داریم نسخه‌ی روباز آن نیز به زودی پدیدار شود. در آینده نسخه‌ی کامل M8 هم تولید خواهد شد.


بنا به گفته‌ی BMWبلاگ، این خودروساز آلمانی در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی پکیج کامپتیشن برای M8 جدید است. این اطلاعات هنوز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند اما یکی از اعضای این سایت به رویدادی شخصی در پاریس دعوت بوده است. در این رویداد اطلاعات بیشتری از محصولات آینده‌ی ب‌ام‌و ارائه شده است. ظاهراً تولید M8 کامپتیشن در این رویداد تأیید شده است.


چیز زیادی درباره‌ی M8 کامپتیشن نمی‌دانیم اما منابع نزدیک به شرکت ادعا می‌کنند این خودرو به‌صورت استاندارد از ترمزهای سرامیک کربنی و پکیج ظاهری فیبر کربنی سود خواهد برد. نیروبخش این خودرو همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی مدل استاندارد M8 خواهد بود اما قدرت آن به حدود ۶۲۰ اسب بخار خواهد رسید.


قوی‌ترین و سریع‌ترین نسخه‌ی فعلی این خانواده خودروی M850i xDrive است که از همان پیشرانه یاد شده استفاده کرده اما این قلب آهنین قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۳.۶ ثانیه می‌باشد. البته انتظار داریم شتاب نسخه‌ی کامپتیشن چند دهم ثانیه‌ای کمتر شود.


اگر این خبرها صحیح باشد ما مدل کامپتیشن را اندکی پس از عرضه‌ی M8 استاندارد در سال آینده خواهیم دید. احتمالاً دل هیچ‌کس برای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنگ نخواهد شد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ahmad

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    واقعا سری 8 یه شاهکاره تو طراحی بقیه رو نمیدونم ولی منو مجذوب خودش کرد طوری که بیشتر از همیشه دلبسته bmw شدم.

    1. فرامرز

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      قبلاْ عکس های استون مارتین رو میدیدم کف میکردم و سری ۶ برام اون جذابیت فوق العاده رو نداشت ولی سری ۸ واقعاْ عالیه و طراحی های استون مارتین و بنتلی و … کاملاْ معمولی به نظرم میاد. یه بچه خرپول انگلیسی هست به اسم Shmee150 که یه ویدئوی جدید از سری ۸ تو پیست رو تو یوتیوب گذاشته، اگه علاقه داشتید برید تماشا کنید

  2. MoNsTeR

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چشام به چشاش اتصالی کرده 😍😍😍

  3. بهراد

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    فکر کنم ماشین هایی که شتاب زیر 4 ثانیه دارن یا قدرت بیشتر از 400 اسب قدرت دارن شاسیشون زودتر به اصطلاح دچار خستگی سازه بشه(یه اصطلاحی توی علم هوانوردی هست)

    ماشین بنده 14 15 سالشه بعضی جاها که از روی پل بلند رد میشی یه صدایی از اتاق میاد، حالا تو این ماشینام هست ولی نه به اون اندازه.این ماشینا که تیون میشن و زیر 3 میزنن که دیگه هیچ، خود راننده بعدش شتاب جی وارد میشه ماشین که جای خود دارد

    1. علیx76

      ۲۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (394 ديدگاه)

      درسته فشار خیلی شدیدی به سوپر کار ها میاد
      اما شاسیشون هم به همون نسبت قویتر از ماشین های معمولیه

    2. Omid

      ۲۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      ماشین های تیون(اونایی که تا خرخره تیون میشن)شده زود خراب میشن اما ماشینهایی که خودشون زیر سه میزنن نباید مشکلی داشته باشن ، خیلیاشونم که کلا از فیبر کربن شاسیشون ساخته میشه که کلا خستگی حالیش نمیشه

    3. #ali.m#

      ۲۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      شما درست میگی بهراد .
      در علم مقاومت مصالح چیزی ب اسم خستگی و به دنبال اون شکست وجود داره که قطعا شاسی خودرو ها هم دچارش هستن.
      ولی قطعا همون علم مقاومت مصالح و مواد ب کمک خودروساز ها میاد تا استانه تحمل متریال رو تا جایی ک میشه افزایش بدن .تا از ناحیه الاستیک خودش وارد ناحیه پلاستیک نشه یعنی نیرو و فشار ،تغیر شکل بازگشت ناپذیر ایجاد نکنه.

      1. بهراد

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (537 ديدگاه)

        بله در جریانم اتفاقا رشتم هم به این مسایل مربوطه و کاملا به قضیه تغییر شکل و الاستیک و پلاستیک آشنایی دارم.

        حتی رد لاین بیشتر و طرز رانندگی هم در باز شدن جزیی پیچ و مهره های دستگاه موثره و هر از گاهی نیاز به سرویس پیدا میکنه. البته ماشینایی که با بدنه یکسان و سه سطح قدرت موتور عرضه میشن من ترجیح میدم قدرت متوسط یا قدرت پایین رو انتخاب کنم،شاید در قوی ترین مدل ترمز ها شاسی و زیر بندی تقویت بشن ولی مطمئنا کل بدنه و کل قطعات مثل ستون های ماشین و در ها تقویت نمیشن و همون فشار بیشتر رو همگی تحمل می کنن.
        بعضا برابوس ماشین بنز پانصد اس که قدرت اولیه 500 اسبی داره رو تقویت می کنه به 1000 میرسونه هر چقدرم کارش درست باشه استاندارد ماشینو تغییر داده ماشین جدید نساخته.تیون هم هرچی بیشتر باشه بیشتر به ماشین ضرر میرسونه
        اما ماشینی که خیلی قوی باشه و یک قدرت موتور انتخابی داشته باشه حرفی توش نیس مثل شیرون یا کویینخ.

  4. مهدی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M5 وحشتناک جذاب ازآب درمیاد

  5. مهدی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان چندتا عکس جدیدازسری۸ فرستادم.یه خورده طول میکشه تایید بشه.اماجذابن.بالا بجایM8 اشتباه نوشتمM5

  6. mahdy

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    واویلا
    پیشوند M و پسوند کامپتیشن از یه سدان لوکس دو تنی یه هیولا ساختن که کمتر درگستری تو خط صاف حریفش میشه (البته کاملا با حفظ شخصیت لوکس و با پرستیژش)
    از این قراره چی در بیاد خدا رحم کنه

  7. Amin

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    فوق العاده جذاب و گیرا

  8. Bilbo

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    سری هشت حقیقتا بسیار احساس برانگیز هست، من بی نهایت دوست داشتم کابینی به زیبایی زد۴ هم تو س ی هشت بکار می‌رفت که دیگه هیچ و مطلقا هیچ ایرادی نشه بهش گرفت، ولی با این وجود بنظرم سری هشت از هر نظر یه قدم رو به جلوی کامل بود برای ب‌ام‌و…پرستیژ خودرو در تمام نماها فوق العاده هست…

    وقتی مدل پایه اینقدر خوب از آب در میاد، مسلما کار برای رضایت‌بخش بودن و شدن ام۸ و بالاتر از اون مدل کامپتیشن ام۸، خیلی سخت میشه. از نظر طراحی، بنظرم کمترین و کمترین تفاوت‌ها با کانسپت ام۸ گرن کوپه می‌تونه خیلی موثر باشه تو موفقیت مدلهای ام.

  9. ساسان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    زیباترین ساخته ی BMWبا اختلاف.
    تقریبا”که چه عرض کنم تحقیقا” جذابیت یه سوپراسپرت رو داره و از فاز خودرو اسپرت دراومده این مدل.

  10. دانیال روشنی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    یه طراحی فوق العاده که دوست داری نگاهش کنی

  11. رامین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    د لامصبا چه خبرتونه چه خبرتوننننههه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ما هنوز تو کف سری 8 هستیم
    M8 competition دیگه چیه. چرا تو ایران به دنیا اومدیم خداااااااااا

  12. Mor

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (32 ديدگاه)

    فکر کنم BMW اسم M8 CSL رو ثبت کرده بود نه کامپتیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا