در این پست قصد داریم ببینیم آیا مازراتی کواتروپورته دیزل میتواند در مقابل رقبایی چون پورشه و بامو قد علم کرده و گوی سبقت را از آنها برباید. اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگتر خود ساخته شده است. این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز میشود. توان مؤثر کواتروپورته ۲۷۱ اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگیاش ۱۶۳ گرم در هر کیلومتر است و باعث میشود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخابها باشد.
با این وجود کواتروپورته تنها خودروی ۴ درب با ابهتی نیست که میشناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب میآیند بلکه مرز بین مدلهای کوپه و سالن را کمرنگتر کردهاند. هیچگاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل ۳ لیتری V6 ترکیب شود. توان این خودرو ۲۹۶ اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیدهاید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز بامو 640d Gran Coupe با تریم M Sport که او هم با قدرت ۳۰۹ اسب بخار در تست ما حاضر است. تقابل رو در روقرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آنها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره میبرد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و ۱۱۶ یورویی و یا سیستم تعلیق گازی ۲ هزار و ۵۲۵ یورویی یکی را بر گزینند. میتوانید سیستم VDC بامو را با قیمت هزار و ۱۰۰ بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3 هزار و ۴۰۰ یورویی ترکیب نمایید.
هیچکدام از رقبا از نظر طراحی لوکس و تجملی نمیتواند به گرد پای کواتروپورته برسد. اولین مدل از این خودرو در سال ۱۹۶۳ یا یک موتور ۴.۱ لیتری V8 و توان مؤثر ۲۵۳ اسب بخار تولید شد. پر فروش ترین مدل کواتروپورته نسل پنجم آن بود که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ میلادی با کمی فیس لیفت توانست بیشترین حضور را تجربه کند. نکات موتوری
صدای زیبا و کم از کلیدیترین آیتمها در استفاده از چنین خودروهای دیزلی است. صدای بامو واقعاً دلنشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن میآید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث میشود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.
رأی گیری
در نهایت باید بگوییم برنده تست ما پورشه پانامرا و مهندسان آن هستند.
موتور جدید این خودرو میتواند توان و گشتاور بیشتری را تولید کند و موتور پانامرا دیزل میتواند در بین رقبا نه تنها حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه دیگر تولیدکنندگان میتوانند از آن الگوبرداری کنند. این خودرو امکاناتش از بامو کاربردیتر است و فراموش نکنید که ارزانترین خود در بین سه مدلی بود که آنها را بررسی کردیم.
طراحی زیبا و جذاب، موتور خارقالعاده و کابین دوستداشتنی آن همگی باعث میشود تا 640d یک پیشنهاد خوب باشد. به علاوه، آلایندگی کم آن یک امتیاز مثبت محسوب میشود. با این وجود قیمت بالاتر و مشکلاتی که در صندلی عقب آن وجود دارد سبب شده است تا مدال نقره را به خود اختصاص دهد.
واقعاً شرمآور است که کواتروپورته کار خود را در جایگاه آخر به پایان میرساند اما برتریهایی هم دارد. قابلیتهای و امکاناتی باعث میشود که این خودرو مطلوب شما باشد و موتور دیزل آن نیز خوب عمل میکند ولی سیستم فرمان گیج و کیفیت داخلی ناامید کنندهاش از جمله نکاتی است که نمیتوان به راحتی از کنارشان عبور کرد.
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من باید در نظراتمون انصاف داشته باشیم.
از نظر طراحی و خاص بودن،بدون شک مازراتی حرف اول رو میزنه ولی از نظر مهندسی و تکنولوژی، آلمانی ها یه سر و گردن از همه بالاترن.انتخاب من علی رغم میل قلبیم پانامرا هستش.
البته صدای موتور BMW رو فراموش نکنید!
نمیدونم چرا همیشه اونی که برنز میگیره،از اونی که نقره گرفته خوشحال تره! مازراتی خوشحال تره!
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان یه سوال
پانامرا با BMW سری 7 مقایسه میشه یا با سری 6؟
من مطلبی رو دیدم که بنز کلاس S و BMW سری 7 و پورشه پانامرا با هم مقایسه شده بودن.
امین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام شاهین جان.
خوشحالم میبینم توی این مدتی که نبودم یه نفر تونسته به این تعداد دیدگاه برسه. 935 !!!!!!!!!!
بله همینطوره همیشه پورشه پانامرا رو با بی ام و سری 7 و اس کلاس مقایسه میکردن.
ولی مقایسه اصلی بین سری 7 , اس کلاس و A8 هست.چون پانامرا زیاد به عنوان یه ماشین لوکس و یا سدان مجلل دیده نمیشه.
موفق باشید
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام امین جان.ممنون از شما.
البته یه کم پر حرفی میکنم و امیدوارم دوستان منو به بزرگی خودشون ببخشن که چند وقته مزاحمشون شدم.
فکر کنم کلا کلاس پانامرا منحصر به فرد باشه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چه عجب امین اقا .
مثلا به من شماره دادی دیگه ؟؟؟
اصلا پیامک هام دلیور نمیشه .
راستی بچه ها کسی از سینا فراری خبر داره ؟؟؟
از مجتبی DESIGNER . و …
carbonado aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳منم امروز تو فکر سینا فری بودم..!1سینا جان اگه این کامنت رو دیدی یه جوری مارو از وجود خودت مطلع کن!!!!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بی ام و سری 6 کوپه معرفی کرده مثل سری 4 اما بعد میاد گرن کوپه میده و میشه یک سری 7 با امکانات لوکس کمتر و اسپرتتر.اما همین کار بی ام و هم تو فروش سری 6های 4 در نتیجه معکوس داده و تو مقاله ای نوشته بود تو امریکا کندترین فروش رو بی ام سری 6 گرن کوپه و بقیه مدل های 4 درش داره چون اصلا ذات سری 6 واسه کوپه و اسپرت بودنه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
با هیچ کدام . با سری 6 چهار در قابل مقایسه است .
یا همون گرن کوپه .
خب پورشه چون ماشینی در کلاس اس کلاس نداره مجبوره که با مدل
پانامرا بیاد .
امین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام میلاد جان! خوبی عزیز ؟ شرمنده یه دفعه رفتما. ببخشید بی خبر رفتم. در خدمتم داداش. فعلا این روزا وقتم ازاد تر شده.
Zonda R
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
مزراتی با لوگوی بسیار زیباش
بنظرم
طراحیه کواتروپورت
اونجور که باید درنیومده
بخصوص در نمای عقب که به خیلی از ماشینای ارزون قیمت شباهت داره
هنوز هم گرن توریسمو زیباترین مزراتی هستش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
میگم اون شماره ایی که به من دادی ، کار نمیکنه .
چندین بار پیام فرستادم . ولی دلیور نشد .
راستی پاین برات چنتا لینک گذاشتم . دوباره میخوام به
چالش بکشمت . امیدوارم از دست من ناراحت نشی . از همه
مهمتر از دست پدال . هر وقت تایید شد برو بخون ببینم
تو تعصب داری یا من .
البته من با دوستی شمارو به اون لینک ها دعوت میکنم .
سو تفاهم نشه .
Zonda R
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
حدود دو هفته پیش
تو خیابان میرداماد
صدایی از خیابان اومد که مو رو به تنم سیخ کرد
صدایه متفاوتی با پورشه و بنز و bmw هایی که به حال شنیده بودم
وقتی برگشتم باورم نمیشد
کواتروپورته مشکی 2014 بود
………..
رضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳وای من عاشق مازراتی کواتروپورته هستم مخصوصا مشکی..
امیدوارم از نزدیک ببینمش و صداش رو بشنوم
اعداد و ارقام و نتیجه گیری این تست هم برام مهم نیست انتخاب من جناب کواتروپورته هست!
خاوری مزراتی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳زونداجون میدونی من عاشق pagani zonda F هستم..همون نسخه ای که بیاد مانوئل فانجیوی فقید ساخته شد
پاگانی شیره …
سعید
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳بسم حق
هیچی عشق من 911 نمیشه :(
قورباغه عزیزم !
slr722
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نویسنده چقدر از مازراتی بدش میاد…
حسين
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام شاهین جان. پورشه با تولید پانامرا تو هر رقابتی خودشو وارد کرد. مدلای مختلف پانامرا با سری 5 و سری 6 و سری 7 رقابت میکنن
زیگما
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳پانامرا انتخاب من از میان این سه تا
اخر تکنولوژی در صنعت خودرو.
خاوری مزراتی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳نوستالژیک و خواستنی، متفاوت با طراحی جذاب…
مازراتی کواتروپورته … ماشینی کههمه جا شما را متمایز میکند
jaguar
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با این که عاشق بی ام دابلیو هستم ولی خب معتقدم تو این کلاس پانامرا یه استثنا محسوب میشه
واقعا یکی از کاملترین ماشین هاییه که دیدم
امین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام خدمت همه عزیزان سایت پدال.
پدال دمت گرم خیلی باحال شدی. دلم برات تنگ شده بود
چند وقتی بود نیومده بودم. جو خیلی خوب شده. همه باهم دیگه آرومن.از اون بحث های تعصبی اعصاب خورد کن خبری نیست.خدا رو شکر
خوشحال میشم منم توی بحثاتون شرکت کنم.
.
.
.
.
.
اولین نظرمو توی سال 93 بذارم
واقعا حق پانامرا بود که مقام اول رو بگیره. ترکیبی از زیبایی قدرت ظرافت مهندسی المانی هندلینگ فوق العاده رکورد دار شتاب سدان لوکس . حرف نداره.
ولی خوب هیچکس منکر وقار و لوکس بودن مازراتی نمیشه.
بی ام و هم که مثل همیشه توی همه رقابت ها حضور داره و عملکرد خوبی داره ولی متاسفانه کمتر اتفاق میوفته که توی رقابت ها مقام اول رو بگیره. شاید بخاطر اینه که روی همه مشخصاتش عالی عمل میکنه ولی نقطه خاصی رو که جلب توجه کنه در مقابل رقیباش نمیذاره ( البته به غیر از هندلینگ فوق العادش ) مثلا پورشه همیشه از کمترین حجم موتور بیشتر بازده رو میگرفته که این خودش یه برگ برندست.
موفق باشید
Zonda R
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
امین عزیز
خوش برگشتی;-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
امین جان اتفاقا تنها چیزی که پابرجا مونده همون بحث هاست . پیشنهاد
میکنم بری این 3 تا لینک و بخونی . فکر کنم هنوز پدال و قبول داشته
باشی .
http://www.pedal.ir/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3/%D9%84%DA%A9%D8%B3%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%86%DB%8C%D9%86/
http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86/
http://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D9%85%D8%B1%DB%8C-2015/
http://www.pedal.ir/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-2014/
منتظر جوابت هستم امین جان .
البته من تا حدودی هوای لکسس و داشتم . نذاشتم له بشه .
:) :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
امین جان منظورت از این جمله چیه ؟؟؟
((( چند وقتی بود نیومده بودم. جو خیلی خوب شده. همه باهم دیگه آرومن.از اون بحث های تعصبی اعصاب خورد کن خبری نیست.)))
امین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳:) عجب
راجب لینک اولی بگم
دمه لکسوس گرم ( :) :) ) از اینکه این جرات رو داشته تا خط تولیدی توی چین نداشته باشه. در واقع میخواسته یه قدرت نمایی کنه و کیفیتشو ثابت کنه. فقط امیدوارم اینکارش موجب بوجوداومدن هزینه های زیاد شرکت نشه.
لینک دومی
همیشه المان پیشرو صنعت خودروسازی بوده و خواهد بود اینو مطمئنم.شاید لکسوس ضرر های جزئی به المان ها زده ولی باعث نمیشه چیزی از ارزششون کم بشه.
اینفینیتی و اکورا که شرکت های کم فعالی هستن. پس اونا هیچی
لکسوس هست فقط که به نظر من هرسه بنز, بی ام و و لکسوس عالی هستن و رقابت میونشون شدیدتر و شدیدتر خواهد شد.
لینک سومی
خبرشو خونده بودم.
کمری 2015 اون چیزی که من تصور میکردم نیست.میدونین حس تویوتا از بین رفته تنها توی مدل های خاصی مثل لندکروز و پرادو یا هایلندر میشه اون اصالت تویوتا رو دید.
طراحی جلو پنجرش خوب بهتر بود کوچیک تر طراحی میکرد چون با پوزه پایینی که داره تو ذوق میزنه. عقبش هم بهتر بود چراغ هارو بالاتر میذاشت. حجم موتور گشتاور مصرف سوختش هم که مثل همیشه معمولی و قابل قبول.
در کل نسل جدید کمری خیلی بهتر شده و امیدوارم فروش خوبی رو تجربه کنه ولی بازهم نتونسته شاهکار های سال 2007 رو تکرار کنه.
لینک چهارمی هم نظری ندارم.
منظورم از اون جمله هم اینه که وقتی من از پدال رفتم تا یه مطلب جدید گذاشته میشد همه سریع از روی تعصب نظر میذاشتن.حتی جوری شده بود که اول من نظرارو میخوندم بعد میرفتم سراغ مطلب.
خوب الان که نگاه میکنم میبینم جو دوستانه ای بوجود اومده. حس رقابت بین ژاپن و المان کمتر شده یا به قول خودت میلاد جون اون خون ریزی ا جنگجال ها کمتر شده. من اینو بیشتر دوست دارم.اینکه منطقی و اروم بحث کنیم.
از جمله مقایسه هایی که من بدم میومد همین مقایسه بین ماشین های ژاپنی و المانی بود.آخه المان یه طرف بازار رو گرفته و ژاپن یه طرف دیگرو.
قبلنا بیشتر مقایسه ها بین کره ای ها و ژاپنی ها بود که خوب با پیشرفت سریع کره ای ها قابل توجه بود و بهتر میشد بحث کرد. چون کره و ژاپن یه بازار رو زیر نظر گرفتن.
carbonado aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام و درود بازگشتتون رو به پدال تبریک می گویم . نقش آقا شاهین گل نباید دست کم گرفته بشه که در به وجود آمدن این دوستی خیلی نقش پررنگی داشتند!!!!!
من کلا فقط و فقط به خاطر دو نفر میام پدال که اولیش معلومه و دومیش رو بعدن خواهید فهمید!!!!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو دشمن انزو)))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . قربون ادم چیز فهم .
ولی کامنتات خیلی با هم فرق کرده .
به حقیقت نزدیک تر شدی .
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش منو بیشتر از این شرمنده نکن! من اصلا لیاقت این همه تعریف رو ندارم.مخلص همه ی بچه های پدال علی الخصوص خودت هستم.
Metalhead
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳امین انقدر به پدال اسرار کردم که مقایسه بین پاترول و لندکروز رو گذاشت داداش ، الآن اگه جلال جان هم بود ، 3 سامورایی ژاپنی باهم میرفتیم به جنگ آلمان ها :D
شوخی کردم ، میلاد جان و شاهین جان و خاوری جون و … عشق منند
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳مخلصم محمد جون.داداش بازم من معذرت میخوام به خاطر اون قضیه.
Metalhead
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من سربازتم
امین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳محمد جان ممنون بابت لطفت. ما که هرچی از تابستونه پارسال به پدال گفتیم یه مقایسه بین لندکروز و پاترول بذار کسی تحویلمون نمیگرفت. :-|
راستش من دیگه تعصبی نسبت به ماشین های ژاپنی در مقابل المان ها ندارم ولی اگه بحثی بین کره و ژاپن شد در خدمتم. :-)
خاوری مزراتی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳فدایی داری متال هد جان…بچه های بیستی هستن پدال..از آقای خاص (زیگما) ، سردار ستاره دوست میلاد:-) شاهین جون گلم زوندا جون ..خودمتال هد..جناب غفاری..مهدی فرزندکوروش نازنین کربونادوی جالب و دوس داشتنی، آقارضای گل و صادق آل پاچینوی ماه…
خلاصه بقول پیمان معادی تو فیلم درباره الی
دم بچه های سایت پدال گرم :-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من و المان و تمام صنعتش چاکر همه ی شما هستیم .
فقط خودتون . نه زاپن و صنعتش با فراخواناش .
همه کاربرهای پدال خوب و گل هستن . چه اون کاربری که
همین امروز با پدال اشنا شده و پیدا کرده ، چه
قدیمیترهاش .
ولی امین خودمونیم ، قلاف کردیاااا . :) :)
محمد تو هم برو همه بچه های محله تونم جمع کن . باز
باید بیایی پیش ما ……
ولی حالا خودمونیم . تعصب ندارم . عاشقم . عاشقم .
عاشق .
امین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من هم مخلص و چاکر همه کاربرای پدال هستم چون هممون یه نقطه مشترک داریم اونم عشقه به ماشینه. انشاالله که همه به هرچی که دوست دارن برسن. فرقی نداره توی بدترین شرایط باشه یا بهترین شرایط.
بهتره یادی هم از slr722 عزیز (عشقه کیا و هیوندای:-P ) و وحید جون (عشقه ژاپن) کنیم. چه بحثایی که نمیکردیم.
موفق و سربلند باشید.
احسان(احسان سابق)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳پورشه همیشه اوله
carbonado aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳داش شاهین اگه این کامنتو دیدی خبر بده کارت دارم!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
شاهین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش اومدم.امر بفرما.
carbonado aventador
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa/%d8%b4%da%a9%d8%b3%d8%aa%d9%86-%d8%b1%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%be/
تکتک همه ی کامنت هارو با دقت بخون تا بفهمی چی می گفتم طی اون بحثی که داشیم!!!!!!!!!!!!
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب!!!
جالبه یه دوست عزیز هم با اسم من بوده قبلا!
البته همون جوری که امین عزیز هم اشاره کرده الان جو پدال خیلی بهتر شده! تو این لینک که رسما دست به یقه شده بودین!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
پورشه یک چیز دیگست در این مقایسه .
کلا مقام های اول تا سوم همیشه برای المانی ها است .
مازراتی هنوز زوده براش بخواد با المانیها در بیفته .
فورد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳بهترین خودروها رو تو دنیا آلمانی ها می سازند و علم مکانیک آلمان تو دنیا حرف اول و می زنه
PEUGEOT
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳من BMW رو بیشتر از پورشه قبول دارم ولی اینجا واقعا پورشه عالی عمل کرد
pouya
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳من انتخابم پانامرا هست.
این ماشین واقعا فوق العاده هست من پانامرا4s رو روندم واقعا ماشین خوبیه.
بنظرم رتبه بندیه مسابقه درسته.منم باشم به همین ترتیب انتخاب میکنم
Metalhead
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درسته پورشه از شتاب و هلدینگ فوق العاده ای بهره منده
درسته که ب ام و صدای اگزوزش مثل لالایی میمونه و آدم عاشقش میشه
ولی ماذراتی یه چیز دیگست ، طراحی عالی ، قدرت موتور در مدل بنزینی عالی ، شتاب خوب ، مواد مرغوب بکار رفته ، اصلا ایتالیایی بودن ماشین خودش 2000 امتیازه ، اگه با من بود ترجیح میدادم ماذراتی باشه ، حالا دیس بدید و بگید تعصب ، این نظر منه
ژیار
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳تو مدل بنزین سوزش هم بازم پورش بهتره. خیلی از ظاهر پانامرا ایراد میگیرند ولی من عاشقشم با اون داشبورد و کنسول فضاییش
Ehsan
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درسته که من هم عاشق BMW هستم ولی باید قبول کرد که پورشه عملکرد بهتری داره
ویک نکته دیگه ، با اینکه قیمت بی ام و از پورشه بیشتره ولی مثل اینکه بعد از سه سال کارکرد بی ام و با افت بیشتری همراه خواهد بود و ارزونتر از پورش میشه
یه پسل باهوش
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳سری شیش از لحاظ ظاهر دیوانه کننده اس
البته درسته به خاصی مزراتی و حتی پورشه نیس
parham
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳از بین سه تاشون bmw به دل من میشینه!
ساسان.م
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳با مازراتی حال نکردم هیچ وقت
عشق است پورشه ♥
saied
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳زنده باد پورشه :)
مازراتی خیلی خاص تره :)
جواد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳مشخصات فنی به کنار باشه
مازراتی خیلی قشنگ پر ابهتتر اسپرت تره والا
اول که پانامرا اومده بودتو تاپگیر سه مجری هاش گفته بودنقیافش خنده داره خداییش همیه جوری یا فیف گیر.
رضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی انصافا دوتا دیگه از پانامرا خیلی قشنگ ترن
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳مازراتی تو طراحی خیلی خاص عمل میکنه که همین باعث برتریش میشه
پورشه هم تکنولوژی موتوریش بالاست
ولی بی ام و توی تکنولوژی موتوری خیلی سر تر از بقیه هست.به طوری که موتور 4.4 لیتری با توربو دو قلو چند سال جایزه بهترین موتور در بخش متور های 4 تا 5 لیتری شد.سیستم هندلینگ و فرمان و تعلیق بی ام و هم همیشه جزو بهترین ها بوده.در طراحی بی ام و همیشه نظر عموم مردم قرار رو مد نظر قرار میده.در هر حال من فکر میکنم بی ام و برنده این رقابته
ESI
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳NICE BMW
Alireza
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من نفهمیدم که چطوری و بر چه مبنایی این 3تارو رتبه بندی شدن. یاد روال کار پیش بردن تو مملکتمون افتادم یا امتیاز دهی موسسه استاندارد به پرایدو نیسان تیانادر یه شرایط
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳اصلا مازراتی استون مارتین این سبک ماشین ها نباید با المانی مقایسسه بشهن انگلیسی ها خیلی لوکس هستن و یه حالت کم یاب دارن به نظر من طزاحی ایتالیایی ها یه سرو گردن بالاتره اما تکنولوژی المان هم نباید دست کم گرفت من کلا از پانمرا بدم میاد حتی روز اول هم توی خیبان ها دیدم چشمه منو نگرفت نمی دونم چرااا
اگه از شما سوال کنن ماشینت چیه ؟ فکر کنم بگی مازراتی یه حس بهتری داره یه حس برتزی
سروش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳و اما نظر دوم من bmw تو کدوم برنامه ای حر فا ای جزو رده های اول تا دهم بوده؟ مثل top gear به نظر من bmw یه ماشینه مردمیه که همه جا همه قشر می تونن بخرن البته به غیر ایران . اگه بنز s500 یا cls550 رو مقایسه می کردن بهتر بود کلا 99% مردم ایران نمی دونم چرا مخصوصصا قشر مونث علاقه خاصی به bmw دارن شاید از ند اشتن اطلاعات هستش پس اگر audi وادر ایران میشد چی میشد
امید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من پانامرا رو انتخاب میکنم
کاظم قاقی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳من برگشتم چرا کسی اینقدر استقبال نکرد؟؟؟…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
کوتاهی از ما بوده داداش گلم . ولی سعی کن فعال تر باشی در گروه .
SINA NASERI
۲۰ خرداد ۱۳۹۳مازراتی در مقابل بی ام و و پورشه هیچ کاری نمی تونه بکند
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳پانامرا رو به این تر جیح می دم
فقط انگلیش
۲۴ بهمن ۱۳۹۴توواقعیت مازراتی خوشگل تر از اون دوتاست ولی پانامرام واقعا زیباست