همین چند روز پیش بود که یکی از مدیران ارشد بامو این برند را به خاطر نبود برنامهای جامع در حوزهی خودروهای الکتریکی نکوهش کرد؛ اما باید گفت این شرکت باواریایی برنامههای بزرگی برای آیندهی نزدیک دارد.
مدیرعامل بامو هارالد کروگر در مصاحبه با روزنامهی آلمانی Sueddeutsche Zeitung گفت که این کمپانی به دنبال بهبود فوقالعاده در سال ۲۰۱۷ است.
طبق گفتههای کروگر بامو انتظار دارد تا رشد فروش دو سومی را در حوزهی خودروهای الکتریکی و هیبریدی خود در سال ۲۰۱۷ شاهد باشد و میزان فروش این خودروها به یکصد هزار دستگاه برسد. با توجه به اینکه بامو در حال حاضر علاوه بر دو خودروی بخش i خود چهار مدل هیبریدی را نیز عرضه میکند دستیابی به چنین هدفی دور از دسترس نیست. علاوه بر این بامو تلاش میکند با بهبود ۵۰ درصدی محدودهی حرکتی مدل i3 فروش آن را بیشتر کند.
حملونقل الکتریکی در آینده غالب خواهد شد اما در این زمان تقاضا خیلی زیاد نخواهد بود.
پیش سفارشهای ۴۰۰ هزار دستگاهی تسلا مدل ۳ در تناقض با گفتههای کروگر است و شرکت هنوز هم پشت سر مرسدس بنز و فولکسواگن قرار دارد. دو کمپانی ذکر شده در حال کار جدی به منظور معرفی طیف کاملی از خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ هستند.
از طرف دیگر بامو نیز مدل i5 را توسعه میدهد و تا پایان دههی جاری برنامهای برای معرفی شاسیبلند هیبریدی X3 و مینی الکتریکی دارد؛ اما آیا این کارها کافی خواهد بود؟ به نظر میرسد که کروگر نظر مساعدی دارد چراکه اضافه کرده یکچهارم خودروهای تولیدی بامو قوای محرکهی هیبریدی و الکتریکی خواهند داشت.
منبع: carscoops
مجید
۲ آذر ۱۳۹۵پاشنه آشیل خودروهای لاکتریکی === برد کم + طولانی بودن زمان شارژ!!
فرامرز
۲ آذر ۱۳۹۵گرون بودن + سنگین بودن + کاهش کارایی باتری ها پس از صدها بار شارژ. البته سنگین بودن به هندلینگ کمک میکنه چون با کمک باتری ها میتونن توزیع وزن مناسبی رو بین چهار چرخ بوجود بیارن ولی ضربه وارده به خودرو تو تصادفات هم تقویت میشه (قانون سوم نیوتن).
علي
۲ آذر ۱۳۹۵در اینکه خودروهای برقی بهترین خواهد بود شکی نیست و در اینکه این تکنولوژی خیلی وقت پیش اختراع شده بود بازم شکی نیست (نمونش تولید اسباب بازی های ماشین کنترلی قدیم که با باطری کار میکرد یا همون((( آرمیچر )))خودمون) فقط من موندم این شرکتهای قولهای نفتی ((((انگلیسی )))و آمریکایی و غیره چرا انقد چوب لای چرخ رشد این تکنولوژی میکنن ، مثل اینکه تا آخرین قطره نفتو نفروشن ول کن نیستن و چراغ سبز برای ورود گسترده این تکنولوژی نشون نمیدن و با خرجهایی که پشت صحنه میکنن تا مارو از آلودگی خفه نکنن دست بردار نیستن. خدا ازشون نگذره
با تچکر
Bavaria
۲ آذر ۱۳۹۵عاشق سبک طراحی سری i ب ام و هستم
امیدوارم و بی صبرانه منتظرم هرچه زودتر همه کمپانی ها برقی تولید کنند و کم کم کشور ماهم از این تکنولوژی حداقل در ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده بکنه
احمد باقری
۷ آذر ۱۳۹۵خوب داره در این زمینه، سرمایه گذاری می کنه.