بامو معتقد است به منظور محبوبیت بیشتر خودروهای الکتریکی باید زیرساختهای شارژ آنها بهبود یابد.
مدیر بخش همکاریهای تحقیقاتی بامو گفته که اتحادیه اروپا باید سرمایهگذاری بیشتری در گسترش زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی در سراسر قارهی سبز داشته باشد.
او گفته است:
اگر شما نتوانید خودروی الکتریکی خود را در نزدیکی محل کار یا خانه شارژ کنید آن را هرگز نخواهید خرید. این موضوع بسیار سادهای است. به همین دلیل است که ما باید همکاری خود با اتحادیه اروپا را ادامه دهیم. انتظار این است که فقط روی توسعهی خودروهای الکتریکی تمرکز نباشد، چیزی که در سالهای اخیر عمده کارها را به خود اختصاص داده است. ما باید روی همکاری با دیگران مثل شرکتهای انرژی و شهرداریها تمرکز کنیم.
مدیر این خودروساز آلمانی همچنین اعتقاد دارد تلاشهای بیشتری برای رشد تعداد جایگاههای شارژ سریع صورت گیرد تا بتوان اطمینان حاصل کرد شارژ خودروی الکتریکی به آسانی شارژ یک گوشی موبایل است. او اظهار میدارد:
شما باید بتوانید خودروی خود را جایی نگه داشته و دوشاخه را به سوکت وصل کرده و خودرو را شارژ کنید. این دید من به آینده است.
البته بهبود زیرساختهای شارژ نهتنها نیازمند همکاری خودروسازان با دولتها بوده بلکه باید با سازمانها و نهادهای دیگری همچون شرکتهای سرویس دیجیتال و انرژی نیز همکاری شود. مدیر بامو میگوید اتحادیه اروپا باید مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد یورو برای تحقیق و توسعهی برنامهای با نام هوریزون اروپا هزینه کند.
بامو به همراه دیگر شرکتها همچون دایملر سرمایهگذاری سنگینی روی شارژ پوینت انجام داده تا توسعهی جایگاههای شارژ سراسر جهان را شتاب بخشد. شارژ پوینت به دنبال ایجاد ۲.۵ میلیون نقطه شارژ خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است.
بهراد
۱۲ مهر ۱۳۹۸اینو دیگه میشه مطمئن شد که کمترین جایگاه شارژ تو ایران باید باشه.چون:
۱-تحریمیم و ماشین صفر کیلومتر فروشش ردیابی میشه و نمیاد.
۲-جایگاه های شارژ چون خارجین هزینه ی سنگین و ارز بری دارن که شاید به فکر داخلی سازی باشن مثل همین خودرو ها?
۳-بنزین سهمیه بندی میشه،پس فردا نوبت برقه
۴-به فرض جایگاه هم زدن،برقشو از کجا تامین میکنن؟سوخت های فسیلی ؟!؟ یا مزرعه های سلول خورشیدی?
مزدا
۱۲ مهر ۱۳۹۸ما تو کف خودرو بنزینی درست و حسابی موندیم برقیش پیش کش