فورد برای اولین بار در نسل ششم موستانگ نسخهٔ فرمان راست آنرا هم تولید نمود و این نقطهٔ عطفی در تاریخ این ماسل کار محبوب آمریکایی محسوب میشود چراکه حالا پس از ۵۲ سال، فرمان موستانگ در قسمت سرنشین قرار گرفته است! بنابراین قصد داریم این بار موستانگ را به نبردی سخت در برابر بامو M4 و لکسوس RC4 دعوت کنیم. برای این جدال، قویترین نسخهٔ استاندارد موستانگ یعنی مدل GT با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 انتخاب شده است. اما آیا این ماسل کار آمریکایی با نصف قیمت میتواند بهترینها از آلمان و ژاپن را شکست دهد؟
در داخل کابین موستانگ
درِ موستانگ را باز میکنیم و با صندلیهای چرمی و عریضی مواجه میشویم که در برداشت اول احساس میشود که حمایت جانبی مناسبی ندارند. در بریتانیا امکان انتخاب پیشرانهٔ چهار سیلندر یا V8، گیربکس دستی یا اتوماتیک و نسخهٔ کوپه یا کابریولت موستانگ وجود دارد اما اکثر خریداران مدل کوپهٔ V8 با گیربکس دستی را انتخاب میکنند. با فشار دکمهٔ استارت و بیدار شدن پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 که در زیر کاپوت آرمیده است مشخص میشود که این خریداران در انتخاب خود اشتباه نکردهاند.
کلاچ بهآسانی فشرده میشود، اهرم تعویض دنده کوتاه است، غربیلک فرمان بزرگ سه پرهٔ آن سه تا چهار دور میزند و پاسخ دریچهٔ گاز نیز مناسب است. دراینبین، اگزوزها نیز صدای رعدآسایی تولید میکنند که لذت رانندگی با این کوپهٔ وحشی آمریکایی را دوچندان میکند. فورد برای اولین بار در تاریخ موستانگ، برای تعلیق جلو از نوع مکفرسون و برای عقب از نمونهٔ چند اتصالی استفاده کرده که عملکردی خوبی از خود به نمایش میگذارد؛ بنابراین ما در این قسمت هیچ مشکلی در موستانگ ندیدیم زیرا با سرعت یکنواخت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت، دور موتور کمی بالاتر از ۲۰۰۰ rpm بوده، صدای جاده و باد کم است و تعلیق نیز مناسب عمل میکند. بدین ترتیب فورد موستانگ GT بهخوبی وظایف یک گرند تورر را انجام میدهد.
تجهیزات استاندارد موستانگ بسیار زیاد است و امکان سفارش آپشنهای فراوانی هم برای آن وجود دارد. خودروی مورد آزمایش ما مجهز به صندلیهای تهویه شونده، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی استریو، ناوبری و… است. همچنین دوربین دید عقب، آینههای جانبی برقی تاشو و سنسور باران همگی بهصورت استاندارد در این نسخه وجود دارند درحالیکه تنها ۳۵,۵۸۰ پوند قیمت دارد. این در حالی است که قیمت پایهٔ موستانگ GT در بازار بریتانیا ۳۳,۹۹۵ پوند است.
البته برخی از جزئیات طراحی موستانگ کمی ناپخته احساس میشوند اما قبل از پرداختن به هر ایرادی باید توجه داشت که موستانگ قیمت ارزانی دارد بهگونهای که قیمت چندان بیشتری از یک تویوتا GT86 ندارد درحالیکه در اینجا داریم آنرا با کوپههای لوکس و گرانقیمت لکسوس RCF و بامو M4 مقایسه میکنیم. پس آیا بازهم باید از کاربرد پلاستیک خشک در داخل کابین موستانگ ایراد گرفت؟
رانندگی با لکسوس RCF
ما تا پیشازاین هرگز با لکسوس RCF رانندگی نکردهایم. بااینحال نمونهٔ مورد آزمایش ما از نوع سری کربن است که شامل کاپوت سقف و اسپویلر کربنی، تودوزی چرم آلکانترا، سیستم صوتی لوینسون و رینگهای آلیاژی منحصربهفرد میشود. قیمت پایهٔ لکسوس RCF کربن معادل ۶۷,۹۹۵ پوند است درحالیکه نمونهٔ مورد آزمایش ما ۶۹,۹۱۵ پوند قیمت دارد و بنابراین از این لحاظ بین موستانگ و M4 قرار میگیرد. این در حالی است که RCF کربن، ۱۰ کیلوگرم سبکتر و ۸ هزار پوند گرانتر از RCF معمولی با قیمت ۶۰ هزار پوند است.
هنگامیکه درون لکسوس مینشینم فکر میکنم که سخت است که این سامورایی خشن را دوست نداشته باشم. صندلیهای خودرو در ارتفاع پایینی قرار دارند که البته مناسب است درحالیکه نمای داخلی خودرو نیز که با چرم آلکانترا پوشیده شده است بسیار جذاب و زیبا به نظر میرسد. صندلیها نیز بهخوبی از بدن حمایت کرده و انسان را کاملاً روی خود نگه میدارند.
اما سراغ قلب تپندهٔ این ماشین برویم. در زیر کاپوت RCF دقیقاً مشابه موستانگ، یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است. موتوری که طبق سنت لکسوس بسیار روان و بیصدا کار کرده و نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها میرساند؛ اما برای اینکه بیشتر از تواناییهای RCF استفاده کنید باید آنرا در حالت اسپرت S یا اسپرت S+ قرار دهید. در این صورت، واکنش و پاسخ دریچهٔ گاز بسیار سریع میشود که میتوان کفت حتی بیشازحد حساس است اما هنگامیکه در حال لذت بردن از این کوپهٔ چموش شرقی هستیم متوجه میشویم که این حساسیت ضروری است.
لکسوس RCF قدرتی برابر با ۴۷۱ اسب بخار دارد که ۴۶ اسب بخار بیشتر از M4 است درحالیکه ۲۰ نیوتن متر گشتاور کمتری دارد اما ۵۶ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به موستانگ دارد. RCF یک ماشین فوقالعاده سریع نیست بلکه به میزانی سریع است که بدان نیاز است نه بیشتر؛ بنابراین در بخش شتاب صفرتاصد کیلومتر با ثبت زمان ۴.۵ ثانیه، بالاتر از فورد و پایینتر از بامو قرار میگیرد اما از لحاظ حداکثر سرعت با رقم ۲۷۰ کیلومتر در ساعت در صدر گروه قرار دارد.
آیا پیشرانهٔ M4 ناامیدکننده است؟
زمانی که حدود سه سال پیش بامو M4 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ معرفی شد، ما امیدوار بودیم که استفاده از موتورهای کوچک توربو در کوپههای دیگری هم متداول شود اما هماکنون میبینیم که اینطور نشده و رقبای بامو در این آزمون هر دو مجهز به پیشرانههای بزرگ V8 تنفس طبیعی هستند. سیستم تعلیق M4 کمی نرمتر از RCF عمل میکند و توانایی بیشتری در کنترل بدنه دارد. در این کوپهٔ اسپرت باواریایی نیروی موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا میکند اما اگر میخواهید هنگام رانندگی با این کوپهٔ سرکش آلمانی احیاناً به زیر یک کامیون نروید بهتر است ترمزهای کربن سرامیکی را با قیمت ۶ هزار دلار برای آن سفارش دهید چراکه M4 برای توقف به این ترمزها نیاز دارد.
در آبوهوای بارانی و جادههای خیس، با فورد موستانگ حتی در صورت درگیر بودن کامل کنترل کشش امکان چرخاندن عقب خودرو و همینطور دریفت کشیدن وجود داشت چراکه محدودیتهای الکترونیکی فورد کم بوده و لذت رانندگی بالایی را به راننده هدیه میکند اما در مقابل، M4 بسیار محافظهکارانهتر عمل کرده است چراکه شاسی آن پیچیدهتر بوده و سیستم کنترل پایداری همواره در حرکات راننده دخالت میکند. از سوی دیگر، هرچند ما به پیشرانههای توربوشارژ بکار رفته در مدلهای M5، سری یک M و M235i علاقه داریم اما هنگام رانندگی با M4 به این نتیجه رسیدیم که این یک ماشین عالی است که در آن موتور بدی استفاده شده است.
قبل از شروع فعالیت توربوها، کمی تأخیر وجود دارد و همچنین بیش از آنچه که پیشرانه قدرت را به راننده ارائه کند، مقدار زیادی گشتاور تحویل میدهد که از دقت دریچهٔ گاز کاسته و احساسی مشاید یک موتور شش سیلندر توربودیزل دارد. هنگامیکه تغییر پیشرانهها به نمونههای توربو اجتنابناپذیر شد، ما از کاهش پاسخ دریچهٔ گاز، صدای اگزوز و ارائهٔ قدرتی خطی نگران بودیم و حالا این نگرانی در M4 به واقعیت تبدیل شده است زیرا صدای زیبای اگزوز و قدرتی خطی و روان پیشرانه همگی از بین رفته است. به همین دلیل ما هنوز هم آخرین نسل پیشرانههای V8 تنفس طبیعی مانند آنچه در موستانگ GT و لکسوس RCF بکار رفته است را به موتورهای توربو ترجیح میدهیم.
M4 از لحاظ فنی برتر بوده و قطعاً بسیار سریعتر است اما موستانگ نشان میدهد که رقیب آلمانی فاقد یک شخصیت خاص و تعامل با راننده است. همچنین این کوپهٔ آمریکایی ارزش در برابر قیمت باورنکردنی دارد و قطعاً از این لحاظ برترین خودروی این رقابت است؛ اما بااینحال ما دوست داریم با GT350 هم رانندگی کنیم. مدلی با شاسی محکمتر و قدرت بیشتر.
نتیجه
پس از رانندگی دوروزه با این سه کوپهٔ اسپرت از سه قارهٔ مختلف، ما به یک نتیجهگیری رسیدیم که هرگز انتظار آنرا نداشتیم.
مقام اول لکسوس RCF
این خودرو را میتوان ترکیبی از استایل و تکنولوژی نیسان GT-R با سرزندگی و لذت رانندگی نسل قبلی بامو M3 با موتور V8 دانست که درنتیجه موجب شد این کوپهٔ ژاپنی در چنین رقابت سختی پیروز گردد.
مقام دوم فورد موستانگ GT
موستانگ خودروی بسیار خوبی به نظر میرسد. این کوپهٔ اصیل آمریکایی صدایی باورنکردنی دارد درحالیکه تنها کمی از یک تویوتا GT86 گرانتر است؛ اما این کوپهای است که توانایی رقابت با بزرگان بازار را دارد.
مقام سوم بامو M4
M4 خودرویی بسیار مطلوب و کاملاً سریع است اما موتور شش سیلندر توربوی آن کاملاً ناامیدکننده است که همین نقص موجب سقوط M4 به جایگاه آخر شد. این موتور در برابر V8های تنفس طبیعی هیچ جذابیتی ندارد.
مشخصات فنی
بامو M4 | لکسوس RCF | فورد موستانگ GT | |
قیمت پایه | ۵۶,۹۶۵ پوند | ۶۷,۹۹۵ پوند | ۳۳,۹۹۵ پوند |
قیمت تستشده | ۷۳,۹۱۰ پوند | ۶۹,۹۱۵ پوند | ۳۵,۵۸۰ پوند |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو | ۵ لیتری V8 | ۵ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۵ اسب بخار | ۴۷۱ اسب بخار | ۴۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | شش سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۷/۱.۸۴/۱.۳۸ متر | ۴.۶۷/۱.۸۷/۱.۳۹ متر | ۴.۷۸/۱.۹۱/۱.۳۸ متر |
وزن | ۱۴۹۷ کیلوگرم | ۱۶۸۰ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۱ ثانیه | ۴.۵ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت | ۲۷۰ کیلومتر در ساعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر | ۱۶.۵ لیتر | ۱۵.۷ لیتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۶ لیتر | ۶۱ لیتر |
منبع: CarMagazine
بنزما
۱۴ بهمن ۱۳۹۵خدایی بدون تعصب مقایسه خنده داری بود
بی ام و گشتاور بیشتر
شتاب بهتر
مصرف سوخت بهتر
اخرش میگه موتورش به درد نمی خوره
مصطفی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵همه چیز عدد و رقم نیست .
اینو تجربه میگه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵این دیگه چه جور مقایسه ای هست ؟؟؟!!! ???
ماستنگ که اصلا جزو این کلاس نیست.
Muscle Car یک کلاس کاملا جداست و ماستنگ باید با کامارو، چلنجر و چارجر مقایسه بشه.
میمونه M4 و RC-F :
انتخاب من هم در این کلاس BMW M4 هست.
عدد و رقم تمام واقعیت نیست. ولی بخش بزرگی از واقعیه.
همه ی ایرادی که به BMW وارد کرده فقط و فقط و فقط بحث موتور توربو هست.
آخرین جمله رو بخون .
استفاده از توربو به دلیل آینده نگری BMW هست.
حتی به یکی از مزیت های این موتور توربو هم اشاره نکرده بی انصاف.
.
ماشین اسپورتی که 50 هزار دلار قیمت داره رو معمولا آدم فقط واسه پیست نمیخره. میخوای باهاش سر کار هم بری، تو شهر هم رانندگی کنی ، حالا گاهی یک تفریحی هم آخر هفته ها داشته باشی.
لکسوس در 100 کیلومتر 16.5 لیتر بنزین مصرف میکنه. جالبه بدونی لامبورگینی اونتادور 500 هزار دلاری در هر صد کیلومتر 17.5 لیتر بنزین مصرف میکنه !!! یعنی 450 هزار دلار اختلاف در قیمت رو فقط با 1 لیتر کاهش مصرف سوخت میتونی ببینی.
این جور ماشینی جیبت رو مثل جاروبرقی خالی میکنه. مخصوصا در اروپا.
فقط تویوتا و هوندا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵مصرف سوخت لکسوس بیشتره چون حجم موتورش بالاتره. 5 لیتره در حالیکه بی ام و 3 لیتره. یه کمم عقل خوب چیزیه. بیشتر از 5000 تا کامنت اما دریغ از یه کم تفکر. متاسفم واقعاً. من نمیدونم این همه لایک الکی رو کی میده!
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵.
آدم به بعضی ها میگه (دوست محترم) یا (شان شما بالاتر از اسم حرفاست) بعدا میبینه طرف اصلا ارزش این همه احترام رو در وجود خودش نداشته.
متاسفم برای خودم و متاسفم برای سطح فهم بعضی ها.
اگر هنوز بچه هستم و با خوندن یک کامنت که مخالف نظر منه ناراحت میشم ، لازم نیست همون لحظه پیام بدم و آبروی خودم رو پیش اون طرف ببرم.
کافیه یک نفس عمیق بکشیم و حدود 20 دقیقه صبر کنیم. بعد کامنت بذاریم.
یک کم عقل خیلی خوب چیزیه. به شرط اینکه در دنیا به همه داده میشد. چون حالا که یک عده دارند و یک عده ندارن، اون گروهی که از نعمتش محروم هستند با حرف ها و اعمالشون فقط باعث عذاب اون گروه دیگه میشن.
Bavaria
۱۵ بهمن ۱۳۹۵هیچ چیز مثل این توهین هایی که اینجا میشه منو عذاب نمیده!!!!
.
دوستمون اومده میگه مصرف لکسوس بیشتره چون حجمش بیشتره!!!! غیب گفته!!!!
خب هر کمپانی میتونه حجم موتور رو بالا ببره
.
بنظر شما افزایش حجم راحتتره یا کاهش حجم موتور بدون افت قدرت؟!
.
بعد میاد میگه عقل چیز خوبیه
.
من نمیدونم چرا بعضیا به شمار کامنت ها انقد حساسن، میتونه کامنت میزاره، شماهم میتونی بزار
.
من که از کامنت های مجید و اخلاقش لذت میبرم
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵باواریا جان
یه خدا قسم برای کسی مثل من خیلی سخته، برای هر کامنت علمی و تحلیلی که میذارم حداقل 15 دقیقه تو اینترنت سرچ میکنم، گاهی به 3 زبان، کلی عدد و رقم درمیارم، خودمم اطلاعاتم از خیلی ها بیشتره ، مجلات مختلف رو میخونم، بعد با توجه به همه ی این ها کامنت میذارم تا شاید یکی از دوستان با اطلاعات من راهنمایی بشه…
بعد یکی که هنوز دست راست و چپش رو نمیدونه به من میگه عقل هم خوب چیزیه !!! نه ملاحظه ی سن آدم رو میکنه نه ملاحظه ی احترام متقابل رو.
کسی که من تا حالا کمتر از “جان” و ” عزیز” بهش نگفتم.
خوبه هر کسی اول مغزش کار کنه بعد سایر قسمت های بدنش.
به هر حال فکر میکنم بعضی ها شایسته ی اون احترامی که براشون قائل بودم، هرگز نبودن.
هر کسی تا همین الان در 5000 کامنت من فقط یک کلمه بی احترامی به شخصیت کسی ، فقط یک کلمه اطلاعات علمی نادرست پیدا کرد همین الان حاضرم برای همیشه از این سایت برم و هرگز برنگردم.
امیرحسین ق.
۱۵ بهمن ۱۳۹۵بعضی ها نمیتونن زیاد کامنت بذارن.چون از نظر علم تهی و خالی هستن. غیر از بحث کردن های الکی چیز دیگه ای بلد نیستن.
هنر اینه 5000 کامنت بذاری توش یک غلط هم نباشه. نه اینکه 100 کامنت بیشتر نذاری چون چیزی بلد نیستی.
Amirhossein
۱۵ بهمن ۱۳۹۵فقط تویوتا و هوندا
برو مشقاتو بنویس واسه شنبه کلی درس داری.
اینجا ما به هم احترام میذاریم.
مک میسل
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام
خیلی وقت بود به پدال سر نمیزدم به خاطر بچه بازی بعضی ها که هنوزم هست.
این اقای فقط تویوتا و هوندا معلومه از اون متعصب های 200سیلندره هستش
جناب،وقتی میگی مصرف سوخت لکسوس بیشتره چون موتورش پر حجم تره،چه ربطی به عملکرد و میزان قدرت و گشتاور داره؟مثلا الان ولوو داره با2لیتر300اسب میگیره،یعنی لکسوس نمیتونه بگیره؟
خب،اگر شما ادعا بر اینکه لکسوس خوبه و مهندسیش عالیه داری،چرا فوردبا اینکه امریکایی ها معروفن به زیاد مصرف کردن با همون گشتاور داره حدود1.5لیتر کمتر میسوزونه؟
دلیل منطقی بیارید که لکسوس چرا1.5لیتر با همون عملکرد موستانگ داره بیشتر میسوزونه؟این یه نقطه ضعفه
اخرشم که طبق معمول کم میاری و میپری به این اقا مجید!
