اخبار مهم بامو برای سال ۲۰۲۱ معرفی محصولات الکتریکی i4 سدان و iX کراس اوور بودهاند؛ و البته موضوع مهمتر به i4 M50 مربوط میشود که اولین خودروی الکتریکی تاریخ بامو با نشان M میباشد.
با قیمت ۵۵۴۰۰ دلار، i4 eDrive40 را میتوان خرید که دارای یک پیشرانه الکتریکی ۳۳۵ اسب بخاری و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیهای است. یک پله بالاتر به i4 M50 با قیمت ۶۵۹۰۰ دلار میرسید که از دو پیشرانه با قدرت ۵۳۶ اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک سود برده و شتاب ۳.۹ ثانیهای دارد.
اما آیا این عملکرد در دنیایی که خودروهای الکتریکی بسیار سریعی وجود دارند خوب و کافی است؟ پرفورمنس i4 با توجه به استانداردهای پیشرانههای بنزینی قابلاحترام به نظر میرسد و با این خودرو به راحتی میتوانید از یک کامیون در سربالایی طولانی سبقت بگیرید.
پرفورمنس i4 eDrive40 در روی کاغذ با شتاب ۵.۶ ثانیهای بامو 330i که بسیار ارزانتر است تقریباً برابری میکند و مدل M50 نیز از این نظر با M3 کامپتیشن دیفرانسیل عقب شانهبهشانه حرکت میکند؛ و بله نکته مهم اینکه M50 فقط به مدت ۱۰ ثانیه میتواند حداکثر قدرت خود را ارائه کند و پس از آن خروجی پیشرانهها به ۴۶۹ اسب بخار کاهش خواهد یافت.
اما i4 خودرویی بنزینی نیست بلکه الکتریکی است و خودروهایی همچون تسلا مدل ۳ باعث شدهاند انتظارات درباره عملکرد و پرفورمنس این دست از خودروها بالا برود.
بله شتاب ۵.۷ ثانیهای بامو i4 eDrive40 تنها یکدهم ثانیه با تسلا مدل ۳ استاندارد رنج پلاس تفاوت دارد و از طرفی شعاع حرکتی بامو بهتر است؛ اما بامو ۱۵ هزار دلار گرانتر بوده و حتی اگر مشوق مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری را نیز در نظر بگیرید i4 هنوز هم بهطور قابلتوجهی گرانتر خواهد بود.
شما میتوانید تسلا مدل ۳ لانگ رنج را انتخاب کنید که از پیشرانه دوم سود برده و سیستم چهار چرخ محرک و شتاب ۴.۴ ثانیهای داشته و شعاع حرکتی آن بهتر از i4 است. این خودرو تنها چند صد دلار اختلاف قیمت با بامو دارد.
گزینه بعدی هم تسلا مدل ۳ پرفورمنس است که نه تنها از پس eDrive40 برمیآید بلکه M50 را نیز پشت سر گذاشته و در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و هنوز هم ارزانتر از بامو است.
و این تنها تسلا نیست که مایه نگرانی بامو است. i4 M50 در برابر کیا EV6 GT و شتاب ۳.۵ ثانیهای آن چگونه عمل خواهد کرد؟
واقعیت این است که قطعاً در آینده نسخههای بیشتری از i4 عرضه خواهد شد. بامو M50 اولین تجربه الکتریکی M بوده اما استفاده از نشان ۵۰ حاکی از ارائه محصول بهتری در آینده خواهد بود.
شاید هم اوضاع به گونه دیگری رقم بخورد. شاید بامو به خاطر محصولات بنزینی خود از جمله M3 شناخته شده باشد اما پرفورمنس i4 کاملاً متفاوت است. شاید هم باواریاییها میخواهند ما کلیت یک خودرو را دیده و بپذیریم که یک خودروی الکتریکی فقط به شتاب بالا محدود نمیشود. فراری، لامبورگینی و دیگر سوپر اسپورتسازان چند سال پیش تصمیم مشابهی گرفته و از جنگ حداکثر سرعت کنار کشیدند.
ما میتوانیم این تفکر را درک کنیم. بامو تقریباً حس خوشساخت بودن بهتری نسبت به تسلا مدل ۳ داشته و بر اساس تجربه دیگر محصولات بامو شکی وجود ندارد که i4 سواری هیجانانگیزی خواهد داشت؛ اما شتاب گیری بهتر به فروش خودروهای لوکس کمک کرده و برای برخی خریداران عاملی تعیینکننده است.
BenzSLR
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اینم مزایای ماشین برقی به مدت ۱۰ ثانیه حد اکثر توان خودشو ارائه میکنه 😂
Amirreza
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا منم به این موضوع فکر کردم که برای یه ام پرفورمنس برقی ۳.۹ ثانیه زیاد قابل توجه نیست چون تفاوت زیادی هم با مدل بنزینی نداره
Sina
۱۴ خرداد ۱۴۰۰مشکل اصلی خودروهای برقی توانایی مسافت طی شده با یک بار شارژ و مدت زمان شارژ شدنه بعد هی میان با تبلیغات شتاب؛ اصل قضیه رو رد گم کنی میزنن
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۰الکتریکیها معمولا شتاب بالایی دارن
Richetag
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا به نظر من کاملا کافی و بی نظیره نه ماشینی هست که از شتابگیری و حرکت با اون حوصلت سر بره نه اینکه مثل جت شلیک بشه
و قطعا خریدار اونو واسه مصارف خریداری میکنه نه کل کل و….
چون بیشتر خانواده ا از خودرو های الکتریکی خوششون میاد بخاطر برد و پارامتر ایی که بر طبق زندگی خودشون اندازه گیری میشه
طراحی هم باید بگم بی نظیر هستش👌
چه داخلی و چه خارجی
مخصوصا داخلش با اون نمایشگر های زیبا و فرمان تغییر یافته و کلا کلا بی نظیر
برد خوب و باتری های قوی جمع شدن و این مدل رو ساختن
در آخر باید بگم که شاهکاری هست
ولی قطعا به پای M4 نمیرسه
محمد مختاری آذر
۱۴ خرداد ۱۴۰۰به نظر من کافی هستش چون محصولات بی ام و هایپرکار نیستند و در نتیجه این شتاب کافی هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ خرداد ۱۴۰۰بنظرم همون ۴ثانیه هم خیلی زیاده،این ماشین یه سدان اقتصادی برای خونواده ست نه یه جت جنگنده،بنظرم ۷تا۸ثانیه برای این ماشین ها عالیه…
rezars pc
۱۵ خرداد ۱۴۰۰واللا ریس جمهور کندی عمرش کفاف نداد وگرنه شاید خودروی کندی می بود