بی ام و

فراخوان 324 هزار خودروی دیزلی ب‌ام‌و در اروپا

ب‌ام‌و در حال فراخوان حدود ۳۲۴ هزار دستگاه خودروی دیزلی خود در اروپا به منظور حل مشکلی فنی است که قبلاً در کره جنوبی باعث آتش‌سوزی شده است.


وجود یک نقص در ماژول گردش گازهای خروجی اگزوز برخی محصولات دیزلی BMW باعث شده ۲۷ پیشرانه آتش بگیرد و ۱۰۶ هزار خودروی فروخته شده در کره جنوبی هم فراخوان شود. همین مشکل باعث شده مدیر ب‌ام‌و در کره جنوبی از مشتریان شرکت عذرخواهی نماید.


مدیر ب‌ام‌و کره جنوبی در خلال کنفرانسی خبری که هفته پیش برگزار شد گفته است:

به خاطر حوادث آتش‌سوزی اخیری که در کشور به وقع پیوسته واقعاً از مصرف‌کنندگان و مقامات دولتی عذرخواهی می‌کنیم.

در همین هفته ۱۳ مالک محصولات ب‌ام‌وو از این خودروساز آلمانی شکایت کرده و درخواست دریافت غرامت ۴۴۴۷ دلاری برای هر خودرو را داده‌اند. آن‌ها گفته‌اند به خاطر ترس از آتش‌سوزی قادر به استفاده از خودرو نیستند.


اتوموتیونیوز اروپا می‌گوید ب‌ام‌و هم‌اکنون برای فراخوان محصولات خود در اروپا آماده شده است. تنها در خود آلمان ۹۶۳۰۰ خودرو فراخوان خواهد شد.


اگرچه ب‌ام‌و اعلام کرده از سال ۲۰۱۶ تاکنون درباره این مشکل اطلاعاتی داشته اما تنها در چند هفته پیش بوده که به ریشه‌های آتش‌سوزی محصولات خود پی برده است. از جمله محصولاتی که در آینده فراخوان خواهند شد می‌توان به مدل 520d باید اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آفرین به شرکت های اروپایی و آمریکایی و کره ای و ژاپنی وکلا غیر ایرانی
    هر کدو م ایراد دارن اینجوری تصحیح میکنن میدونید این 324000 خودروهمزمان بهشون سرویس دادن چقدر هزینه و وقت شرکتو میگیره(البته مجبورن چون با قانون طرفن ولی سایپا و ایران خودرو … هیچی نگیم بهتره)

    1. mahdy

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      الان فکر کنید چند نفر به دلیل نداشتن اطمینان از امنیت پراید برن از سیپا شکایت کنن و غرامت بخون(نخند جدی میگم فکر کن) الان فکر کنید یه خیل عظیمی از مردم خشمگین دارن میرن سمت ایران خودرو که به وجود قطعات چینی در یه ماشینی که باید پژو فرانسه باشه اعتراض کنن(نخند داداش نخند فکر کن حد اقل فکر که میتونیم بکنیم )
      دروغ گفتم خودمم فکرشوم میکنم وسطش خندم میگیره البته بعضی وقت گریم میگیره

  2. shirko

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا احترام به مشتری این اروپایی ها قابل تحسینه با وجود این همه هزینه که رو دستشون می مونه .

  3. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته اینم نیست که شرکت های خودروسازی عاشق چشم وابروی مردم باشن که خدمات میدن.دلیلش اینه بازارشون به شکل عجیبی رقابتی هستش.واگه یه خودروساز کیفیت خوب نداشته باشه.خوب خدمات نده پس مشتری هاشو ازدست میده.بعضی ازخودروسازها بعدفروش خودرو حتی به طرف وام میدن.درجشن هامشتری رودعوت میکنن.بعضی هاهزینه سرویس هارو میدن دربعضی ازکشورها.درکل بخاطر رقابت بین خودروسازان تلاش میکنن برای بهتر بودن

    1. فرشاد

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1197 ديدگاه)

      میشه بگید کدوم کشور ها و چه برندی ؟

  4. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    فقط پدال لطفا اگه خبر فراخوان میاری مال همه خودروسازهارو بیار.توی همین یکی دوهفته چندین فراخوان ازخودروسازان دیگه اومده که خبرشو نذاشتی

  5. emad1990

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    همین مشکل باعث شده مدیر ب‌ام‌و در کره جنوبی از مشتریان شرکت عذرخواهی نماید.
    سوال اینجاست ایا عذرخواهی خسارات قابل جبران و غیر قابل جبران (جانی)رو جبران میکنه؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا