بی ام و

فراخوان 50 هزار دستگاهی گروه خودروسازی ب‌ام‌و

گروه خودروسازی ب‌ام‌و در سطح وسیعی از خودروهای خود با مشکل داغ شدن واترپمپ‌ها مواجه شده است. نه تنها خودروهای BMW بلکه محصولات مینی و رولزرویس نیز با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این گروه خودروسازی در حال فراخوان حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو در آمریکا و احتمالاً مدل‌های بیشتر در سایر بازارهاست.


این مشکل برخی مدل‌های سری ۵ سدان و گرن توریسو، سری ۶ کوپه و کانورتیبل، سدان های سری ۷ و شاسی بلندهای X5 و X6 را دربرمی گیرد. همچنین برخی از مدل‌های کوپه، رودستر، کانورتیبل، کلابمن و کانتری من به همراه رولزرویس گوست نیز تحت تأثیر این فراخوان هستند.


بین تمامی مدل‌ها و پیشرانه‌های فراخوان شده، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی ۶۹ مدل را برای فراخوان گروه BMW اعلام کرده است. این فراخوان مدل‌های متنوع از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ را بسته به مدل فراخوان شده شامل می‌شود؛ و البته مدل‌های فراخوان شده از نوع هیبریدی، پرفورمنس و… نیز هستند.


فراخوان این گروه خودروسازی یکی از متنوع‌ترین فراخوان‌های چند سال اخیر از حیث نوع پیشرانه‌ها، نوع مدل‌ها و همچنین گستردگی بازه قیمتی می‌باشد.


برای حل این مشکل باید واترپمپ‌های معیوب تعویض شوند. اگر واترپمپ‌های معیوب تعویض نشوند احتمال داغ شدن بیش از حد و شروع آتش‌سوزی وجود دارد. ظاهراً خودروساز آلمانی قطعات موردنیاز برای حل این مشکل را نداشته بنابراین فرایند فراخوان تا ماه آینده شروع نخواهد شد. در همین اثنا ب‌ام‌و به مالکان توصیه کرده که خودروهای خود را در داخل خانه‌ها پارک نکنند. ظاهراً ریسک آتش‌سوزی واقعی بوده و هیچ‌کسی نمی‌خواهد علاوه بر خودرو، خانه و زندگی خود را نیز از دست بدهد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    عجب…بنظرم این یه قانون کیهانی باشه که شما هرچقدر علم و تکنولوژیت بیشتر بشه، امراض و دردسرت هم بیشتر میشه. در واقع این یه تفسیر دیگه از همون قانون سوم نیوتن هست. یک نظم مطلق و البته شاید بی رحم جهانی.

  2. sina

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    کاش بی ام و هیچ وقت جراغ های جلوش رو به جلو پنحره ای متصل نکنه تو هیچ مدلی ?

  3. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این قسمت آخر را نگاه کنید(ب‌ام‌و به مالکان توصیه کرده که خودروهای خود را در داخل خانه‌ها پارک نکنند. ظاهراً ریسک آتش‌سوزی واقعی بوده و هیچ‌کسی نمی‌خواهد علاوه بر خودرو، خانه و زندگی خود را نیز از دست بدهد) ماشاالله به دوام و قابلیت اطمینان خودروهای آلمانی، قابلیت اطمینان و دوام فقط ماشینای ژاپنی و آمریکایی مخصوصا تویوتا و لکسوس

    1. Stern des Südens

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      شما با یک جمله ی ساده این نکته ی عظیم رو فهمیدی و این اکتشاف بزرگ رو انجام دادی که ماشین آلمانی دوام و قابلیت اطمینان نداره و فقط ماشین ژاپنی و آمریکای خوبه و فقط تویوتا و لکسوس خوبه !!!!!

      اما مردم دنیا روزی هزار تا از این خبر ها رو میخونن و باز هم پرفروش ترین لوکس سازان دنیا بنزو BMW اودی هستند و هر سال هم فاصلشون رو حفظ و حتی زیاد میکنن !!

      تبریک میگم ، شما به تنهایی از تمام مردم دنیا بهتر میفهمی

      به عنوان یک هموطن واقعا حس غرور بهم دست داد

      1. رضا

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (97 ديدگاه)

        دوست عزیز بهتره به آمار پر فروش ترین ماشینها در سال ۲۰۱۷ رجوع کنید ضمن آنکه در بازار رقابتی آمریکا هم تویوتا با اختلاف پر فروش ترین خودروساز دنیا هست، تویوتا کرولا هم چندین سال هست پر فروش ترین خودرو بوده این نشان از دوام و قابلیت اطمینان بودنش هست

        1. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          .
          نکنه میخوای BMW سری ۵ از تویوتا کرولا بیشتر بفروشه؟!؟!

          نگاه به ایران نکن که کرولا ماشین لوکس حساب میشه … کرولا در بازار جهانی دقیقاً حکم پراید ما رو از نظر قیمت و طیف مشتری داره (حیف …)

          پرفروش ترین ماشین پاکستان و افغانستان هم تویوتا کرولاست

          برند لوکس می‌دونی چیه؟!

  4. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دوست عزیزلوکس بودن دلیل بر قابلیت اطمینان نیست، ضمن آنکه لکسوس در بازار رقابتی آمریکا پر فروش ترین لوکس ساز دنیا هست، در ضمن قدمت لکسوس اصلا با بنز و بی ام و قابل مقایسه نیست

    1. T.H.M

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      پرفروش ترین لوکس ساز در آمریکا بنزه. بعدش بی ام و و لکسس.
      شاید منظورت پرفروش ترین ماشین لوکس در آمریکاست که لکسس RX هستش

  5. Saman

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    دیگه رسمن داره لگن میزنه :D

    1. Stern des südens

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      گویا این سوختگی و آتش سوزی فقط محدود به واترپمپ ها نبوده و به جاهای دیگه هم سرایت کرده !

      آخه میدونی بیشتر مردم همین لگن ها رو به بقیه ی ماشین های لوکس ترجیح میدن ( غیر از Benz )

    2. ژان وال ژان

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ترول ترین کاربر پدال
      یعنی هر کی نمیدونه troll به کی میگن فقط کافیه 10 مورد از خزعبلاتی رو که تبدیل به کامنت میکنی ببینه !
      قشنگ خود ترولی !

      1. مارادونا

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        خودتا ناراحت نکن ژان وال ژان شما بگو برا احترام به مشتری بوده یه کم بخندیم

  6. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    البته ب ام و عزیز 312 هزار فراخوان هم در بازاز انگلستان ثبت کرده!!!!!!
    ((الان آقا شاهین دیگه درباره ی مک لارن خبری نمیزاره?))

    1. T.H.M

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      البته همین خبرم خیلی عجیب بود گذاشتن. احتمالا گفتن این یکی رو لااقل بذاریم تا بیش از این ضایع و تابلو نباشه!

  7. رضا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    دوستان عزیز آلمانی باز متعصب، معیوب بودن واترپمپ ارتباطی به لوکس بودن یا نبودن خودرو ندارد و من الله توفیق

    1. Stern des Südens

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (107 ديدگاه)

      تویوتا خودش در زمینه ی فراخوان رکورد داره

      1. T.H.M

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        نه به اندازه گروه فولکس واگن و بی ام و. طبق آمار و تحقیقات انجام شده توسط NHTS رکورددار فراخوان از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۶ گروه فولکس واگن (بدون احتساب پورشه) هستش. اونم با اختلاف زیاد نسبت به بقیه. هم گروه فولکس و هم بی ام و بالاتر از حد متوسط فراخوان داشتن و جزو بدترین ها بودن و اتفاقا تویوتا کمتر از حد متوسط که از این نظر تویوتا جزو بهترین هاست. پس دفعه بعد خواستین رکورد دار فراخوان رو نام ببرید اسم فولکس رو بیارید. نه تویوتا که جزو کمترین فراخوان دهنده هاست. البته حق میدم. تو این سایتی که نویسندگانش تعصب رو خودروهای آلمانی دارن و اخبار مربوط به فراخوان هاش رو به ندرت میذارن و از اونطرف فراخوان های تویوتا هر چند خیلی کمشو (از لحاظ تعداد خودروهای فراخوان شده) ، اکثرشو به سرعت میذارن، بایدم اکثر کاربرانش مثل شما که دو تا مطالعه و تحقیق خارج از این سایت ندارن، همچین اشتباهی بکنن. این یه دونه خبر رو هم همونطور که گفتم برای اینکه زیادی تابلو نباشن گذاشتن! ما هم که ساده و احمقیم حتما!

        1. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          اول اینکه چیزی که گفتی رو پیدا نکردم یه لینک چیزی بده رو هوا هر حرفی رو میشه زد
          ثانیاً:
          از ۱۹۸۵ !!!
          بهتر نبود در چند سال اخیر حساب می‌کردی؟
          چون از ۱۹۸۵ تا الان خیلی چیزا عوض شده

          در ضمن فقط فولکس باید با تویوتا مقایسه بشه اونجایی که به ضررته فولکس تنها حساب میشه (مثل آمار فروش) اونجا که به نفعته با زیر مجموعه ها حساب می‌کنی

          خیلی جالبی واقعا

        2. T.H.M

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ها ها. مگه من حساب کردم؟ :) . به من چه. این NHTSA تحقیق کرده نه من. برو از خودشون بپرس. بعدشم این آمار اینطوریه که گفته به ازای هر 1000 ماشین، چند تا فراخوان صورت گرفته. پس نرمالیزه شده هستش. در ضمن برو خوشحال باش که گروهی حساب کرده. چون فکر کنم زیرمجموعه های لوکسش وضعشو بهتر کردن و این عدد نرمالیزه شده رو آوردن پایین براش. اگه برندش به تنهایی بود که شاید بدتر هم بود اوضاعش!!! چه طور خود شماها که مدام میگید باید گروهی حساب کرد اینجا نظرت عوض شده. ها؟؟
          لینک این مطلب رو هم قبلا گذاشته بودم تو یه مطلب دیگه که شما ندیدی. متاسفانه یه سرچ ساده هم که بلد نیستید. دارم میگم NHTSA بین سال های 1985 تا 2016. به انگلیسی سرچ کن میاد. ظاهرا فارسی سرچ کردی! اینو سرچ کن: ((Best and Worst of Automaker Recall Rates))
          حالا یه لینکش رو هم برات تو کامنت بعدیم میفرستم. یه کم طول میکشه تایید شه.
          در ضمن این من نیستم که رو هوا حرف میزنم. تا الان یه کامنت از من پیدا کردی که آمار رو هوا دادم بگو. همیشه با سند و مدرک حرف زدم خدا رو شکر نه مثل شما رو هوا و از رو تعصب. هر چیزی رو هم که اول به جا اینکه برید تحقیق کنید راست و دروغ بودنشو، سریع رد میکنید.

        3. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          .
          اصلا حال و حوصله اینکه وسط این همه کامنت هزار خطی شما بگردم ببینم حرف خلاف منطق و از رو تعصب زدی یا نه رو ندارم …. مهم هم نیست برام

          تو همون لیستی که گفتی فقط فولکس رو دیدی!

          اینکه بنز و پورشه بهترین آمار و کمترین فراخوان رو دارند و تویوتا بعد از کیا در رتبه ی پنجم ششم قرار گرفته رو نمیگی چون نمیخواستی لینک بدی تا بقیه برن و بخونن !

          در مورد فراخوان های فولکس هم همون مقاله یه پاراگراف جالبی داره که گویا شما دوست نداشتی بخونی

          While General Motors ranks No.6 in the recall rate, 90.1% of the cars recalled are for issues with possible dire outcomes. Conversely, VW has the worst recall rate but has a lower percentage (77.6%) of vehicles with severe ramifications.

          VW’s recall rate may be high because the company is more willing to issue a recall for a wider range of problems, the study says.

          نوشته درسته فولکس بیشترین فرخوان رو داشته اما فراخوان های که به علت ایرادات خطرناک باشند کم تر از رقبای دیگه‌ست

          یعنی فولکس نسبت به باقی خودروسازان واسه ایراد های جزیی تری فراخوان میده … همون چیزی که بهش میگیم احترام به مشتری … یعنی دوست داره کوچکترین نواقص رو هم برطرف کنه

          بیشترین از این هم باهات بحث نمی‌کنم چون وقت تلف کردنه

        4. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          یه نکته ی جالب دیگه ??????????

          بر طبق جدولی که در ادامه ی مقاله گذاشته شده فراخوان هایی که اگر اصلاح نمیشدن باعث مرگ ، آتش سوزی و تصادف میشدن بیشتر از همه در محصولات این خودروسازان به ترتیب وجود داشتن

          ۱) تسلا با ۱۰۰٪
          یعنی اون ماشین هایی که تسلا فراخوان داده اگر تعمیر نمیشدن ۱۰۰ درصد احتمال داشت توش بمیری یا تصادف کنی یا دچار حریق بشی !

          ۲) هیوندای با ۹۷٪
          ۳) نیسان ۹۵٪ ??
          ۴) هوندا ۹۴٪ ??
          ۵) کیا ۹۲٪
          ۶) تویوتا ۹۱٪ ??????

          حالا خودروسازانی که واسه کم اهمیت ترین موارد فراخوان دادن و اگر فراخوان نمیدادن کمترین احتمال واسه صدمه به ماشین یا مشتری وجود داشت

          ۱) ولوو با ۷۱٪
          ۲) بنز با ۷۵٪ ??
          ۳) فولکس با ۷۵٪ ???????

          ۴) کرایسلر با ۸۳٪

          ازت واقعا ممنونم امشب باعث شدی بیشتر به این نکته پی ببرم که اعداد همیشه گویا نیستن و فراخوان های خودروسازان ژاپنی رو خیلی بیشتر باید جدی گرفت چون اگر ماشینت رو واسه تعمیر نبری احتمال اینکه یه دفعه دچار حریق بشی یا تصادف کنی خیلی بیشتره
          ?

          فراخوان های خودروسازان آلمانی و امریکایی ممکنه کم نباشه اما بیشتر در جهت جلب حداکثری رضایت مشتری انجام میشه و‌ برای جزئی ترین موارد هم فراخوان میدن

          دستت درد نکنه هیچ کس نمیتونست اینطوری به درستی حق مطلب رو ادا کنه و تفاوت فراخوان های فولکس و تویوتا رو برام توضیح بده و از آنکه طرفدار فولکسم خوشحالم کنه … بزرگترین خدمت رو به من کردی …ممنونم ازت… شبم رو ساختی واقعاً …

        5. T.H.M

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          پس خوب شد قبول کردی لااقل این مطلبو :) . گفتم الان میای اینم نقض میکنی :)) . ولی دیگه آمار رو به نفع خودت تغییر نده. فولکس با اختلاف بیشترین فراخوان ها رو در تاریخ داده و تویوتا جزو حداقل هاست. بحث ما در مورد تعداد فراخوان هاست نه دلیل فراخوان ها بچه ی خوب. گرچه واقعا آلمانی ها فراخوان هاشون همچین هم که میگی دلیلش کوچیک نبوده. مگه فراخوان میلیونی اخیر بنز به خاطر خطر آتش سوزی نبوده؟ یا همین بی ام و؟؟ ولی جالبش میدونی کجاست؟ خیلی از فراخوان های خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا و هوندا به خاطر کیسه های هوای تاکاتاست که منجر به مرگ ممکن بود بشه. که این کیسه های هوا هیچ ربطی به خود خودروسازان نداره. مشکل از تاکاتاست. برو سرچ کن ببین که درصد زیادی از فراخوان های تویوتا و هوندا به خاطر همین بوده. (الان باز یه عده میان میگن تاکاتا ژاپنیه :) . در جواب باید گفت بحث ما کشور نیس بلکه خودروساز هستش ) اما از اونور چی؟ فراخوان های فولکس بعضیاش به خاطر تقلب در آلایندگی بوده. جالبه اونا احتمال مرگ و میر بوده و اتفاقی نیفتاده یا اگرم بوده خیلی کم بوده. اما فولکس چی؟؟ اول با کثافت کاریش گند زد به محیط زیست و هوا، بعد فراخوان داد :) . دمش گرم. زحمت کشیده واقعا! بقیه فراخوان هاش و فراخوان های بقیه آلمانی ها که باعث آتش سوزی و … میشد هم نگیم بهتره. همه میدونن!
          راستی یه چیز رو میگم اعصابت خورد نشه! در مورد فراخوان هایی که ممکنه به مرگ منجر شه، تو اون سایت اینو به درصد بیان کرده. میدونی درصد چیه؟ گفته فولکس 77.6 درصد از فراخوان هاش به خاطر خطر مرگ و … بوده و تویوتا 91 درصد. تا اینجا حق با توست. اما همین درصد رو اعمال کن رو نرخ فراخوان ها تو جدول اولش تا تعداد دربیاد. 77.6 درصد 1805 تا میشه 1400 تا حدودا. در حالیکه 91 درصد 1028 تا میشه 935 تا. پس بازم تعداد فراخوان هایی که به خاطر خطر مرگ بوده برای فولکس با اختلاف بیشتر از تویوتاست :) . آره عزیزم. من زرنگ تر از تو هستم گلم :) . بی ام و هم 86.5 درصد 1196 تاش میشه 1034 تا که باز بیشتر از تویوتاست. پس بازم این دو خودروساز خطرناک تر از تویوتا هستن عزیزم :)
          خوش باشی گلم :)

        6. T.H.M

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          راستی در مورد اینکه گفتی چرا فقط فولکس رو نام بردی در حالیکه مثلا پورشه کمترین تعداد فراخوان ها رو در بین همه خودروسازان داره. مگه بحث تو رکورددار فراخوان دادن نبود تو کامنت اولت؟؟ منم فقط خواستم بگم این فولکس هستش که رکورددار فراخوانه با اختلاف. که طبق کامنت قبلیم، رکورددار فراخوان به خاطر خطر مرگ هم هستش :) . پس بحث ما سر بهترین خودروساز از این نظر نبود. وگرنه چند وقت پیش که این مطلب رو برای اولین بار گذاشتم تو پدال تو یکی از کامنت هام، اتفاقا ذکر کردم که پورشه کمترین فراخوان دهنده هستش. در مورد اینکه میگی نمیخواستی لینک بدی تا بقیه بفهمن، چند وقت پیش تو اون کامنتم کسی نگفت اصن در مورد این حرف بزن ولی خودم اومدم لینک گذاشتم تا همه بفهمن. اینکه اتفاقا تماما به نفع تویوتا و به ضرر فولکس هستش، به نظرت چرا نباید از این فرصت استفاده کنم و لینک ندم گلم؟ :)
          راستی ازت خیلی ممنونم که امشب باعث شدی بفهمم فولکس نه تنها حقه باز ترین خودروساز در تاریخه، بلکه از نظر تعداد فراخوان ها به خاطر خطر مرگ هم رکورددار در تاریخه. دمت گرم :)

        7. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          خدا شاهده یک سوم اینقدری رو که نوشتی هم حوصله ندارم بخونم

        8. T.H.M

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          بله حوصله نداری بخونی چون به ضررته و اعصابت خورد میشه از واقعیت. بایدم اینو بگی. ولی من که میدونم خوندی و چون چیزی نداری بگی میگی نخوندم. اشکال نداره. برو یه هوا بخور تا بیش از این داغ نکردی :)
          جالبه دو تا کامنت بالایی خودت هم طولانیه بعد به من گیر میدی. ها ها. تو دیگه کی هستی :)

        9. Stern des Südens

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (107 ديدگاه)

          به خدا قسم (دارم قسم میخورم!) اون ۲ کامنت اخرت رو کمتر از ۵ درصدشون رو خوندم اونم جاهایی بود که ناخواسته بود و چشمم افتاد!

          می‌دونی چرا نمیخونم؟! چون تعصب مسخره و‌کودکانه و اینکه میخوای به هر قیمتی یه چیزی بپرونی و جوابی بدی واسه من یک انگیزه ی بسیار قوی برای نخوندن کامنت هات ایجاد می‌کنه

        10. T.H.M

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          دوستانی که خوندن کامنت ها رو خودشون نتیجه گیری کنن کی نظرات مسخره و کودکانه داده و به هر قیمتی خواسته یه چیزی بپرونه. من کاملا با آمار و سند و مدرک حرف زدم. لذا هیچ چیزی خارج از واقعیت نبوده. ایشون کلا نظرات همه مردم و همه سایتا و سازمان ها و مجلاتی که مخالف خودروساز مورد علاقشون باشه رو رد میکنن و مسخره و کودکانه میدونن!
          جالبه تا اونجا که دلش میخواد میخونه نظرات رو کامل، بعد اونجایی که ضایع میشه و چیزی برای پروندن نداره، میگه انگیزه قوی برای نخوندن کامنت هات دارم :) . باشه نخوندی. ما هم که احمقیم :)

  8. فتنه گوساله سامری

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تویوتا کمری نسل جدید تاالان چندین فراخان داشته.همینطور خودروهای لکسوس.ولی خبرش روپدال نیاورده.همینطور فراخان چندمیلیونی مرسدس درسال قبل برای ۸محصول که بازخبرش رونیاورد.

    1. T.H.M

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      اتفاقا فراخوان های تویوتا رو اکثرشو پدال به سرعت میذاره. تک و توک پیدا میشه نذاشته باشه. شما ندیدی برادر من. نویسندگان این سایت لحظه شماری میکنن برای فراخوان دادن تویوتا که سریع خبرشو بذارن! از اونور به قول شما فراخوان میلیونی بنز رو هیچ وقت صحبتی ازش نکردن. و خیلی های دیگه. خودمونو کشتیم جوایز و افتخارات تویوتا رو بذارن. کشتیم قهرمانی ها تویوتا مثل کرولا در مسابقات دریفت آمریکا و راو 4 در مسابقات رالی قهرمان پرسکوت ( Prescott ) در آریزونای آمریکا و کمری در مسابقات ناسکار (البته در این مورد ناسکار که کلا تعطیله پدال و فقط مربوط به تویوتا نمیشه!) و خیلی های دیگه که اینجا جاش نیس بگم، رو بذارن. بارها درخواست و خواهش کردیم. ولی … . من نمیدونم این چه سایت خودرویی هستش که کلی اخبار مهم مربوط به دنیای خودرو رو نمیذارن یا دیر میذارن ولی از اونور یه سری سایت که تخصصی خودرو نیستن اینا رو به سرعت میذارن. بعد جالبه این افتخارات رو نمیذارن، ولی از اونور کوچکترین فراخوانشو سریع میذارن. دمتون گرم بابا!

      1. Saman

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (177 ديدگاه)

        دمت گرم T.H.M از کامنتهای مستند شما خیلی لذت بردم بد جوری طرف ضایع شد و مجبور شد ***

      2. Alirezaasg5

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (283 ديدگاه)

        جو نده مشتی کم ادا علی شوی رو دربیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا