تنها یک روز پس از معرفی فیسلیفت بامو X3 و X4، آلپینا هم نسخهٔ فیسلیفت مدلهای XD3 و XD4 را معرفی کرده است. این مدلها که بهنوعی همتای دیزلی X3 M و X4 M محسوب میشوند، همان تغییرات ظاهری فیسلیفت X3 و X4 معمولی را تجربه کردهاند که شامل جلوپنجرهٔ بزرگتر، چراغهای جلوی جدید، بهروزرسانی گرافیک چراغهای عقب و بازطراحی سپرها میشود که البته آخری با ویژگیهای خاص آلپینا همراه است.
زیر کاپوت XD3 و XD4 یک پیشرانهٔ دیزلی قرار گرفته اما این یک موتور گازوئیلی کسلکننده که در خودروهای اقتصادی میبینیم نیست بلکه نسخهای تقویتشده از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربوی (!) بامو است. قدرت این موتور نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان ۳۸۹ اسب بخار است اما گشتاور آن حالا با ۳۰ نیوتن متر افزایش نسبت به نسخهٔ قبل از فیسلیفت، به ۸۰۰ نیوتن متر رسیده است. مثل قبل، این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive تحویل میدهد.
آلپینا XD3 و XD4 با این قوای محرکه ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر میرسند و میتوانند به حداکثر سرعت ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. آلپینا در فیسلیفت این کراساوورها در کالیبراسیون سیستم فرمان متغیر و همینطور سیستم لانچ کنترل آنها هم بازنگری کرده تا آغاز حرکت بدون نقصی داشته باشند. هردوی این خودروها روی کمکفنرهای تطبیقی با تنظیمات خاص و فنرهای کوتاهتر و سفتتر برای ارائهٔ پویایی عالی قرار گرفتهاند.
این دو ماشین بهصورت استاندارد با رینگهای ۲۰ اینچی عرضه میشوند اما برای آنها رینگهای آلیاژی ۲۲ اینچی با طراحی خاص آلپینا و همینطور ترمزهای کامپوزیتی هم قابل سفارش هستند. قیمت آلپینا XD3 در بازار خانگی آلمان از ۸۵,۹۰۰ یورو و قیمت XD4 از ۸۹,۱۰۰ یورو آغاز میشود. تحویل این کراساوورهای دیزلی اسپرت جدید به خریداران از نوامبر آغاز خواهد شد.
hssn
۲۱ خرداد ۱۴۰۰نسبت به نسخه mpower خیلی خیلی زیباتر شده واقعا
اینو ترجیح میدم به شخصه
rezars pc
۲۱ خرداد ۱۴۰۰سوختشم مفته
rezars pc
۲۱ خرداد ۱۴۰۰سوختشم مفته
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۰XD4 👍
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰سلام من واقعا دوست دارم که شرایط طوری شود که تمامی نسخه های آلپینا در کشور باشد و بیشتر مردم من واقعا دوست دارم یک دستگاه XB7بخرند!.
درضمن من بسیار دوست دارم شرایط طوری باشد که من BMW M5 CS هم بخرم و یک XB7 هم بخرم و یکRS7 هم بخرم و S63 S کوپه هم بخرم اما در ایران بخرم.
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰و خیلی دوست دارم یک لامبورگینی برای بچه های محل هم بخرم و خیلی دوست دارم یکR8 هم برای آشناها وارد کنم !
خیلی دوست دارم شرایط اینقدر خوب شود که هر خیابان یک اوروس داشته باشد!
چون اینجا ایران است!!!!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰والا اگه واردات باز شد حداقل چلنجر بیارین یکم هیجانمونو تخلیه کنیم،r8 یا لامبورگینی زیادی ارتفاعشون کمه تو جاده های ایران نمیشه استفاده کرد….
rezars pc
۲۱ خرداد ۱۴۰۰جناب رستمی این مضحکه رو جمع کن
امیر
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ایران دیگه درست نمیشه آقای رستمی نژاد
اگر قرار بود وضعیت درست بشه تا الان شده بود.
هر کس الان ماشین نداره دیگه نمی تونه ماشین خوب بخره. باید یا ماشین نخره یا به همین گاری های ایرانی و چینی اکتفا کنه.
حالا من خدارو شکر می کنم تونستم ماشین مورد علاقه ام رو بخرم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰متاسفانه بدجوری گند زدن به کشور…
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰من به روش ماکان گفتم !
دوستان که دیدگاه من رو میدونن!
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰بابا به طنز تلخ به روش ماکان گفتم!!!!!!
rezars pc
۲۱ خرداد ۱۴۰۰دقیقا منظورم این بود ماکان رو مسخره نکنید
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰وات اِ فاز!
هخامنشیان؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰بابا ناسلامتی این زبون اصلی ما بوده چرا همچین میکنی محمد؟یه جمله سوالی پرسیدم…
VENENO / SC V12
۲۱ خرداد ۱۴۰۰به کاری مون نمیاد!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا میاد من خیلی ازش استفاده میکنم!
The Junior Mafia
۲۱ خرداد ۱۴۰۰جناب آبتین رسما ایران باستان رو وارد پدال کردی!
The Junior Mafia
۲۱ خرداد ۱۴۰۰Bmw x3 رو پسندیدم،زیباست اما با طراحی کوپه مانند x4 خیلی حال نمیکنم.
rezars pc
۲۱ خرداد ۱۴۰۰درود بر اریایی شریف جناب ابتین بنده که اسمم ریشه ی عربی داره ولی به خط میخی و پارسی باستان تفظش میشه رَزَا
امیر
۲۱ خرداد ۱۴۰۰XD3 رو می پسندم.
ولی XD4 نه. نسخه عادی X4 رو بیشتر دوست دارم.
BenzSLR
۲۱ خرداد ۱۴۰۰نسبت به نسخه معمولی خیلی بهترن.
فرشاد
۲۱ خرداد ۱۴۰۰چرا اروپا بجای دیزل از lpg یا cng استفاده نمیکنه
کسی تا حالا سوار الپینا شده؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰گاز های LPG یا CNG خیلی آلایندگی بیشتری نسبت به دیزلی دارن،درضمن این گازها تو ایران زیادم مرغوب نیستن آلایندگی شون فاجعه ست…
Amir Machine
۲۱ خرداد ۱۴۰۰کاملاً برعکسه
آلودگی CNG به مراتب از دیزل کمتره
طبق آزمایشها، CNG در مقایسه با گازوئیل و حتی بنزین، NOx و ذرات معلق بسیار کمتری تولید میکنه و احتراق بهتری هم داره
تولید CO2 ماشینهای CNG تا 30 درصد از دیزلی و بنزینی کمتره
مشکل استفاده از CNG در اروپا ربطی به آلایندگی نداره بلکه بخاطر کمبود گاز طبیعی تو این قاره است
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا اشتباه میکنی آقا امیر من تو معاینه فنی دیدم مثلا پراید ۹۴ گازسوز ۱۶۰گرم کربن دیاکسید تولید میکرد ردش میکردن اونورقت مدل ۹۸ بنزینی طبق فرمایشات کسی که اونجا بود میگفت نصف این عدد شاید کربن تولید کنه،این چیزی بود که اون فرد توی معاینه فنی بهم گفت…
درضمن،تو اروپا که خیلی نفت وجود نداره بیان بنزین بزنن مجبورن از جایی وارد کنن واردات هیچ سختی براشون نداره…
Amir Machine
۲۱ خرداد ۱۴۰۰ایرانو ولش کن، اینجا چه چیزی استاندارده که ماشین دوگانهسوز باشه، اونم موتور پرایدی که ساختش به 30 سال پیش برمیگرده و مشخص نیست چطوری دوگانهسوز شده
من این اطلاعات رو از یه منبع اروپایی گرفتم که دوتا ماشین یکسان ولی یکی با موتور دیزلی و یکی CNG رو همزمان آزمایش کردن و نتیجه حدود 30 درصد آلایندگی کمتر CNG بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ خرداد ۱۴۰۰والا نمیدونم من توی معاینه فنی پرسیدم البته قبول دارم ایران هیچ چیش درست و حسابی نیست….
mm.y@rlou
۲۲ خرداد ۱۴۰۰از خودش به نسبت بهتره و موتور با سوخت کم خرج تر داره
محمد مختاری آذر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰فکر کنم استوکش بهتره از نظر هندلینگ و آلپینا زیاد جالب نیست اگه گرند تور رو نگاه کنید در پیست ام5 معمولی خیلی بهتر از آلپینا بود
hssn
۲۲ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا اون قسمت رو منم دیدم
آلپینا هم راحتی هم عملکرد رو کنار هم ارایه میده و خب از عملکرد به خودی خود کاسته میشه
و اومدن با نسخه mpower مقایسش کردن ، نسخه ای که تمام تمرکزش عملکرد و پرفورمنس بیشتره
نمیگم به راحتی توجه نمیشه نه ، اما آلپینا تمرکز بیشتری روی راحتی داره نسبت به mpower
واسه همینه که از نظر هندلینگ نسبت به نسخه mpower علمکرد ضعیفتری داشت توی اون پیست
خود جرمی کلارکسون هم گفت آلپینا و mpower گرچه مشابهن در ظاهر اما تفاوت زیادی در باطن دارن
یاسین
۲۳ خرداد ۱۴۰۰واقعا من نمیدونم این قضیه بسته بودن واردات چ کمکی ب تولید کرده؟ ب جای اینکه واردات باعث بشه ک تولیدات ایران خودرو و سایپا رقابتی بشه ک شده ی طرفه و سلیقع ای و اجبار و بدون بودن رقابت هر کاری میخاد میکنه. ولی خودشون برند خارجی رو سوار میشن مدیرانشون.یا قانون واردات ماشین زیر 2500 سی سی رو پلاک میکنن بقیه گذرموقت.
خب الان واردات ماشین چینی 1500 سی سی چ ب درد مردم میخوره؟ماشینی ک برای وارد کننده زیر 10000هزاردلار درمیاد با دلار 24
هزارتومان. ولی موقع فروش بالای 700 میلیون میفروشه و به به چه چه م میکنن تازه براش.تحریم بهانه خوبی برای خودروسازها شد
فقط شد تولید بی کیفیت و از امکانات ماشین زدن و بردن بالا قیمت