دریغ از یک نظر فنی و تخصصی…
متاسفم واقعا
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵مک میسل ، باواریا، امیرحسین، Das Beste Oder Nichts عزیز :
از همتون متشکرم.
کاش من هم در دوره ی حضور میلاد، صادق ، شما ( مک میسل) ، و… در این ساین میبودم.
اون زمان جو خیلی خیلی خیلی بهتر از الان بود.
دوستای بی نهایت خوبی برای هم می شدیم.
منم چند صباحی هستم، به احترام میلاد عزیز اصلا نمیخوام تعداد کامنت هام بیشتر از اون باشه، به زودی اسباب اثاثم رو از پدال جمع میکنم.
از این جو سایت اصلا خوشم نمیاد.
عطا
۱۴ بهمن ۱۳۹۵شاید قیمت بتونه یه فاکتور خععععععلی مهمی باشه !
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵وقتی ماشین ها تو یک کلاس باشن بله، قیمت فاکتور مهمی هست.
وگرنه نمیتونی بیای تویوتا لنکروزر رو با تویوتا کمری مقایسه کنی و بعد بگی انتخاب من کمری هست چون ارزونتره !
کسی که ماشین شاسی نیاز داره اگر قیمت کمری یک صدم لندکروزر هم باشه براش فرقی نمیکنه.
کسی هم که واقعا ماسل کار میخواد اگر قیمت ماستنگ اندازه ی M6 هم باشه بازم ماستنگ میخره.
قیمت رو وقتی در نظر میگیری که ماشین ها تو یه کلاس باشن.
به نظر من ماستنگ در کلاس خودش بهترین قیمت رو داره.
حتی نسخه ی شلبی GT350R هم به زور به 50/000 $ میرسه.
ماستنگ یک ماسل کار بی نظیره.
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ بهمن ۱۳۹۵موستانگ 2 ستاره ببین شده دوم
ای ولا
silver
۱۵ بهمن ۱۳۹۵علی جان دوست عزیزم
کسی با ستاره های موستانگ هم کاری نداشته و حرفی درباره اش نزده حالا شما ولکن نیستی.
قبلا هم در پست های قبلی کامنت گذاشتم و مفصل توضیح دادم که این جور مشکلات برای هر شرکتی ممکنه پیش بیاد .
حالا که بحث خوابیده لطف کن دوباره بازش نکن ، تازه جو اروم شده .
دمت گرم
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵اگه نمودار گشتاور موتورهای توربو ی BMW رو ببینید میفهمید که این موتورها چقدر دقیق و خطی افزایش پیدا میکنه.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/power-bmw-s55.jpg
اینم لینکش
منحنی زرد مربوط به موتور تنفس طبیعی 8 سیلندر 4 لیتری BMW M3 سری E92 هست.
میبینید که موتور M4 با منحنی قرمز چقدر یکنواخت گشتاورش بالا میره.
برای یک موتور توربو این عالیه.
فرشاد سجادیان
۱۴ بهمن ۱۳۹۵از طرفی ماستنگ رو همیشه دوست داشتم اما شدیدا نتایج ضعیف تست تصادفش زد تو ذوقم، از طرفی M4 واقعا چهرش منطقی و دلنشینه اما با وجود عملکرد فنی ایدهآل، از نعمت موتور تنفس طبیعی هشت سیلندر محرومه، از یه طرفم نماینده آسیا داره با طراحی خارجی متفاوتش و موتور نسبتا وحشیش، دلبری میکنه. . .
ضمن عرض معذرت خدمت ماستنگ دوستداشتنی و هم قارهای با کیفیتم RCF، من حس میکنم M4 برام جذابتره.
asa
۱۴ بهمن ۱۳۹۵فرشاد جان
بخدا اون دوستاره مال تست های اروپا و استرالیا هستش که اونم خود فورد از امکانات ایمنی کمتری در این نسخه ها استفاده کرده ، وگرنه هم من و هم شما میدونیم که ماستنگ در تست های امریکا چهار ستاره ایمنی کسب کرده . ضمن این که تست های امریکا از دشواری و دقت بالاتری برخوردار و درواقع تست های تصادف امریکا خودش استانداردی برای جهان به حساب میاد….
حالا از اینا که بگزریم من قطعا ماستنگو انتخاب میکنم.
من از یک ماشین لذت و صدای پیشرانه هشت سیلندر قلدر امریکایی انتظار دارم که فقط ماستنگ منو راضی میکنه.??
از لحاظ ظاهری هم که دیگه ماشاالله….. حرفی واسه گفتن نمیزاره از بس زیباست.
برای من پرچم امریکا و ماستنگ بدجور بالاست….??
سامان اذری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵asa جان تویوتا هایلندر حتی بدون بسته ایمنی 5 ستاره رو کسب کرد
اینجا انتخاب من
بدون شک لکسس هست قیافه استایل و کیفیت از سرو روش میباره
آرمین
۱۴ بهمن ۱۳۹۵BMW با اختلاف سره از بقیه
مجید
۱۴ بهمن ۱۳۹۵با اینکه هر سه تا ماشین رو دوست دارم اما انتخاب من با تمام ایراداتی که به سلطان باواریا شد باز هم M4 هستش.
كوروش
۱۴ بهمن ۱۳۹۵هیچ چی bmw نمی شه توی شتاب برتره توی هندلینگ برتر از همه مهم تر سواری bmw روح داره ادم اصلا با موتور ۴ سیلندرش عشق می کنه چه برسه به موتور 6 خطی اش من واقعا بنظرم موستانگ و rcf خودرو های فوقالعاده ای هستند اما سواری بیمر و شتابش قطعا برای رانندگی عالی کافی است
asa
۱۴ بهمن ۱۳۹۵دوستان لطفا به قیمت ماستنگ هم توجه بکنید..
Cvm
۱۴ بهمن ۱۳۹۵چرا هرچی میشه به قیمت ربط میدین؟؟خب اگه ماستنگ هم قیمت ب ام و بود که دیگه کسی سمت ماستنگ نمیرفت.حتی اگه ب ام و هم هم قیمت ماستنگ بود همینطور بود
Chrysler
۱۴ بهمن ۱۳۹۵چرا هرچی میشه به قیمت ربط میدین؟؟خب اگه ماستنگ هم قیمت ب ام و بود که دیگه کسی سمت ماستنگ نمیرفت.حتی اگه ب ام و هم هم قیمت ماستنگ بود همینطور بود
Bavaria
۱۴ بهمن ۱۳۹۵تبریک به لکسوس و فورد
.
نتیجه این رقابت رو کاملا قبول دارم
.
بامو سلطان انجین هست، ولی حق رو به نگارنده میدم، وقتی دوتا ماشین هشت سیلندر تنفس طبیعی با یک شش سیلندر توربو مقایسه بشه، هرچقدرهم توربو عالی باشه از لحاظ حس بازخورد انجین، باز به تنفس طبیعی نمیرسه
.
اگر در کنار بامو دو خودروی توربو بودن مطمئن بودم نگارنده هرگز همچین چیزی توی بامو حس نمیکرد.
.
مثلا هرکسی وقتی با ماشین دو دیفرانسیل رانندگی کنه، بعد از اینکه سوار ماشین دیف عقب بشه، احساس نا امنی بهش دست میده تا از اون حس (معمولا کم فرمانی) دو دف دربیاد
.
البته شیطنت نگارنده رو درک نمیکنم که همه نتیجه رو بر اساس ضعف پیشرانه های توربو به تنفس طبیعی گذاشت و پرونده رو بست.
.
انتخاب من سلطان باواریا، مهندس M4 هست?
امیرحسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۵به نظر من bmw انقدر تو نسل های قبلی سری3 عالی کار کرده که برای خیلی ها از جمله خود من این نسل زیاد جذابیت و گیرایی نسل قبلی رو نداره
علي
۱۴ بهمن ۱۳۹۵جالبه از bmw به این زیبایی ی عکس گذاشتن از نمای دور ولی از بقیه از نماهای مختلف. من بدون تعصب میگم و هنوزم رو حرفم هستم این مجلات و سایتهای انگلیسی زبان شورشو در آوردن دیگه. مگه همه چی قدرت و شتابه یا همه چی ظاهره و طراحیه . باور کنید به ی بچه هم که سابقه برند شناسی نداره و هنوز وارد دنیای کثیف برند بازی و مارک بازی نشده با ی نگاه به این ۳ تا خودرو شک ندارم bmw m power رو انتخاب میکنه . واقعا تو دل برو و زیباست و از نظر موتوری و کیفیت هم احتیاج به توضیح نداره.
با تچکر
us army
۱۴ بهمن ۱۳۹۵با بیش از 30 ھزار پوند میتونی بدیش شلبى سوپر کارز برات 800 اسب بیزون بکشه و از بهترین چرم برا کله کابین استفاده کنه. در حالى که بصورت فابریک با حریفاش به راهتى سر شاخ میشه اینم میدونید در اص قدرتش 435 و 0تا 100 4،2 ھست .
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵برام جالبه مصرف سوخت لکسس از موستانگ بیشتره.
شاید انتظار نویسنده از ب ام و زیاد بوده و وقتی باهاش رانندگی کرده در نظرش تأثیرگذاشته. لاقل روی کاغذ که کمبودی نمیبینیم. اما اکثر تست ها نظر به بهتر بودن M2 نسبت به M4 دارن.
باز آفرین به موستانگ که با توجه به پول پرداختی بیشترین نتایجی که باید رو در اختیار صاحبش میزاره.(به زودی مشکل ایمنیش رو هم حل میکنن)
Mehdi TuRbO
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ای کاش طراحیشم برگردونند
ویلیامز (استون مارتین-مکلارن)
۱۴ بهمن ۱۳۹۵درسته ک انجین ۸سیلندر تنفس طبیعی خیلی عالیه ولی خب انجین های ۶سیلندر بی ام و هم معروف هستن و عملکرد فوق العاده ای دارن…در کل ب نظرم هرسه خودرو تقریبا در یه سطح قرار دارن و انتخاب بینشون بستگی ب شخصیت و سلیقه خریدار داره…انتخاب من بین این سه تا با احترام فراوان ب دو خودرو دیگه، موستانگ هس…البته مدل فیس لیفتش
ashkan
۱۴ بهمن ۱۳۹۵بجای پول یه بی ام و یا آرسی اف میشه دوتا ماستنگ خرید!
خب معلومه دوتا ماستنگ از لکزس و بی ام و خیلی بهتره
Alireza.GT86
۱۴ بهمن ۱۳۹۵با پول دو تا mvm 55 0 هم میشه یه مزدا ۳ یا میتسوبیشی لنسر خرید ! ولی دلیل نمیشه که ام وی ام بهتر باشه !
دانيال
۱۵ بهمن ۱۳۹۵چه تعصبی؟ اره با پوله ۱ بوگاتی میشه ۳تا فراری ۴۸۸ و ۲ تا اونتادور خرید.چه ربطی داره کلاس بی ام و با فورد قابله قیاسه؟
نویدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵با مقایسه حجم موتور و اختلاف شتاب و گشتاور M4 و موستانگ میشه فهمید چرا فورد موستانگ باید ارزون تر باشه…هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری.
M4 زیباتر،سریعتر،گشتاور بیشتر،کم مصرف تر،هندلینگ بهتر…M4 بدون تردید خودروی برتره.
حمیدرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۵قیمت فورد در مقایسه با باقی خودروها خیلی بهتره و نبودخیلی از سیستمای الکترونیکی خودرو رو خیلی در دست راننده میزاره انتخاب من اول فورد بعد لکسوس در نهایت بی ام دبلیو هست من ترجیح میدم خودم رانندگی کنم تا همش یکی جلومو بگیره
ایمان جباری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵1. BMW
2. FORD
3. LEXUS
Alireza.GT86
۱۴ بهمن ۱۳۹۵“این کوپهٔ اصیل آمریکایی صدایی باورنکردنی دارد درحالیکه تنها کمی از یک تویوتا GT86 گرانتر است”
موستانگ 36 هزار پونده و تویوتا GT86 حدود 25 هزار تا ، من نمیفهمم این کمی چقدره !!
با حرف اون دوستمون هم که گفتن موستانگ با این دو خودرو هم کلاس نیست کاملا موافقم!
در ضمن اگه شما یه گرند تورر میخواید حتما پولش رو هم دارید ، و نمیرید موستانگ که یه خودرو اسپرته رو باقیمت کمتر و پلاستیک خشک توی کابین و امنیت در حد پرایدش بخرید!!
آرش
۱۴ بهمن ۱۳۹۵آقا لطفا توجــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه کنید من بازم سوالمو تکرار میکنم ، کدوم یکی از شماها تا حالا با ماشینای 8 سیلندر رانندگی کرده؟ لطفا اگر کسی هست که تجربه رانندگی با ماشین 8 سیلندر داشته حالا فرقی نمیکنه اسپرت یا شاسی بلند فقط برام از تجربیات خودش بگه که مثلا فرقش با ماشینای 6 سیلندر یا 4 سیلندر چیه؟ تورو خدا جواب بدین
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵4 باره رفیق همین سوال رو تکرار میکنی.
میخواد چه فرقی بکنه ؟؟؟!
موتورش گنده تره روغن موتوربیشتر باید توش بریزی !!!
همین!!
ASA
۱۴ بهمن ۱۳۹۵شاسی بلند ارتعاش های بیشتری داره و به مراتب قدرت و توانایی بهتری هم داره
مصرف سوخت بیشتر میشه اما قدرت رو واقعا حس میکنی توی ماشین
فيصل.
۱۴ بهمن ۱۳۹۵مصرف داخل شهر RCF تقریبا ۶دهم لیتر بیشتر از موستانگه اما مصرف جاده RCF ۲.۳ لیتر کمتر از موستانگ و مصرف ترکیبی RCF هم ۶دهم لیتر کمتر از موستانگه. نویسنده فقط مصرف شهر رو نوشته ولی اکثرا مصرف ترکیبی ملاکه که RCF مصرف ترکیبیش ۱۴.۹ لیتره.
این ماشینا برای ترافیک شهری نیستن که. ۸سیلندر تنفس طبیعی با ۱۵لیتر کاملا نرماله. هر کی ۸سیلندر اتمسفریک میخره مصرفشو میدونه و ارزششو داره در قبال لذت و دوامش.
مدل فول m4 هم تقریبا ۱۱۰۰۰تا گرونتره، قیمتش ۷۶۰۰۰ چوب
احمد باقری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵در بحث طراحی، واقعا لکسوس از همشون قشنگ تره.
ASA
۱۴ بهمن ۱۳۹۵تست تصادف موستانگ چه جنجالی راه انداخته!
بخدا بشر جایز الخطاست!
Chrysler
۲۲ بهمن ۱۳۹۵یجوری میگی جایزالخطاس که انگار ماستنگ اولین تجربه ی ساخت خودروئه برا فورد?
یاسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۵اگر و تنها اگر پارامتر قیمت رو خیلی بولد کنیم اره بررسی منطقی بود موستانگ پول کمتر و اش بیشتره
ولی خدایی این مقایسه فقط فکر کنم بخاطر هم قیمت بودنشونه والا موستانگ یه ماسل کاره ماشین ماسل فلسفش متفاوته با بقیه مقایسش با بقیه عجیب غریب از اب درمیاد
مهدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵بدون شک بی ام و کم نقص تر از موستانگ هست اما واقعا موتور هشت موستانگ دنیایی هست واسه خودش . بسیار ساده و خرکار و قوی با صدای عجیب . باید سوار بشید تا کلا مهندسی موتور بی ام و رو فراموش کنید
کافیه سرویسهای بی ام و عقب و جلو بشه و بنزین بد بریزید تا تقش در بیاد اما تو موتور 8 موستانگ بنزین خوب ک هیچ بلکه ادرار هم توش کنید با کمال اخلاص تمام قدرتش رو تقدیم میکنه
ارمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا جالبه که در عین اینکه با توجه به سابقه فورد باید حس کنیم برنده بی چونو چراست اما از مهندسی المانی و دقت بیش از حد ژاپنی ها حتی فورد هم در امان نیست به نظرم برتری این خودرو ها همه مربوط به سلیقه و جیبه طرف میشه.
هیچی زیباتر از رقابت سالم بین کمپانی ها نیست شاید یه مقدار رقابت تو ایران با وجود منابع انسانی بی پایان میتونست باعث بشه کشورمون بیش از این باشه
حسین وی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵لکسس *_*
saeid
۱۵ بهمن ۱۳۹۵مقایسه اشتباه نتایج اشتباه هم داره.
تو این مقایسه باید یه کادیلاک ATS-V یا CTS-V کوپه شرکت میکرد نه موستانگ .
اون وقت ببینم بازم لکسوس اول میشد
ولی بازم کارشون حرف نداره این ماسل کارا با نصف قیمت همون قدرت موتور رو بهت میدن با یه طراحی عالی. اگه دنباله ماشینی که هم قدرت عالی و هم لوکس باشه فقط کادیلاک.
USA & JAPAN
۱۵ بهمن ۱۳۹۵فقط به قیمت نگاه کنید متوجه میشید پیروز میدان کیه
فقط مووووووووووووووووووووستانگ
amin
۱۵ بهمن ۱۳۹۵تست کاملا بیهوده ای بود!
mojtabaaston
۱۵ بهمن ۱۳۹۵فاصله زیاد بود این دیگه چه تستیه؟؟؟
با پول لکسوس میشه دو تا فورد خرید!!!!!!!!!!
shirkoooo
۱۵ بهمن ۱۳۹۵اون دوتا پیش ب ام و شبیه اسباب بازیین
داود
۱۵ بهمن ۱۳۹۵از اولش هم معلوم بود لکسوس برنده میشه لکسوس که رتبه اول دنیاست باید با پورشه که مقام دوم دنیا را داره مقایسه بشه نه با bmw که رتبه شانزدهم دنیاست .در تست درگ هم لکسوس باشتاب 4.5 ثانیه bmw را با شتاب 4.1 ثانیه شکست داده .فیلمش تو سایت اپارات و یو تیوب هست .به خاطر همین میگم اعدادو ارقام اعلامی bmw به درد خودش میخوره واقعیت یه چیز دیگه میگه.
Bmw در حد کیا وهیونداست . .ما مردم ایران که عاشق bmw هستیم وقتی میشنویم bmw اخر شده از فحش بدتره برامون چون نمیخواهیم واقعیت رو بپذیریم .چیزی که bmw در اون رتبه اول دنیا را داره بحث مخارج و استهلاکشه .که تو همین سایت پدال ذکرشده با هزینه 17800دلار برای ده سال پر استهلاکترین برند دنیاست اکثر برندها زیر ده هزار دلارند . یعنی دقیقا درایران سالی حداقل بین 8 تا 20 ملیون هزینشه اونایی که سوارشدن میدونن .کسی که از بغل bmw هم رد نشده یا رد شده تپش قلب گرفته نیاد نظر بده.