بی ام و

لغو برنامه ساخت ب‌ام‌و سری 1 سدان اروپایی

سدان های کوچک در اروپا محبوبیت زیادی ندارند. ما این را می‌دانستیم اما تصمیم ب‌ام‌و برای لغو برنامه‌های عرضه‌ی سری ۱ سدان در قاره‌ی سبز این حقیقت را یک‌بار دیگر تأیید می‌کند؛ و این یک سورپرایز نیست. علیرغم فروش نسبتاً مناسب آئودی A3 سدان که ابعاد مشابهی با سری ۱ سدان دارد، مصرف‌کنندگان اروپایی مدل‌های هاچبک را ترجیح می‌دهند.


یک منبع ناشناس ب‌ام‌و تأیید کرده علیرغم تصویربرداری از نمونه‌ی پیش‌تولیدی این خودرو در مونیخ، این برند آلمانی نسل فعلی سری ۱ سدان را به اروپا صادر نخواهد کرد زیرا توجیه اقتصادی برای این امر را نمی‌بیند. این خودرو که توسط همکاری جوینت ونچر ب‌ام‌و با برلیانس در چین ساخته می‌شود منحصراً در این کشور عرضه خواهد شد.


این منبع آگاه به اتوکار گفت:

هیچ برنامه فوری برای فروش سری ۱ سدان در خارج از چین وجود ندارد. نشانه‌های ابتدایی کاملاً مثبتی وجود دارد.


جدای از پیش‌بینی تقاضای ضعیف، یکی از دلایل اصلی تصمیم ب‌ام‌و برای عدم عرضه سری ۱ سدان این است که یک سدان کوچک‌تر می‌تواند تأثیری منفی روی فروش سری ۳ سدان داشته باشد.


منبع داخلی ب‌ام‌و گفت:

ما نمی‌خواهیم در شرایطی همانند آئودی قرار بگیریم؛ جایی که مدل‌های کوچک‌تر فروش مدل‌های بزرگ‌تر را تحت تأثیر قرار می‌دهند.


بدین ترتیب مشتریان اروپایی برای دست‌یابی به سری ۱ دیفرانسیل جلو تا سال ۲۰۱۹ صبر کنند زیرا نسل فعلی این هاچبک هنوز هم دیفرانسیل عقب است. ب‌ام‌و در حال حاضر روی نسل جدید این خودرو که از پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL استفاده خواهد کرد کار می‌کند.


زمانی که این خودرو وارد بازار شود، ب‌ام‌و دو گزینه برای یک سدان کوچک خواهد داشت. اولین سناریو عرضه‌ی سدانی ساخته شده بر پایه‌ی نسل بعدی سری ۱ است اما سناریو دوم نیز ساخت مدل گرن کوپه دیفرانسیل عقب ۴ درب است.


شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ سدان کامپکت دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل جلو؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. NSX

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    چقدر بازار خودروی چین پیشرفت کرده و مهم شده که اکثر خوروسازا دارن مدلایی که فقط مخصوص این کشوررو تولید میکنن

    1. ACR VIPER

      ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      چون که بزرگترین بازار فروش و رو به رشد ترین بازار فروش خودرو تو دنیاست حتی از ایالات متحده هم سبقت گرفته

  2. ACR VIPER

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    بی ام و باس ساختار دیفرانسیل عقبشو
    که یه سنت هست واسه محسولاتش حفظ
    کنه
    به هر حال آرزو روزهای خوبی رو دادم واسه سری یک سدان

  3. محمد

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    واسه بازار ما هم که خودروهای وارداتی با تعرفه بالا میاد و قیمتشون ۲برابر میشه،
    گزینه مناسبی میتونه باشه واسه واردات که هم کیفیت ب ام و رو داره هم قیمت مناسبتر
    خیلی راحت میتونه خیلی از وارداتی ها رو محو کنه و استقبال بازار رو هم خواهد داشت ولی حیف که انحصار واردات دست عزیزانی هست که سودشون و سیاستشون متمرکز به اینها نیست

  4. حسین

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    من از پرشیا خودرو میخوام این ماشین رو از چین وارد کنه و با حداقل سود بفروشه.

  5. ساسان.م

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    دسته دنده این چرا فرق داره؟ اصلاً در حد بیمر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا