در بیانیهای که دو روز پیش منتشر شد، بامو تعداد قابلتوجهی از محصولات خود را فراخوان کرد.
در ماه آگوست این برند مجبور شده بود ۴۸۰ هزار دستگاه خودروی خود در اروپا و آسیا را فراخوان کند که بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه آنها در قاره سبز حضور داشتند.
این فراخوان هماکنون گسترش یافته و به حدود ۱.۶ میلیون دستگاه رسیده است. بامو پس از بررسیهای بیشتر فهمیده که خودروهای بیشتری مشکلات فنی مشابهی دارند.
بنا به گفتهی بامو، بازرسان شرکت فهمیدهاند شاید مایع خنککننده از واحد گردش اگزوز نشت کند و این موضوع احتمال ذوب شدن منیفولد ورودی را به همراه دارد. در شرایط بدتر احتمال وقوع آتشسوزی وجود دارد.
ظاهراً امسال گزارش ۴۰ مورد آتشسوزی محصولات بامو به دست مقامات کره جنوبی رسیده است و به همین خاطر دولت کره از مالکان خواسته تا زمان خاتمه تحقیقات و پیدا کردن راهحل رفع عیب از راندن خودروهای خود اجتناب کنند.
ویدئوهایی از آتشسوزی محصولات بامو در فضای مجازی منتشر شده و همین امر پلیس کره را بر آن داشته به دفتر بامو در سئول هجوم ببرد.
تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان از پیشرانههای ۴ و ۶ سیلندر دیزلی استفاده کرده و بین آگوست ۲۰۱۰ تا آگوست ۲۰۱۷ تولید شدهاند هرچند دورههای تولید هر مدل فرق میکند.
انتظار میرود به زودی کار آگاهسازی مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان آغاز شود و همچون همیشه فرایند تعمیر خودروها رایگان خواهد بود.
Ali.usa
۳ آبان ۱۳۹۷ماشاالله بازم فراخوان برای آلمانیا ?
Sajjad
۳ آبان ۱۳۹۷باز خوبه فراخوان میدن و جمعش میکنن
یه مدت هرچی چهارصدوپنج بود اتیش میگرفتن هیچکس هم جوابگو نبود
(Ali (Chevy nova
۳ آبان ۱۳۹۷بازم هم فراخوان از بى ام و
Omid
۳ آبان ۱۳۹۷کی میگفت بی ام و بهترین انجین ساز دنیاعه؟
..::Majidio Lamborghini::..
۳ آبان ۱۳۹۷اونی که سواد و معلوماتش از همه بیشتر بود ، بیشتر از همهی ما کتاب و مجله و سایت ماشین رو ورق زده بود ، و از همه مهم تر ، به لیست جوایز بهترین انجین سازان دسترسی داشت و دیده بود که BMW با چه اقتداری در صدر قرار گرفته و نزدیک ترین رقیبش با فاصله ی بسیار زیاد خودروسازانی مثل فراری هستند که وارث صنعت خودروسازی حساب میشن
مهدی
۳ آبان ۱۳۹۷آقامجیدیه عده فکرکردن فراخوان دادن نشان بی کیفیت بودنه.اگه اینطور باشه سایپا وایران خودرو بهترین خودروسازان جهان هستن چون هیچ فراخوانی ندارن.بعدشم کدوم شرکتی هستش که فراخوان نداره؟؟؟ واما درمورد بهترین انجین ساز تاریخ bmwکه همین جمله رویه منتقدصنعت خودرو در مجله car tech هم میگفت که bmwبهترین انجین ساز تاریخ هستش وبعدشرکت فراری این جایگاه رو داره.بقول آقامجیدجوایز هم اینوتایید میکنه
Omid
۳ آبان ۱۳۹۷شما اتیش گرفتنشون رو نشونه برتریشون میبینید نه ؟
اتفاقا بی ام و هم شبیه ایرانخودرو عمل کرد اول ریختن داخل مقرش تو کره بعد فراخوان داد (بعد از اتیش گرفتن چندین تا ماشین)
ایرانخودرو هم بعد اینکه کلی 405 اتیش گرفت فراخوان داد
Solid Snake
۳ آبان ۱۳۹۷فراخوان دادن نشونه مشتری مداری و احترام به مشتریه
اما نمیدونم چرا این قانون از نظر بعضیا فقط برای برند های آلمانی برقراره مثل فولکس و bmw و آئودی
حالا بگذریم که بعضا وقتی تقلبشون رو میشه مجبور به فراخوان میشن
اما وقتی یه برند آمریکایی مثل جیپ و شورولت و داج و اینا فراخوان بدن
میشه نشونه بی کیفیتی شرکت و بعضا میان اینجا کامنتهای فضایی میذارن
واقعا عجیبه
عطا
۳ آبان ۱۳۹۷متاسفم واسه خودم که در جایی زندگی میکنم که علم رو تو اطلاعات عمومی راجب ماشین ها و نهایتا میل گاردان شاتون و … خلاصه میکنن.
! من نه علمی راجب ماشین دارم و نه رشتم فنی هست و فقط یه علاقه مند هستم.
Mohammad
۳ آبان ۱۳۹۷همونی که فکر میکنه ( دیمن نمیتونه رکورد ۸/۸ بزنه ولی فیلمش موجود ) چون تو اروپا دیمن رو دادن دست راننده پارکینگ و باهاش رکورد ۱۶ ثانیه ای زده
Elmiraj
۳ آبان ۱۳۹۷(( ظاهراً امسال گزارش ۴۰ مورد آتش سوزی محصولات بی ام و به دست مقامات کره جنوبی رسیده !! ))
(( این فراخوان هم اکنون گسترش یافته و به حدود ۱.۶ میلیون دستگاه رسیده !!))
(( ویدیو هایی از آتش سوزی محصولات بی ام و در فضای مجازی منتشر شده و همین امر پلیس کره را بر آن داشته به دفتر بی ام و در سئول هجوم ببرد!!))
.
.
مشکلات کمپانی های خودروسازی و بدنبال آن فراخوان دادن برای رفع آن مشکل یک امر بسیار عادیه و دهە هاست که رواج داره …. ولی جالب اینجاست که یه سری از دوستان به قول خودشون آلمانی باز تا یه مشکل در خودروهای آمریکایی پیش میاد در گذاشتن کامنت های فضایی و غیر حرفهای یک لحظه هم درنگ نمی کنن …!!!!!
رضا
۳ آبان ۱۳۹۷لطفا از آب گل آلود ماهی نگیرین این حرفارو ادامه ندیم چون باعث ادامه تنش های بیخود میشه این موضوع برا همه دوستان وجود داشته دوستان آمریکایی بازم بیشتر از آلمانی بازا ازین نظرات فضایی نداده باشن کمترم ندادن هر کی اینکارو کنه کار اشتباهیه و باید تموم شه به نظرم دیگه به این موضوعا دامن نزنیم و اصلا کامنتای اینجوری رو بی جواب بذاریم خود به خود تموم میشه
دانیال روشنی
۳ آبان ۱۳۹۷فراخوان ها هیچ ایرادی برای هیچ شرکتی محسوب نمیشه . تمام شرکت های تولید انبوه ، فراخوان داشتند و خواهند داشت .
AMG 63
۳ آبان ۱۳۹۷این نوع اخبار ارزش و اعتبار برند و مشتریمداریشون رو نشون میده ، دست خوش داره بیمر که از ماشین ۲۰۱۰ تا امروز خودش رو داره پوشش میده ، یعنى ماشینى که مشتریش ۸ سال از اون استفاده کرده ، مطمئناً اگه ایرادى بود تو ۱،۲ سال اول ساخت خودش رو نشون میداد ولى واسه اطمینان خاطر هم که شده فراخوان میده
Omid
۳ آبان ۱۳۹۷داداش ماشیناش دارن اتیش میگیرن اونوقت برای اطمینان این کارو میکنه؟
حسن
۳ آبان ۱۳۹۷فراخوانهاى بىمر تموم نمىشه
نوید جهرمی
۴ آبان ۱۳۹۷فراخوان که بد نیست.
چطوره برای بقیه خوب بود برا ب ام و بد شد؟
توروخدا این تعصبات پوچ و بیخود رو کنار بزارید. همین کارا رو میکنیم که بهمون میگن جهان سومی.
یکم از کشورای حاشیه خلیج یاد بگیریم که دارن با سرعت باد جلو میرن و ما همچنان مشغول تعصب و مسخره کردن بقیه ایم.