پس از معرفی نسل جدید سری ۳، حالا بامو نسخهٔ استیشن یا تورینگ آنرا هم معرفی کرده است. نسل جدید این ماشین با ۴,۷۰۹ میلیمتر طول، ۱,۸۲۷ میلیمتر عرض و ۱,۴۷۰ میلیمتر ارتفاع، کمی بزرگتر از نسل قبلی خود است. فاصلهٔ محوری این نسل نیز با ۴۱ میلیمتر افزایش به ۲,۸۵۱ میلیمتر افزایش یافته است. در ظاهر هم تورینگ جدید مثل نسخهٔ سدان از دماغهای تیز با چراغهایی تهاجمی، جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ و ورودیهای هوای بزرگ T شکل افقی برخوردار است. ریلهای روی سقف نیز در این خودرو استاندارد هستند.
در داخل سری ۳ تورینگ جدید غربیلک فرمان اسپرت جدیدی دیده میشود درحالیکه سرنشینان جلو فضای شانه و سرنشینان عقب فضای پای بهتری خواهند داشت. علاوه بر این، فضای سر همهٔ سرنشینان بهبود پیدا کرده و حجم صندوق بار با ۵ لیتر افزایش به ۵۰۰ لیتر رسیده که با خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۵۱۰ لیتر افزایش پیدا میکند. در همین حال، فضای قسمت بار خودروی نیز ۱۱۲ میلیمتر عریضتر شده و درب صندوق هم از نوع اتوماتیک است.
بامو نسل جدید سری ۳ تورینگ را با شش پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی مختلف به بازار عرضه میکند. لیست موتورهای بنزینی با دو نمونهٔ بنزینی چهار سیلندر آغاز میشود که با ۱۸۴ اسب بخار و ۲۵۸ اسب بخار قدرت به ترتیب در مدلهای 320i و 330i ارائه میشوند. بالاترین پیشرانهٔ بنزینی هم یک واحد شش سیلندر خطی با ۳۷۴ اسب بخار قدرت است که در سینهٔ مدل M340i قرار میگیرد.
در بخش موتورهای دیزلی، دو نمونهٔ چهار سیلندر با ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار قدرت به ترتیب در مدلهای 318d و 320d ارائه میشوند و بالاترین موتور دیزلی هم که از نوع شش سیلندر با ۲۶۵ اسب بخار قدرت است برای مدل 330d در نظر گرفته شده است. انتقال نیرو در مدلهای بنزینی و دیزلی چهار سیلندر بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آنها قابل سفارش است درحالیکه مدلهای شش سیلندر بهصورت استاندارد به این گیربکس اتوماتیک مجهز هستند.
بامو میگوید نسل جدید سری ۳ تورینگ به لطف مرکز ثقل پایینتر و توزیع وزن عالی ۵۰-۵۰، بسیار اسپرتتر از قبل خواهد بود. علاوه بر این، استحکام بدنهٔ خودرو ۲۵ درصد افزایش یافته و خریداران میتوانند سیستم تعلیق اسپرت M را سفارش دهند که ارتفاع خودرو را ۱۰ میلیمتر کاهش میدهد. همچنین سیستم تعلیق تطبیقی M با کنترل الکترونیکی کمکفنرها و ترمزهای M Sport با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو نیز برای این استیشن آلمانی قابل سفارش هستند.
نسل جدید بامو سری ۳ تورینگ در تیپهای Advantage، Sport Line، Luxury Line و M Sport ارائه میگردد. این خودرو در اروپا، ژاپن، کرهٔ جنوبی، تایوان، هنگکنگ، استرالیا و نیوزلند عرضه خواهد شد و از ۲۸ سپتامبر راهی بازار این کشورها میشود.
[دانلود ویدئو]
علیx76
۲۳ خرداد ۱۳۹۸این اندازه جلو پنجره رو بیشتر از مدل سری۷ و x7 میپسندم
هرچند فک کنم اگه یکم پایینتر بود جوری که ضلع بالایی جلوپنجره و چراغ تو یه راستا بودن حس بهتری داشتم
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸دوستان مجله carmagazine ب ام و سری 3 رو به عنوان بهترین کامپکت 2019 انتخاب کرد.وخودروهای بعدی به شکل زیر هستن
انتخاب بهترین کامپکت سال2019
جایگاه اول:: ب ام و سری 3
جایگاه دوم:: آئودی A4
جایگاه سوم:: مرسدسCکلاس
جایگاه چهارم::آلفارومیو جولیا
جایگاه پنجم::ب ام وX2
جایگاه ششم::جگوارE Pace
جایگاه هفتم:: لکسوس ES300
جایگاه هشتم::پژو 508 gt
MAHDI
۲۳ خرداد ۱۳۹۸البته اینکه آئودی A4رو به عنوان ماشین دوم انتخاب کردن معنیش این نیست که ازCکلاس بهتر باشه.چون فقط دوسه رقابت دیدم که A4 در جایگاه باباتری ازCکلاس بوده در عوض تو دهها رقابت Cکلاس برتز از آئودی A4 هستش.
آرین
۲۳ خرداد ۱۳۹۸bmw بعد از پورشه بهترین خودروسازیه که به راننده هایی که دوست دارن تمام ماشین تو کنترل خودشون باشه اهمیت میده