بی ام و

ب‌ام‌و: مهندسی نشان را هرگز انجام نمی‌دهیم!

امیدها برای تولید پیکاپ توسط ب‌ام‌و کاملاً نقش بر آب شده زیرا مدیر بخش استرالیای این خودروساز آلمانی تأیید کرده این امر هرگز رخ نخواهد داد. ویکرام پاوا همچنین خاطرنشان ساخته این برند هرگز به دنبال “مهندسی نشان” نخواهد بود.


این مدیر ارشد در مصاحبه با نشریه‌ی Go Auto در واقع همان گفته‌های مدیر تحقیق و توسعه‌ی ب‌ام‌و را تأیید کرده است. پیکاپ ها در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی از نظر تقاضا و بازار داشته‌اند اما نسخه‌های لوکس این خودروها بازار بسیار محدودی دارند.

البته که اشاره‌ی مقامات رده‌بالای ب‌ام‌و به مرسدس بنز X کلاس است که از پلتفرم نیسان ناوارا و نشان ستاره سه پر مرسدس بنز استفاده می‌کند.


پاوا اضافه کرده تولید پیکاپ با سبد محصولات ب‌ام‌و همخوانی نداشته و در آینده هم ‌چنین کاری صورت نخواهد گرفت. باواریایی ها کاملاً روی محصولات لوکس خود متمرکز هستند و اصلاً به تولید پیکاپی لوکس فکر نمی‌کنند.

این مدیر ارشد تصریح کرده است:

من واقعاً نیازی به تولید چنین خودرویی در زمان حاضر نمی‌بینم. ما کاملاً روی محصولات لوکس خود تمرکز کرده‌ایم و من فکر می‌کنم ب‌ام‌و به وضوح این کار و همچنین استراتژی آینده را اعلام کرده است.

ایدئولوژی ب‌ام‌و ساده است: به منظور ساخت یک پیکاپ بسیار خوب باید یک شاسی بدنه روی فریم را توسعه داد که فرایندی بسیار هزینه‌بر است. چیزی که مرسدس با X کلاس انجام داده تنها به منظور کاهش هزینه‌ها است و البته با فلسفه‌ی برند در تضاد می‌باشد.


اگر ب‌ام‌و یک پیکاپ بسازد، این خودرو باید یک ب‌ام‌و باشد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    «اگر ب‌ام‌و یک پیکاپ بسازد، این خودرو باید یک ب‌ام‌و باشد»
    لایک

  2. امیر

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    بسیار تصمیم درستی گرفته بی ام و
    پیکاپ لوکس عملا کارایی واقعی خودشو نداره پس نیاز بازار نیس
    ای کاش مرسدس هم وارد این سگمنت نمیشد

    1. محمد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      خدا رو چه دیدی امیر جان شاید مثل کلاس شاسی‌بلندهای کوپه، این بازار هم رونق گرفت
      درواقع بنز با توجه به علاقه وافر بعضی بازارها به خودروهای پیکاپ مثل آمریکا، ریسک کرده اما سعی کرده ریسک حساب شده ای باشه
      .
      که اتفاقا بنظرم بهتر بود پیکاپ فول امکانات خود بنز رو بیرون میداد
      چون این با فلسفه بنز و پیکاپهای پرفروش همخوانی نداره
      الان پیکاپ بنز نه خیلی گردن کلفته، نه خیلی لوکس، نه خیلی خاص
      بالاخره پیکاپ اصیل بنز یا شکست میخورد، یا پیروز میشد
      که اون موقع بیمر هم پشتش شروع میکرد به رقابت تو این کلاس
      .
      در حالی که شاید به پیکاپ لوکس واقعی تو بازار آمریکا و سایر بازارها(بجز اروپا) با توجه به شاسی بلند طلب شدن خریداران واقعا خوب بفروشه
      یعنی فکر میکنم به خودروی همه جا رو، قد بلند، جا دار، با فضای بار قابل تغییر به کاربردهای لوکس، و پر زرق و برق و جذاب تو بازار امروز قطعا خوب میفروشه
      حتی تو کشورای عربی

      1. محمد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        اگه G کلاس بنز میتونه خوب بفروشه، پس پیکاپ اصیل و فوق لوکسش هم میتونه

  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ب‌ام‌و تو خودروهای سواریش ثابت کرده که استهلاک بالایی داره و زود به خرج میوفته، همین بهتر که اصلا سمت خودروهای کار نره.

    1. امیر.عارف

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (876 ديدگاه)

      همانطور که دوستان میدانند من تعصب روی برند خاصی ندارم و دوستدار ماشین خوب هستم فارغ از برند . با صحبت آقا فرشاد موافقم . من شغلم طوری هست که به ساختمانهای زیادی در ماه سر میزنم و با مالکان خودرو که صحبت میکنم نظرشون مثل آقا فرشاده که بی ام و نسبت به ماشینهای هم رده ی خودش استهلاک بیشتری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا