ویلهم میرهابر(۱۸۸۸-۱۹۷۸)
پدرش نقاش و مجسمه ساز و پدربزرگش یکی از برجسته ترین سازنده های مجسمه های برنزی بود. او حرفه ی طراحی را از کمپانی اُپل شروع کرد و پس از طراحی در جنرال موتورز , در سال ۱۹۳۷ به دپارتمان طراحی BMW به عنوان سرپرست پروژه های مدرن ملحق شد.او در سال ۱۹۴۰ استودیوهای طراحی ب ام و را گسترش داد و در سال ۱۹۴۲ اولین مدل گلی خود را برای ب ام و ۳۵۸ خلق کرد , خودرویی که به خاطر جنگ جهانی دوم هیچوقت تولید نشد.
ویلهم هافمیشتر(۱۹۱۲-۱۹۷۸)
صندلی ریاست بخش طراحی ب ام و در سالهای ۱۹۵۵ الی ۱۹۷۰ ازآن او بود . او در آن برهه فلسفه ی طراحی ب ام و را دستخوش برخی تغییرات کرد . در سال ۱۹۶۵مدل ۲۰۰۰ یکی از ابتکارات هافمیشتر بود. همچنین او ابداع کننده ی شاخصه ی پیچ خوردگی در پنجره های جانبی ب ام و نیز بود و از این رو به آن خمیدگی هافمیشتر میگویند.
مارچللو گاندینی
این طراح ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ در طراحی ب ام و ای۱۲ که به عنوان اولین سری ۵ شناخته میشد , همکاری داشت . همچنین او اولین ابداعگر درهای به اصطلاح قیچی شکل (روی مدل کانسپت آلفا رومئو ۳۳ ) بود.او همچنین از این شیوه در طراحی لامبورگینی کانتاش استفاده کرد. برخی دیگر از طراحی های این هنر مند , میتوان به اثرهای افسانه ای و جاودانه ی لامبورگینی میورا و فراری دینو اشاره کرد که حتی هنوز هم نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
پائول برَک
این طراح فرانسوی تبار از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ رئیس بخش طراحی ب ام و بود. او در سال ۱۹۵۳ طراحی را آغاز کرد و در سیتروئن قلم میزد . او ارتباط خود را در سال ۱۹۵۷ با کمپانی دایملر بنز آغاز کرد و آثاری همچون مرسدس بنز ۶۰۰ , ۲۳۰ اس ال , ۲۲۰ اس کوپه , ۲۵۰ , ۲۲۰ دی را خلق کرد. سپس در سال ۱۹۷۰ به ب ام و پیوست و ب ام و ۵۲۰ , ۲۰۰۲ توربو , سری ۳ , ۶۳۰ کوپه ,. همچنین یکی از ابداعات وی درهای گالووینگ بود که در آخرین اثرش یعنی ب ام و ام۱ از آن استفاده کرد.
جورجتو جیوجارو
او ابتدا طراحی خاص خود را در کمپانی برتون آغاز کرد و پس از مدتی پایه های ایتال دیزاین را در سال ۱۹۶۸ بنا کرد( این شرکت بزرگ اکنون توسط پسر وی , فابریزیو , اداره میشود دفتر اصلی آن در فرانسه و اسپانیا است )
جیوجارو با ب ام و در پروژه های زادی همکاری کرد , مانند ۳۲۰۰ سی اس , ام۱ . او همچنین در خلق سوپراسپرت های مفهومی ب ام و نظیر مدل ۱۲ سیلندر نزکا سی ۲ ( ام۱۲) و همچنین مدل اسپایدر ان با اصلاح آلپینا ؛ همکاری داشت.
او در کمپانی های بسیاری نظیر آلفا رومئو , رنو , فلکس واگن و دوکاتی قلم زده , چنانکه حتی دوربین های نیکون اف۳ و دی۳ از آثار خلق شده ی او هستند.
کلَوس لوت:
این طراح آلمانی شغل خود را از کمپانی فیات آغاز کرد . سپس به ان اس یو رفت و مدل تاریخی آر او ۸۰ را خلق کرد . سپس در آوریل ۱۹۷۶ به ریاست طراحی ب ام و منصوب شد و شروع به خلق مدلهای شگفت انگیز دهه ی ۸۰ ب ام و همچون ای ۳۰ ,ای ۳۱ , ای ۳۲ , ای ۳۴, ای ۳۶ و طرح پایه ی ای ۳۸ و ای ۳۹ کرد. او آنچه را که هافمیشتر شروع کرد ادامه داد و سبک طراحی ب ام و به سبکی از نوع پست مدرن تغییر داد , او می گفت : برای حفظ سنت ب ام و به طراحهای از رده خارج نیازن نداریم ؛ مهم جاودانه بودن است . این نکته حائز اهمیت است که تصویری جاودانه از آنچه که ب ام و هست را خلق کنیم
منبع: bmwism
mohamad
۱۹ فروردین ۱۳۹۱عالی بود….ادامه اش رو هم بگذارید
فرید م
۲۰ فروردین ۱۳۹۱ممنون … حتماَ ادامشو میذارم
محمد رضا
۲۲ فروردین ۱۳۹۱بسیار عالی
mokhtar
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱بسیار عالی
بود ادامه بده حتما
سهیل 222
۲۱ خرداد ۱۳۹۱برام جالبه بدونم مثلا بی ام و میخواد ماشینیو طراحی کنه از کجا شروع میکنه؟ از موتور؟ از بدنه؟ از قیمت تمام شده ماشین؟… کلا مراحل بوجود امدن ماشین چیه؟
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴مراحلش خیلی زیاده
Ghafar
۵ مرداد ۱۳۹۱نام کریس بنگل و نادر فقیه زاده خالیه
atila tabrizi
۱۴ آذر ۱۳۹۲واقعاً سایت زیبا وجالبی دارید لطفاً ادامه دهید
حمادی
۱۹ آذر ۱۳۹۲تاریخ این رو با ماشین های داخلی مقایسه میکنم ………. تاسف بار است
REZA . JUST TOYOTA
۹ آبان ۱۳۹۳تا به حال خیلی ماشین طراحی کردم
تا اون جایی که تونستم دربارش یاد گرفتم
ولی هیچ وقت اونی که می خوام نمیشه
واقعا کار سختیه
و هر کسی نمی تونه انجامش بده