بامو اولین جزئیات رسمی از نسل جدید سری ۳ را منتشر کرده است. سازندهٔ المانی وعده داده که نسل جدید این خودرو اسپرتتر از همیشه خواهد بود. بدین منظور، به گفتهٔ بامو مرکز ثقل خودرو یک سانتیمتر کاهش پیدا کرده درحالیکه وزن آن نیز نسبت به نسل قبلی ۵۵ کیلوگرم کمتر شده است. این در حالی است که وزن خودرو هم با نسبت عالی ۵۰ به ۵۰ توزیع شده است. علاوه بر این، مهندسان استحکام نسل جدید سری ۳ را به میران قابلتوجهی افزایش دادهاند درحالیکه به گفتهٔ بامو به لطف فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها و همینطور اکسلهای جدید، چابکی و دقت فرمان هم بیشتر شده است.
اما سری سه همواره به هندلینگ عالی مشهور بوده است و به همین دلیل مهندسین بامو توجه خاصی به تعلیق آن داشتهاند. درنتیجهٔ این تلاشها، برای سری ۳ جدید سیستم دامپینک خلاقانهای توسعه پیدا کرده که به گفتهٔ بامو این سیستم همواره به میزان نوسان فنرها وابسته است که این ویژگی موجب میشود نواقص جاده بهآرامی و بهطور دقیق خنثی گردد. همچنین هدف سیستم تعلیق استاندارد سری ۳ برقراری تعادل میان اسپرت بودن و راحت بودن است اما تعلیق M Sport قطعاً روی اسپرت بودن تمرکز دارد. به همین دلیل مدلهایی که به این تعلیق مجهز خواهند بود یک سانتیمتر ارتفاع کمتری داشته و از رینگهای ۱۸ اینچی سبکوزن برخوردار خواهند بود.
به گفتهٔ مدیر بخش پویایی رانندگی بامو آقای «پیتر لانگن»، در نسل جدید سری ۳، تفاوت بین نمونههای مجهز به تعلیق M با نسخههای معمولی بسیار بیشتر از قبل قابلتشخیص است. وی در ادامه گفته است که تعلیق M هماکنون با فنرهای سفتتر، بسیار اسپرتتر شده است. علاوه بر این، در سری ۳ جدید در مدلهایی که به تعلیق M Sport مجهز هستند، سیستم فرمان اسپرت متغیر هم ارائه میشود. به گفتهٔ بامو این سیستم بهطور خاص برای نسل جدید سری ۳ دوباره تنظیم شده است و دقت بسیار بیشتری در پاسخ به حرکت غربیلک فرمان در جهتهای مختلف خواهد داشت. دیفرانسیل M Sport با کنترل الکترونیکی قفلکردن نیز یکی دیگر از ویژگیهای عملکردی پکیج M Sport است که با سیستم کنترل پویایی و ثبات خودرو در ارتباط است. به گفتهٔ بامو این ویژگی موجب شده که دیفرانسیل بدون دخالت ترمزها از کمفرمانی و بیشفرمانی جلوگیری کند.
بامو در رابطه با پیشرانههای نسل جدید سری ۳ اطلاعات چندانی منتشر نکرده است اما تأیید کرده که این خودرو به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر بنزینی کاملاً تجدیدنظر شده مجهز خواهد بود. این موتور قدرتمندترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولید بامو بوده و تقریباً پنج درصد مصرف سوخت کمتری هم نسبت به نمونهٔ قبلی دارد. البته بخشی از این بهبود مصرف سوخت به خاطر وجود گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است. علاوه بر این، این پیشرانه به فیلتر ذرات هم مجهز شده است که به گفتهٔ بامو این ویژگی همراه با سایر تغییرات موجب شده این پیشرانه بتواند استانداردهای آلایندگی یورو 6d-TEMP را پاس کند. انتظار میرود نسل جدید بامو سری ۳ رسماً در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی گردد.
saeed
۲۷ مرداد ۱۳۹۷فوق العادس . مخصوصا اگر با زبان طراحی بی ام ارائه شه (مثل سری 8) که فوق العاده ترم میشه.تو کلاس خودش واقعا سنگ محکی محسوب میشه.
PARTHIAN
۲۷ مرداد ۱۳۹۷نسل اینده سری ۳
بنظرم بهترین کامپکت لوکس خواهد بود
shirko
۲۷ مرداد ۱۳۹۷ب ام و خیلی با قدرت داره نسل های جدیدشو می ده بیرون ، امیدوارم رکورد فروش فروشو دوباره به دست بگیره .
mahdy
۲۷ مرداد ۱۳۹۷به قول جناب خان :
اودافظ جولیا
اودافظ سی کلاس
لامبو با اون مهندسی پیشرفته توزیع وزن آونتادور رو (که تازه موتور وسط هم هست و توزیع وزن برابر خیلی راحت تره ) 43 به 57 انجام داده اما M3 توزیع وزنش 50 به 50 هست
وای خدا این بی ام و چرا انقدر خوبه
Kamran
۲۷ مرداد ۱۳۹۷مرسدس بنز هم با معرفـی نسل بعدی
C-Class حرفای زیادی برای گفتن داره
saeed
۲۷ مرداد ۱۳۹۷فکر کنم همونقدر که بنز در کلاس فول سایز لوکس با سری S صاحب سبکه این کلاس خودرویی هم یه جورایی متعلق به سری 3 بی ام و هست.
Khosrow
۲۷ مرداد ۱۳۹۷سری 5 رو کوچیک کردن شده 3 جدید / کاری که مرسدس کرد / سری 3 فقط E46 ..