بی ام و

باواریایی چموش، معرفی ب‌ام‌و M4 CS در نمایشگاه شانگهای

ب‌ام‌و در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ نسخه قوی‌تری از M4 را بنام M4 CS رونمایی کرده است که بین مدل‌های M4 معمولی و M4 GTS قرار می‌گیرد. هرچند ب‌ام‌و هنوز تعداد تولید این مدل جدید را اعلام نکرده است ولی اعتقاد بر این است که این هم مانند M4GTS یک نسخه ویژه و تولید محدود است که فقط تا اواسط سال آینده تولید خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر تولید M4 GTS خاتمه یافته است، هم‌اکنون M4 CS قوی‌ترین نسخه در بین خانواده M4 محسوب می‌شود.

bmw-m4_cs-2018-1024-02

bmw-m4_cs-2018-1024-32

تغییرات این نسخۀ ویژه با موتور شروع می‌شود که بخش M پاور ب‌ام‌و با بهینه‌سازی پیشرانۀ آشنای ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M4 قدرت آن‌را به ۴۵۴ اسب بخار و گشتاورش را به ۶۰۰ نیوتن متر رسانده است. این اعداد نمایانگر افزایش ۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور نسبت به نسخه استاندارد M4 است. علاوه بر این، با الهام از M4 GTS، در M4 CS هم اقداماتی جهت کاهش وزن انجام گرفته است. در این راستا سقف، اسپویلر، دیفیوزر و اسپلیتر همگی از فیبر کربنِ سبک‌وزنِ تقویت‌شده با پلاستیک ساخته شده‌اند. علاوه بر این، در M4 CS درهای بسیار سبک‌وزنی هم بکار رفته است. درنتیجۀ این اقدامات وزن این نسخه جدید ۳۲ کیلوگرم نسبت به M4 استاندارد کاهش یافته است.

bmw-m4_cs-2018-1024-16

هنگامی‌که این کاهش وزن در کنار افزایش توان موتور قرار گرفته و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه نیز با آن همکاری می‌کند، M4 CS ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند که ۰.۳ ثانیه کمتر از نسخۀ M4 Competition Package است درحالی‌که حداکثر سرعت آن نیز به ۲۷۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین M4 CS یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را هم در زمان ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه طی می‌کند که هرچند کُندتر از M4 GTS با زمان ۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه است اما با زمان پورشه ۹۱۱ کاررا S برابری می‌کند. سایر تغییرات فنی این باواریایی چموش نیز شامل ترمزهای کربن سرامیکی سفارشی با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و ۴ پیستونه در عقب، کمک‌فنرها سفت‌تر، رول بارهای بزرگ‌تر و سر اگزوزهای ۸۰ میلی‌متری مدل Competition Package می‌شود.

bmw-m4_cs-2018-1024-1f

خریداران می‌توانند از بین رنگ‌هایی چون خاکستری متالیک، سفید آلپاین، آبی سان مارینو متالیک، مشکی کبود متالیک و آبی تیره یکی را انتخاب کنند. در آلمان قیمت ب‌ام‌و M4 CS از ۱۱۶.۹۰۰ یورو آغاز می‌شود که ۴۲.۲۰۰ دلار از قیمت پایهٔ ۷۶,۴۰۰ یورویی M4 کوپهٔ استاندارد بیشتر است. بااین‌حال هنوز قیمت این نسخهٔ ویژه برای بازار ایالات‌متحده اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد. قرار است M4 CS در اوایل سال آینده در شمال آمریکا عرضه گردد.

bmw-m4_cs-2018-1024-05

[دانلود ویدئو]

پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…

shanghai-auto-show-2017-4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سری چهار دیر اومد اما خیلی زود خودشو تو دل عاشقان دنیای خودرو جا کرد ?⚘

    1. Daniel

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      یعنی بدون اغراق یکی از هارمونیک ترین و بالانس ترین خودروهای تولیدی همین BMW M4ه.
      همه چیزش باهم مچه. چقد صداش قشنگه تو کلیپه. عاشق صدای 6 خطی هستم به زرس قاطع.

      1. ACE

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        به ( ضرس قاطع ) باهات موافقم.

        1. Daniel

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          ???
          به ضرس قاطع خوشحالم که موافقی.

        2. جرمی کلارکسون

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (89 ديدگاه)

          منم به زرت قاطع موافقم

    2. peyman

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      با تمام ارادتی که به m4 دارم ولیm2عشقه

  2. مجید

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    آی قلبم!!!!!!
    BMW که هست!!!سری M که هست!!اسم نام آشنای CS(که طرفدارا باهاش آشنایی دارن) هم روش هست!!! جزییاتش هم که عالیه!!!!خوب انتظار دارین آدم قلبش نگیره!!!!!
    حیف که حتی دستم به ماکتش هم نمیرسه چه برسه به خودش!!!!!خدایا چرا آخه!!!

  3. ACE

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    با قیمت 100 هزلر تا و بالاتر ترجیح میدم به M5 برسم.
    نه که M3 بد باشه یا ارزشش رو نداشته باشه ؛ اصلا و ابدا ؛ اما شدیدا منتظر M5 هستم. سلیقم به M5 بیشتر میخوره.

    1. Daniel

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      اگر M5 جدیده 100هزار ادلار باشه که بعید میدونم باشه، انتخاب خوبیه.
      ولی اگه نیمه خالیه لیوانو دقت کنی میبینی که صدای زیبای 6 سیلندر خطی رو با داشبورد و کنسول به این خفنی رو از دست میدی. داشبوردش هوش از سرم پرونده.
      BMW M4 رنگ آبی سان مارینو
      BMW M3 رنگ آبی یاس مارینا
      فکر بد نکنین خواهشا چون استقلالی نیستم. صنعت نفت آبادانو عشقه + پرسپولیس.

      1. ACE

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دانیال جان گفتم 100 هزار تا و بالاتر.
        واسه M5 جدید حدود 127000 تا هم حدس زدم.
        صبر میکنیم ببینیم چی پیش میاد.
        هنوز بهترین ماشین اسپورت M5 E39 هست به نظرم. هر چند مشخصاتش بعد 15 سال دیگه عادی شده ؛ اما واسه من کافی و حتی زیاده. عاشقشم.

        1. Daniel

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (955 ديدگاه)

          از سلیقت خوشم اومد.
          منم هم به شخصه BMW E46 M3 csl
          6سیلندر خطی. صداش گوش نوازه.

    2. mohsen

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      M4 بردار مشتری شی

  4. shirko.merceds benz

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعا عالی

  5. سینا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    در آلمان قیمت ب‌ام‌و M4 CS از ۱۱۶.۹۰۰ یورو آغاز می‌شود که ۴۲.۲۰۰ دلار از قیمت پایهٔ 76,400 یورویی M4 کوپهٔ استاندارد بیشتر است

    مثل آدم بگو دیگه ….

    1. Ahmad

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      حق با شماست آقا سینا.منم تو این قسمت متن کاملا گیج شدم.

  6. BMW

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (661 ديدگاه)

    این دهه bmw با اختلاف خیلی زیاد طراحیه خارجیش از مرسدس بهتره طراحی داخیلیشم بد نیست(ساده اما زیباست) اما یکی مرسدس بروز تره هرچند من با اون کیلومتر شماره تبلت مانندش اصلا نمیتونم کنار بیام خیلی فضاییه!

    1. mohsen

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      تبلت نه سینما

  7. سهيل

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ۷۶۰ که با همین قیمت شتابش ۳/۶ ثانیس با این اوصاف من همون ۷۶۰ رو میخرم

  8. علی آلمانی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بابا 3.9 است نه 3.6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا