بی ام و

معرفی فیس‌لیفت آلپینا XD3 و XD4 با پیشرانهٔ دیزلی قوی‌تر

تنها یک روز پس از معرفی فیس‌لیفت ب‌ام‌و X3 و X4، آلپینا هم نسخهٔ فیس‌لیفت مدل‌های XD3 و XD4 را معرفی کرده است. این مدل‌ها که به‌نوعی همتای دیزلی X3 M و X4 M محسوب می‌شوند، همان تغییرات ظاهری فیس‌لیفت X3 و X4 معمولی را تجربه کرده‌اند که شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، چراغ‌های جلوی جدید، به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های عقب و بازطراحی سپرها می‌شود که البته آخری با ویژگی‌های خاص آلپینا همراه است.

زیر کاپوت XD3 و XD4 یک پیشرانهٔ دیزلی قرار گرفته اما این یک موتور گازوئیلی کسل‌کننده که در خودروهای اقتصادی می‌بینیم نیست بلکه نسخه‌ای تقویت‌شده از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربوی (!) ب‌ام‌و است. قدرت این موتور نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان ۳۸۹ اسب بخار است اما گشتاور آن حالا با ۳۰ نیوتن متر افزایش نسبت به نسخهٔ قبل از فیس‌لیفت، به ۸۰۰ نیوتن متر رسیده است. مثل قبل، این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive تحویل می‌دهد.

آلپینا XD3 و XD4 با این قوای محرکه ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر می‌رسند و می‌توانند به حداکثر سرعت ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند. آلپینا در فیس‌لیفت این کراس‌اوورها در کالیبراسیون سیستم فرمان متغیر و همین‌طور سیستم لانچ کنترل آن‌ها هم بازنگری کرده تا آغاز حرکت بدون نقصی داشته باشند. هردوی این خودروها روی کمک‌فنرهای تطبیقی با تنظیمات خاص و فنرهای کوتاه‌تر و سفت‌تر برای ارائهٔ پویایی عالی قرار گرفته‌اند.

این دو ماشین به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۲۰ اینچی عرضه می‌شوند اما برای آن‌ها رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی با طراحی خاص آلپینا و همین‌طور ترمزهای کامپوزیتی هم قابل سفارش هستند. قیمت آلپینا XD3 در بازار خانگی آلمان از ۸۵,۹۰۰ یورو و قیمت XD4 از ۸۹,۱۰۰ یورو آغاز می‌شود. تحویل این کراس‌اوورهای دیزلی اسپرت جدید به خریداران از نوامبر آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. hssn

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (490 ديدگاه)

    نسبت به نسخه mpower خیلی خیلی زیباتر شده واقعا
    اینو ترجیح میدم به شخصه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. rezars pc

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      سوختشم مفته

    2. rezars pc

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      سوختشم مفته

    3. Reza

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      XD4 👍

  2. VENENO / SC V12

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    سلام من واقعا دوست دارم که شرایط طوری شود که تمامی نسخه های آلپینا در کشور باشد و بیشتر مردم من واقعا دوست دارم یک دستگاه XB7بخرند!.
    درضمن من بسیار دوست دارم شرایط طوری باشد که من BMW M5 CS هم بخرم و یک XB7 هم بخرم و یکRS7 هم بخرم و S63 S کوپه هم بخرم اما در ایران بخرم.

    1. VENENO / SC V12

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1176 ديدگاه)

      و خیلی دوست دارم یک لامبورگینی برای بچه های محل هم بخرم و خیلی دوست دارم یکR8 هم برای آشناها وارد کنم !
      خیلی دوست دارم شرایط اینقدر خوب شود که هر خیابان یک اوروس داشته باشد!
      چون اینجا ایران است!!!!!!

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        والا اگه واردات باز شد حداقل چلنجر بیارین یکم هیجانمونو تخلیه کنیم،r8 یا لامبورگینی زیادی ارتفاعشون کمه تو جاده های ایران نمیشه استفاده کرد….

      2. rezars pc

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        جناب رستمی این مضحکه رو جمع کن

      3. امیر

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (606 ديدگاه)

        ایران دیگه درست نمیشه آقای رستمی نژاد
        اگر قرار بود وضعیت درست بشه تا الان شده بود.
        هر کس الان ماشین نداره دیگه نمی تونه ماشین خوب بخره. باید یا ماشین نخره یا به همین گاری های ایرانی و چینی اکتفا کنه.
        حالا من خدارو شکر می کنم تونستم ماشین مورد علاقه ام رو بخرم.

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          متاسفانه بدجوری گند زدن به کشور…

        2. VENENO / SC V12

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1176 ديدگاه)

          من به روش ماکان گفتم !
          دوستان که دیدگاه من رو میدونن!

        3. VENENO / SC V12

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1176 ديدگاه)

          بابا به طنز تلخ به روش ماکان گفتم!!!!!!

      4. rezars pc

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        دقیقا منظورم این بود ماکان رو مسخره نکنید

  3. VENENO / SC V12

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1176 ديدگاه)

    وات اِ فاز!
    هخامنشیان؟!

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      بابا ناسلامتی این زبون اصلی ما بوده چرا همچین میکنی محمد؟یه جمله سوالی پرسیدم…

      1. VENENO / SC V12

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1176 ديدگاه)

        به کاری مون نمیاد!

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4607 ديدگاه)

        اتفاقا میاد من خیلی ازش استفاده میکنم!

  4. The Junior Mafia

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    جناب آبتین رسما ایران باستان رو وارد پدال کردی!

  5. The Junior Mafia

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Bmw x3 رو پسندیدم،زیباست اما با طراحی کوپه مانند x4 خیلی حال نمیکنم.

  6. rezars pc

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    درود بر اریایی شریف جناب ابتین بنده که اسمم ریشه ی عربی داره ولی به خط میخی و پارسی باستان تفظش میشه رَزَا

  7. امیر

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    XD3 رو می پسندم.
    ولی XD4 نه. نسخه عادی X4 رو بیشتر دوست دارم.

  8. BenzSLR

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    نسبت به نسخه معمولی خیلی بهترن.

  9. فرشاد

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1205 ديدگاه)

    چرا اروپا بجای دیزل از lpg یا cng استفاده نمیکنه
    کسی تا حالا سوار الپینا شده؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      گاز های LPG یا CNG خیلی آلایندگی بیشتری نسبت به دیزلی دارن،درضمن این گازها تو ایران زیادم مرغوب نیستن آلایندگی شون فاجعه ست…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Amir Machine

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1287 ديدگاه)

        کاملاً برعکسه
        آلودگی CNG به مراتب از دیزل کمتره
        طبق آزمایش‌ها، CNG در مقایسه با گازوئیل و حتی بنزین، NOx و ذرات معلق بسیار کمتری تولید میکنه و احتراق بهتری هم داره
        تولید CO2 ماشین‌های CNG تا 30 درصد از دیزلی و بنزینی کمتره
        مشکل استفاده از CNG در اروپا ربطی به آلایندگی نداره بلکه بخاطر کمبود گاز طبیعی تو این قاره است

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          اتفاقا اشتباه میکنی آقا امیر من تو معاینه فنی دیدم مثلا پراید ۹۴ گازسوز ۱۶۰گرم کربن دی‌اکسید تولید میکرد ردش میکردن اونورقت مدل ۹۸ بنزینی طبق فرمایشات کسی که اونجا بود می‌گفت نصف این عدد شاید کربن تولید کنه،این چیزی بود که اون فرد توی معاینه فنی بهم گفت…
          درضمن،تو اروپا که خیلی نفت وجود نداره بیان بنزین بزنن مجبورن از جایی وارد کنن واردات هیچ سختی براشون نداره…

        2. Amir Machine

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1287 ديدگاه)

          ایرانو ولش کن، اینجا چه چیزی استاندارده که ماشین دوگانه‌سوز باشه، اونم موتور پرایدی که ساختش به 30 سال پیش برمیگرده و مشخص نیست چطوری دوگانه‌سوز شده
          من این اطلاعات رو از یه منبع اروپایی گرفتم که دوتا ماشین یکسان ولی یکی با موتور دیزلی و یکی CNG رو همزمان آزمایش کردن و نتیجه حدود 30 درصد آلایندگی کمتر CNG بود

        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4607 ديدگاه)

          والا نمیدونم من توی معاینه فنی پرسیدم البته قبول دارم ایران هیچ چیش درست و حسابی نیست….

          موافقم 1
          مخالفم 1
  10. mm.y@rlou

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    از خودش به نسبت بهتره و موتور با سوخت کم خرج تر داره

  11. محمد مختاری آذر

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    فکر کنم استوکش بهتره از نظر هندلینگ و آلپینا زیاد جالب نیست اگه گرند تور رو نگاه کنید در پیست ام5 معمولی خیلی بهتر از آلپینا بود

    1. hssn

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (490 ديدگاه)

      اتفاقا اون قسمت رو منم دیدم
      آلپینا هم راحتی هم عملکرد رو کنار هم ارایه میده و خب از عملکرد به خودی خود کاسته میشه
      و اومدن با نسخه mpower مقایسش کردن ، نسخه ای که تمام تمرکزش عملکرد و پرفورمنس بیشتره
      نمیگم به راحتی توجه نمیشه نه ، اما آلپینا تمرکز بیشتری روی راحتی داره نسبت به mpower
      واسه همینه که از نظر هندلینگ نسبت به نسخه mpower علمکرد ضعیفتری داشت توی اون پیست
      خود جرمی کلارکسون هم گفت آلپینا و mpower گرچه مشابهن در ظاهر اما تفاوت زیادی در باطن دارن

  12. یاسین

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا من نمیدونم این قضیه بسته بودن واردات چ کمکی ب تولید کرده؟ ب جای اینکه واردات باعث بشه ک تولیدات ایران خودرو و سایپا رقابتی بشه ک شده ی طرفه و سلیقع ای و اجبار و بدون بودن رقابت هر کاری میخاد میکنه. ولی خودشون برند خارجی رو سوار میشن مدیرانشون.یا قانون واردات ماشین زیر 2500 سی سی رو پلاک میکنن بقیه گذرموقت.
    خب الان واردات ماشین چینی 1500 سی سی چ ب درد مردم میخوره؟ماشینی ک برای وارد کننده زیر 10000هزاردلار درمیاد با دلار 24
    هزارتومان. ولی موقع فروش بالای 700 میلیون میفروشه و به به چه چه م میکنن تازه براش.تحریم بهانه خوبی برای خودروسازها شد
    فقط شد تولید بی کیفیت و از امکانات ماشین زدن و بردن بالا قیمت

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا