بی ام و

قیمت‌گذاری بسیار متفاوت ب‌ام‌و M5 CS 2022 در جهان

ب‌ام‌و M5 CS 2022 چند روز پیش معرفی شده است. این سدان پرقدرت از نیروگاهی ۸ سیلندر با قدرت ۶۲۶ اسب بخار سود برده و با کاهش وزن قابل‌توجه خود توانایی رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت طی ۲.۹ ثانیه را دارد. ب‌ام‌و جزئیات قیمت‌گذاری M5 CS جدید را منتشر کرده و این خودرو در اروپا بسیار گران‌تر از آمریکا می‌باشد.

اول بیایید نگاهی به قیمت این خودرو در اروپا بیندازیم. بیانیه خبری رسمی ب‌ام‌و نشان می‌دهد که M5 CS در فرانسه گران‌تر از همه‌جا بوده بهای ۱۹۹۹۰۰ یورویی دارد. این خودرو در آلمان کمی ارزان‌تر بوده و با قیمت ۱۸۰۴۰۰ یورو عرضه می‌شود. البته این امر قابل‌انتظار بوده زیرا فرانسه به خاطر قیمت‌گذاری بالاتر خودروها نسبت به سایر کشورهای اروپایی شناخته شده و زمانی که شما درباره یک خودروی پرفورمنس همچون M5 CS صحبت کنید، تفاوت قیمت حدود ۲۰ هزار یورویی با در نظر گرفتن مالیات‌های مختلف خیلی دور از انتظار نخواهد بود. البته این بیمر داغ در آمریکا فقط معادل ۱۱۷ هزار یورو قیمت دارد!

بیایید این قیمت را به دلار تبدیل کنیم. ب‌ام‌و آمریکا می‌گوید M5 CS در این کشور قیمت پایه ۱۴۲ هزار دلاری دارد اما همین خودرو در آلمان قیمتی معادل ۲۱۸ هزار دلار داشته و در فرانسه قیمت آن به معادل ۲۴۲ هزار دلار می‌رسد. بله شما با پول M5 CS در فرانسه می‌توانید یک دستگاه از همین خودرو را در آمریکا خریداری کرده و تنها چند هزار دلار با خرید یک M5 دیگر فاصله داشته باشید. این تفاوت قیمت نه تنها قابل‌توجه بلکه غیرعادی است. واقعاً نمی‌توان این اختلاف قیمت چشمگیر را به‌طور دقیق توضیح داد.

این موضوع حداقل به‌طور کامل به قیمت مدل‌های عادی M5 مرتبط نیست. M5 استاندارد در آلمان قیمت ۹۱۹۰۰ یورویی یا حدود ۱۱۱۲۵۵ دلاری دارد. در واقع قیمت این خودرو حدود ۸ هزار دلار بیشتر از قیمت ۱۰۳۵۰۰ دلاری M5 در آمریکا می‌باشد. M5 کامپتیشن ساده‌ترین نسخه M5 در فرانسه بوده و قیمت ۱۳۸۸۵۰ یورویی یا حدود ۱۶۸ هزار دلاری دارد. این خودرو نیز به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر از M5 کامپتیشن ۱۱۱ هزار دلاری در آمریکا بوده اما این اختلاف قیمت به پای اختلاف قیمت M5 CS در آمریکا و اروپا نمی‌رسد.

بله تبدیل ارزها به یکدیگر مقایسه درستی نیست اما زمانی که تفاوت‌ها به این میزان شدید باشند تعجب ما دو چندان خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    اتفاقاً انتقاد اکثریت رسانه‌ها و مخاطب‌ها همین قیمت بالایش هست که جایگاهش را به خطر میندازه !

    اما به من باشه ، به تمام رقبا ترجیهش میدهم و کلاً سری ۵ را دوست دارم که با M پاور ، چه بی M پاور و نسخه‌ی معمولیش .

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. akrh78

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      بلک سریز هم میگفتن قیمتش بالاس ارزشش رو نداره ولی الان میپرستنش
      این ماشین به رکورد دار پیست تبدیل میشه اونوقت همون منتقدا تعریفشو میکنن

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        مجموعه بلک‌سریزهای بنز همه تولید محدود هستند اما این خودرو تولید محدود نیست ؟! هست ؟!

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. MR.JD

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (329 ديدگاه)

          البته که هست
          ولی به سبکی متفاوت تر فقط یک سال تولید خواهد شد

      2. امیر

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (832 ديدگاه)

        چرا گران فروخته بش این خودرو با هزینه حمل نقل تا آمریکا اون قیمت پس تو اروپا باید ارزانتر باش چون المانی یا اگه مونتاژ هست باز باید قیمت برابر باش مگه ایران که پول خون باباشون بگیرن

        موافقم 5
        مخالفم 5
      3. R@m!n

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        بلک سریز سوپرت اسپرته نه یه سدان

        موافقم 5
        مخالفم 5
        1. akrh78

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          اصلا نمیفهمم منظورتو
          هر کدوم توی دسته خودشون سنجیده میشن
          m5cs یه سوپر سدان عملکرد محوره با 4 تا صندلی سطلی
          نکنه میخوای قیمت بلک سریز و ام 5 تو یه رده باشن یا ام 5 برا رکورد نورنبرگرینگ بلک سریز رو بشکونه تا ارزش این قیمت رو داشته باشه
          اصلا بلک سریز رو بیخیال
          amg gt63s قیمتش 160 هزارتا هست
          اونوقت 140 هزارتا برا m5cs زیاده؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
      4. R@m!n

        ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (540 ديدگاه)

        منظورم اینه که بلک سریز یه ماشینی که 10 سال بعدم همچنان مشتری داره چون یه ماشین رده بالا و کلاس خاص سوپر اسپرته اما M5 بالا بری پایین بیای سدانه. ده سال دیگه بهش می گن از رده خارج و مطمئن باش 2 سال دیگه این ماشین چنان افت قمیتی می کنه که مالکش حتی نصف قیمت خریدشم بزور بتونه بفروشه. برای amg gt63s هم گرونه. اما نسل قبل بلک سریز الان به قیمتایی سه چهار برابر زمان تولیدش خرید و فروش میشه و مطمئن باش 20 سال دیگه حداقل بالای 5 میلیون دلار قیمتش میشه. اما M5 و امثالش ازشون به عنوان یه مشت ماشین خوب یاد میشه که همین مجلات ماشین و کانالای یوتیوبی یه دوری باهاش می زنن.

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Sina

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          در جواب رامین خواستم بگم که همین یکی دو سال پیش یه M5 متعلق به سه نسل قبل!!! هم قیمت M5 همین نسل فروخته شد!!!!
          حالا اینکه مدل CS هستش ، بعید میدونم قیمت و ارزشش تغییری بکنه
          تازه به جای کاهش ، گرونتر هم میشه

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. فورد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (892 ديدگاه)

      شاید تو امریکا تولید میشه

  2. Malt hill

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    رینگ هاش کوچیک نیست؟!

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. akrh78

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      اره به نظر منم کوچیکه تو اولین نگاه تو ذوق میزنه

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Farzad

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      ۲۰ اینچی هستن ، شاید تو عکس کوچک به نظر میاد .

  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    البته فقط خودرو نیست که در فرانسه گرانتر از بقیه جاها هست ، کلاً همه‌چیز در فرانسه گرونتر هست ، یه فنجون قهوه‌ اسپرسو در ارزانترین حالت حدود ۴ یورو در میاد که در هلند یا آلمان میشه با زیر ۲ یورو خریداریش کرد ، یا حتی بلیط مترو و کرایه‌ی تاکسی و کلاً مردم فرانسه به سبب مالیات زیاد و گرانی اجناس نسبت به بقیه اروپا ضعیف‌تر و شاید بشه گفت بسیار اقتصادی‌تر زندگی میکنند !!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  4. Farzad

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    سدانی که سوپر اسپرته ?

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. [—{*AMIN_MC20*}—]

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    تو آمریکا هم قیمت با کواتروپورته تروفئو هست
    اما این کجا و آن کجا…??

  6. مهرداد كمال

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    تو ایران میومد میشد یک میلیون یورو

    موافقم 14
  7. OMID

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    برام جالبه که توی آمریکا از خود کشور مبدا یعنی آلمان ارزونتر در میاد ( مدل های آمریکا توی آمریکا تولید میشن ؟ )

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. مهدی،:امید اینده

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    سلام ببخشید مصرفش چقدره

    موافقم 1
    مخالفم 3
  9. ツSAMURAIツ

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    M5 پادشاه سدان ها ???

    موافقم 17
    مخالفم 1
  10. R@m!n

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    واقعا قیمت گذاری نامعقولی رو این ماشین گذاشته

    موافقم 1
    مخالفم 6
  11. امیررضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (301 ديدگاه)

    اگه ماشین باز باشیم خوب میدونیم که بنز و ب‌ام‌و هر قیمتی رو ماشیناشون بزارن حتماً یه حکمتی پشتشه. مثل جی‌تی‌آر بلک جدید که هم‌قیمت دوازده سیلندر های ایتالیاییه ولی وقتی دیدیم چه پرفورمنسی داره گفته الحق که حلالت. اینم مثل اونه. منتظر مسابقات و اعداد و ارقام باشید

    موافقم 12
    مخالفم 3
  12. MAHDI

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    CS هستش دیگه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. محمد رستمی نژاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    الان فهمیدم بوگاتی چرا اینقدر گرون هست
    بیشترش الکی هست

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. RezaRs

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      چیش الکیه. هزینه تحقیق توسعه و ساخت هایپر کارها معمولا بیشتر از قیمت فروشه بعدشم
      داخل بوگاتی سوار یه خودروی خیلی سریع میشی که مثل یه رولز رویس لوکسه راحته الکی نیست

  14. افشار

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (772 ديدگاه)

    مثل این که اگر خدا بخواد و شیطون نخنده شرکت بی ام و دیگه از جلوپنجره های سایز بزرگ و زشت استفاده نمیکنه

  15. ?Ali Hossein?

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    به تومان میشه 5 میلیارد و 317 میلیون…
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .خودت میدونی منظورم چیه…

    موافقم 5
    مخالفم 6
  16. مهیار احمدنیا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بچه ها یه نظر که کمی از برقی بودن در بیاید وقتی که ۱۳ سال پیش نیسان ماشینی ساخت که با یه تیونینگ ساده مانند آلفا ۱۲ و آلفا ۱۰ با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار دلار ۱۱۰۰ اسب گیرتون میاد اونم ۱۳ سال پیش و اینکه با یه توربو شارژ میشه ۰ تا ۱۰۰ لامبورگینی ۲۵۰ هزار دلاری با اون صدا وووووووووو را زیر ۲/۵ ثانیه کرد یه خودرو که ۱۰ سال پیش ساخته شده (لامبورگینی اوو)
    رو با قیمت کمتر از ۳۰۰ هزار دلار با تسلا برقی امروزی برابری کنه حتما این روز ها ماشین های برقی باید قیمت کم داشته باشند و اقتصادی باشند مثل جی تی ار که میتونه با بوگاتی رقابت کنه (با قیمت ۲ میلیون دلار و اینکه فقط ارزش بنزین و شاهکار بودنش رو داره آنقدر گرونه البته واقعا ارزش این قیمت رو داره) رقابت کنه یه شرکت بنزینی اقتصادی مانند تسلا (از لحاظ اقتصادی و نوآوری) میتونه سر هر بنزینی رو بالا ببره اید وارم لایک کنید ببینیم چند نفر با این نظر موافقند

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. ماکان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من برخی از محصولات بی ام و را شکل ظاهرشان هر جوری هم که باشد بسیار دوست دارم . خسته نباشید .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. Mf1

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بالاست در اروپاه فکر نکنم کسی اینقدر پول بده یه bmw چهار در بخره.
    بنظر من گزینهای بهتر وجود داره با قیمت کمتر

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      ببین این یه نسخه خاص ( نه حالا اونقدر)محسوب میشه دیگه طرفدارای خودشو داره

    2. Sina

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      اگه قیمت GT63 S و پانامرا رو میدیدی هیچ وقت این حرفو نمیزدی
      تنها گزینه ارزون تر آئودی RS6 و E63 S و M5 های ضعیف تر هستن ، که خیلی خیلی کند تر هستن
      پس در نتیجه این ماشین میارزه
      البته تو آمریکا
      توی فرانسه که همه چی گرونه ولی خب نمیارزه
      ولی اکثرا افرادی که ۱۱۰ هزار دلار پول دارن واسه M5 کامپتیشن ، واسه CS هم دارن ، البته نه همشون ولی خیلیاشون دارن این پولو
      این ماشین کلکسیونی هم میتونه باشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  19. پرهام و رهام

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (224 ديدگاه)

    ماشین جالبی است و طرفداران خودشو داره

  20. Sina

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    چند نکته وجود داره
    بازار اصلی این ماشین میشه آمریکا که قیمت خیلی خیلی ارزونه
    و اینکه مثلا بنز GT63 S خودش از بالای ۱۵۰ هزار دلار شروع میشه !!!! پانامرا توربو که خیلی خیلی گرونتره ، اصلا از لحاظ قیمت قابل مقایسه نیست با M5
    و خب اینا قطعا به سرعت نسخه CS که آپدیت های مخصوص پیست داشته نیستن
    و تا اینجا مشخص شد که ارزشش رو داشته ، هر چند قبول دارم تو اروپا زیادی گرونه ، ولی نسبت به رقبا قیمتش اونقدر ها هم گرون محسوب نمیشه
    بعدش اینکه ، مثل ماجرای GT بلک سریز میشه ، همونطور که بقیه دوستان گفتن ، هر جایی که میرفتی همه میگفتن خیلی گرونه و شتابش حتی زیر ۳ ثانیه هم نیست!!
    میگفتن که GT R خیلی ازش بهتره
    اما با رکورد زدن تو نوربرگرینگ ثابت کرد عدد صفر تا صد بی ارزش ترین عدده !!! و فقط واسه پز دادن و درگه
    و نشون داد که به قیمتش میارزه
    تازه باعث توقف تولید GT R هم شد? ( البته که از این خبر ناراحت شدم)

    این M5 CS هم همونطور که نسخه های عادیش خیلی خیلی فراتر از عملکرد اعلامیش بوده ، قطعا تمام سدان های دیگه رو با فاصله زیاد شکست میده
    پس در نتیجه قیمتش که نسبت به رقباش اصلا گرون نیست و عملکردش خیره کننده خواهد بود…

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا