بامو سری ۲ کانورتیبل ارزانترین خودروی روباز این برند آلمانی بوده و قیمت پایه ۴۰۷۵۰ دلاری دارد؛ اما به نظر میرسد این خودرو دیگر آیندهای نخواهد داشت.
اگرچه هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده اما بیمر تودی میگوید نسل بعدی این خودروی کانورتیبل ظاهراً تولید نخواهد شد. این خبر شاید کمی اغراق شده به نظر رسد اما گمانهزنیهای منابع خبری نشان میدهد این نقش بین سری ۴ کانورتیبل و نسل جدید Z4 تقسیم خواهد شد.
اگر خبر منتشر شده صحیح باشد، شاید خرید یک بامو روباز هزینه زیادی به همراه داشته باشد. قیمت مدل پایه 430i کانورتیبل از ۵۲۹۵۰ دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت نسل قبلی Z4 نیز از ۴۹۷۰۰ دلار آغاز میشد.
علیرغم شایعات فراوان پیرامون عدم تولید سری ۲ کانورتیبل جدید، ظاهراً سری ۲ کوپه به حیات خود ادامه خواهد داد و همچنان دیفرانسیل عقب خواهد بود. بدین ترتیب شاهد وضعیت کمی عجیب خواهیم بود زیرا سری ۲ گرن کوپه و سری ۲ اکتیو تورر/گرن تورر بصورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهند شد.
این خبر همچنین ادعا میکند آینده مدلهای M240i و M2 تضمین شده است که این امر به لطف استفاده از طراحی دیفرانسیل عقب رخ میدهد. هنوز چیز زیادی درباره نسل آینده سری ۲ کوپه نمیدانیم اما احتمالاً فاصله نسبتاً زیادی با تولید آن وجود دارد زیرا بامو اخیراً فیس لیفت کوچکی را برای آن اعمال کرده و در چند ماه گذشته نیز مدل M2 کامپتیشن تولید شده است.
خبرهایی نیز درباره زمان معرفی نسل بعدی سری ۲ منتشر شده و گفته میشود احتمال رونمایی از این خودرو در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. هرچند برخی نیز میگویند تا سال ۲۰۲۲ باید منتظر نسل جدید سری ۲ باشیم.
صرف نظر از زمان رونمایی، بامو کار دشواری برای توسعه نسل بعدی سری ۲ پیش رو دارد زیرا نسخههای کوپه و پرفورمنس این خودرو در بین طرفداران محبوبیت فراوانی کسب کردهاند. علیرغم این موضوع، سری ۲ فروش نسبتاً کمی دارد زیرا در سال پیش تنها ۱۱۷۳۷ دستگاه از سری ۲ کوپه و کانورتیبل به مشتریان آمریکایی فروخته شده است.
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۷این همه زیبایی و قدرت فقط تا دو سال دیگه بمونه؟ یه دست بکشن به کابینش قشنگ تا ۲۰۲۲ توانایی جلو رفتن داره. این نسل سری ۲ بی نظیره، جدا بی نظیره
Amir Amini
۲۸ خرداد ۱۳۹۷خب مثل اینکه با اومدن سری 8 و تولید نسل جدید سری 6 که هم کوپه سری 5 به حساب میاد و هم میتونه از نظر سایز رقیب مدلهای پایه اس کلاس کوپه باشه و قیمتشم میاد پایینتر یکم پس سری 2 و سری 1 که سدان سری 2 هست فقط برای حس رانندگی با هزینه کم تولید میشن به احتمال زیاد و اصل کار بیمر از سری 3 و مدل کوپش سری 4 شروع میشه که رو اونا خیلی مانور میده و این دو سری بیشتر یادآور همون 2002 رویایی میشن
Bilbo
۲۸ خرداد ۱۳۹۷سری ۶ بنظرم برمیگرده، فعلا کنار رفته که اسم سری هشت به بهترین نحو جا بیفته، وقتی رقبای مستقیمش رو به چالش کشید و جای خودش رو تو بازار پیدا کرد، من شک ندارم نسل بعدی سری ۶ هم از راه میرسه، گرچه این سری هشت المان های طراحی زیادی رو از سری ۶ قرض گرفته و میشه گفت جایگزین سری ۶ شده اما راه برای معرفی نسل جدید سری ۶ کاملا باز هست.
بامو بنظرم باتوجه به رندرهای نزدیک به واقعیت، طراحی خیلی خیلی خوبی برای سری سه جدید در نظر گرفته، خصوصا تو بخش پشتی. طراحی نسل جدید همزمان حس لوکس و اسپورت رو القا میکنه و بنظرم این برگ برنده مهم سری ۳ خواهد بود، از شایعات در مورد قدرت زیاد ام ۳ و موتور جدیدش فعلا چیزی نمیگم. سری ۴ البته مثل تمام سری های زوج، تمرکزش روی اسپورت بودن هست، هنوز هیچ پروتوتایپی ازش به جاده ها نیومده و عکس جاسوسی خاصی هم بالطبع ازش منتشر نشده و معلوم نیست که قراره این شباهت فعلی که بین سری سه و چهار قرار هست تو این نسل هم ادامه پیدا کنه یا سری ۴ مسیر جدیدی برای طراحی خودش پی میگیره؟
البته یک نکته دیگه اینکه اکثرا سری ۲ رو وارث بحق ۲۰۰۲ میدونن و سری ۳ خودش صاحب سبک هست برای شرکت، پرفروش ترین مدل تولیدی تاریخ شرکت و البته سنگ محک همیشگی کلاس خودش…سری ۳ برای کمپانی اهمیت خارق العاده ای داره و موفقیت باورنکردنی سری ۴ هم بنظرم جای پای کمپانی تو این کلاس رو به شدت محکم کرده.
به قول اکانت رسمی بامو تو اینستاگرام که همیشه در جواب کنجکاوی های طرفدارانش این رو میگه، منم میگم:
!Stay tuned
Amir Amini
۲۸ خرداد ۱۳۹۷دقیقا سری 6 قراره یه پله بیاد پایینتر و سری 8 جاشو بگیره سری 4 ام که جای خودشه و اینها همراه با سدان هاشون سطح فروش بیمرو خیلی بالاتر میبرن و قسمت سری های بیمر فقط میشه سدان و کوپه و گرن کوپه و کانورتیبل در آینده x1و X2 جای سری 1 هاچ بک و سری 2 اکتیو تورو میگیرن چون از نظر ابعاد فرقی باهم ندارن و امکان داره بیمر یا نسل جدید i8 تولید کنه یا یه محصول برای رقابت با AMG gt تولید کنه بر پایه z4 که خیلی عالی میشه ولی به نظرم نسل جدید i8 خیلی بهتره و سری 9 بیمر ام که قراره تولید بشه برای رقابت با مایباخ که برای مدل های کوپش از m8 استفاده میکنه و 860 و تو شاسی هاش ام از x7 و X8 که قرار تولید شه استفاده میکنه
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ب ام و سری 2 کانورتیبل خودروی جذاب و جوان پسندی است و من خودم به شخصه خیلی از ازش خوشم می آید.
رامتین
۲۸ خرداد ۱۳۹۷منم معتقدم کروک سری2 چندان لازم به نظر نمی رسه. بالاخره سری4 هم کروک داره و متقاضیش خیلی بیشتره. سری 8 هم اخیرا رونمایی شده نسخه کروک خواهد داشت. گرچه بنظر من سقف فلزی جالبتر از پارچه ای است. نظر دوستان چیه؟
سقف فلزی ++
سقف برزنتی – –
net
۲۸ خرداد ۱۳۹۷این سقفهای اهنی جمع شونده بی ام و رو خیلی دوست دارم .تنها شرکتی که برای تولید خودروهای کانورتیبل از سقف پارچه ای استفاده نمیکنه و از سقف اهنی خودکار جمع شونده استفاده میکنه بی ام و هست.سقف پارچه ای در زمان رانندگی صدا میاد داخل و قیافه ماشین رو زشت میکنه