نسل اول بامو سری ۸ در اوایل سپتامبر سال ۱۹۸۹ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. بالاترین نسخهٔ این کوپهٔ جذاب و لوکس باواریایی که ۸۵۰ CSi نام داشت، به یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V12 با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بود اما تیونر معتمد بامو یعنی آلپینا این را هم کافی نمیدانست و به همین دلیل دستبهکار شد تا نسخهٔ قویتری از سری ۸ را ارائه کند. این نسخه که آلپینا B12 5.7 نام گرفته بود، در سال ۱۹۹۲ به بازار آمد.
زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V12 قرار داشت که بر اساس همان پیشرانهٔ استاندارد ۸۵۰ CSi شکل گرفته بود. آلپینا اما علاوه بر افزایش حجم این پیشرانه، میللنگ، میل بادامک و منیفولد هوای آنرا هم اصلاح کرده بود و برای تخلیهٔ گازهای آنهم از یک سیستم اگزوز فولادی ضدزنگ استفاده کرده بود. درنتیجهٔ این تغییرات، خروجی پیشرانهٔ دوازده سیلندر بامو به ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرد. به لطف این قدرت بیشتر، B12 5.7 خودروی سریعتری شده بود بهگونهای که ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را داشت.
آلپینا برای اینکه B12 5.7 را در ظاهر هم از سری ۸ متمایز کند آنرا به رینگهای آلیاژی چند پرهٔ سنتی خود، کیت بدنهٔ جدید، دریچههای هوای فیبر کربنی روی کابین و برچسبهای آلپینا مجهز کرده بود. از B12 5.7 اما تنها ۵۷ دستگاه تولید شد و به همین دلیل در مقایسه با ۸۵۰ CSi که حدود ۱۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد خودروی بسیار کمیابی محسوب میشود.
حال یک دستگاه آلپینا B12 5.7 بسیار تمیز مدل ۱۹۹۳ به حراج گذاشته شده است. این نمونهٔ بیستویکم از ۵۷ دستگاهی است که از این ماشین ساخته شده است. این B12 5.7 که در بیرون به رنگ آبی آلپینا بوده و کابینی از چرم مشکیرنگ با دوخت سبز و آبی آلپینا دارد، تنها ۹ هزار کیلومتر کار کرده است. گیربکس این خودرویی که برای فروش گذاشته شده نیز از نوع شش سرعتهٔ دستی است که این ویژگی هم به ارزش آن میافزاید.
طبق اعلام حراجی، این آلپینا B12 5.7 در شرایط بسیار خوبی قرار دارد که این ادعا از تصاویر آنهم مشخص است؛ بنابراین همانطور که انتظار میرود این جواهر آبیرنگ ارزش زیادی دارد و تخمین زده شده با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار یورو فروخته شود. این کوپهٔ خیرهکنندهٔ آلمانی در ۵ فوریه در حراجی RM Sotheby در پاریس به حراج گذاشته میشود.
مصطفی
۷ بهمن ۱۳۹۸عجب عروسکیه .
Behnam
۷ بهمن ۱۳۹۸اوووووف??
Farzad
۷ بهمن ۱۳۹۸رخُ نگا ، مای گاد ؟
MAHDI
۷ بهمن ۱۳۹۸اولین زمان گیری M8 کامپتیشن در پیست هوکنهایم اونم در شرایط زمانی بد که نورخورشید همش توچشم راننده بود سرپیچ ها طوریکه چندبار آفتاب گیر رو جابجا میکنه که بتونه پیست رو ببینه ثبت شدکه تونست زمان قابل قبولی روثبت کنه که خودروهایی مثل :: آئودی R8 V10/ آئودی R8 V10 پرفومنس /پورشه 911 کرراS جدید/
پورشه 911GT3/ استون مارتین DBS سوپرلگرا با بیش از 750 اسب بخار گشتاور بیش از 900 نیوتنمتر وووو رو شکست بده!!!!
درحالی که M8 رقیب مرسدس S63 کوپه و بنتلی کنتیننتال GT هستش که البته اونا در پیست حتی از سری8 مدل M850 هم کندتر هستن!!!!
doubt
۸ بهمن ۱۳۹۸میرفتی آفتاب گیرو واسش نگه میداشتی خب!!
Malt hill
۷ بهمن ۱۳۹۸BMWقبلا سری ۸ داشت و ما خبر نداشتیم؟?
AMANTE
۷ بهمن ۱۳۹۸سلام. مدیر سایت این یک نمونه به هم ریختگی نوشته سایت هست.
http://uupload.ir/files/lo3r_screenshot_20200127-192533.jpg
و اینم بعد از رفرش کردن صفحه است.
http://uupload.ir/files/i5k5_screenshot_20200127-192558.jpg
در هر دو تصویر سایت کاملا بارگزاری شده.
سردبیر
۷ بهمن ۱۳۹۸سلام. ممنون که اسکرین ها رو تهیه کردین. بعد از گزارش اول شما, ما فونت ها و پلاگین های سایت رو به روز کردیم. اما ظاهرا مشکل از اینها نبوده. باز هم بررسی بیشتری می کنیم
amir
۷ بهمن ۱۳۹۸بهترین ماشینهای دنیا در دهه 80 و اوایل دهه 90 ساخته شدن.اون زمان که دغدغه خودروسازان آلودگی هوا و موتورهای کم حجم و کاهش هزینه ها نبود!!
Enzo
۷ بهمن ۱۳۹۸خدایا من میخوام بمیرم. ۱۹۹۳نزدیک سی سال پیش چی ساخته …. کل صنعت خودروسازیه ایران ارزش یه پیچ چرخ این ماشین و نداره .تا کی باید حسرت همه چی به دلمون بمونه
Farzad
۷ بهمن ۱۳۹۸بله متاسفانه همین عروسک ۱۹۹۳ که مشاهده میکنید ۳۴۰ کیلومتر در ساعت سرعتشه ?
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸آفرین
meysam
۷ بهمن ۱۳۹۸اوووفففف قیافه رو
بهراد
۷ بهمن ۱۳۹۸من شیفته ی جا ساز مثلث خطره و اون جعبه ی نمی دونم چی چی تو سمت شاگرد صندوق عقب ، شدم.واقعا مخی هستن برا خودشون
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸اون برش ورودی هوا رو نگا به تنهایی یه اثر هنریه روی این ماشین
باید گفت اون برش زیبا چند؟!!!
خااااااک تو سسسر….
ولشکن،هوا چه خوبه
محمدهادی
۷ بهمن ۱۳۹۸آقای مهدی عزیز ینی میگی ام ۸ واقعی متولد شده؟
با ام ۸۵۰ متفاوته؟
غریبه
۸ بهمن ۱۳۹۸چه جواهری ! چقدرم تمیزه !
موتور V12 و یکی از ماندگار ترین طراحی های بی ام و رو داره این ماشین . خوش به حال کسی که میخره !