نهایتاً رخ داد! پادشاهان کلاس لوکس و پرفومنس در دوئلی پر سرعت روبروی هم قرار گرفتهاند. این یک مسابقه درگ مستقیم نیست اما شتاب گیری و حداکثر سرعت ژرمنهای لوکس را مقایسه میکند. دو خودرویی که درباره آنها صحبت میکنیم مرسدس بنز S63 AMG و ب ام و M760Li هستند.
مقایسه سریعترین نسخههای لوکسترین مدلهای این دو برند افسانهای آلمانی همیشه هیجانانگیز و مهم بوده است. حداقل روی کاغذ این دو لیموزین سریع کاملاً متفاوت هستند به گونهای که سدان اشتوتگارتیها از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو استفاده میکند درحالیکه رقیب باواریایی دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری حجیم است. مرسدس قدرت ۶۱۲ اسب بخاری داشته اما ب ام و خروجی ۶۰۱ اسبی را نشان میدهد. پرچمدار مرسدس همچنین در بحث شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمی سریعتر بوده اما این ب ام و است که در مسابقه حداکثر سرعت گوی سبقت را از رقیب سنتی خود میرباید.
اما در واقعیت این شرایط کمی متفاوت نشان میدهد. M760Li در واقع سریعتر از مرسدس به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما این S63 است که سریعتر خود را به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. اینجاست که ۱۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر مرسدس کمک زیادی به خودرو کرده زیرا S کلاس بین سرعتهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سریعتر میماند؛ اما در بحث حداکثر سرعت باید گفت M760Li نهایتاً میتواند به سرعت ۳۱۸ کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه سقف سرعت S63 برابر با ۳۱۵ کیلومتر در ساعت میباشد.
اما همانگونه که میدانید در بحث سدان های فوق لوکس قدرتمند سرعت همهچیز نیست. به منظور کمک در انتخابی بهتر، تست کنندگان آلمانی صدای اگزوز پیشرانههای ۱۲ و ۸ سیلندر را نیز امتحان کردهاند.
از اتوبانهای آلمان برای اجازه دادن به انجام چنین تستهای پرسرعت با خودروهای گوناگون تشکر میکنیم!
[دانلود ویدئو]
Kamran
۴ دی ۱۳۹۶در عمل S کلاس کمی سریعتر نشون داد
–
در این سگمنت سلطان S کلاس چه در زمینه لوکس
بودن و چه در زمینه فروش حرف اول و اخر رو میزنه
–
با نهایت احترام به Serie 7 انتخاب من قطعا S کلاس
Just bentley continental
۴ دی ۱۳۹۶A8 شاخ این سگمنته اشتباه نکن.
Amir
۳ فروردین ۱۳۹۷چه سری ۷ باشه چه A8 چه sکلاس
همشون عالین
شاهين
۴ دی ۱۳۹۶اینجاست که میفهمم همیشه میگن ب ام و شتاب اولیه بهتری داره ولی بنز سلطان جادست و توی کفی همه رو لوله میکنه.جوری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تا شتاب میگرفت که انگار داره از ۸۰ میره به ۱۰۰ … تعظیم میکنم به این سلطان
سیاوش
۲۱ آذر ۱۳۹۷واقعا صدای موتور بی ام و بینظیره
F۲۲RAPTOR
۴ دی ۱۳۹۶اس کلاس سلطان این سگمنه
و بی ام و پشت سرش قرار داره
امیدوارم نسل جدید اس کلاس طراحیش مثه
clsنشه
POORIYA_GERMANY_BMW
۴ دی ۱۳۹۶760 شخصیت ثابتی داره و از پایه و اساس اسپرت ساخته شده
ولی بنز دوگانگی شخصیتی داره یعنی هم میخواد با رولزرویس رقابت کنه و هم میخواد اسپرت باشه
من ب ام و انتخاب میکنم
عرفان
۴ دی ۱۳۹۶ینی نمیشه m760 رو ببینی و عاشقش نشی
بنظرم برا راننده بی ام و
برا سرنشین عقب بنز
چون نمیخوام عقب بی ام و بشینم و حرص بخورم ک چرا خودم نمیرونمش
بس که این ماشین تو پرفورمنس عالی و بی رقیبه… “سلطان”
امیرمحمد
۴ دی ۱۳۹۶عاشق بیمرم ولی خدایی نمیشه بین این دوتا sclass رو انتخاب نکرد واقعا مرسدس برای sclass سنگ تموم گزاشته
F۲۲RAPTOR
۴ دی ۱۳۹۶امیر محمد جان کلمه“بیمر“ ینی چی؟
کوروش
۴ دی ۱۳۹۶خلاصه بی ام و ، باواریا رو طرفداران بیمر ! می گویند
طرفداران بی ام و یجوری قدیمی ترین کلوپ طرفداری دنیا هم حساب می شوند
F۲۲RAPTOR
۴ دی ۱۳۹۶مرسی عزیز
فرامرز
۴ دی ۱۳۹۶در واقع این لقب بیمر به دو صورت نوشته میشه bimmer و beemer. قبلا یه سایت نوشته بود که به خاطر صدای خاصی که مدل های قدیمی ب ام و داشتن و تو مسابقات تابلو بوده که یه ب ام و داره تو مسیر میاد این لقب رو گرفته
مجید سبزواری
۴ دی ۱۳۹۶حتما بی ام دبلیو نه نسل اینده برلیانس
Porsche & Mercedes
۴ دی ۱۳۹۶دیروز اولین بررسی نسل جدید cls اومد که زومیت گذاشته از پدال هم میخوام این خبرو کار کنه…
وحشتناااااااک عاااشق نسل جدید cls شدم!!!
نمیدونم چی باعث شده بودروز اول خوشمون نیاد…به جرات میتونم بگم نسل جدیدش دیوانه کنندس!!
ایمیلمو توی کامنت بالا اشتباه نوشتم پدال لطفا تاییدش نکن?
Sina
۴ دی ۱۳۹۶درسته سلیقه ایه ولی واقعا بنز از همه نظر سرتره مخصوصا زیباییه داخلش چون مهمترین انتخابت تو این رده لوکس بودن و امکانات هست واسه همینه که بنز اس همیشه فروشش بیشتر از رقباشه
ولی به شخصه خودم از صدای اگزوز ب ام و بیشتر خوشم اومد از صدای اگزوزهایی که ینواخت و با قدرت زیاد میشن بیشتر از اگزوزایی که خَش دارن و پِت پِت میکنن خوشم میاد
امیرمحمد
۴ دی ۱۳۹۶البته یه موضوع دیگه ام هستا اگر M760 با s65 که ۱۲ سیلندر هست مقایسه میشد منطقی تر بود و مطمیینا چه در بحث شتاب اولیه و چه شتاب ثانویه برتری با سری ۷ بود از نظر من بهتر بود که s63 با alpina b7 مقایسه بشه ولی در هر صورت با وجود این که عاشق بیمرم باید قبول کرد که سلطان این کلاس خودرویی اس کلاس بنزه و بقیه حداقل تو این یه سگمنت پشت سرش قرار میگیرن
F۲۲RAPTOR
۴ دی ۱۳۹۶تو مقاله زده
این مدل بنز ۱۲ سیلندر۶.۶لیتریه .
ولی فک کنم اشتباهی مشخصات s65رو زدن
امیرمحمد
۴ دی ۱۳۹۶نه دیگه تو بند دوم نوشته که سدان اشتوتگارتی ها از پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو استفاده میکند که مشخصات s63 هستش ولی به نظر من مقایسه ی درست اینه که s65 در برابر M760 قرار بگیره تا مقایسه ی صحیحی باشه
F۲۲RAPTOR
۴ دی ۱۳۹۶آره درسته راس میگی
net
۴ دی ۱۳۹۶فقط ایودی a8
پیام اکرمی پور
۴ دی ۱۳۹۶جووووووونم واسه صدای بنز دقیقا مثه صدای شیره
مهران
۴ دی ۱۳۹۶ممنون آقای احمد زاده کیلیپ جالبی بود روحم شاد شد
Mercede kaviani
۴ دی ۱۳۹۶سلام ولی مرسدس اس کلاس از نطر کلاس اجتماعی بالاتر از بی ام دبلیو سر 7 است
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
Bilbo
۴ دی ۱۳۹۶دیگه وقتی ۷۶۰ باشه، مرسدس هیچ معنایی واسه من نداره. اما غیر از ۷۶۰ میبود، اس کلاس رو ترجیح میدادم.
Hamid...Audi
۴ دی ۱۳۹۶با احترام به طرفداران مرسدس و ب ام و واسه من تو این رده نسل جدید Audi A8 احساس برانگیز تره.
امیر
۴ دی ۱۳۹۶از لحاظ آپشن مرسدس ولی از لحاظ موتور بی ام و
Saied
۴ دی ۱۳۹۶دست مهندسین و هنرمندان المانی درد نکنه که از اهن و چرم و پلاستیک همچین اعجوبه هایی میسازن.
Love Cars
۴ دی ۱۳۹۶بی ام و توی شتاب اولیه بهتره اما شتاب ثانویه بنز عالیه اما من بی ام و 760 Li رو ترجیح میدم.واقعا هر دو سلطان هستن و انتخاب هم سلیقه ایه دیگه.
Saeed_rma
۵ دی ۱۳۹۶بنظرم باید با S65. مقایسه میشد
وقتی درجا گاز میده واسه بی ام و عجب تکونی میخوره انگار امادس از زمین کنده بشه . أبهت دوازده سیلندر رو کامل نشون میده اون ده ثانیه !چه لذتی داره پشتش بشینی و گاز بدی فقط!
ولی مسلما سلطان بی چون و چرا این رده اس کلاس هست.
بهراد
۵ دی ۱۳۹۶مهندسی فقط و فقط آلمان، کاری نیس که یه شبه انجام شده باشه ، سالها تحقیق و آزمون خطا تو کارنامه ی هر دو هست
البته تو سرعت بالا صدای باد زیاد توی کابین میومد که یه ایراد کوچیک محسوب میشه ولی تو این سرعت طبیعیه ، بنز یه پکیج آسایش صوتی برای ماشیناش داره که یه لایه زیر ماشین اضافه میشه و مانع ورود صدا به کابین میشه که تو سرعت های بالا خیلی آرومتر احساس میشه ولی نمیدونم این پکیج تو این مدل بود یا نه.
البته باید قوی ترین ها با هم آزمایش میشدن یه چیزی مثل s560e ینی هردو ماشین هیبریدی بودن بهتر بود، که هم قوای الکتریکی و هم قوای موتور درونسوزشون به چالش کشیده میشد.
AHMAD
۱ بهمن ۱۳۹۶همیشه تو تاریخ خودرو سازی آلمانی ها حرف اول و آخر و زدن
جای هیچ بحثی نیست که هرجای دنیا بپرسی که دو ابر کارخانه خودروسازی رو نام ببرید: میگن بنز و بی ام و
با تمام احترامی که واسه بی ام قائلم انتخاب اول من همیشه بنز بوده و هست
با هیچ وصفی نمیشه بنز رو توصیف کرد بی نظیره ♥♥♥