شاید باورش سخت باشد که بیامو سری ۳ چهلمین سال تولید خود را میگذراند. نسل اول این خودرو که با کد داخلی E21 شناخته میشود، در ماه می سال ۱۹۷۵ برای اولین بار پا به خیابان گذاشت.
شش نسل از بامو سری ۳ از آن موقع تابهحال این سدان اسپرت کوچک بیامو تبدیل به یک افسانه شد. این خودرو تا حدی موفق بود که تبدیل به یک معیار صنعتی شد و هر رقیبی باهدف شکست دادن این خودرو روانه بازار میشد. بهطور شگفتانگیزی نسل ششم این خودرو محبوب همچنان تولید میشود.
بیامو برای گرامیداشت چهلمین سالگرد تولید این خودرو ویدیو کوتاهی از گفتگو با علاقهمندان به این سری را منتشر کرده است.
اگر بخواهیم صادق باشیم مثل هر خودروساز دیگری که یک ویدیو از طرفدارانش میسازد، بیامو این کار را به خوبی انجام داد و یک ویدیو تجاری ۷ دقیقه ای آماده کرد. با وجود همهٔ احساسات و صمیمیتی که طرفداران از خود نشان میدهند انتظار دارید که خودروساز باعلاقه از این خودرو صحبت کند.
بهترین قسمت این فیلم تماشای تکامل سری ۳ است. این ویدیو که نسل اول موفق این خودرو، بیامو ۲۰۰۲ افسانه ای، مدل جدید امروزی و نسل ششم قویتر و بزرگتر را به تصویر میکشد، نگاه به گذشته را ساده کرده است. این خودرو به حدی تغییر کرده که اگر دو مدل 320i سال ۱۹۷۵ و M3 نسل جدید را کنار هم پارک کنیم انگار دو نوع خودروی متفاوت را مشاهده میکنیم. BMW 3-Series در بسیاری از جهات این خودرو دچار تغییرات شده اما برای طرفداران مهمترین قسمتهای این خودرو موتور جلو، دیفرانسیل عقب، شاسی مناسب و تأکید بر لوکس بودن آن باقیمتی متوسط است که گاهی یک فریب ساده است.
اینکه آیا شما این خودرو را دوست داشته باشید یا از شکست آن در مقابل رقیبانش لذت ببرید در هر حال نمیتوانید نقش مؤثر این خودرو را در تعریف سدان اسپرت مدرن انکار کنید.
سری 3 واقعا اسطوره هست. یه سنگ محک تو کلاس خودش. به نظر من دوست داشتنی ترین اتاق سری 3 اتاق e46 هست. انگار هیچ وقت قدیمی نمیشه و از چشم نمیفته. هر وقت میبینمش ماتش میشم. واقعا بی نظیره.
با صد میلیون میشه E46 خرید، میشه یه ماشین چینی خرید. اگه یکی 100 میلیون داشته باشه به نظر من نباید E46 بخره. میدونید چرا؟؟ چون فردا میره تعویض روغن، بعد خرجش زیاد میشه، بعد ب ام و رو میفروشه، بعد میگن از بس خرج رو دستش گذاشت رفت فروختش!!! در صورتی که از بس اختلاف بین جیبش و ماشینش و عقلش زیاد بوده مجبور شده بفروشدش. بعدم میشینه میگه همین مگان خیلی از ب ام و بهتره چون خرجش کمتره!!
نتیجه: اگه خواستین E46 بخرین باید درآمد بالا داشته باشین. نه اینکه صرفا بتونید 100 تومن برای ماشین خریدن هزینه کنید.
نکته: رولز رویس هم هزینه تعمیرش بالاس، توی نمایندگیش تعمیرکارا با کت شلوار و دستکش سفید، ماشینو جراحی میکنن!! حلا اگه پول زیادی بابات تعمیرات بگیدن نباید بگیم رولزرویس به درد نخوره!!
E 36
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق اتاق E36 هستم…
مصطفی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا لذت بردم
ممنونم
Frankenstein
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴bmw e46 اسطوره ای که هرگز نمیمیرد……………….
از نسل قدیم سری 3 هنوز چند تا تو ایران هست….
http://www.bama.ir/car/details-2-2564746/2005-bmw-325i-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-2454421/2005-bmw-318i-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-2390802/2005-bmw-325i-for-sale
http://www.aparat.com/v/WncfP
یه پسر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من شیفته نسل چهارمم
javid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ای پسر حرف دلم رو زدی
MOHAMAD TBAG
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ببین از کجا به کجا رسیدن …..
اون وقت ما هنوز اندر خم پرایدیم …….
only bmw
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴اصالت چیزیه که تو این ویدئو فوران میکنه.
اصالت چیزیه که خیلیا از داشتنش محرومن.
اصالت چیزیه که BMW سری 3 رو دوست داشتنی میکنه.
کسی که خودشو به خواب زده رو بیدار نکنین،بزارین تو جهل خودش بمونه.
آبين
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ایول دوست عزیز – بله اصالت خیلی چیزیه تو همه جا و همه امور اصالت گوهر گرانبهاییه اصالت چیزیه که ایران خودرو و سایپا و خودروسازهای چینی ندارند !!
جی تی ار
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴نقاط اشتراک درطراحی این شش نسل رو در نظر بگیر، اونوقت می فهمی بی ام و یعنی سلطان…
(((RETOLEX(((REZA
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق ماشینهای کلاسیک بی ام و و بنز هستم
❤
_______________________
http://www.carphoto.ch/diverses/langenthal/lang_2004-08-29_004.jpg
amin
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من شدیدا مجذوبه مدل E30 EVO شدم
عجیب قشنگه
با اینکه قدیمیه اما هنوز پشت فرمونش بشینی روانیت میکنه( البته همه مدلای BMW اینجوریه مخصوصا 2002)
کامرانی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط e30m3 بهترینه کاش پولشو داشتم می خریدم
محمدرضا ♥BMW♥
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خوشم میاد هی قیافش اخمو تر میشه الان نمیشه تو چشای فیس لیفتش نگا کرد آدم میترسه از بس خشنه :)
فقط سری3
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من که عاشق سری 3هستم .توی این سالها هم مهمه خواستن فقط بهش برسن نه رقابت کنن چون بازنده میشن
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴الان قیافه اش خیلی بهتره.
احمدرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط فیس لیفتش هست قبلیه نیست عجیبه ولی این کار تکامل رو بهتر نشون میده
من عاشق ب ام و هستم بهترینه
محمد20
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴عاشق نمای بیرونی e90 هستم
مهدی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴از نمای ظاهری بگذریم که عالیه زیر کاپوت ماشین هم خودش شاهکاریه. کلا ماشین های آلمانی مهندسیشون خفنه.
BMW7
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴شاید به گفته دوستان اصالت هست که من عاشق این کمپانی و همه مدل هاشم،و باید واقعا به همچین کمپانی افتخار کنن آلمانی ها،
hamid reza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴سری 3 واقعا اسطوره هست. یه سنگ محک تو کلاس خودش. به نظر من دوست داشتنی ترین اتاق سری 3 اتاق e46 هست. انگار هیچ وقت قدیمی نمیشه و از چشم نمیفته. هر وقت میبینمش ماتش میشم. واقعا بی نظیره.
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴درود.
عاشق E46 هستم گرچه میدونم E30 طرفدارای بیشتری داره!! ;)
رده بندی بهترین نسل های M3 توسط BMWBLOG:
1) E46
2) E30
3) F80
4) E90/92
5) E36
صادق
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴وااای جانم به این همه عشق!
راستش رده بندی خودم اینجوریه
E46
F30
E36
E30
E21
ببین اصالت به این میگن، روح اولین نسلشو تو آخرین نسلش میشه دید
امیدوارم که هیچ روزی نیاد که سری 3 BMW به حاشیه بره
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴E30 که M3 هستش!!! یعنی تو به E90 و E92 علاقه نداری نه؟؟؟؟!!! تو؟ E92؟ نه؟!
صادق
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا من پوزش میخوام
به کل یادم رفت اونو
E92 که زندگیه
توی رتبه بندیه بالا E92 با F30 با هم در رده ی دومن
من از E92 پوزش میخوام ;)
milad
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا سری 3 همگی زیبا هستن…
حسين
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴با صد میلیون میشه E46 خرید، میشه یه ماشین چینی خرید. اگه یکی 100 میلیون داشته باشه به نظر من نباید E46 بخره. میدونید چرا؟؟ چون فردا میره تعویض روغن، بعد خرجش زیاد میشه، بعد ب ام و رو میفروشه، بعد میگن از بس خرج رو دستش گذاشت رفت فروختش!!! در صورتی که از بس اختلاف بین جیبش و ماشینش و عقلش زیاد بوده مجبور شده بفروشدش. بعدم میشینه میگه همین مگان خیلی از ب ام و بهتره چون خرجش کمتره!!
نتیجه: اگه خواستین E46 بخرین باید درآمد بالا داشته باشین. نه اینکه صرفا بتونید 100 تومن برای ماشین خریدن هزینه کنید.
نکته: رولز رویس هم هزینه تعمیرش بالاس، توی نمایندگیش تعمیرکارا با کت شلوار و دستکش سفید، ماشینو جراحی میکنن!! حلا اگه پول زیادی بابات تعمیرات بگیدن نباید بگیم رولزرویس به درد نخوره!!
Mamas
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴قسمت شه یه روز پشت یه 320 بشینم …
peyman
۲۵ خرداد ۱۳۹۵I LOVE E46