سرانجام آلپینا رسماً از قویترین، لوکسترین و بزرگترین محصول خود پردهبرداری کرد. منظور ما شاسیبلند مجلل و قدرتمند XB7 است یعنی نزدیکترین چیز به بامو X7 M که هیچگاه تولید نخواهد شد. در سینهٔ XB7 نیروگاه آشنای ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو قرار گرفته که در اینجا ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این همان موتور مورداستفاده در سدان آلپینا B7 است اما در اینجا برای تولید ۱۲ اسب بخار قدرت بیشتر، مهندسین آلپینا تغییراتی را در آن انجام دادهاند.
نیازی به گفتن نیست که XB7 پرفورمنس فوقالعادهای برای شاسیبلندی با این اندازه دارد زیرا ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۶ ثانیه طی میکند و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. انتقال نیروی نیروگاه توانمند این ماشین از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت میگیرد که الکترونیک و مکاترونیک آن بهطور کامل توسط آلپینا بازطراحی شده است. طی این فرایند، برای پرفورمنس رانندگی، نقاط تعویض دنده بهینه شده و تعویض دندهها در حالات رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس بهطور قابلتوجهی پویاتر شده است.
XB7 همچنین در عقب به یک دیفرانسیل لغزش محدود فعال با کنترل متغیر الکترونیکی هم مجهز شده که قفل گشتاور آن تحمل حداکثر ۲۰۰۰ نیوتن متر را دارد. گفته شده این دیفرانسیل با به حداقل رساندن لغزش و توزیع دقیق گشتاور بین چرخها با بیشترین چسبندگی در هر زمانی، کشش را در هنگام رانندگیهای پویا بهبود میبخشد. همچنین مثل گیربکس، این دیفرانسیل هم بهطور خاص تنظیم شده تا با شخصیت پویای XB7 متناسب شود. مهندسان آلپینا همچنین بهمنظور تطبیق توزیع گشتاور برای به حداکثر رساندن کشش و پویایی رانندگی در هر شرایطی، روی سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive هم کار کردهاند.
علاوه بر این موارد، XB7 بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم مجهز شده که پاسخ مستقیم فرمان، بازخورد استثنایی و بهبود چابکی کلی را به همراه دارد. قسمت دیگری که آلپینا روی آن کار کرده، سیستم تعلیق بادی استاندارد X7 است که در اینجا با تنظیم خاص کمکفنرها، بسته به شرایط رانندگی و حالت انتخابی، امکان تغییر ۴۰ میلیمتری ارتفاع خودرو را فراهم کرده است. به لطف این سیستم، XB7 در اسپرتترین حالت چهار سانتیمتر به زمین نزدیکتر میشود تا مرکز ثقل آن کاهش پیدا کند.
در همین حال، در هندسهٔ تعلیق نیز با افزایش کَمبر منفی تجدیدنظر شده که بهبود هندلینگ را به همراه دارد درحالیکه آنتیرول بار الکترومکانیکی و بوشهای سفتتر اکسل عقب نیز بادی رول خودرو (حرکت گهوارهای بدنه) را به میزان قابلملاحظهای کاهش دادهاند. آلپینا همچنین به فکر مهار این غول قدرتمند هم بوده و به همین دلیل با استفاده از ترمزهای برمبو با دیسکهای ۱۵.۵ اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسکهای ۱۵.۷ اینچی در عقب، سیستم ترمز آنرا ارتقاء داده است. کالیپرهای ترمز به رنگ آبی آلپینا هستند و لوگوی آلپینا هم روی آنها نقش بسته است.
در ظاهر XB7 شاهد همان کیت بدنهٔ همیشگی محصولات آلپینا هستیم که شامل سپر جلوی جدید با ورودیهای هوای بزرگتر، سپر عقب جدید با سر اگزوزهای فولاد ضدزنگ، بالههای کوچک دیفیوزر و عناصر خاص آلپینا یعنی نوشتهٔ ALPINA روی سپر جلو و رینگهای ۲۰ پره میشود. این رینگها بهصورت استاندارد از نوع ۲۱ اینچی بوده و با لاستیکهای پرفورمنس ۲۸۵ پوشیده شدهاند اما رینگهای ۲۳ اینچی هم قابل سفارش هستند.
XB7 در داخل هم از ویژگیهای منحصربهفردی مثل انتخابگر دندهٔ شیشهای خاص با نورپردازی آبیرنگ، سیستم iDrive با طراحی آلپینا، پلاک تولید آلپینا، پارکابیهای چراغدار آلپینا و غربیلک فرمان اسپرت آلپینا با روکش چرمی دستدوز با دوخت آبی یا سبز برخوردار است. در این خودرو همچنین تریم چوبی لوکس آلپینا هم بهصورت استاندارد ارائه میشود. علاوه بر این، XB7 تقریباً به همهٔ آپشنهای قابل سفارش برای بامو X7 مثل تودوزی چرمی مرینو، گرمکن صندلیها، رو سقفی آلکانترا، درهای نرم بستهشو، سانروف پانورامیک سهقسمتی و مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده هم مجهز است.
XB7 اولین شاسیبلند آلپینا بهحساب میآید که در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۱۴۱,۳۰۰ دلار آغاز میشود. امکان سفارش این ماشین در ایالاتمتحده از ماه می امسال وجود خواهد داشت و اولین نمونههای آن در سپتامبر به خریداران تحویل داده میشود. آلپینا XB7 در کارخانهٔ اسپارتانبورگ بامو در کارولینای جنوبی تولید میشود.
امین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا x7 اینقدر زشته؟؟؟
آلپینا یکم بهترش کرد ولی بازم هنوز زشته توی شاسی بلندای بی ام و انتخاب من فقط x5m
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹امین عزیز
زشت یه معیاره که یا عمومیت قبول میکنند که زشته یا نه ، اما در مورد x7 و محصولات bmw با این همه طرفدار و عاشق ، گفتن از زشت بودن ظلم به حساب میاد ، من بشخصه اصلاً طرفدار bmw نیستم ولی برخی محصولاتش را دوست دارم اما هیچگاه هم خریدارش نیستم و بنز را میپرستم اما اگر این خودرو را از نزدیک ببینید ، مطمئناً نظرتون عوض میشه .
X7 از اون دست خودروهائیه که زیبائیش در عکس نمایان نمیشه و باید از نزدیک ببینید .
یه قضیه دیگه اینه که کیفیت متریال x7 از بنز gls جدید بالاتره و رقیب مستقیمش به حساب میاد و حتی سواری بسیار بهتری هم نسبت به gls داره که میشه در ویدئوهای تست شده در یوتیوب ببینید و مقایسه کنید .
اما با تمام این تفاسیر من بنز را میپرستم و عاشق ستاره سه پرش هستم .
اگر تجربه ۱۰ تا ۱۵ ساله محصولات bmw را داشته باشید ، متوجه این میشوید که bmw در نسل جدید خودروهاش از هر مدل در مورد کیفیت بالا ، سنگ تمام گذاشته و این را حتی یه آدم بیتجربه در اَمر خودرو هم متوجه میشه ، فقط کافیه داخل خودرو بشینید و کیفیت متریال را سال به سال با هم مقایسه کنید و همینطور نسبت به رقبا ، بخصوص بنز .
رامتین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نوید جان با حرفات موافقم. اصولا هر برندی بهرحال محصولات خوبی داره که قابل احترامه اما این جملت که گفتی بنز را میپرستم، جالب نبود. من خودم همه برندها را دوس دارم. شاید طرفدار بی ام و باشم اما اگر هاچبک بخوام داشته باشم نمیرم سمت سری1. حتما گلف انتخابمه. اگر هایپرکار بخوام بنز AMG ONE برام جدابه و کروک هم صرفا M4 یا فراری پورتوفینو. کراس اور هم آنچنان علاقه ای ندارم، مگر در حد CHR. درکل بهتره تنوع در خرید داشته باشیم:)
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹رامین عزیز
پرستیدن در اینجا به معنی عشق و علاقه فراوان هست ، لطفاً بد برداشت نشه .
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
نوید داداش گلم
از نظر بنده طراحی ماشین زشته و GLS رو ترجیح میدم
خیلی خوبه که ادم مرد باشه و یه چیزی از خودش داشته باشه همین طور که شما و خیلی از دوستان میان اینجا نظر خودشونو میگن ینی دقیقا نظر شخصی خودشون نه اینکه مثل بعضیا کل حرف های خودشونو دایورت کنن روی مجلات مختلف دقیقا مثل اقای MAHDI دلیلشم واضحه من یه مثال میزنم
همیشه از چندین سال قبل تا الان طراحی و کیفیت کابین بی ام و نسبت به مرسدس بنز و پورشه و رقبای المانی خودش بسیار پایین تر بود
تا اون موقع هیچ کس چیزی نمیگفت ینی کسی صداش در نمیومد مثلا همین اقای MAHDI ولی الان که یه مدته کیفیت و طراحی کابین های بی ام و بهتر شدن این اقای مهدی تا حالا هزار بار اینو توی پست های مختلف و نامربوط گفته ینی تاکید داشته خیلی جاها اومده گفته کیفیت اس کلاس خوب نیست و فلان و سری 7 خیلی بهتره و … در صورتی که اصلا اینجور نیست و هیچ کدوم از کابین های مرسدس بنز و بی ام و در حال حاضر بی کیفیت نیستن ولی این موضوع رو اقای MAHDI هزار بار توی پست های مختلف تکرار کرده که این ینی تعصب بی جا این جور موضوعات هیچ جوره تو کت من یکی نمیره
من خودم به شخصه توی بیشتر پست های پدال نظر میزارم ینی اینجور نیست که چون طرفدار بنز و ماشین های ژاپنی هستم بخوام فقط در مورد اونا نظر بدم و بقیه ی دوستان هم همینجوری هستن ولی من تا حالا ندیدم که این اقای مهدی توی مطلبی غیر از بی ام و نظر بزاره
یا باشه خیلی کمه حتی توی خیلی از مطالب نامربوط به بی ام و شروع میکنه به گذاشتن و تایم و بررسی های مجلات مختلف که به نفع بی ام و باشه و بخواد نظرشو به دیگران تحمیل کنه
این شخص حتی یه بار هم نیومده درباره ی یه موضوع نظر شخصی خودشو بگه حتی خود بی ام و!!!!!!!!!
بازم میگم ادم باید یه چیزی از خودش داشته باشه ادم باید مرد باشه
اقای مهدی شما خودت از خودت چیزی نداری اگر این مجلات نباشن شما هم نیستی
یا علی مدد
امیررضا
۱ خرداد ۱۳۹۹نوید جان عالی گفتی
برند شماره یک من تو دنیای اتومبیل ها بیاموی هست و عاشق این برندم و بین بنز و بامو و آئودی همیشه بیاموی انتخاب منه ولی این نکته رو هم خیلی خوب میدونم که هر کمپانی تو یک زمینه قویتره که جلوتر از رقبا قرارش میده. مثل اسکلاس بنز که همواره تو سگمنت خودش برترین بوده و هست و خواهد بود (بهتر از سری ۷ و اِی هشت) یا سری ۵ بیاموی (امفایو) که سلطان بلامنازع سوپرسدان هاست. قضیه برای ایکس هفت هم همینطوره. این ماشین تو سگمنت خودش ترکونده و عالی عمل کرده.
واقعاً اینطور رقابت ها و خودرو های روز دنیا آدم رو به وجد میارن.
از همه این برند ها برای این زیبایی موتورینگ ممنونم.
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۹نسبت به سری3 واقعا زشته
سینا BMW
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط ۴ ثانیه برای این ماشین به این بزرگی!!!!!!
Sina
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این همه قدرت اضافی که در ازای فشار و استهلاک بیشر به موتوره واقعا واسه یه شاسی بلند لازمه
نمیگم بدرد نمیخوره خیلیا دوست دارن ماشینشون قدرت و شتابش وحشتناک بالا باشه
ولی خود من شتاب در حد ۸ ثانیه و سرعت ۲۵۰ در دنیای واقعی واسم کافیه بیشتر دوست دارم موتورش در یه حالت ارامش باشه و بیشتر از موضوع شتابش دوست دارم شاسی بلندی داشته باشم که توی موانع و دست انداز و آفرود استقامت بالا و استهلاک کمتری داشته باشه
behnam1012
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خب شما در اون صورت x7 با موتور مدل پایه رو میتونی انتخاب کنی
هرکسی با توجه به نیازش خرید میکنه
مشتریان این خودرو هم همچین چیزی میخوان
Sina
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹منظورم همه رده های موتوریشه همون موتور پایه هم تا حدی زیادی با توربو و باقی چیزا تا نفس آخر ازش نیرو میکشن کلی هیبرید ملایمو این بندو بساطا داره
به طور خلاصه بنظرم بنز و ب ام و هیچ وقت نباید موتور ۳.۵ شش سیلندر تنفس طبیعیو کنار میگذاشتن.واقعا وجود یه موتور تنفس طبیعی لازم بود
سینا BMW
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه اینطوره که همه ی ماشینای اسپرت چون استطهلاک دارن بدرد نمی خورن!!!!
اگه استهلاکش بالا بود بیامو انقدر از این موتور استفاده نمی کرد،
شتاب ۸ ثانیه در این کلاس مثل مقایسه پراید با مکلارنه!!?
اون حرف که توربو استهلاک میاره و قدرت بالا استهلاک داره دیگه منسوخ شده. اگه بخوان مصرفش کم بشه، حالت اسپرت رو خاموش میکنن،
سینا BMW
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹استطهلاک= استهلاک
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹sina عزیز
اینجا را با شما موافقم
قدرت بالا خیلی خوبه ، کلاً انسان عاشق قدرت بینهایت هست و واقعاً حدود نداره و هرچی قدرت ماشینش بیشتر باشه ، بیشتر احساس قدرت میکنه .
اما واقعاً این چنین قدرتهایی کجاها به کارمون میان ، تو همون آلمان با اتوبانهای بدون محدودیت سرعت ، چند درصد از نهایت قدرت ماشیناشون استفاده میکنند ، چه برسه به ۹۹٪ درصد نقاط جهان که دارای محدودیت سرعت و قوانین سختگیرانه هستند .
والا به نظر من که قدرت معقول ۳۰۰ اسب بخاره ، که هم هیچ جایی برای سبقت کم نمیاری ، هم مصرف سوخت هم معقول میکنه ، اما بیشترش دیگه جنبه قدرتنمایی داره .
البته نظر شخصی من اینه و اگر نه که درسته باید رقابت باشه تا پیشرفت صورت بگیره و اسببخار بیشتر نشونه قدرت اون شرکت به حساب میاد .
parvaz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نوید عزیز منم با شما و سینا عزیز موافقم که قدرت زیاد همه جا به درد نمیخوره، ولی به این هم توجه کنیم که جاهایی مثل سربالایی های تند این ماشین با موتور قدرتمندش تحت فشار دیگه قرار نمیگیره و راحت از پس این شیب ها برمیاد یکی دیگه اینکه چه اشکالی داره ماشین از نظر موتوری قوی باشه ولی ما خودمون تحت فشار نذاریم مگه با شاسی میخواییم مسابقه بدیم، میذاریم رو حالت کامفورت حالمونو میبریم، حالا یه وقتایی شیطنت زد به سرمون و جای خلوتی پیدا کردیم یه نیمچه گازی هم میدیم تا آدرنالین خونمون همیشه بالا باشه
M سابق
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹به پادشاه جدید این کلاس سلام کنید!
این خط این نشون وعده ما زیر پست بررسی این بزرگوار در مجلات معتبر!
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر مجهزه ایول همه چی داره
سعید(تهران)
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال جان همه جای ماشین نوشته XB7 ولی توی متن و تیتر به BX7 تغییر کرده!
سردبیر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ممنون از دقت نظر شما. اصلاح شد.
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹پدال جان لطفا و لطفا و بازم لطفا زحمت رقابتی که چندروز پیش مجله car magazine انجام داده بین M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S و آئودی RS6 رو بکش.
چون شما رقابت همین مجله رو گذاشتید که بین آلپینا B5 و پورشه پانامرا توربو اس و مرسدس AMG GT63S انجام شده و حالا این مجله آخرین رقابت خودروهای این کلاس رو انجام داده که قطعا واسه همه جذاب خواهد بود.
اگه با این درخواست موافقت کنید کلی ممنون میشیم.
Enzo
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹یخورده درک این موضوع برام سخته همچین ماشینی با ابعاد بزرگی که داره رو با این همه قدرت و شتاب زیر چهار ثانیه بدرد چه کاری میخوره فک کن طرف با زنو دوتا بچه کوچیک تو ماشین بره واسه کل کل .یا سرعتهای بالای دویست کیلومتر .مگه اینکه یه قسمتی از مخش درست کار نکنه .بنظرم این ماشین بیشتر یه شاسی بلند خانوادگی راحتو جذابه تا خودرویی برای درک و شتاب .نظرم شخصیه
Hamidreza
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹نظر شخصی شماست درست
ولی لزومی نداره طرف از حداکثر شتاب و سرعت استفاده کنه
ماشینی که این ویژگی ها رو داره خوبه نه اونی که کم میاره
حسین
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹رقیب مستقیم بنز gls 600
بی ام و هچقدر سدان خوشگل میسازه یکم به نسبت بنز روی خودرو های شاسی بلند خودش ضعیف تر و نداشتن طراحی های پویا تر روی خودرو های کراس اوور و شاسی هاش هست فقط از x5 نمیشه ایراد گرفت وگرنه بقیه خودرو های شاسی این برند یکم از نظر طراحی عقب ترند
با محصولات جدید ( کادیلاک و لینکلن و بنز و اینفینیتی و … مقایسه کنید )
Joker
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹Gls 63 درسته نه Gls 600…
AMIR
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ما مرسدس gls600 میباخ داریم آقای جوکر که لوکس ترین gls هست
کادیلاک
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹. اون ۳۲۵ هزار دلار است واین ۱۴۰ هزار دلار است و قشنگی بنز فقط در ردیف عقب است ودر دیگر جا ها BX7. از اون قشنگ تر است
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹جلو پنجره ش یکم تو ذوق میزند ولی در کل خیلی قشنگه .مثل همیشه این مدل هم رقیب سرسخت بنزه
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بی نهایت با شکوه و جذابه. تنها ایارد این ماشین طراحی ساده غربیلک فرمان هستش که البته اون ضعف از ب ام و بوده که مدل جدیدی طراحی نکرده!!!
ب ام و X7 در دو نسخه ساده و نسخه M پکیج معرفی شده که نسخه M پکیج به شدت جذاب تره. اما حالا آلپینا اون نسخه معمولی رو به چنین جواهری تبدیل کرده!!!
ایکاش کلیپ معرفی آلپینا XB7 رو هم میذاشتید که اونجا با رنگ دیگه ای معرفی شده. کلا X7 رو باید تو کلیپ ها دید تا به شکوه و جذابیتش پی برد.
مجله CARWOW و مجله the Straight Pipes در یه رقابت بصورت تصویری ب ام و X7 رو با رنجروور و مرسدس GLS مقایسه و بررسی کردن که دیدنش میتونه خیلی جذاب باشه واستون!!!!
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بله اون نسخه هم تو کلیپ بالا هست. اون رنگش جذاب تره. ممنون از پدال?
sina
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹همچنان X5 رو به همه شاسی بلندهای بی ام و ترجیح میدم
net
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر x5 چراغ جلو باریک جدید x7 داشت زیباتر میشد ،چراغ جلو x5 قدیمی شده
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
GLS 600 یا GLS BRABUS یا حتی GLS 63 انتخاب های خیلی بهتری هستن
به نظرم این X7 ظاهر زیبایی نداره مخصوصا با اون جلوپنجره ی بیش از اندازه بزرگ و چراخ های باریک کشیده
این ماشین نه ظاهرش به یه ماشین لوکس و مجلل میخوره نه داخل کابینش
طراحی کابین داخلی برای یه ماشین مجلل باید خیلی فراتر از این باشه
غربیلک فرمون یکی از اصلی ترین و مهم ترین المان ها برای یه ماشین لوکسه که وقتی فرمونو توی دستت میگیری اون حس لوکس و مجلل بودنو بهت منتقل کنه که این فرمون X7 خیلی با این موضوع فاصله داره
یه جزییات زیادی میشه اشاره کرد ولی اگه بیان بشه دوستان میگن طرف داره ایرا الکی میگیره
یه نمونش کیت و سر اگزوز توی این ماشین به نظرم زیاد مناسب نیست برای یه ماشین با اسم لوکس و مجلل سر اگزوزی ساده گرد و بدون زه قرار بدن شاید به نظر چیز مهمی نباشه ولی همین چیزای کوچیکه که در نهایت اون حس مجلل و لوکس بودن و اسپرت بودن رو از هم تفکیک میکنه
یا علی مدد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹پیشنهاد میکنم رقابت مجله CAR AND DRIVER و مجله CARWOW و مجله The Straight Pipes رو ببینی که مرسدس GLS و ب ام و X7 رو مقایسه و بررسی میکنن.و در پایان کدوم ماشین رو پیروز معرفی میکنن.
اونا مستقیم تمام تست هارو انجام میدن و بررسی میکنن اما شما از روی عکس فقط قضاوت میکنید.
مرسدس GLS جدید تا الان در رقابت ها پیروزی به همراه نداشته حتی در مقابل آئودی Q7!!!!
که برعکس X7 در مقابل لندروور رنجروور و آئودی Q7 و مرسدس GLS از چندین مجله معتبر پیروز اونها بوده مثل مجلاتی که بالا عرض کردم اونم چندبار مقابل GLS و چندبار مقابل رنجروور . تنها مجله ای که ب ام و X7 در اون دوم شد مجله AUTO EXPRESSبود که X7 در مقابل دیسکاوری و ولووXC90قرار گرفت و جایگاه دوم رو بدست آورد.
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹mercedes benz جان دیگه از سراگزوز نگو که تمام نسخه های پرفومنس مرسدس همگی سراگزوزهای تقلبی دارن.
از مرسدس C63 بگیر تا E63 و GT63 و GLE63 و حتی نسخه GTRو همینطور تمامی SUV های پرفومنس مرسدس که سراگزوز ها دکوری هستن و سراگزوز ها یا در نسخه های عادی که سراگزوز پایین هستش و یا در نسخه های AMG که سراگزوز حتی داخل سراگزوز ها نیست و پشت اون قرار داره.
نکنه شما فکر کردی سراگزوزهای مرسدس یه تیکه هستن!!!! نخیر.پیشنهاد میکنم تست های نسخه های عادی که هیچ حتی نسخه های AMG رو تو کلیپ ها ببین تو اکثر رقابت ها تصاویری از اگزوز رو نشون میدن که تقلبی هستن.
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
سر اگزوز و کیت مرسدس بنز ها فیکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داداش چی میگی به مولا؟
شما اصلا میدونی فرق بین کیت اگزوز و ست بک و ست پک اگزوز چیه؟
خب نمیدونی دیگه وگرنه این حرفو نمیزدی
چون سر اگزوز یه تیکه نیست ینی فیکه؟ داداش مگه داری در مورد جنس بنجل چینی حرف میزنی که میگی فیکه؟
من این کلمه ی فیکو اصلا نشنیده میگیرم ما فقط چند نوع توسعه ی کیت و سر اگزوز برای خود اگزوز و منبع اگزوز و کاتالیزور داریم
خیلی مواقع بخاطر راحتی فضاسازی سر اگزوز با خود و کیت انتهایی با منبع اصلی و لوله یه تیکه هست و یا جوش داده میشه و خیلی مواقع هم بصورت جدا نصب میشه و اتصال داده میشه و یه تیکه نیست حالا ممکنه منبع یا خروجی صدا و لوله بصورت ست پک عوض بشه برای حداکثر تعویض صدای خروجی یا فقط یه کیت ساده به همون سر اگزوز اتصال داده میشه که به این نمیگن فیک مشتی یه مقدار اطلاعات خودت رو بالا ببر
داداش حالا حرف از اگزوز شد دوست دارم اگه خواستی یه چند تا فیلم بهت نشون بدم از مقایسه ی صدای اگزوز یه چند تا مول بنز و بی ام و تا متوجه بشی بی ام و توی صدای اگزوز و حتی کیت اگزوز هیچ حرفی برای گفتن نداره
والا اصلا شما بگو یه سر اگزوز با جنس بصورت کیت بشینه روی اگزوز باز خیلی بهتر از اینه که چهار تا لوله ی گرد از عقب ماشین زده باشه بیرون اونم واسخه یه ماشین مثلااااا لوکس و مجلل اگر مرسدس بنز دنبال فیک زدن کیت اگزوز و سر اگزوزی و در اوردن صدای الکی بود
به sl65 لقب اقای صدا رو نمیدادن
c63 black series با اون موتور هیولاش ببین چه صدایی تولید میکنه
داداش پس لطفا شما اصلا از اگزوز و کیت اگزوز صدای اگزوز صحبت نکن که بی ام و توی این ضمینه هیچ حرفی واسه گفتن نداره
یا علی مددددددددد
♤Angus_812♤
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹لطفا با MAHDI بحث نکنید
ایشون متعصب رو بی ام و هستن
و کلن مرسدس بنز همتراز برندای چینی میدونن
یه جوری گفت GLS پیروزی نداشته فکر کردم داره راجب ام وی ام چینی حرف میزنه
خواستم بگم اگه اخبار مرسدس بنزو دنبال کنی میفهمی همین GLS پیروزی در برابر x7 داشته که خبر نداشتی
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹من در مورد کیت اگزوز حرف نزدم. دارم در مورد سراگزوز صحبت میکنم.که بارها و بارها و بارها بهش اشاره شده که مرسدس و آئودی از سراگزوزهای فیک استفاده میکنن. مخصوصا تو جریان نمایشگاه ها یکی از مطالب جالب همین موضوع شده.
تو خیلی از تست ها مخصوصا CARWOW که جزئیات روهم بررسی میکنه با شوخی تیکه میندازه به خودروهایی که سراگزوز تقلبی دارن.
مثلا مرسدس GLS وGLE و خیلی مدل های دیگه دوتا سراگزوز پشتشون میبینیم اما تقلبی هستش چون لوله اگزوز نه تنها داخلشون نیست بلکه لوله اگزوز سرش پایین هستن.
برای مثال در BMW های معمولی مثل X5 و X7 و M850 ما سراگزوزهای بزرگ رو میبینیم اما در هرکدوم یک یا دوتا لوله اگزوز هستش.ولی در مرسدس حتی نسخه های AMG حتی لوله اگزوز داخل اون سراگزوزها نیست و فقط پشت اونا قرار داره.
این مسئله اونقدر مهم هستش که هرساله در جریان نمایشگاه ها خودروهای آئودی و مرسدس رو بعنوان بدترین خودروسازان در این زمینه معرفی میکنن(این جمله رو من بارها تو جریان نمایشگاه ها شنیدم)
اما شاید خنده دارترین سراگزوز مال نسخه AMG GTR رودستر هستش که ما یه سراگزوز بزرگ رو در وسط میبینیم اما در اصل دوتا لوله اگزوز در طرفین هستن.
((خودت یه سرچ بکن خوده سایت پدال بارها مطالبشون رو گذاشته))
اونا تازه به سراگزوزهایی که لوله اگزوز در داخل اون قرار میگیره هم سراگزوز فیک میگن(با این تفاوت که خیلی بهتر از بقیه میدونن این حالت رو) چه برسه به سراگزوزهایی که لوله اگزوز در پشت سراگزوزها قرار گرفته مثل مرسدس GT63 که یه لوله اگزوز پشت اون سراگزوزهای مکعبی شکل قرار گرفته که نصف لوله اگزوز تواون جفت مکعبی دیده میشه.و بدتر از این نسخه های عادی مرسدس هستن که لوله اگزوز کلا سرش پایین هستش و سراگزوزها کاملا بسته ان و بدتر از اون آئودی های معمولی هستن که با خط کرومی یه شکل شبیه سراگزوز میکشن اما پلاستیک هستش.
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در پاسخ به مهدی
سلام عرض ادب
این چیزی که شما میگی بهش نمیگن فیک این چیزیه که توی بی ام و های سری 7 و m8 و x7 و … هم دیده میشه ینی سر اگزوزی بزرگه و لوله اگزوز اصلی از داخلش دیده میشه اونم زمانیه که شما خیلی نزدیک باشی و دقت کنی که ببینی تازه این موضوع هیچ ایرادی نداره چون دقیقا فراری کالیفرنیا هم اگزوزش به همین شکلیه
اینو بهش نمیگن فیک ماشین داره یه صدای زیبا تولید میکنه سیستم اگزوزش هم به بهترین نحو طراحی شده چه مشکلی داره یه سر اگزوزی قشنگ اونجا باشه؟یه حرفی میزنی که همش بهانست من نمیدونم چه مشکلی داره که سر اگزوزی بصورت جدا و فقط برای قشنگی اونجا نصب بشه وقتی که اصلا دیده نیمشه و سیستم اگزوز به بهترین نحو طراحی شده و صدای خروجی عالی هم داره بر عکس ماشین های بی ام و
به این نمیگن فیک هر چی باشه بهتر از اینه که چها رتا لوله زشت مثل این x7 از عقبش زده باشه بیرون اتفاقا همین سر اگزوزی قشنگ میتونه ظاهر ماشین رو بسیار زیباتر کنه
شما برو اگزوز gt63s رو ببین که حالت مکعبی داره و لوله اگزوز داره ای هم داخلش قرار گرفته وخیلی زیباتر اون چهار تا لوله ی گرد m8 ان که دوباره خود اونا توی یه لوله ی دیگه قرار گرفتن و gt63s هم صدای بسیار بهتر و قشنگ تری رو تولید میکنه
اینکه یه سر اگزوزی زیبا روی ماشین باشه که به لوله اگزوز اصلی وصل نباشه و یه تیکه نباشه که دیللی هم نداره خیلی بهتر از اینه که یه شرکت ماشین سازی مثل بی ام و که ادعاش میشه انجین های خوبی میسازه صدای اگزوز خوبی نداشته باشه
برو توی همین سایت پدال توی رقابت c63 قدیمی و m3 قدیمی گوش کن اونقت میفهمی که بی ام و صد سال دیگه هم نمیتونه سیستم اگزوزی مثل مرسدس بنز طراحی کنه که همچین صدایی داشته باشه
اینم لینکش برو فقط صدای c63 رو گوش بده که دیگه اینجا واسه من مجله لیست نکنی
یا علی مدد
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش ایم مجله و اون مجلرو ول کن شما یه بار نشده بیای یه کامنت بزاری و نظر شخصی خودت رو بیان کنی و همیشه داری توی کامنتات از هزار تا مجله و سایت اسم لیست میکینی
داداش یه بار بیا اینجا بدون دایورت کردن نظرت روی مجله ای یا نام بردن سایتی نظر شخصی خودت رو بو من که تا حالا ندیدم شما یه بار بیای اینجا نظر شخصی خودت رو بگی
هر کسی میتونه یه مجله بزنه و یه کانال یوتیوبی درست کنه و هر چیزی رو چه خوب باشه یا بد گندش کنه
شما همیشه توی بعضی پست ها میومدی انقدر از X7 تعریف میکردی و اسم هزار تا مجله رو میاوردی که بخای اونو بهتر نشون بدی ولی در اخر طر یک نظرسنجی که توی همین سایت پدال بوجود اومد GLS ارای بسیار بیشتری رو از X7 جمع کرد ولی باز هم شما نیومدی یه بار نظر شخصی خودت رو بگی باز داشتی اسم این مجله و اون مجلرو واسه ما لیست میکردی
اینم لینکش دوستان هم میتونن برن ببینن که اینقد که شما اری میگی این مجله X7 رو بهتر نشون داده اینطور نیست و ماشین های خیلی بهتر و محبوب تری وجود دارن که اسمس ازشون توی اون مجله ها نیست
https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%af-x7-%d9%86%d9%88%db%8c%da%af%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-gls-%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%88%d9%88%d8%b1/
من اصلا کاری به سایت ها و مجله ها ندارم ادن خودش چشم داره میتونه قضاوت کنه من نظرمو در مورد ظاهر و داخل کابین x7 گفتم و هنوزم میگم
این ماشین ظاهرش و مخصوصا داخل کابینش اصلا به یه ماشین لوکس نمیخوره
عربیلک فرمون این ماشین زشته و اصلا در حد یه ماشین لوکس و مجلل نیست و فرسنگ ها فاصله داره
شما برو ظاهر و داخل کابین gls رو ببین اونقت متوجه میشی که لوکس و مجلل ینی چی
یه چیز دیگه داداش
قبلا یه مقایسه ای بود بین m5 و e63 که شما هزا تا کامنت و پست میزاشتی از این مجلات که m5 بهترو اینا ولی در اخر توی مقایسه و نظر سنجی که انجام شد توی همین سایت پدال e63 به عنوان بهترین سدان لوکس شناخته شد و بهتر بود و بیشتر مجبوب بود
دوست دارم نظر شمارو در مورد کابین x7 بدونم ایا قبول داری که اصلا در حد و اندازه ی یه ماشین لوکس و مجلل نیست یا نه؟
یا علی مدد
MASIHA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹با سلام داداش گلم؛
از اونجایی که خیلی از مجلات خودرویی x7 رو برنده اعلام می کنند و با تست کردن همه اون خودرو ها از لحاظ کیفیت متریال و قیمت و پرفورمنس و کارایی و… از این خودرو ها آگاهی دارند، به نظر من طبیعتا تست و بررسی های اونها واقعی و منطقی تر از نظرات ما باشه که بیشترمون از روی تعصب ویا از روی عکس ها ماشین رو قضاوت می کنیم. و باید اول خودرو رو دید و بعد در موردش نظر داد همونطور که بعضی از مجلات خودرویی کیفیت متریال بی ام رو از مرسدس بیشتر میدونن ما هم که از صادق یا کاذب بودن اونها اطلاعی نداریم مجبوریم به همین تست های مجلات ((معتبر)) خودرویی بسنده کنیم که شناهته شده هم هستن.
این که اقا مهدی نظرات مجله های مختلف رو جمع اوری می کنه و در اختیار ما قرار میده دلیل نمیشه که بگیم نظر شخصی نداشته و نمیتونه اظهار نظر کنه اتفاقا بنظرم خوندن اینهمه مقالات علمی و دارای پایه و اساس باعث میشه که سطح اطلاعات عمومی بالا بره و از کل کل کردن با فن های کمپانی های دیگه کاملا بهتر و سازنده تر هست.
با احترام.
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹قوربون حرف حق گفتنت. تمام حرفات رو شنیدم و جملاتی که گفتی رو همونایی بودن که منم تو تست های مجلات خودرویی مطالعه کردم و دیدم و شنیدم.
متاسفانه خیلی از دوستان وقتی آدم چیزی میگه بجای اینکه اول برن چک کنن ببینن همچین چیزی هست یا نه از همون اول کاملا انکارش میکنن.
من برعکس این دوستان که میگن در حدنیست و این حرفا اینطور نمیگم. چون اتفاقا مرسدس و ب ام و و آئودی اونقدر در زمینه کیفیت/تکنولوژی /عملکرد/ ووو… شبیه بهم و نزدیک بهم هستن که آدم فکرمیکنه باهم تصمیم میگیرن که در نسل های جدید چه امکانات و عملکردی باشه. حالا با اختلاف کم در بعضی چیزها( نکه اینطور باشه.مثلا دارم میگم)
خوب مجلات خودرویی هم خودروهارو کنارهم قرار میدن و بررسی میکنن.
مثلا من از یک مجله بین دو خودرو قضاوت نمیکنم. چون زیاد دیدم پیروز یک رقابت در مجله ای، جایگاه آخر یه رقابت در مجله دیگه بوده.اما وقتی نظر چندین مجله رو کنار هم میزاری میشه بهتر قضاوت کرد.بعضی رقابت ها مطلب هستش و بعضی ها بصورت فیلم.که قشنگ میشه دید و حس کرد.
درهرصورت لذت بردم که شما اون چیزایی که من پیگیر بودم رو خودتون دیدیدو مطالعه کردیدو نظرات شما خیلی کامل تر و مفید تر بود.موفق باشید و سربلند?
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹داداش گلم شما رقابت های مجله CARWOW که بین GLS و X7 انجام شده و رقابت مجله کارانددرایو که بین X7 و GLS برگزار شده و رقابت کامل the Straight Pipes که بین X7 و GLS برگزار شده رو ول کردی و مطلبی رو گذاشتی که پدال تصاویر خودروها رو گذاشته به همراه مشخصات!!!!!!!!!!!!!!!!!
اونا رقابت واقعی هستن.خودروهارو بررسی میکنن. تست میکنن. تو جاده باهاشون رانندگی میکنن. با سیستم ها کارمیکنن تست هندلینگ و هماهنگی موتور و گیربگس، سیستم تعلیق، کیفیت کابین، آرامش کابین و خیلی تست های دیگه. این با نظر سنجی فرق داره.این رقابت بین خودروهاست که هرمجله معمولا انجام میده.
من مثل شما نیستم که بگم X7 کاملا بهتر هستش. با اینکه تو چندرقابتی که تا الان داشتن X7 پیروز شده.ممکنه فردا مجله دیگه ای نظر متفاوتی داشته باشه.
اما جالبته شما از روی تصاویر میخوابی بگی GLS بهتره.
نظرسنجی نظر دوستان در مورد علاقه به یک خودرو هستش.که میتونه بین رولزرویس و تویوتا کرولا دوستان تویوتا کرولا رو انتخاب کنن. من دارم از رقابت های مجلات معتبر خودرویی حرف میزنم.رقابت بین M5 و E63 رو شاید بیش از دهها مجله که گاهی یک مجله بین 4 تا 5 بار انجام شده که نتیجه هاشون رو نگاه کنی جایگاه M5 وE63S رو میتونی پیدا کنی!!!!
((راستش فکر میکنم سره کارم گذاشتی که با نظرسنجی تو پدال میخوای خودروی برتر رو تو دنیا مشخص کنی. رقابت خودرویی مثل همون رقابت car magazine بین مرسدس AMG GT63S و آلپینا B5 و پورشه پانامرا توربو اس رو دارم میگم!!!!
که البته چندروز پیش همون مجله رقابت :: M5 کامپتیشن و آئودی RS6 جدید و مرسدس AMG GT63S رو انجام داده که امیدوارم پدال مطلبش رو بزاره))
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
من سر کارت نزاشتم داداش من نخواستم با نظرسنجی ماشینی رو بهتر نشون بدم فقط دارم میگم اینقدر که شما داری واسه ما اینجا از این مجله و اون مجله رو لیست میکنی و میخوای بی ام و رو بهتری نشون بدی اون مجله یه نفره نظر خودشو داره خیلی ها هستن تو خارج ماشین بازن و کلی ماشین تست کردن ولی مجله ندارن اگه بخوای با یه مجله هم بگی کدوم ماشین بهتره بازم نمیشه چوناون مجله هم نظر خودشه
خیلی ها هستن ماشین بازن تو کل دنیا هزار جور ماشین تست کردن هیچ مجله و کانال یوتوبی ندارن حرفشون با خیلی از مجلات هم خونی نداره و مخالفن
بعدشم شما داری میگی من فقط از روی عکس نظر میدم که اینجوری نیست مطمعن باش من هر چی باشه اطلاعت خودرویی و فنی خودروم از شما بیشتره هم خودنم مکانیک بودم هم داداش بعدشمم هر چی باشه من میام نظر خودمو میگم نه مثل شما که کل حرفت دایورت شده روی این مجله ها . شما خودت از خودت چیزی نداری یه بار بیا مردونه توی یه کامنت نظر خودتو یگو و اسم هیچ مجله ای رو نبر که البته نمیتونی چون اگه این مجله ها نباشن شما هم نیستی
یا علی مدد
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلا عرض ادب
من بازم میگم شما از خودت هیچی نداری این مجله ها نباشن شما هم نیستی
هر کدوم از مجله ها یه نفرن هر کس هم نظر خودشو داره میتونه یه چیزی رو بد یا خوب نشون بده
خیلی ها هم نظراتشون مخالفه با این مجلات هست چون خودشون هم تست کردن فقط فرقش اینه که اونا مجله و کانال یوتوب ندارن که افرادی مثل شمارو متکی کنن
خیلی افراد توان خرید این ماشینارو دارن و اصلا حتی یه بررسی از این مجلات هم نخوندن و بر حسب تجربه ماشین میخرن و کاملا هم راضی هستن و حرف این مجلات واسشون هیچ اهمیتی نداره ینی یه ماشین باز حرفه ای ولی اینکه شما میای زیر هر پست با اوردن اسم چند تا مجله میخوای بی ام و رو بهتر نشون بدی هیچ جوره تو کت من یکی نمیره
جلوچنجره ی بسیار بزرگ و زشت X7 و ناهمخونی چراغ ها و بدنه با جلوپنجره باعث شده این ماشین زشت باشه
کابین ماشین هم اصلا در حد و اندازه ی یه شاسی لوکس نیست
یا علی مدد
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
من سر کارت نزاشتم داداش من نخواستم با نظرسنجی ماشینی رو بهتر نشون بدم فقط دارم میگم اینقدر که شما داری واسه ما اینجا از این مجله و اون مجله رو لیست میکنی و میخوای بی ام و رو بهتری نشون بدی اون مجله یه نفره نظر خودشو داره خیلی ها هستن تو خارج ماشین بازن و کلی ماشین تست کردن ولی مجله ندارن اگه بخوای با یه مجله هم بگی کدوم ماشین بهتره بازم نمیشه چوناون مجله هم نظر خودشه
خیلی ها هستن ماشین بازن تو کل دنیا هزار جور ماشین تست کردن هیچ مجله و کانال یوتوبی ندارن حرفشون با خیلی از مجلات هم خونی نداره و مخالفن.
بعدشم شما داری میگی من فقط از روی عکس نظر میدم که اینجوری نیست مطمعن باش من هر چی باشه اطلاعت خودرویی و فنی خودروم از شما بیشتره هم خودنم مکانیک بودم هم داداش بعدشمم هر چی باشه من میام نظر خودمو میگم نه مثل شما که کل حرفت دایورت شده روی این مجله ها . شما خودت از خودت چیزی نداری یه بار بیا مردونه توی یه کامنت نظر خودتو یگو و اسم هیچ مجله ای رو نبر که البته نمیتونی چون اگه این مجله ها نباشن شما هم نیستی
یا علی مدد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در مورد کابین X7 من از روی عکس قضاوت نمیکنم.پیشنهاد میکنم همون تست CARWOW رو ببینی که به نوبت کابین GLS و X7 رو تست میکنه.
درضمن توی تست های خودرویی(مجله اش یادم نیست) اما اونجا تنها SUV که امتیاز 10/10 رو گرفت بعد از رولزرویس کولینان و بنتلی بنتایگا ب ام و X7 بود.
همین نظر رو در مورد کابین X3 و X4 هم میدادن دوستان بنز دوستمون که در حد GLC نیست اما توی تست ها و رقابت اتواکسپرس بین X4 و GLC که پدال هم مطالبش رو گذاشت مجله اتواکسپرس یه جمله جالب گفت که کابین GLC کاملا سطح پایین تر از کابین X4 هستش. و در تست X3M هم این موضوع رو باز گفتن که کابین GLC63 خیلی بهتره اما بازم تو تست اتواکسپرس گفتش که تنها کابین پورشه ماکان توربو توان رقابت با این کابین X3M رو داره.
نسخه سری7 و سری3 و سری5 و X4 و X3 کیفیت بهتری نسبت به S کلاس و C کلاس و خیلی کم E کلاس و GLC داره که بارها تو خوده پدال در رقابت هایی که ترجمه شده بهشون اشاره شده.
حتی در تست سری3 جدید و مرسدس C کلاس در مجله خودروبانک کابین هاشون رو باهم مقایسه کردن که خودتون میتونید مطالعه کنید.برعکس چندسال پیش کابین های ب ام و همیشه کیفیت کمتری از آئودی و بنز داشتن اما الان فرق کرده.
در مورد طراحی کابین باید بگم که هرکدوم زیبایی خودشون رو دارن. اما کابین های ب ام و چیزی داره که نه در آئودی و نه در مرسدس و نه لکسوس تا اون حد پیدا میشه و اون ارگونومی خیلی بالا و راننده محور بودن هستش. ولی من از این غربیلک فرمان ب ام و متنفرم برعکس فرمان M که جزو بهترین های دنیاست.
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش من یه چیزی میگم شما هی میای میگی این مجله اینو گفته داداش گلم مجله واسه یه نفره اونم نظر خودشو داره ینی یه نفر
داداش وتی چند نفر میان میگن کابین بنز بهتر از بی ام و هست جدا از تعصب شما میای میگی نه نظر اون مجله یه چیزی دیگه بوده
داداش اونایی که گفتن کابین بنز بهتره چند نفرن ینی چند تا نظر ولی نظر اون مجله برای یک نفره میشه چند تا نظر در مقابل یه نظر
سری 7 و سری 5 و سری 3 هیچ کدومشون کیفیت کابین بهتری نسبت به بنز ندارن اینو من فقط از شما شنیدم درواقع بازم حرف اون مجله است وگرنه شما که خودت چیزی نداری از خودت کل دنیا دارن از اس کلاس به عنوان سلطان ماشین های لوکس حرف میزنن هیچ جایی هم نشنیدم کسی بیاد بگه کیفیت کابین پایینه ولی شما ماشالا اینو تو صد تا پست نامربوط گفتی
تا سال های قبلل و حتی الان همیشه طراحی و کیفیت کابین بی ام و بسیار کمتر از مرسدس بنز و رقبای المانیش مخصوصا پورشه بوده چطور تا اون موقع شما حرفی نمیزدی ولی حالا که مثلا یه ذره کیفیت کابین بی ام و بهتر شده داری صد بار اینو تکرار میکنی
اینو الکی نمیگم چون شما این جملرو توی هزاران پست تکرار کردی
یا علی مدد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C/%D8%A2%D8%A6%D9%88%D8%AF%DB%8C-q7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-gls/
رقابت مرسدس GLS جدید و آئودی Q7
کوشا
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹کدام معیاری برای بهتر بودن یک ماشین هست؟
۱_ نظر مخاطبان ایرانی سایت پدال در نظرسنجی ها?
۲_نظرات سایت های معتبر خودرویی جهان?
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش شما اصلا خبر نداری ما داریم در مورد چی بحث میکنیم لطفا نظر نده
من نظرسنجی داخل سایت رو فقط برای مثال گفتم و اصلا منظورم یه چیز دیگه ای بود که شما متوجه نشدی
من دارم میگم خوب نیست یه نفر بیاد زیر هر پست اسم هزار تا مجلرو نام ببره که برند مورد علاقش رو برتر بدونه
بعدشم شما هر وقت به این درک رسیدی که اون مجله برای یه نفره و این ینی اون یه نفر هم نظر شخصی خودشه پی یه نظر نمیتونه چیزیرو تایین کنه اونوقت بیا اینجا با هم حرف میزنیم
یا علی مدد
♤Angus_812♤
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹دلم برای اون طراحی های قبلی بی ام و تنگ شده
این چند محصول اخر اصلا روح نداره و فقط به عنوان یه ماشین میشه نگاهش کرد
همین x7 با اینکه کراس اوور عالی هست ولی اصلا طراحی خوبی نداره من فقط ابعاد گنده و جلو پنجره بی اصول میبینم
میدونم جزو کراس اوور فول سایزه ولی با نگاه به رقیبش gls بیشتر افسوس میخورم چون اون ابعادش تناسب کامل داره ولی این ??
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اتفاقا من برعکس شما طراحی GLS رو خیلی ساده میبینم که به هیچ وجه نمیتونم X7 با چنین طراحی تنومند و جذابی رو ول کنم و اون طراحی ساده رو انتخاب کنم. مخصوصا X7 M50i که تصویرش رو انتخاب کردم که بی نهایت جذابه.
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
داداش تو رو به مولا نخندون مارو
طراحی بسیار تنومند x7؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورت همون جلوپنجره ی زشته یا اینکه کل ماشین با هیچ جاش تناسب نداره؟
چراغ جلورو نگاه کن بعد جلوپنجرو ببین هیچ جوره با هم تتناسب ندارن
کابین داخلی رو ببین داداش این کابین اصلا در حد یه ماشین لوکس و مجلل نیست
حتی ظاهر خارجی ماشین هم لوکس نیست
یا علی مدد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹مطمعن باش اگه ب ام وX7 چیزی کم داشت حتی با GLS مقایسه اش نمیکردن چه برسه که مقایسه کنن و در آخرپیروز اون 3 رقابت هم بشه.
من برعکس شما ماشین های بنز رو مسخره نمیکنم.چون اگه مسخره کنم سطح خودرساز مورد علاقه خودم رو پایین آوردم. چون باهم رقیب هستن. پس اگه اون ضعیف باشه یعنی اینم صعیف و سطح پایین هستن.
راستی میدونستی M4CS جدیدا 2 زمان گیری داشته. مثلا در پیست le mans Bugatti از مجله SPORT AUTO که نه تنها نزدیک به 8 ثانیه از C63S و بیش از 5 ثانیه از آلفارومئو جولیا و آئودی RS5 سریع تر بوده بلکه بیش از 2 ثانیه از مرسدس AMG GT63S هم سریع تر بوده.
وهمینطور در پیست مگنی کورس رقابت خودروهای سال که بازهم M4CS چند دهم ثانیه تونسته از GT63S سریع تر باشه که در فیلم زمان گیری GT63 در پایان زمانش رو لیست میکنن زمان M4CS. بالاش دیده میشه.
البته پیست هایی هم قطعا هست که GT63 سریع تره. اما باید دقت کرد M4CS رقیب RS5 و C63S هستش ولی چنین عملکردی داره که تونسته از GT63 که یه سدان خیلی سریع در پیسته سریع تر باشه.
ولی جذاب ترین رقابتی که بین C63 و M3 دیدم رو مجله CAR SALES انجام داده بین M3CS و C63S فیس لیفت که هم رقابت درگ هستش و هم زمان گیری در پیست اونم با بهترین کیفیت تصویر و صدا.که البته نتیجه با اختلاف زیادی مشخصه.
((من اونقدر رقابت های خودرویی ( درگ و زمان گیری در پیست و رقابت بررسی بین خودروها تو گوشیم دارم که نگو اونم با کیفیت بالا همرو دانلود کردم))
(( علی علی))
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹عرض ادب
من بی ام و مسخره نکردم و این که الان دارم جوابتونو میدم بخاطر اینه که این شما هستی که زیر هر پست شروع میکنی به تایم گذاشتن از این مجله مخصوصا مجلاتی که به نفع بی ام و باشن همین الانم نگاه کن نظر خودتو ببین ما داشتیم در مورد یه چیز دیگه بحث میکردیم شما دوباره اومدی تایم یه پیستو گذاشتی که مثلا M4CS سریعتر از GT63S هست
دوستان میتونن شاهد باشن
ولی من که این چیزا تو کتم نمیره پس شما هم جوابتو میگیری
خیلی پیست ها هستن زمان هایی که باهاشون ثبت میشه توسط یه راننده ی ناشی ثبت میشه M4CS در حدی نیست که بخواد از GT63S سریعتر باشه مگر پیست هایی که زیاد رسمس و شناخته شده نباشه وراننده ی ناشی پشت GT63S نشسته باشه
توی بیشتر پیست ها GT63S سریعتر هست مخصوصا توی مهم ترین پیست که معیار اصلی دقیقا همین پیسته ینی نوربرینگ
که GT63S یه تایم رویایی رو ثبت کرده که حالا حالا ها ماشینی بهش نزدیک نمیتونه بشه.
خیلی حرفه که یه ماشین 2180 کیلوگرمی بیاد همچین تایمی رو بزنه
یا علی مدد
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹تمام شرکت ب ام و با خودروهاش فدای سره مردم با شرف کشورم.درسته که خودروهاشو دوست دارم اما وقتی پای کشور و مردمم وسط باشه بجان مادرم با آهن پاره برام فرقی نداره.
قبلا هم گفتم. هیچوقت اونطور نبوده برام که نقش گوساله سامری بشه!!!
روحش شاد ادواردو آنیلی (مهدی آنیلی) که وارث خانواده آنیلی بود که صاحب شرکت های :: فیات /فراری/اوبکو/لانچیا/آلفارومئو و… چندین کارخانه صنعتی وبانک های خصوصی وشرکت های طراحی مدو لباس و روزنامه لااستامپا و کوریره، دلاسرا و باشگاه یوونتوس و باشگاه اتومبیل رانی فراری با سود دارایی بیش از 60 میلیارد دلار در سال اما به همه اینا پشت کرد.
خودش هم شخص با سوادی بود چون دکترای رشته ادیان و فلسفه شرق رو داشت از دانشگاه پرینستون.
((یعنی آخرش که دیگه کسی بیشتر از اون نمیشه.ما عاشق اسم فراری هستیم و اون مالک شرکت بهمراه چندین شرکت خودروسازی دیگه)
در هرصورت ما کوچیکتیم.
MASIHA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹این که ما به قول یکی از دوستان عزیزمون دچار سندرم علاقه بی جا به نوستالژی هستیم اینجا معلوم میشه. جلو پنجره کلیوی شکل بی ام سال هاست که ابعاد مشخصی داره اما الان که تغییر کرده دلیل نمیشه که بگیم زشت هست. همون جریان s و e فیس لیفت هست که ابتدا هیت شدن ولی کم کم عادت کردیم بهشون.
در ضمن داداش من بهر حال بی ام دبلیو کار کشته ترین و ماهر ترین طراح ها رو استخدام می کنه و وقتی این ماشین رو به عنوان ماشین لوکس معرفی می کنه, خودش میدونه چیکار کرده و طبق برنامه پیش میره.
بعدش داداشم, چرا کابین x7 در حد و اندازه خودرو های لاکچری نیست؟ این موضوع تو همه ی سری ها کلاس های بی ام و مرسدس که باهم مقایسه میشن هست که مرسدس بنز فقط —ظاهر—تجملاتی تری داره همونطوری که پایپ های اگزوز محصولات مرسدس بنز معمولا فیک هستند برای این که زیبا و دلنشین دیده بشن که واقعا دل نواز هم هستن. در واقع هر دو خودرو به انداره ی هم لوکس هستند وگرنه به عنوان رقیب همدیگه معرفی نمی شدند. مرسدس تجملاتی و بی ام و اسپرت. صد البته که مرسدس هم اسپرت و بی ام و هم لوکس هست,
اما این که ذات بی ام و اسپرت تره دلیل نمیشه که لوکس نباشه. حتی خیلی جا ها هم توی تست های مختلف اعتراف شده که کیفیت ساخت و متریال بی ام از مرسدس بیشتر هست. ((((من اصلا اصلا اصلا و به هیچ وجه من الوجوه منکر کیفیت فوق العاده محصولات مرسدس بنز نیستم))))
برای مثال هنگام مقایسه ی مرسدس amg gt63s با بی ام m5c کنسول میانی مرسدس کمی صدا می داد در حالی که در بی ام و همچین چیزی وجود نداشت یا همونجایی که کار واو نسل جدید سری 7 رو با s class و a8مقایسه می کرد, خود واتسون گفت که کابین مرسدس تجملاتی تر و بی ام و با کیفیت تر و ائودی اسپرت تر و ارگونومیک تر هست(توی یه مقایسه ی دیگه هم بود که میگفت نوار سیاه بزرگ روی دشبورد ائودی از پلاستیک ساخته شده ولی نمیدونم این مدل و این مقایسه بود یا یه تست و مدل دیگه بود ببخشید اشتباه از منه).
به هر حال تمامی این شرکت ها بزرگان دنیای خودرو سازی هستن و ما نمیتونیم در موردشون قضاوت کنیم,
(هر چند گاها اعصاب ادم خورد میشه??? و به شرکت های بزرگ دیگه ی خودرو سازی توهین میکنه من خودم رو مثال میزنم که گاها بدلیل خوردی اعصاب کامنت هایی گذاشتم که اصلا از نظر علمی هیچ باری نداشته و بعدا که دوباره سر زدم خودم رو سرزنش کردم که گذاشتن این کامنت اصلا درست نبود و به نوعی حرف کاملا مفت اضافی به حساب میومد؛
با این حال از همممممممممممه ی شما برادران و اقایان مشتی پدال از ته دل معذرت میخوام اگه احساس کردید به خودرو ی معشوقتون بی احترامی کردم
چون به هر حال برای ما ماشین بازا برند و ماشین مورد علاقمون یه جورایی در حد ناموس به حساب میاد??? قربون همه مشتی های پدال❤❤❤).
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در پاسخ به masih
سلام عرض ادب
ببین داداش گلم ببین مشتی کابین این ماشین در حد و اندازه ی ماشین لوکس نیست شما فقط به غربیلک فرمونش نگاه کن اخه مجای این فرمون برای یه ماشین لوکسه؟
داداش من مشکلم اینه که چطور تا همین چند سال قبل که کیفیت و طراحی کابین بی ام و پایین تر از بنز بود صدای کسی در نمی اومد ولی الان که مثلا توی این نسل یه مدل از بی ام وکیفیت کابینش بهتر از یه مدل از بنز بوده این اقای مهدی اومده اینو هزار بار توی چندین پست مختلف گفته
اصلا کابین gt63s نباید با m5c مقایسه بشه چون m5c کابینش در مقابل gt63s مثل یه جوک میمونه اونم که حالا یه مجله اومده گفته کابینش صدا میده دلیل نمیشه درست باشه هر کی هر چیزی رو میتونه توی ویدیوش نشون بده
کابین gt63s جز زیباترین و بهترین کابین های طراحی شدش خیلی افت داره که این کابینو با کابین m5c مقایسه کنن
این بحثی هم که بوجود اومده بیشترش بخاطر تعصب این اقای مهدیه
حاجی عشق منی به مولا
یا علی مدد
♤Angus_812♤
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ساده میبینی چون زیادی متعصب هستی
جذاب هست ولی کامل نیست
منم نگفتم GLS انتخاب کن من فقط گفتم طراحی های بی ام و نسبت بنز بیشتر رو به افول رفته
وقتی گفتی تنومند خندم گرفت بیشتر شبیه ورزشکارایی شده که با قرص گنده شدن
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بهت قول میدم اگه تست های این لعنتی رو خوب ببینی عاشقش میشی. بیشتر روس ها یه طوری تو تست هاشون ازش تعریف میکنن انگار عروس رویاهاشون هستش. من خودم سخت عاشق نسخه X7 M50i هستم. لعنتی با این جسه حتی تو پیست هم حرف واسه گفتن داره. چندوقت پیش پدال رقابت تویوتا سوپرا و تویوتا GT86 و X7 رو گذاشت که X7 چندین ثانیه پیست رو زودتر از GT86 دور زد که واقعا عجیب بود و بامزه.
درگ بین GLS و X7 و تسلا X رو هم CARWOW انجام داده. البته GLS اونجا قدرتش کم بود. اما درگ بین X7 و تسلا X خیلی عجیب بود چون که X7 پیروز شد.
من تعصب الکی روی برند ندارم. مثلا متنفرم از X2 و از طراحی فرمان ساده ب ام و. از سری2 اکتیو بدم میاد.ولی واقعا X7 خیلی باشکوهه. بخدا اینو از روی تعصب نمیگم.درکل نظرها متفاوته.
((میگم کسی اگه به این پست سر بزنه یه دل سیر میخنده اینقدر حرف زدیم سره این موضوع)
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در پاسخ به مهدی
داداش این که عاشق شدن نداره شما از اینکه یه شاسی توی پیست خوب عمل کرده خوشحال میشی
ولی من میگم بدرد نمیخوره چون اصلا شاسی واسه این حرفا نیست شاسی باید چغر و لوکس باشه و قابلیت های افرود خوبی داشته باشه
وقتی میگم شما زاز خودت چیزی نداری و متکی به این مجلات هستی ینی همین شما حتی تو ذهن خودت نتونستی تشحیص بدی که شاسی بدرد پیست و درگ نمیخوره و باید چغر باشه و قابلیت افرود خوبی داشته باشه
توی خیلی از تست هایی که این روسیه ای ها انجام دادن مشخص شد که شاسی های بی ام و اونقدر توی افرود بد عمل میکنن که حتی یه نیسان پاترول قدیمی هم به راحتی میتونه شکستش بده دیگه چه برسه به G کلاس و تویوتا و نیسان و شاسی های بنز
توی همین تست ها هم سیستم X DRIVE بی ام و بدترین عملکرد رو داشت در مقابل حریف های المانیش
یا علی مدد
MASIHA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در جواب به angus812 عزیز,,
سلام عزیزم؛
داداش طراحی بی ام چرا به افول رفته؟
تو اینو بگو که تو نسل جدید کلاس sبیشتر اصالت و ابهت خودش رو از دست داده یا سری 7؟؟
طراحی کلاس e بیشتر هیت شد یا فیس لیفت سری 5 جدید؟؟
خیلیا میگفتن که کلاس ای نابود شده(که اینطور نیست)
ولی خیلیا هم میگفتن که ظاهر سری 5 خشن تر و پخته تر شده.
MASIHA
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در پاسخ به جناب mercedes benz,
سلام برادر من,
عزیزم این که بنظر شما یه شاسی باید فقط چغر و لوکس باشه و قابلیت افرود خوبی داشته باشه بنظر من زیاد درست نیست.
پس شتاب و سرعت و کیفیت و استهلاک و قیمت و … . چی ؟؟
در ضمن این که میگی تعلیق بی ام و بد عمل میکنن و از نیسان پاترول و تویوتا و اینا میخوره این حرفا یکم بر میخوره! مگه x7 برای افرود ساخته شده که با پاترول یا g مقایسه می کنی؟؟
در ضمن تا اونجایی که من تو تست هایی که دیدم x drive با اختلاف بهتر از کواترو و 4 matic عمل میکنه حالا جناب عالی کدوم تست رو میگید نمیدونم,
mercedes benz
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹در پاسخ به masiha
سلام عرض ادب
ببین داداش حرف های خنده دار نزن کسی نگفت شاسی بلند نباید قدرت و راحتی و شتاب و اینا داشته باشه بیشتر این ماشین ها از نظر قدرت و گشتاور مخصوصا توی المانی ها خیلی نزدیک به هم هستن حالا یه کدوم ممکنه شتابش مصلا دو دهم ثانیه بیشتر باشه یا یکی مثلا 400 متر رو دو دهم ثانیه بهتر بزنه که تفاوت زیادی نیست مهم اون قابلیت های افرود ماشینه که یکی از ویژگی های بارز ماشین های شاسی بلنده حتی اونایی که دقیقا مختص افرود نیستن
داداش لینک یوتوب برات میزارم ولی واقعا تعجب میکنم چطور تا حالا مقایسه ی فورماتیک بنز و کوارتر اعودی و ایکس درایو بی ام و رو تا حالا ندیدی؟
این همه کلیپ توی برف و خاک هست که این سه تا سیستمو مقایسه میکنن و همیشه ایکس درایو بدترین عملکرد رو داره مخصوصا توی برف و و دور زدن دور یک محور حتی این کلیپ ها اونقدر زیاده که من اینارو یوتوب که هیچی توی اینستاگرام هم توی بیش از صد تا پیج دیدم بیشترشون هم روسی بودن بیشتر تست ها هم توی برف و سراشیبی برف و چرخیدن دور یک محور انجام شدن و بعضی جاها فورماتیک عملکرد بهتری داشت و بعضی جاها فورماتیک در صورتی که توی همه جا ایکس درایو بی ام و بدترین عملکرد رو داشت مخصوصا توی افرود که دقیقا شما داری حرف کاملا برعکسی رو میگی ایکس درایو بی ام و حتی از کوارتر اعودی هم ضعیف تره
ماشین شاسی بلند در نهایت باید قابلیت افرود داشته باشه که شاشی های بی ام و بیشتر شبیه بچه بازین
یا علی مدددددددددد
ferrari_lvr
۱ خرداد ۱۳۹۹در پاسخ به mercedes benz
سلام داداشم
بله رقابت هایی رو که گفته بودید رو دیدم
ولی نتایج خیلی متفاوت هستند
گاها xdrive گاها quattro و گاها هم 4 matic
همشون هم عالی و تکنولوژیک هستند.
نظر شما هم برای من محترمه
با تشکر و احترام
MAHDI
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ببین داداش گلم من نگفتم GLS هیچ پیروزی نداشته.منظورم نسل جدید GLS بود که فعلا چند رقابت داشته.
یکی بین Q7 و GLS از اتواکسپرس که پدال هم مطلبش رو گذاشت. یکی از کارانددرایو بین X7 و GLS و یکی هم رقابت بصورت فیلم از the Straight Pipes که خیلی خیلی کامل X7 و GLS رو تست میکنن.من نتیجه اینارو فقط گفتم.
ممکنه از فردا هررقابتی دیگه ای انجام بشه پیروزش خودروی دیگه ای باشه.آیا دیدیدمن بگم GLS در حد X7 نیست؟!؟؟ که شما گفتید اتفاقا.
برای مثال مرسدس CLA 35 و ب ام و سری2 گرن کوپه رو مجله auto express انجام داده که مرسدس CLA35 اول میشه و پیروز رقابت.
اما مدت کوتاهی بعدش مجله AUTO BILD رقابت بین مرسدس CLA و سری2 گرن کوپه رو انجام داده که اونجا سری2 گرن کوپه پیروز رقابت میشه.
این یعنی خیلی نزدیک هستن.حالا GLS و X7 هم همینطور. چون اگه نبودن که رقیب هم نمیشدن.چرا X7 رو با سانتافه مقایسه و بررسی نمیکنن. چون خوب سطح خودروها و کلاس ها مشخصه. حالا اگه از شنیدن بهتر بودن مرسدس شما خوشحال میشید اصلا من کوچیک شما میگم GLS بهتره و X7 در سطح اون نیست?
خسرو
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹خودروی خوبی هستش ولی به من گواهینامه نمیدن بخاطر یه بیماری که فقط 800 هزار نفر تو ایران دارن و درمانی هم براش نیست وکسی از ما حمایت نمیکنه. و همه از ما میترسن.
NAVID۰۰۹۸
۱ خرداد ۱۳۹۹مگه بیماری شما چیه که فقط ۸۰۰ هزار نفر دارند ؟
امیدوارم هرچه زودتر مشکل شما حل بشه و به آرزوتون برسید .
خسرو
۱ خرداد ۱۳۹۹بیماری صرع
mercedes benz
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام عرض ادب
چندین نظر دادم در جواب اقای mahdi و masih ولی تایید نشد هیچ چیز بدی هم نگفته بودم ولی مثل اینکه ادمین کلا با نظرات ما مشکل داره
یا علی مدد
ماکان
۱ خرداد ۱۳۹۹سلام.انشاالله که از مدل X7 بی ام و یک نسخه ی پلاگین هیبریدی نسبتاً قوی از نوع برقی و بنزینی باشد را تولید کنند و همچنین انشاالله که نسخه ی اصلی X7 M و همچنین X7 M کامپتیشن را هم تولید کنند.با تشکّر. بنده به سلیقه ی شخصی خودم اگر که انشاالله این نسخه هایی را هم که بنده گفتم را به اضافه ی نسخه های فعلی ای که موجود هستند تولید کنند حاضرم و دوست دارم که آنها را بخرم مخصوصاً نسخه پلاگین هیبرید.