بامو هاچبک الکتریکی i3 خود را برای مدل ۲۰۱۸ مورد فیسلیفت و بهروزرسانی قرار داده است. البته i3 در این فیسلیفت تغییرات زیادی را تجربه نکرده و سازند تنها با انجام تغییرات جزئی سعی در مدرنتر کردن آن داشته است. بااینحال i3 جدید به چراغهای جلوی تمام LED مجهز شده و دو رنگ بیرونی جدید شامل قرمز متالیک ملبورن و آبی متالیک ایمپریال هم برای آن ارائه شده است. همچنین سپرهای جدیدی هم با روکش پلاستیکی برای این هاچبک الکتریکی در نظر گرفته شده است.
اما بامو در کنار معرفی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ i3، یک نسخهٔ جدید از آنرا هم با نام i3 S معرفی کرده است که نمونهای اسپرت به شمار میرود. البته این مدل نیز در ظاهر دستخوش تغییرات چندانی نشده و فقط خوشبختانه بجای روکشهای پلاستیکی سپرها از تریم مشکی براق استفاده شده است؛ اما تغییرات مهمتری در زیر این پوسته اعمال شده است مانند تجهیز به تعلیق اسپرت با ۴۰ فاصلهٔ عرضی محورها بیشتر از نسخهٔ استاندارد و ۱۲.۷ میلیمتر ارتفاع کمتر. همچنین این مدل به رینگهای ۲۰ اینچی هم مجهز شده که نیم اینچ عرض بیشتری از رینگهای i3 معمولی دارند.
ازآنجاییکه i3 S نسخهای اسپرت محسوب میشود، بامو موتور الکتریکی آنرا هم تقویت نموده و حالا قدرت آن با ۱۴ اسب بخار افزایش به ۱۸۴ اسب بخار و گشتاورش با ۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش به ۲۷۰ نیوتن متر رسیده است. بامو اعلام کرده است که i3 S میتواند ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که این یعنی ۰.۸ ثانیه شتاب سریعتری نسبت به نسخهٔ استاندارد داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۱۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
اما نمونهٔ معمولی i3 فیسلیفت تغییرات فنی نداشته و همچنان با همان موتور الکتریکی ۱۷۰ اسب بخاری عرضه میگردد. بُرد این مدل نیز بدون تغییر باقی مانده است اما خودرو به کابل شارژ بهبودیافتهای مجهز شده که باطریها را ظرف مدت ۳ ساعت بهطور کامل شارژ میکند. این نحوهٔ شارژ پنج بار سریعتر از شارژرهای سطح یک قبلی است. علاوه بر این، مانند قبل یک پیشرانهٔ بنزینی کوچک بهعنوان افزایشدهندهٔ بُرد نیز برای i3 قابل سفارش است که بُرد آنرا از ۱۵۵ کیلومتر به ۲۹۰ کیلومتر میرساند. در i3 جدید سیستم iDrive بامو نیز بروز شده که مکانهای شارژ را به سهولت نشان میدهد.
Serial Winner
۸ شهریور ۱۳۹۶.
موتور بنزینی خیلی نقش مهمی در i3 داره و بردش رو تقریبا ۲ برابر کرده.
نسخه ی اسپورت ش برای من مشخصات خیره کننده ای داره و فکر نمیکردم شتابش زیر ۷ بیاد.
MOBIN POURMAND
۸ شهریور ۱۳۹۶دوستان تو ایران ایستگاه شارژ این ماشینا رو داریم؟؟
فرشاد
۸ شهریور ۱۳۹۶نه عزیز ایستگاه شارژ وجود نداره که البته منطقیم هست، تا وقتی به طور گسترده خودروهای برقی وارد بازار نشن، برای دولت و بخش خصوصی صرفه اقتصادی نداره که ایستگاه بسازن.
فرشاد
۸ شهریور ۱۳۹۶هیچوقت مثل الان، i3 به دلم ننشسته بود، واقعا از همه نظر محصول خوبیه، کابینشم عامهپسندتر از i8 به نظر میرسه.
ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
۸ شهریور ۱۳۹۶هر جوری به این خودرو نگاه کنید هر چی شبیه هست جز هاچ بک از نما پشت که شبیه کراس اورر کوچک هستش از بغل شبیه یک mvp حالا چرا میگن هاچ بک نمیدونم
AMIR
۸ شهریور ۱۳۹۶وقتی که دیدم تام کروز وار بر یک bmw i3 از 4 طبقه سقوط کرد اون زمان نظرم کاملا درباره bmw عوض شد ولی خوب اونم یک فیلم بود :))
#ali.m#
۸ شهریور ۱۳۹۶نسبت به i8 اصلا بهش علاقه ندارم .
به نظرم ویژگی های یک بی ام و اصیل رو نداره .
(نظر شخصی)
Saman
۸ شهریور ۱۳۹۶یادمه توی یکی از قسمتهای ماشین هفته (motorweek) کارشناس گفتش که i3 در مقابل رقبای امریکائی و ژاپنی فروش خیلی کمی داره به خاطر برد کم و طراحی زشت و غیر معمول :-)